Se indlæg
 Udskriv debat
thai piger
Frank
rinpoche skrev:
patirak skrev:

Thai mænd er nogle slatne, halvdovne og forkælede fyre, der ikke tænker på meget andet end sig selv, når de først er blevet gift. Dette hænger primært sammen med deres opdragelse eller rettere sagt mangel på opdragelse. Thai mænd har også en tendens til at hygge sig lidt for meget med andre kvinder, samtidig med at de f.eks. ikke kunne finde på at gifte sig med f.eks. en fraskilt kvinde med et eller flere børn. Endnu en fordel for os vesterlændinge.

Hmmm, Og det ved du noget om, eller forlader du dig til hear say fra din kæreste? Som derved forsøger at få dig til at føle dig mere tilpas? Og tror du på alt hvad du hører? Thai man no good, farang man good..... Gud Fader.
Du får serveret nøjagtig hvad du vil have, men det gør det ikke mere sandfærdigt.
Men selvfølgelig, når man ikke kan tale thai, så svæver man rundt i et limbo, og bliver nødt til at nøjes med hear say.

Mine svogre, og dem er der 4 af, sætter på nær den ene, dine altomfattende og lidet oplysende generaliseringer så meget til skamme.
Og lad mig tilføje, de værste whoremongers i Thailand, har jeg ofte set været udlændinge der har kommet til Thailand og kommet ind i sexual Disney Land. Og slet ikke har kunnet styre det.

Min kones søster er gift igen, hun havde et barn med fra den forrige.

Du snakker, og en skønne dag, hvor du opdager sproget vil du vide mere.
Indtil den dag. Well....

For at supplere: Man behøver ikke at kunne tale thai for at konstatere, at generaliseringen om slatne, dovne, forkælede og utro thai mænd er tvivlsom. Jeg har i hvert fald fem ud af fem svogre, som ikke matcher beskrivelsen. Omvendt er jeg også stødt på nogen, som matcher beskrivelsen godt, men ikke nok til at jeg tror, at der er tale om et specielt thailandsk fænomen. Smile

vandango
Men faktum er at de Thailandske kvinder gerne vil have os.
Har lige været på besøg hos min forlovedes arbejdsplads.
Grundet weekend var der kun 2 kvinder på arbejde, resten var mænd.
Begge kvinder spurgte mig, om jeg ikke kendte en dansker, de ville gerne have en farang ægtemand.
Det skal lige nævnes, at det er en arbejdsplads med høje lønninger, kvinderne kan sagtens klare sig selv. De er statsansatte tjenestemænd, og heldigvis ikke ansat i den fedtede turistbranche.

Jeg svarede til kvinderne, hold jer væk fra danskere, vi drikker ad helvede til. Pfft

Men det er lidt tankevækkende.

[img]http://www.kristeligt-dagblad.dk/modules/xphoto/cache/90/291690_656_700_0_0_0_0.jpg[/img] is not a valid Image.

milex
Det ved jeg såmænd ikke.
Men du taler åbenbart om dig selv.

NoiNarak
Ja, generaliseringerne fortsætter i det uendelige åbenbart og du fandango,gør da et vældigt stykke arbejde med at give os danskere et dårligt ry hernede-smarte tåbelige bemærkninger,uden nogen reel værdi eller viden om hvad andre danskere foretager sig hernede.
Ihvertfald ikke kendetegnende for de danskere jeg kender hernede.
Keep up the good work!

vandango
milex skrev:
Det ved jeg såmænd ikke.

Jeg har rejst til Thailand 3 gange i år, jeg har ikke indtaget nogen former for alkohol.
Sådanne bliver det også fremover.

Men jeg vil ikke anbefale nogen danskere, idet hvis det går galt, har vi den oplevelse i vennekredsen. Min forlovedes kollegaer må selv finde ud af en måde, at møde udenlandske mænd på.

vandango
NoiNarak skrev:
Ja, generaliseringerne fortsætter i det uendelige åbenbart og du fandango,gør da et vældigt stykke arbejde med at give os danskere et dårligt ry hernede-smarte tåbelige bemærkninger,uden nogen reel værdi eller viden om hvad andre danskere foretager sig hernede.
Ihvertfald ikke kendetegnende for de danskere jeg kender hernede.
Keep up the good work!

Den eneste dansker jeg har mødt der ikke går til makronerne i Thailand, var vores gode gamle bamse her på dtw.
Savner ham faktisk, han er en skide god fyr.

Og lige til sidst, jeg ser intet galt i at gå til makronerne i Thailand. Har selv faret rundt i flere år med ild i røven. Men nu vil jeg gerne blive gift, og falde til ro, med den kvinde jeg elsker.
Redigeret af vandango d. 14/12-2011 17:26

NoiNarak
vandango skrev:
milex skrev:
Det ved jeg såmænd ikke.

Jeg har rejst til Thailand 3 gange i år, jeg har ikke indtaget nogen former for alkohol.

Men jeg vil ikke anbefale nogen danskere, idet hvis det går galt, har vi den oplevelse i vennekredsen. Min forlovedes kollegaer må selv finde ud af en måde, at møde udenlandske mænd på.

Den holdning er ganske forståelig-men derfor behøver du vel ikke at slynge rundt med dum smarte bemærkninger,som kan være med til at give vi danskere et dårligt ry hernede.

vandango
NoiNarak skrev:
vandango skrev:
milex skrev:
Det ved jeg såmænd ikke.

Den holdning er ganske forståelig-men derfor behøver du vel ikke at slynge rundt med dum smarte bemærkninger,som kan være med til at give vi danskere et dårligt ry hernede.

Du kan være helt sikker på, at jeg er meget forsigtig med at anbefale nogen som helst fra den danske lejr.

Men hvis du kigger lidt i mit indlæg nummer 22, vil du også se at jeg joker med det.

Men med de typer jeg møder her på DTW, her mener jeg negative typer, vil jeg aldrig nogensinde anbefale nogen her fra DTW, som jeg ikke kender personligt.

Ellers er mange af de gode danskere jeg kender i Thailand optaget, og det har jo sin naturlige grund.

filihankat
vandango skrev:

Begge kvinder spurgte mig, om jeg ikke kendte en dansker, de ville gerne have en farang ægtemand.
Det skal lige nævnes, at det er en arbejdsplads med høje lønninger, kvinderne kan sagtens klare sig selv. De er statsansatte tjenestemænd, og heldigvis ikke ansat i den fedtede turistbranche.

"Den fedtede turistbranche"? Det er da utroligt som nogen herinde kan ændre holdning. Da du selv var en del af "miljøet" var der ikke noget i vejen, men nu hvor du ikke længere må deltage i festlighederne, så er det pludseligt "fedtet"......

Hvad er det nu man kalder den slags? Nå jo, hykleri!

vandango
filihankat skrev:
vandango skrev:

"Den fedtede turistbranche"? Det er da utroligt som nogen herinde kan ændre holdning. Da du selv var en del af "miljøet" var der ikke noget i vejen, men nu hvor du ikke længere må deltage i festlighederne, så er det pludseligt "fedtet"......

Jeg har altid ytret over for danskerne at de er nogle fedterøve. Og ja de erhvervs drivende i Thailand i turistbranchen er da stadig mine venner. Har lige været forbi, har savnet dem enormt meget. Tog jo kun til Pattaya for at besøge dem. Det ved jeg at de sætter pris på.

Jeg kan til enhver tid kaste mig over kvinderne igen, men jeg er blevet meget forelsket i en kvinde, og vil gerne giftes med hende.

Hvis det at blive forelsket i en kvinde i Thailand skulle være hykleri, har jeg blot et træk på skulderen tilovers for det.
Redigeret af vandango d. 14/12-2011 17:48

stenfred
vandango skrev:
jeg har altid ytret over for danskerne at de er nogle fedterøve
Overfor den slags argumenter har jeg heldigvis altid haft et standardsvar parat: Hvis du ikke kan lide mine penge, så lad være med at tage dem. Hohum.

flyer
vandango skrev:
NoiNarak skrev:
vandango skrev:
milex skrev:
Det ved jeg såmænd ikke.

Du kan være helt sikker på, at jeg er meget forsigtig med at anbefale nogen som helst fra den danske lejr.

Men hvis du kigger lidt i mit indlæg nummer 22, vil du også se at jeg joker med det.

Men med de typer jeg møder her på DTW, her mener jeg negative typer, vil jeg aldrig nogensinde anbefale nogen her fra DTW, som jeg ikke kender personligt.

Ellers er mange af de gode danskere jeg kender i Thailand optaget, og det har jo sin naturlige grund.

Ja jeg kan godt forstå at du vil være forsigtig med bare at anbefale til højre og til venstre, det kunne jeg helle aldrig finde på, hvis man skal anbefale nogen over for andre skal man da kende dem godt og vide hvad de står for ellers er man da et skidt menneske og det gælder da uanset om det et til en thai eller et andet menneske, dem man møder her på dtw kan man jo ikke bare anbefale da det jo ikke er nogen man har mødt i den virkelige verden, at anbefale en fra venneskaren kan jo blive noget frygteligt noget, hvis nu man har taget fejl.....Så det er en god idé at kende den man anbefaler rigtig godt.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

vandango
stenfred skrev:
vandango skrev:
jeg har altid ytret over for danskerne at de er nogle fedterøve
Overfor den slags argumenter har jeg heldigvis altid haft et standardsvar parat: Hvis du ikke kan lide mine penge, så lad være med at tage dem. Hohum.

Du glemte vist at det var den fedtede turistbranche (svært med et med konteksten hvá), danskere er generelt meget generøse.

Og jeg har aldrig set nogen dansker behandle en pige dårligt fra baren. Vi er et folk af gode gentlemen.

vandango
flyer skrev:

Ja jeg kan godt forstå at du vil være forsigtig med bare at anbefale til højre og til venstre, det kunne jeg helle aldrig finde på, hvis man skal anbefale nogen over for andre skal man da kende dem godt og vide hvad de står for ellers er man da et skidt menneske og det gælder da uanset om det et til en thai eller et andet menneske, dem man møder her på dtw kan man jo ikke bare anbefale da det jo ikke er nogen man har mødt i den virkelige verden, at anbefale en fra venneskaren kan jo blive noget frygteligt noget, hvis nu man har taget fejl.....Så det er en god idé at kende den man anbefaler rigtig godt.

Ja præcis, sådanne har jeg det.

Kim Ludvigsen
Det er da utroligt, som der generaliseres i nogle af indlæggene i denne tråd. Både hvad angår thaier og danskere.

Personligt er jeg meget imponeret over den arbejdsomhed, som mange thaier lægger for dagen. Det kan godt være, de ikke har samme produktivitet, som vi kender det hjemmefra, til gengæld lægger de mange flere timer i arbejdet.

Tænk på alle de små "mor og far"-virksomheder, hvor man gerne arbejder 10-12 timer om dagen, syv dage om ugen.

Jeg oplever dem også som meget foretagsomme. Ofte kan man ikke se mere end fem thaier samlet ét sted, før en sjette thai står der med en madvogn.

Selvfølgelig findes der også dovne thaier, ligesom der findes dovne danskere. Men lad være med at skære alle over én kam.

Hvis man vil vide, hvorfor nogle thai-piger foretrækker falanger, så kan man jo spørge sig selv, hvad de fleste falanger har af fordele frem for thaier.

Og med hensyn til generaliseringen af danskere:
Det er altså ikke alle danskere, der kommer til Thailand for at gå på bar og drikke og "jagte" damer. Det eneste, jeg har jagtet i de sidste to-tre måneder, er sukkerfri cola - men det har til gengæld været lidt af en kamp.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
filihankat
vandango skrev:
filihankat skrev:
vandango skrev:

Jeg kan til enhver tid kaste mig over kvinderne igen, men jeg er blevet meget forelsket i en kvinde, og vil gerne giftes med hende.

Hvis det at blive forelsket i en kvinde i Thailand skulle være hykleri, har jeg blot et træk på skulderen tilovers for det.

Du må kalde det hvad du vil, men når man har haft hånden nede i honningkrukken og bagefter tager afstand fra det, så kalder jeg det hykleri.

Men lur mig om ikke vi igen en dag mødes i Pattaya. Så skal jeg nok minde dig om hvor "fedtet" industrien er. Intet varer som bekendt evigt. Heller ikke forelskelse.

filihankat skrev:
vandango skrev:
filihankat skrev:
vandango skrev:

Du må kalde det hvad du vil, men når man har haft hånden nede i honningkrukken og bagefter tager afstand fra det, så kalder jeg det hykleri.

Men lur mig om ikke vi igen en dag mødes i Pattaya. Så skal jeg nok minde dig om hvor "fedtet" industrien er. Intet varer som bekendt evigt. Heller ikke forelskelse.

@fillihankat,

Helt ærlig, at Van ikke kommer til badebyen så meget mere kan du vel være ligeglad med, el. er du misundelig ??
Hvis man ad årene finder andre steder "interesser skal du vel ikke være dommer overfor det...Pfft
Jeg er også kommet meget i PTY, men er andre steder nu også, vil du så også klandre mig for det om noget tid, hvis jeg fx. kommer til PTY igen ...helt ærligt, det rager da ikke dig overhovedet, pas dog din egen butik.

filihankat
Soi7 skrev:
filihankat skrev:
vandango skrev:
filihankat skrev:
vandango skrev:

@fillihankat,

Helt ærlig, at Van ikke kommer til badebyen så meget mere kan du vel være ligeglad med, el. er du misundelig ??
Hvis man ad årene finder andre steder "interesser skal du vel ikke være dommer overfor det...Pfft
Jeg er også kommet meget i PTY, men er andre steder nu også, vil du så også klandre mig for det om noget tid, hvis jeg fx. kommer til PTY igen ...helt ærligt, det rager da ikke dig overhovedet, pas dog din egen butik.

Læs dog hvad der bliver skrevet inden du svarer. Det er et debatforum det her. Hvorfor i alverden skulle jeg passe min egen butik? Alt der bliver skrevet her rager sgu da mig og alle andre herinde.

NoiNarak
flyer skrev:
vandango skrev:
NoiNarak skrev:
vandango skrev:
milex skrev:
Det ved jeg såmænd ikke.

Hvis man ønsker at hjælpe-forhåbentligt begge parter,ved at føre dem sammen(anbefale dem for hinanden)så har jeg det princip,at jeg har forklaret damen det og da det jo som regel er gennem hende,at jeg får den slags forespørgsler-ja, så beder jeg hende om at forklare kvinden,at jeg kun kan og vil præsenterer dem for hinanden-og så må de selv finde ud af resten-hvilket jeg så selv,præciserer overfor manden.
Ingen kan jo garranter 100% for en anden persons følelser og opførsel.Selvom man mener at kende personen godt,vil kvinden der skal leve sammen med ham,nok få et andet billede-især da han garranteret ikke opfører sig på samme måde hernede, idet han vil blive udsat for helt andre ting her og hvordan det påvirker folk,ved vi jo, er meget forskelligt.

zetor4718
til jesperfrb har du andre forslag til kvinder som kan være smilene kærlige varm , søger thai eller anden herkomst , hvis det er det du vil vide . har været sammen med danske kvinder, og hvem er mest tro til ders mand ved jeg ikke, thai eller dansk , men syntes at se og høre de meget nærvær ders mand og famile , kærlige og rare ,det betyder jo ikke altid de ude efter guld og penge , for så kan vi slå alle over en kam af kvinder , så forslag modtages gerne , er der ikke i danmark et sted man kan møde thai kvinde eller anden herkomst-
, eller hvordan man siger det pænt

Spring til debat: