Se indlæg|
Salg af plantage
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/11-2011 15:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
ikke som jeg læste det
Redigeret af sudsakhon d. 19/11-2011 15:36 |
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 19/11-2011 15:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
sudsakhon skrev: ikke som jeg læste det ![]() Nej, måske ikke Flemming, men i indlæg #1 skriver JuBj, at det, som han havde forstået det, drejede sig om 100 kvm. I indlæg #9 har han så fundet ud af, at der var tale om 100 square wah, altså 400 kvm. Peter
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/11-2011 19:03
|
|
Sandt nok.. men som jeg selv skriver, så forholder mit svar sig til en mulig forklaring på hvordan regnestykket tidligere tænkeligt var fremkommet.. Alt dette som svar på samme forkerte beregning i et svar: at skulle være 1/16 rai. Men nu har da lært, at der er noget, der hedder langside i fodbold, og det er en helt forkert betegnelse at bruge, når vi taler om kvadrater.. Ja, og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål. For tænk nu hvis at grunden ikke er kvadratisk. Samme må gælde rummål. Jeg vil straks henvende mig til Carlsberg. Det forekommer mig, at de har opgivet indholdet af en pilsner til 330 cm3. Men hvordan kan de det? Flasken er jo ikke kubisk Redigeret af sudsakhon d. 19/11-2011 19:13 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/11-2011 20:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
sudsakhon skrev: Sandt nok.. men som jeg selv skriver, så forholder mit svar sig til en mulig forklaring på hvordan regnestykket tidligere tænkeligt var fremkommet.. Alt dette som svar på samme forkerte beregning i et svar: at skulle være 1/16 rai. Men nu har da lært, at der er noget, der hedder langside i fodbold, og det er en helt forkert betegnelse at bruge, når vi taler om kvadrater.. Ja, og så har jeg lært, at man ikke bør bruge kvadrat til at besskrive flademål. For tænk nu hvis at grunden ikke er kvadratisk. Samme må gælde rummål. Jeg vil straks henvende mig til Carlsberg. Det forekommer mig, at de har opgivet indholdet af en pilsner til 330 cm3. Men hvordan kan de det? Flasken er jo ikke kubisk Vrøvler du altid sådan,- eller er du bare skidefuld? Hold dig hellere til tolkeservice og jura, det har du forstand på. For iøvrigt skriver Carlsberg intet om 330cm3,- men 33cl, hvilket rummål er det samme. Kubisk er 3. potens. Kvadratisk er 2. potens -Og du er åbenbart helt uden. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/11-2011 21:19
|
|
Al.. Du har ret. Jeg kender intet til matematik. det var bare rent gæt, hvad jeg skrev i håb om at der kom nogen og fortalte mig om den rette sammenhæng. Jeg er desværre ikke skidefuld.. .. men det kan vel nås endnu. Så kan jeg også skrue ned for den omtalte potens. Giver os samme udgangspunkt for forbedring... På alle punkter Redigeret af sudsakhon d. 19/11-2011 21:27 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/11-2011 21:52
|
Godt du har humor,- skru op for den. Hav en god aften |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 19/11-2011 21:56
|
|
same same you...![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/11-2011 22:31
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
sudsakhon skrev: Al.. Du har ret. Jeg kender intet til matematik. det var bare rent gæt, hvad jeg skrev i håb om at der kom nogen og fortalte mig om den rette sammenhæng. Jeg er desværre ikke skidefuld.. .. men det kan vel nås endnu. Så kan jeg også skrue ned for den omtalte potens. Giver os samme udgangspunkt for forbedring... På alle punkter Jeg havde ellers set frem til den med de store øl. Nå, blev vækkket af en SMS fra Bangkok Post omkring Taksins mulige benådelse. Ret usædvanligt, at Bangkok Post vækker deres kunder midt om natten... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/11-2011 02:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Saendaeng skrev: ja og det er vel ikke dyrt.....16 mb for 2 rai mellen jomtien og pattaya.....så det er nødvendigvis ikke helt væk fra vinduet.....Robert Kronberg skrev: Nu er jeg forvirret igen, da der pludseligt er forsvundet indlæg igen herunder mit. Jeg svarede på et eller andet indlæg, at grunden er 0.25 rai, og at prisen således er 24 MB per rai. Hilsen, Robert Ved ikke om jeg er helt ved siden af , men jeg får det nu "kun" til 2,4 MB per rai. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 20/11-2011 12:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
AL 48 skrev: så vidt mine ædru øjne kan se(indlæg nr 9 ) - blev der skrevet 100 sq. Wah, svarende til 400 kvm- 0,25 rai - derfor beregningen 4x600000 , måske du andet sted
fckguld skrev: Saendaeng skrev: ja 4x600000 er 2,4Robert Kronberg skrev: Nu er jeg forvirret igen, da der pludseligt er forsvundet indlæg igen herunder mit. Jeg svarede på et eller andet indlæg, at grunden er 0.25 rai, og at prisen således er 24 MB per rai. Hilsen, Robert Ved ikke om jeg er helt ved siden af , men jeg får det nu "kun" til 2,4 MB per rai. Hvor er i dog allesammen dygtige ![]() I stoler blindt på hvad den gode Robert regner sig frem til på fingrene. Hvornår er 10 gange 10 meter (100 kvm.) blevet 0,25 rai?? 1rai = 1600 kvm. Desuden kan han heller ikke gange 600.000 med 4,- men dert er jo det med kommaèr. DVS. "plantagen" er 1/16 rai, - og prisen pr. rai må så blive 16 gange 600.000THB = 9.600.000THB. For iøvrigt kan 10 gange 10 meter vel dårligt kaldes en "plantage",- men det lyder jo fint. (Måske for bambus). 100 kvadratmeter kan da ikke selvstændigt bruges til noget fornuftigt, derfor er prisen urealistisk. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 21/11-2011 14:05
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Nu skal jeg forsøge at svare på de forskellige spørgsmål. Synes dog at det har taget en drejning, men bare vi alle bliver lidt klogere :-) Mit spørgsmål startede med om der var nogen der kendte steder på nettet hvor jeg kunne sælge min kærestes plantage. Det kom der vist kun et svar på. Nu er det så gået over i ordet plantage kontra jord og uderegningen af størrelsen. Det er nok fordi vi bruger forskellige ord men sikkert mener det samme. Så er det godt at vi lige kan spørge :-) Men I har skrevet det på nogen sjove måder hvorvidt det er palntage eller jord, som jeg har fået et pænt smil på læben over :-) AL 48 kom med en sjov bemærkning/svar ang sudsakhon´s udregning om kvadrat og langsider :-) Jeg glæder mig til sudsakhon´s svar fra Carlsberg om indholdet i flaskerne haha. Nu elsker jeg ironi når det er sjovt, og der har I sgu været gode hehe ;-) Min kæreste startede selv med at have ananas i jorden, men pga de mange mus der stort set åd det hele, så blev det droppet. Hun har ikke tid/ eller bruger tid, på at dyrke jorden. I stedet for at forpagte jorden, så har hun blot sagt okay til en af naboerne på stedet om, at han passde jorden mod at han måtte dyrke på den. Hun har kun tænkt på at jorden så blev passet og ikke tænkt penge i den. Og han har så fået "gratis" jord. Ikke alle tænker i penge. Det kan så være hvad det vil. Jeg selv brugte ordet plantage, da der blev dyrket et eller andet i jorden, og at selve stedet er et meget stort område, som så er delt ud i større eller mindre stykker. Men ud fra de spørgsmål der er kommet ang størrelser, så må jeg rette mig ind og kalde det for et stykke jord. Og rigtigt som vi i fællesskab er kommet frem til :-) så er jorden på 0,25 rai = 100 talang wah = 400 kvm Link: http://www.siam-l...meters.php Jeg er nu kommet frem til, efter at have snakket med min kæreste, at ordet rai, benyttes når der er tale om meget store stykker jord/plantager. Det ligger ca 10 min. kørse til Pattaya. Jeg skal ikke gøre mig klog på om hvorvidt prisen er dyr eller ej. Der kan jeg kun forholde mig til det min kæreste siger. Jorden har mere værdi da det er tæt på by med diverse ting den kan tilbyde. Det er jo nøjagtig det samme herhjemme i Danmark. Vi betaler ikke for selve det huset er værd, men hvad stedet/byen hvor huset ligger i, kan tilbyde...! Handlingsmuligheder, skoler, institutioner, strand/vand osv. Profil Kylling spurgte følgende: Og hvad status har jorden norsor 1el 2 ,chanot el. hvad? Svar: Jeg fik at vide af min kæreste, at der står 1 på skødet, som hun også viste mig på webcam. Takker for de mange grin undervejs her, I er herlige haha :-) Bjarne ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 21/11-2011 14:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
JuBJ, Du har delvis selv været årsag til "forviringen": på 100 kvm (10x10 meter) Som mange her på DTW kunne få til at passe med ordet Plantage. Størelsen virker/lyder i manges øre som et "lommetørklæde" størelse, og derfor fik du alle disse "sjove" svar. Har I prøvet disse "ejendomsmægler" som primært her på DTW har været spurgte om m.h.t. til køb af lejlighed/ejendom/jord/m.m. , uden at forpligte jer til nogle bestemte. Men held og lykke med salget. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/11-2011 14:56
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Ren underholdning. 400 kvm grund = plads til hus af en rimelig stoerrelse, have bliver der ikke meget af. Haaber grunden ligger ud til en vej. Held og lykke med "plantagesalget". |
|
|
|
| JuBj |
Lagt på d. 21/11-2011 16:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Ja det startede nok med sprogvanskeligederne. For jeg var ikke klar over at Thailand havde en helt anden udregning :-) Af skade blive man klog. Ja 400 kvm er ikke ret meget set med danske øjne, tror jeg. For som jeg fornemmer, så er thai'erne ikke lige så forvente med ting, som danskerne er. Jeg kan jo se forskellen på det at have en butik i Thailand og så have en butik i Danmark. Igen stilles der store krav og regninger for at have en butik i Danmark, imens, som jeg har set i Thailand, så bare man har en knallert med anhænger, så er man allerede i gang med "restauranten" :-) Jeg er sikker på at en thai med det stykke "plantage" som jeg her omtaler og så snart er helt nede på frimærke størrelse ;-), så vil en thai være mere tilfreds end en dansker. I Danmark er en rimelig grund vel ca 1000-1500 kvm så der kan bygges et hus. I Thailand er jeg ikke sikker på at størrelse og udseendet betyder det samme, men blot handler om at have tag over hovedet når monsunregnen sætter ind og et sted at sove, om det så er på et tæppe på gulvet. Jeg kan også se forskellen herinde på spørgsmålene. Her forstod jeg at man ville vide om det kunne bygges hus og få indlagt vand, imens jeg blot tænkte på det som det var. Et sted at dyrke et eller andet og evt tjene lidt på :-) Jeg må se hvad jeg kan finde af steder, eller det blot bliver et skilt. Måske der er så stor forskel i sprog og forståelse at jeg HELT burde blander mig udenom. Ville blot hjælpe ;-) ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 21/11-2011 18:10
|
JuBj: Det er helt rart og befriende at se hvordan du reagerer på disse indlæg. Selvom det hele blev en polemik om størrelse i stedet for svar på dit spørgsmål, tager du det helt humoristisk. - Håber i får solgt til en god pris![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/11-2011 18:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
JuBj skrev: Ja det startede nok med sprogvanskeligederne. For jeg var ikke klar over at Thailand havde en helt anden udregning :-) Af skade blive man klog. Ja 400 kvm er ikke ret meget set med danske øjne, tror jeg. For som jeg fornemmer, så er thai'erne ikke lige så forvente med ting, som danskerne er. Jeg kan jo se forskellen på det at have en butik i Thailand og så have en butik i Danmark. Igen stilles der store krav og regninger for at have en butik i Danmark, imens, som jeg har set i Thailand, så bare man har en knallert med anhænger, så er man allerede i gang med "restauranten" :-) Jeg er sikker på at en thai med det stykke "plantage" som jeg her omtaler og så snart er helt nede på frimærke størrelse ;-), så vil en thai være mere tilfreds end en dansker. I Danmark er en rimelig grund vel ca 1000-1500 kvm så der kan bygges et hus. I Thailand er jeg ikke sikker på at størrelse og udseendet betyder det samme, men blot handler om at have tag over hovedet når monsunregnen sætter ind og et sted at sove, om det så er på et tæppe på gulvet. Jeg kan også se forskellen herinde på spørgsmålene. Her forstod jeg at man ville vide om det kunne bygges hus og få indlagt vand, imens jeg blot tænkte på det som det var. Et sted at dyrke et eller andet og evt tjene lidt på :-) Jeg må se hvad jeg kan finde af steder, eller det blot bliver et skilt. Måske der er så stor forskel i sprog og forståelse at jeg HELT burde blander mig udenom. Ville blot hjælpe ;-) ![]() Der skal nok sælges mange planter, før 600.000 baht er forrentet, men kan hun sælge grunden til en pris omkring 600.000, så er det jo ikke jeres problem. Find en ejendomsmægler, men det kan ikke udelukkes, at hun i sin iver har troet på, at grunden kan sælges for overpris til en farang i dit netværk. Går den, så går den, sådan tænker en Thai, men sådan vil en dansker vel også tænke - intet ondt ord om det. Dog siger jeg ikke, at der er tale om en overpris, for det ved jeg ikke noget om, så det må tiden vise. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 21/11-2011 18:38
|
Ja Robert, den tankegang du er inde på der med hensyn til pris, lyder meget rigtig. Hos os har "madammen" også fået adskillige forespørgsler om hun kunne sælge noget jord for dem (fordi de vidste jeg boede der). Så ville hun få 15% i avance.--Slyngler![]() |
|
|
|
| helge |
Lagt på d. 21/11-2011 20:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 187 |
100 dalang wah '10 min' fra Pattaya lyder ikke daarligt til 600000 Men igen: Er det 10 min i en MEGET hurtig bil ?, er naboen grisefarmer ?, findes der en vej ?, er der elektricitet ? vand ? osv osv Og er grunden paa 100 dalang wah naar det kommer til stykket. Et skoede er ikke bare et skoede. Der kan vaere 'udstykket' uden at det fremgaar paa det gamle skoede |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 22/11-2011 02:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
JuBj skrev: Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget? På forhånd tak Bjarne og Pukki Min kone der er i Ejendomdbranchen, siger det er meget dyrt. Samtidigt siger hun at Pattaya er ved at nærme sig Bangkok priser når det gælder land. Hun har land til salg både i Bangkok og Pattaya. Men THB 600.000 for 10x10 m, får de kun hvis der findes en dum farang, for ingen Thaier vil give den pris, siger hun. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| paulsenp |
Lagt på d. 22/11-2011 06:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 942 |
ABS, Du har da vist allerede drukket for mange julebryg. Det er forlængst slået fast, at der er tale om 100 darang wah, eller på dansk 400 kvm. Peter
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.. men det kan vel nås endnu.