Se indlæg|
sygehus i dk
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 11/12-2011 01:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Hej Jeg har lige et spørgsmål til jer derude, jeg har et par dårlige ben og har nogle problemer med dem og har rendt på bangkok sygehus i pakchong og korat nesten dagligt i de sidste 2 måneder og de kan ikke rigtigt finde ud af hvad der galt. Mit spørgsmål. Kan jeg tage til dk hvor mine journaler og special leger er og få kigget på det uden det koster det vilde. Jeg er 35 år gammel og på førtidspension efter nye regler og har haft fast addresse i th i 6 år. Jed ved godt jeg kan google det et eller andet sted, men leser ikke så godt og fatter somregl ikk et dyt når det gelder om at finde rundt i de love og regler. På forhånd tak og god jul. ps. mangler et bogstav,den skifter bare til EN når jeg trykker på det. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 11/12-2011 02:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
ja, du kan som reglerne er, sagtens tage til Danmark, og møde op på skadestuen, men om det du har, er akut, det vil jeg ikke gætte på. men hvis du alligevel skal på ferie i Danmark, så er det da et forsøg værd. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2011 07:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det har jeg svaert ved at forstaa eftersom man har frameldt sig folkeregisteret naar man flytter fra Danmark til udlandet, dvs sygesikringsbeviset kan man smide langt vaek, eller tager jeg fejl ? |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 11/12-2011 08:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Det er først ikke 7 år man ikke kan benytte dansk læge. Da spørgeren kun har været hjemmefra i 6 år, så kan han gå til dansk læge/sygehus. |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/12-2011 09:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 11/12-2011 09:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Jeg havde store problemer da jeg skulle overfoeres til Rigs hospitalet efter en voldsom ulykke paa motor bike ulykke. # dobelt Kraniebrud 4 braekkede Riben, samt et flaekket Skulderblad de naegtede at indlaegge mig fordi jeg havde adresse i Thailand. Jeg skifter adresse aarlig for at kunne blive chekket paa syghuset i Dk og faa nye medicin forsyninger. Naar du har adresse uden for EU mister du det gule sygesikrings bevis fra dag 1. Bare min erfaring med det. Ps blev saa indlagt paa Rigs hospitalet da min eks Kone flyttede min adresse hjem til hende med det saame. Og ja jeg havde Styrthjaelm paa. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/12-2011 10:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Skeptikeren skrev: Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren Hvis du virkelig mener, det du skriver, så skal da bare afskrive dig pensionen og så forsøge at platte systemet i Thailand. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2011 13:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Frank skrev: Skeptikeren skrev: Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren Hvis du virkelig mener, det du skriver, så skal da bare afskrive dig pensionen og så forsøge at platte systemet i Thailand. ![]() Underligt svar. Skeptikeren har jo ret i at man betaler et sundhedsbidrag paa 7% men man er ikke medlem af "klubben" naar det kommer til stykket. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/12-2011 16:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hugoboerge skrev: Frank skrev: Skeptikeren skrev: Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren Hvis du virkelig mener, det du skriver, så skal da bare afskrive dig pensionen og så forsøge at platte systemet i Thailand. ![]() Underligt svar. Skeptikeren har jo ret i at man betaler et sundhedsbidrag paa 7% men man er ikke medlem af "klubben" naar det kommer til stykket. Ja og han skriver også, at "Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!!". Det var det jeg forholdt mig til. Det andet med skatten orker jeg ikke at diskutere - og slet ikke på 3. søndag i advent . ![]() |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 11/12-2011 16:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
I bund og grund er det jo noget forfærdeligt sludder at angive et 'sundhedsbidrag'. Vore skatter går i en stor kasse - og derfra deles der ud. Skulle vi så også til at have delt skatter op på - eks. 'skatter til skole' - 'skatter til politi' - skatter til veje' etc. At kalde en del af skatten 'sundhedsbidrag' er simpelthen et forsøg på narreri - og dermed prøve at gøre skatten mere acceptabel. Og dermed opnår man blot at gøre 'folk' sure - for 'det har jeg jo ikke brug for'. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/12-2011 16:59
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Frank skrev: hugoboerge skrev: Frank skrev: Skeptikeren skrev: Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren Hvis du virkelig mener, det du skriver, så skal da bare afskrive dig pensionen og så forsøge at platte systemet i Thailand. ![]() Underligt svar. Skeptikeren har jo ret i at man betaler et sundhedsbidrag paa 7% men man er ikke medlem af "klubben" naar det kommer til stykket. Ja og han skriver også, at "Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!!". Det var det jeg forholdt mig til. Det andet med skatten orker jeg ikke at diskutere - og slet ikke på 3. søndag i advent . ![]() Det kunne jo vaere at en rumaensk sigoejner er bedre stillet (uden at betale skat) end en folkepensionist som bor i Thailand (som betaler skat), det var nok det Skeptikeren mente. Hvad er der specielt ved 3. soendag i advent ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 11/12-2011 17:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hugoboerge skrev: Frank skrev: hugoboerge skrev: Frank skrev: Skeptikeren skrev: Ja, det er rigtigt nok og man betaler mærkeligt nok stadig 7% i sundhedsbidrag uden at kunne få nogen som helst hjælp, kun laveste folkepension. Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!! Skeptikeren Hvis du virkelig mener, det du skriver, så skal da bare afskrive dig pensionen og så forsøge at platte systemet i Thailand. ![]() Underligt svar. Skeptikeren har jo ret i at man betaler et sundhedsbidrag paa 7% men man er ikke medlem af "klubben" naar det kommer til stykket. Ja og han skriver også, at "Man skulle fandeme være rumænsk sigøjner!!!!". Det var det jeg forholdt mig til. Det andet med skatten orker jeg ikke at diskutere - og slet ikke på 3. søndag i advent . ![]() Det kunne jo vaere at en rumaensk sigoejner er bedre stillet (uden at betale skat) end en folkepensionist som bor i Thailand (som betaler skat), det var nok det Skeptikeren mente. Hvad er der specielt ved 3. soendag i advent ? Ja måske mente han noget andet end det han skrev, men vi er nogle som ikke kan læse tanker. Det med 3. søndag i advent må du selv udforske om du vil vide mere derom |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 11/12-2011 17:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
hugoboerge skrev: Hvad er der specielt ved 3. soendag i advent ? At nu skal du kun sove 13 gange mere før det er juleaften ![]() |
|
|
|
| jacobpakchong |
Lagt på d. 12/12-2011 01:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Hej igen derude Jeg takker for de svar der er kommet herinde, men jeg er stadig lidt forvirret. Jeg havde hørt den om at man bare skifter adresse når man kommer til danmark så kan man tage på dk sygehos, men hvad sker der så med mit marrige visa her i th, skal jeg igennem hele turen igen med at lave nyt. Og havde også hørt at man skulle vente 6 uger før jeg kunne tage på sygehus efter adresse skift. Jeg venter spendt på et konkret svar, der må jo vere nogle der ved noget, eller finder i det ligeså svert som jeg at finde rundt i de regler. Vh jacobpakchong |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/12-2011 03:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jacobpakchong skrev: Hej igen derude Jeg takker for de svar der er kommet herinde, men jeg er stadig lidt forvirret. Jeg havde hørt den om at man bare skifter adresse når man kommer til danmark så kan man tage på dk sygehos, men hvad sker der så med mit marrige visa her i th, skal jeg igennem hele turen igen med at lave nyt. Og havde også hørt at man skulle vente 6 uger før jeg kunne tage på sygehus efter adresse skift. Jeg venter spendt på et konkret svar, der må jo vere nogle der ved noget, eller finder i det ligeså svert som jeg at finde rundt i de regler. Vh jacobpakchong Du får ikke et 100 % sikkert svar her på siden ! Sidst, jeg læste om reglerne for behandling i Danmark, var de sådan, at hvis man er udlandsdansker boende uden for EU, der er på besøg i DK. kan man blive behandlet gratis i sundhedsvæsenet, hvis det er en akut lidelse, ellers skal man betale. Hvis du flytter din adresse til Danmark, kan du straks efter tilmeldingen på folkeregistret konsultere din læge, der så kan henvise dig til specialister. Dit marriage visum i Thailand sker der ikke noget med, så længe du fornyer det til tiden og selvfølgelig husker at købe en tilbagerejse-tilladelse [re-entry permit] på Immigration. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 
















