Se indlæg|
Ønsker du at lære thai i Cøpenhavn?
|
|
|
Lagt på d. 28/12-2011 16:11
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Webmaster skrev: Soi7 skrev: ohhh yes, you are so right,and when you write next time, I think you propose her to charge 300 Dk pr. hour right.....because she is so sweet and love danish people too mush... Det er vist mere end tydeligt at du ikke selv er interesseret i den ydelse som tilbydes. Derfor regner jeg hellere ikke med at der er yderlig grund til at du deltager i denne tråd. Sagt på en anden måde, du skal i hvert fald ikke ødelægge tråden for andre herinde. - Admin - Ja, jeg beklager de 2 linier, sorry. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/12-2011 17:18
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Riverkwai skrev: cyrly daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.begynd at skrive dansk først.den pris er helt hen i vejret.tror du vi er snotdumme eller hvad.nu har jeg været i thailanda de sidste 12 år.fordi du er kommet til paradis skal du ik tro vi er snot dummelvågn opppppppppppppppp. .you gey your boyfrind write english for you or what. dont belive you can white engilsh.tror bare fordi du er kommet til dk du kan score kassen.fuck youuuuuuuuu siger jeg bare.så træt af folh bare tror når de kommer til dk kan score kassen.fuck offffff your fucking thai.ja giv mig bare et bær.fuck off![]() Farvel og tak. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 28/12-2011 17:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Robert Kronberg skrev: Curly Daas pris er da ikke høj - og hun bestemmer i øvrigt prisen selv, og så kan folk selv sige ja eller nej. Prisen for en medarbejder kan da nemt nå 200 kroner i timen alt inklusiv (herunder feriepenge, sygdom og hvad ved jeg), og så kommer lokale, udstyr til forberedelse osv. Hun skal da mindst have tre kursister på et hold, før hun får en rimelig løn ud af det, og den vil stadig være i den lave ende, når hele regnskabet gøres op. Jeg synes, at det er et godt initiativ, at hun faktisk forsøger at arbejde i Danmark, så hvorfor ikke støtte op om det. Thaiere rejser i øvrigt ikke til Danmark for at blive billig arbejdskraft. Hilsen, Robert Rigtigt,- selv med 3 kursister bliver hendes løn meget meget lille. Kun til en forsigtig start for at se om der er basis for større hold. AL RESPEKT og opbakning herfra. Godt nytår |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/12-2011 18:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Curly Daa skrev: I would like to keep it small to make sure that the student get the best effort of it. It will be maximum 2 people per class. And don't worry about the equipment. I will make worksheets for you and teach you how to pronounce the word in very easy way. You will repeat the word many times until it stucks in your head. And we are going to make the sentences, question and answer in Thai. It's not going to be stress and boring. It will be fun and friendly environment. t will be the worksheets because I have to make it suit for the student level. That sounds like an excellent approach to teaching thai. Very small class, individual teaching based on the student`s prior knowledge of the language. And the teacher having prior experience in teaching thai to foreigners combined with a good command of english allowing her to communicate the intricacies of thai language to the student. I admire your entrepreneurship and I wish you luck. Cordially Rinpoche |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/12-2011 18:28
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
AL 48 skrev: Robert Kronberg skrev: Curly Daas pris er da ikke høj - og hun bestemmer i øvrigt prisen selv, og så kan folk selv sige ja eller nej. Prisen for en medarbejder kan da nemt nå 200 kroner i timen alt inklusiv (herunder feriepenge, sygdom og hvad ved jeg), og så kommer lokale, udstyr til forberedelse osv. Hun skal da mindst have tre kursister på et hold, før hun får en rimelig løn ud af det, og den vil stadig være i den lave ende, når hele regnskabet gøres op. Jeg synes, at det er et godt initiativ, at hun faktisk forsøger at arbejde i Danmark, så hvorfor ikke støtte op om det. Thaiere rejser i øvrigt ikke til Danmark for at blive billig arbejdskraft. Hilsen, Robert Rigtigt,- selv med 3 kursister bliver hendes løn meget meget lille. Kun til en forsigtig start for at se om der er basis for større hold. AL RESPEKT og opbakning herfra. Godt nytår Jeg har stor respekt for hendes iver for at gøre noget positivt i Danmark - og ikke blot række hånden ud. Men selv med fire kursister kan jeg ikke få regnestykket til at hænge sammen, så de, som er fremme i bussen, burde slå til nu, inden hun finder ud af, at det slet ikke kan hænge sammen med kun to kursister. Det er faktisk et godt tilbud. Jeg gik på studieskolen to gange (hvor der er statstilskud), før jeg flyttede til Thailand, og der lærte jeg blot at sige dumme ting som fed mand, høj mand, lille mand og den slags, som jeg overhovedet ikke kunne bruge til noget. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 28/12-2011 18:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Glæder mig til at høre hvor meget korrekt thai i har lært efter de kun 10 timer lol... Er det ik nemmere at lade jeres kone/kæreste lære jer det ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 28/12-2011 19:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nemmere? Jo. Bedre? Nej. De færreste har velsagtens en undervisningsbaggrund. Og jeg oplever også i mange forhold dansk/thai, at sprogfællesskabet halter gevaldigt. Og dybest set, er det vel også mere hensigtsmæssigt i dansk/thai forhold baseret i Danmark, at konen lærer dansk. Ikke at manden lærer thai. Flere af mine kammerater taler rigtig godt thai. De gjorde den fejl - i mine øjne - at konstant tale thai med konen, efter hun arriverede hertil. Hvad gjorde det for hende mht. tilegnelsen af det danske sprog? Ja, du gættede det. Det gjorde hende ikke noget godt udover en bjørnetjeneste. |
|
|
|
| mrbfly |
Lagt på d. 23/03-2012 18:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: Nemmere? Jo. Bedre? Nej. De færreste har velsagtens en undervisningsbaggrund. Og jeg oplever også i mange forhold dansk/thai, at sprogfællesskabet halter gevaldigt. Og dybest set, er det vel også mere hensigtsmæssigt i dansk/thai forhold baseret i Danmark, at konen lærer dansk. Ikke at manden lærer thai. Flere af mine kammerater taler rigtig godt thai. De gjorde den fejl - i mine øjne - at konstant tale thai med konen, efter hun arriverede hertil. Hvad gjorde det for hende mht. tilegnelsen af det danske sprog? Ja, du gættede det. Det gjorde hende ikke noget godt udover en bjørnetjeneste. Generelt set har du ret! Men nu er der tilfældigvis nogen som inden længe rykker teltpælene op og smutter fra DK ned til hende som venter! Og regner med at skulle tale blanding af engelsk og thai i mange år fremover så jeg er på hvis muligheden stadig er der. Og jeg håber at Curly har held med undervisningen og vil super gerne deltage. Jo hurtigere jo bedre. Har desværre ikke set dette før nu, - mai pen rai - tchun! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.you gey your boyfrind write english for you or what. dont belive you can white engilsh.tror bare fordi du er kommet til dk du kan score kassen.fuck youuuuuuuuu siger jeg bare.så træt af folh bare tror når de kommer til dk kan score kassen.fuck offffff your fucking thai.ja giv mig bare et bær.fuck off