Se indlæg
 Udskriv debat
Ønsker du at lære thai i Cøpenhavn?
Curly Daa
Jeg er lærer, der underviser thai til udlændinge på Koh Samui, Thailand. Nu er jeg flyttet til Danmark med min mand og jeg vil gerne fortsætte med at undervise thai. Hvis nogen er interesseret, så kontakt mig på Smile

soi khaotalo
lyder interessant

Hvilken dag bliver det og hvor tit ?

underviser du på engelsk eller dansk ?

hvad koster det ? betaler man for et år eller pr gang ?

m.v.h
R .H.

vandango
Kunne være interessant at få lært det sprog.

Anonym Bruger
Hej Curly.....

Hvis det er seriøst det du skriver, er jeg meget interesseret !!!! Men som andre spørger,,,,lidt om pris osv. ville være rart....

Palmer
Jeg er også interesseret - så venligst lidt mere om pris, sted, tidspunkt og hvilke dage.....Bla bla bla

Curly Daa
Hej guys,

Sorry for taking so long to answer. It will be explained in English. What you will learn is based on everyday speaking. You will start speaking Thai in Day1. I will use the place near the canteen in CBS university in Dalgas have, Fredericberg. Studying 3 times a week. Monday, Wednesday and Friday. It will cost 1,500 DKK for 10 hours.

Anonym Bruger
Dear Curly.....

With respekt for your work !! But it is to expensive !!! sorryHmmmmmm

Klaus Grenaa skrev:

Dear Curly.....

With respekt for your work !! But it is to expensive !!! sorryHmmmmmm

.......................................

Ja, selvfølgelig er det for dyrt hvis det er pr. elev, men det kunne være ok hvis det var en klasse med fx 6 elever+ der skulle dele regningen på 1500,- mon ikke det er det der menes ?

Nirvana
Underviser i i Nordsjælland
For jeg syntes at Københaven likker for langt væk
Come As You Are

Kim Ludvigsen
Soi7 skrev:
Ja, selvfølgelig er det for dyrt hvis det er pr. elev, men det kunne være ok hvis det var en klasse med fx 6 elever+ der skulle dele regningen på 1500,- mon ikke det er det der menes ?

Mon dog. Der står, at ti timer koster 1.500 kr. - altså 150 kr. pr. time. Det er ikke specielt dyrt, hvis det er en til en-undervisning. Men det kan være dyrt, hvis der er tale om en klasse med 5-10-20 deltagere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Hej Kim....

Nej sådan kan man også sige,,,men nu hører jeg til den gruppe mennesker der skal have det fortalt 20 gange før det hænger fast, og så bliver det sgu for dyrt Crying...

Men et godt initiativ fra Curly !!

Kim Ludvigsen skrev:

Soi7 skrev:

Mon dog. Der står, at ti timer koster 1.500 kr. - altså 150 kr. pr. time. Det er ikke specielt dyrt, hvis det er en til en-undervisning. Men det kan være dyrt, hvis der er tale om en klasse med 5-10-20 deltagere.

Nej, du har ret Kim, hvis det er eneundervisning, men det er vist en klasse, må man gå ud fra, og ja, thai er svært, der skal gøres en kæmpe indsats, og det tager lang tid at lære - i hvertfald for mig...Grin

Jeg håber på at projektet bliver til noget, det er fint en thai tilbyder hjælp, der er jo ikke meget undervisning i det sprog.

Klaus Grenaa skrev:

Hej Kim....

Nej sådan kan man også sige,,,men nu hører jeg til den gruppe mennesker der skal have det fortalt 20 gange før det hænger fast, og så bliver det sgu for dyrt Crying...

Men et godt initiativ fra Curly !!

Nu har hun jo undervist i LOS før, så mon ikke hun går ud fra en anderkendt bog med tilhørende cd, så elever kan øver sig ud over de planlagte undervisningstimer.

Thai er et svært sprog, jeg kan tale det til dagligdagsbrug...men skal tænke mig om ved forskellige sætninger, og jeg mangler stadig mange ord..men jeg klarer mig derude...kender en masse ord og sætninger, og taler så meget som muligt når jeg er på ferie, men det er svært at holde motivationen når man er i dk...perioderne med motivation varierer, måske "Rin" kan byde ind med den nemme måde at lære sproget på ? hvis der er nogen nem måde Smile

Curly Daa
I would like to keep it small to make sure that the student get the best effort of it. It will be maximum 2 people per class. And don't worry about the equipment. I will make worksheets for you and teach you how to pronounce the word in very easy way. You will repeat the word many times until it stucks in your head. And we are going to make the sentences, question and answer in Thai. It's not going to be stress and boring. It will be fun and friendly environment.

Curly Daa skrev:

I would like to keep it small to make sure that the student get the best effort of it. It will be maximum 2 people per class. And don't worry about the equipment. I will make worksheets for you and teach you how to pronounce the word in very easy way. You will repeat the word many times until it stucks in your head. And we are going to make the sentences, question and answer in Thai. It's not going to be stress and boring. It will be fun and friendly environment.

Hi Curly,

Thats a wery nice and good idea,
And how many hours do you think those two people need to speak thai then ? you dont use any regular book and cd for your students from Denmark ?

Curly Daa
It will be the worksheets because I have to make it suit for the student level.
It's difficult to tell how long they have to learn. It depends on how quick they are. I can teach them as much as they can take but they also have to practice themselves. I have my own way of teaching and I'm sure they can go home and practice what they have learnt from school in the right way. They will be able to speak Thai since Day1.

Curly Daa skrev:

It will be the worksheets because I have to make it suit for the student level.
It's difficult to tell how long they have to learn. It depends on how quick they are. I can teach them as much as they can take but they also have to practice themselves. I have my own way of teaching and I'm sure they can go home and practice what they have learnt from school in the right way. They will be able to speak Thai since Day1.

Hi,

I dont beleave you at all,,,,

If you dont have any book and cd for your students, then you are not a proffesionel teacher.....come on.....do you really think falang teach thai so easy???

Can you speak danish ?? how you learned it ??? Smile

But I think your idea about help people in Denmark is good, but you just dont have any plan for your teaching....

Maybe you think falang denmark ding dong na krap...., but we welcome you to our country, and please treat us with respekt here in our country...

good luck,

Smile

Curly Daa
Of course I have all the teaching plan. I have been teaching Thai before and I know well how to do that. I can write the reference of the book I use too if they want. I use a lot of info from many books and make my own worksheets. This is the way i will do it here. You will never know if you don't try. And I do respect Danish people. They are so nice to Thai people here and Make me feel like home.

And yes, I go to Danish school too. Just passed Module 1 test. Still long way to go but I try my best to learn Danish.

Curly Daa skrev:

Of course I have all the teaching plan. I have been teaching Thai before and I know well how to do that. I can write the reference of the book I use too if they want. I use a lot of info from many books and make my own worksheets. This is the way i will do it here. You will never know if you don't try. And I do respect Danish people. They are so nice to Thai people here and Make me feel like home.

And yes, I go to Danish school too. Just passed Module 1 test. Still long way to go but I try my best to learn Danish.

I wish you good luck, but I dont think you know anything about teaching people from europe, you dont even use a book or a cd...Grin,,,but you charge money for every hour,,,come on....if you care about people from Denmark. then you treat us with respekt and have a plan for the launguige.....

happy new year Grin

stenfred
Don't be so dismissive. Having a real Thai speaking Thai - one who understands the grammar and knows formal English - is actually one of the best ways to learn Thai. I took a few lessons with a Thai teacher some time ago on skype and if the teacher has the talent, it will usually prove to be quite productive. But teaching a whole class, all of whom are on different levels is probably harder.
Best of luck to you. But be prepared for Danes being a bit stubborn when it comes to teaching methods. And be advised that we usually pass our own failings on to the teacher. Not at all like Thailand :-)

Spring til debat: