Se indlæg|
Salg af plantage
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 15:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget? På forhånd tak Bjarne og Pukki |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 18/11-2011 15:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Prøv den her: http://classified...ivisa.com/ [url][/url] |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 18/11-2011 15:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
JuBj skrev: Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget? På forhånd tak Bjarne og Pukki Det er godt nok en lille plantage, tror du ikke det er 10 rai |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 16:08
|
10 rai..!! ikke forstået :-) Det er flere plantager på stedet og nogen har bygget huse på det. Kan godt ske at det er større. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 18/11-2011 16:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
JuBj skrev: 10 rai..!! ikke forstået :-) Det er flere plantager på stedet og nogen har bygget huse på det. Kan godt ske at det er større. Den må være meget større. 10x10 meter er jo en meget lille grund. Hvor skulle plantagen ligge hvis der også er hus på grunden? |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 18/11-2011 16:21
|
|
[quote]JuBj skrev: 10 rai..!! ikke forstået :-) Det er flere plantager på stedet og nogen har bygget huse på det. Kan godt ske at det er større.[/quote 1 rai er ca. 1600 kvm det giver jo mere mening også med prisen ![]() |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 16:47
|
Ja det kan du have ret i haha. Jeg fandt lige dette link som måske andre også kan bruge: http://www.siam-l...meters.php Det er beregningen :-) Takker for svarene :-) |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 18/11-2011 17:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Hvor stor er grunden så?
ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 17:38
|
Jeg sidder netop og snakker med kæresten og prøver ud fra linket jeg fandt, som omskriver målene. Så skulle den være 100 sq. Wah. Det skulle så svare til 4,305 sq feet eller 400 sq meter. Jeg får at vide at grunden er dyrere da den ligger i Pattaya tæt på flere ting. Derfor er prisen 600.000 baht men kan forhandles :-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2011 17:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
JuBj skrev: Jeg sidder netop og snakker med kæresten og prøver ud fra linket jeg fandt, som omskriver målene. Så skulle den være 100 sq. Wah. Det skulle så svare til 4,305 sq feet eller 400 sq meter. Jeg får at vide at grunden er dyrere da den ligger i Pattaya tæt på flere ting. Derfor er prisen 600.000 baht men kan forhandles :-) Et godt råd er at holde dig til rai, selvom vi ikke er vant til det som danskere, men det er det, som man sammenligner med herude. Som jeg forstår det, så taler vi om 0.25 rai? Det er 24 MB for en rai. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 17:58
|
Ja ifølge skalaen så skulle det være 0,25 rai. Ja man skal lære lidt hver gang :-) Men Pukki nævnte ikke ordet rai, men noget lignende ordet rangwah. Kender ikke priserne, men som hun siger så er det dyrere i Pattaya som grunden ligger på. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2011 17:59
|
Nu er jeg forvirret igen, da der pludseligt er forsvundet indlæg igen herunder mit. Jeg svarede på et eller andet indlæg, at grunden er 0.25 rai, og at prisen således er 24 MB per rai. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 18:00
|
Det skulle ikke være forsvundet, jeg kan se dine svar. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2011 18:02
|
JuBj skrev: Det skulle ikke være forsvundet, jeg kan se dine svar. Ja, det kan jeg også se nu. Jeg ved ikke, om der er et proxy problem her i Thailand, men det er ret irriterende... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2011 18:05
|
JuBj skrev: Ja ifølge skalaen så skulle det være 0,25 rai. Ja man skal lære lidt hver gang :-) Men Pukki nævnte ikke ordet rai, men noget lignende ordet rangwah. Kender ikke priserne, men som hun siger så er det dyrere i Pattaya som grunden ligger på. Ja, det er klart, hvis grunden ligger godt på en turistdestination, så hamrer prisen op. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 18/11-2011 18:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
JuBj skrev: størrelsen og prisen , er sgu da helt gal. Et eller andet stemmer ikke .
Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget? På forhånd tak Bjarne og Pukki DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 18:10
|
Hun har lige skrevet dette: 100.ตารางวา som oversat skulle være 100 kvm... Så ja det bliver et lille hus hvis man skal have det :-) Jeg har et par billeder af stedet hvor der også gror nogle kokospalmer og i jorden i øjeblikket skulle der være ingefær. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 18/11-2011 18:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
JuBj skrev: Det må da ligge midt i centrum , til den pris- MEGET LILLE GRUND
Jeg sidder netop og snakker med kæresten og prøver ud fra linket jeg fandt, som omskriver målene. Så skulle den være 100 sq. Wah. Det skulle så svare til 4,305 sq feet eller 400 sq meter. Jeg får at vide at grunden er dyrere da den ligger i Pattaya tæt på flere ting. Derfor er prisen 600.000 baht men kan forhandles :-) DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 18/11-2011 18:13
|
Det skulle ligge her: Pattaya. Pong, Banglamung distriktet. Chonburi. Kong Pluakdaeng. Jeg kender ikke priserne selv. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 18/11-2011 18:16
|
|
JuBj skrev: Jeg sidder netop og snakker med kæresten og prøver ud fra linket jeg fandt, som omskriver målene. Så skulle den være 100 sq. Wah. Det skulle så svare til 4,305 sq feet eller 400 sq meter. Jeg får at vide at grunden er dyrere da den ligger i Pattaya tæt på flere ting. Derfor er prisen 600.000 baht men kan forhandles :-) Tæt på Pattaya (hvor tæt) Tæt på flere ting(hvilke ting) Selv med dine udregninger 400 kvm må den jo ligge utrolig tæt på pattaya. Hvorfor beder hun dig om at finde en køber? Brugerne her på siden ved godt hvad jord koster! Mit hus f.eks ligger 3 timers kørsel fra pattaye er det tæt på??? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.