Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad må man have med
hansenberg
Må man tage fisk med til Thailand, min Kone skal hjem her i december og vil gerne have laks med hjem,
hilsen
hansenberg

AL 48
hansenberg skrev:
Må man tage fisk med til Thailand, min Kone skal hjem her i december og vil gerne have laks med hjem,
hilsen
hansenberg

Der har for ikke så længe siden været en tråd om "karse seed", der mener jeg, det blev nævnt med fødevarer også.
Ingen fødevarer,- men alle gør det mere eller mindre.

hugoboerge
Man kan da koebe laks i Thailand.

handy
ja jeg har lige været i foodland og købt laksesteaks til fruen og konge makrel til mig selv som jeg syntes er bedre....så er det ikke snart aften smiler...god weekend.....

carstenj
jeg har i mange år altid taget røde pølser, ost, peberrod og sild, samt røget laks med ned, jeg får altid tingene vaakumpakket med et ekstra lag plast uden på den originale embalage, jeg er flere gange blevet stoppet i tolden, både på suwarnabhumi, og don muang, men jeg har altid fået mine varer med ind i thailand uden vrøvl, men om man må have fødevarer med ved jeg rent faktisk ikke, men det ved tolderne tilsyneladende heller ikke.

kunst
welcome to thailand,alt kan lade sig gøreSmile

AL 48
carstenj skrev:
jeg har i mange år altid taget røde pølser, ost, peberrod og sild, samt røget laks med ned, jeg får altid tingene vaakumpakket med et ekstra lag plast uden på den originale embalage, jeg er flere gange blevet stoppet i tolden, både på suwarnabhumi, og don muang, men jeg har altid fået mine varer med ind i thailand uden vrøvl, men om man må have fødevarer med ved jeg rent faktisk ikke, men det ved tolderne tilsyneladende heller ikke.

-Nu blev der jo spurgt om lovligheden, og ikke "hvad man gjorde".
At vi danskere tager med til eget forbrug ser tolderne måske lidt large på,- men mon det samme gælder når en Thai vil gøre det samme??
Jeg har personligt set thailandske toldere konfiskere 2kg. sukker fra en thai, hvorimod jeg kunne gå frit igennem. (Ved visa-run til Laos).
Har tit set at tolderne er "skrappere" ved deres egne landsmænd.

chilis
Det er ikke lovligt at tage fødevare med ind i Thailand og omvendt. Det vi må tage med skal købes inde i Lufthavnen når vi har tjekket ind. De skal så se pas og billeter. Og gem kviteringen.
God weekend. Smile

THansen
chilis skrev:
Det er ikke lovligt at tage fødevare med ind i Thailand og omvendt. Det vi må tage med skal købes inde i Lufthavnen når vi har tjekket ind. De skal så se pas og billeter. Og gem kviteringen.
God weekend. Smile

Det er som hovedregel ikke tilladt at indføre fødevarer til Danmark fra lande uden for EU - om fødevarerne så er købt før eller efter check-in er vel egentlig ligegyldigt.

Privates indførsel af fødevarer m.v.

http://www.foedev...rside.aspx

Jeg kender ikke reglerne for indførsel af fødevarer til Thailand, men Thai Airways tillader ikke fødevarer i indchecket bagage.

Indchecket bagage
Brandfarligt, ætsende, radioaktivt, magnetiserende artikler, sprængstoffer, ildelugtende materiale, komprimeret gas, fødevarer og frugt, tændstikker og lightere må ikke medbringes i den indcheckede bagage. Skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (f.eks. værdipapirer, pas, computere, penge, medicin, smykker, kameraer, musikinstrumenter, nøgler og lign.) må ej heller placeres i den indcheckede bagage. Venligst vær opmærksom på, at indchecket bagage bliver lastet i lastrummet og derfor ikke er tilgængeligt under transporten.

http://www.thaiai...geNo=28944

hugoboerge
http://www.ikea.c..._ikea.html

Gravad laks kan koebes i IKEA Bangna plus diverse andre varer bl.a. sild. Har ikke selv haft mulighed for at besoege butikken, da det var umuligt at finde parkeringsplads.

Proever igen en anden dag.

Lung Yao
hugoboerge skrev:

Handy skrev:
ja jeg har lige været i foodland og købt laksesteaks til fruen og konge makrel til mig selv som jeg syntes er bedre....så er det ikke snart aften smiler...god weekend

Ja det er rigtigt men I begge to glemmer en væsentlig detalje: nemlig PRISEN.
Jeg så også laks i Fresh Mart i The Mall - Korat, til 237 B for 100g Shock , så heller slæbe det fra KBH hvor det er indkøbt til ca.108 kr/kg(halv sider). inkl. moms i Metro
Thai Airways besætninger køber en del med, når de er i KBH.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

TG950
hugoboerge skrev:

ja, man kan købe norsk laks i Foodland, men der er også en anden mulighed, importeret kinesisk dambrugs laks fra kemikalie fyldte bassiner og dem burde man nok undgå.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

AL 48
TG950 skrev:
hugoboerge skrev:

ja, man kan købe norsk laks i Foodland, men der er også en anden mulighed, importeret kinesisk dambrugs laks fra kemikalie fyldte bassiner og dem burde man nok undgå.

Er de norske da bedre? - Det er også opdrættede laks fra fjordene (smag og konsistens er ødelagt).
Hvad er de blevet fodret med der for at tage så meget vægt på lynhurtigt?
Det er "penecillingrisene" om igen!

Spring til debat: