Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hotel i Bangkok
|
|
| Slettet Bruger |
Lagt på d. 28/12-2011 16:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Nogle der kan anbefale et godt hotel i Bangkok. Har hørt at Asian Hotel skulle være godt |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 28/12-2011 17:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Før vi kan svare på det spørgsmål er vi nødt til at vide. hvad du mener med 'godt hotel' Prisklasse? Komfort? Specielle ønsker? mm... |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 28/12-2011 17:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg har virkelig lagt mit lille hoved i blød og tænkt og tænkt, hvad for et hotel mon er det bedste i Bangkok, og jeg er nu kommet til det resultat at det må være Stabel Lodge på Sukhumvit soi 8, jeg har selv boede der ca 50 gange i mit liv og kan virkelig ikke forestille mig at der er noget bedre hotel i Bangkok , det skal dog lige nævnes at jeg aldrig har prøvet andet end stable lodge, men jeg er stadig overbevist om at det kan ikke blive bedre . man kan gogle og se deres udemærket hjemmeside
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 28/12-2011 18:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
kanut skrev: Jeg har virkelig lagt mit lille hoved i blød og tænkt og tænkt, hvad for et hotel mon er det bedste i Bangkok, og jeg er nu kommet til det resultat at det må være Stabel Lodge på Sukhumvit soi 8, jeg har selv boede der ca 50 gange i mit liv og kan virkelig ikke forestille mig at der er noget bedre hotel i Bangkok , det skal dog lige nævnes at jeg aldrig har prøvet andet end stable lodge, men jeg er stadig overbevist om at det kan ikke blive bedre . man kan gogle og se deres udemærket hjemmesideStædig, og med god humor. ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/12-2011 18:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Ud over svar på maiks spørgsmål kunne det også være relevant at fortælle, om du har specielle ønsker til beliggenhed. Og i den forbindelse måske fortælle, hvad du har tænkt at foretage dig i Bangkok. Hvis du fx vil på shoppingtur, er det jo praktisk at bo i nærheden af indkøbsmulighederne og/eller metro/skytrain. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/12-2011 18:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Helle fra Aalborg skrev: Nogle der kan anbefale et godt hotel i Bangkok. Har hørt at Asian Hotel skulle være godt Jeg boede på Asia Hotel for 31 år siden, og der var det godt. Jeg bor nu lige ved siden af, men nu er det noget lort. Jeg formoder, at vi taler om Asia Hotel, og ikke Asian Hotel.. Prøv at kigge efter hoteller på Sukhumwit i sois med lave numre. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 28/12-2011 19:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
I Bangkok kan du bo på 5-stjernede hoteller til meget fornuftige priser - tit under en tusse for absolut skønne hoteller. Mine favoritter er: http://www.swisso...escription Lækker park med swimmingpool midt i byen - lækker buffet af meget høj standard..... http://www.lebua.... Super hotel i ca. 70 etager med den mest fantastiske skybar og gourmet restaurant - cool sted Begge hoteller findes tit med gode tilbud på http://www.agoda.com Når du kan få luksus til så fornuftige priser som i Bangkok er det bare at fyre den af......... God tur |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/12-2011 20:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Brum skrev: Når du kan få luksus til så fornuftige priser som i Bangkok er det bare at fyre den af......... Spørgsmålet er så, om det er luksus, man er interesseret i. Jeg boede nogle dage på Grand Millennium Sukhumvit, da jeg var fanget af askeskyen i 2010. Flot hotel, service i top, og de ansatte talte perfekt engelsk. Helt klart et hotel i international klasse. Problemet var bare, at det ikke føltes som Bangkok eller Thailand. Jeg kunne lige så godt bo på SAS Hotel i København eller et lignende hotel i New York eller London. Det var en fornøjelse at flytte til et billigere hotel efter nogle dage. |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 28/12-2011 20:22
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Vi har de sidste år boet på Majestic Grande hotel. Det ligger lige lige op ad sukhumwit, og en skytrain station. Vi synes det er et super hotel, og giver ca 650 kr i døgnet. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Crafack |
Lagt på d. 28/12-2011 22:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 108 |
Hej. Som flere skriver, er det svært at anbefale et hotel i Bangkok. De findes i alle klasser og varianter. Jeg vil dog give dig et par anbefalinger med lidt beskrivelse: Shanghai Mansion: Fordi: Midt i mylderet i chinatown på Yaowarat Road. Relativt tæt på Grand Palace etc. Relativt billig. Hvorfor ikke: Du tager rulletrappen fra receptionen på 1. sal, og er midt i trafikproppen Yaowarat Rd. Ingen ro. Chatrium Hotel: Fordi: Luksuriøst hotel ved floden. 7 minutter med hotellets båd til Skytrain ved Thaksin Bridge. Oase i storbyen. Hvorfor ikke: Relativt dyrt. Lidt anonymt 5* hotel. Jeg har boet på begge, og foretrækker Chatrium når vi skal have en 2-3-4 dage i Bangkok til shopping etc. Men jeg er et luksusdyr :-) Mit råd: Tænk ikke blot på hvad du vil opleve og være i nærheden af. Tænk også på at/om du har brug for at slappe af mellem oplevelserne. /Crafack |
|
|
|
| Palmer |
Lagt på d. 29/12-2011 01:14
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Har boet på President Park - glimrende hotel til en rimelig pris og i gåafstand til det hele. Check evt www.presidentpark...
For at opnå respekt fra andre, må man udvise respekt for andre.
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 29/12-2011 02:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Vi har i årens løb boet mange steder i BK og Sukhumvit bryder vi os ikke ? men dog en fordel når det er tæt på BTS ? men skal vi være flere dage er det nu på New Siam Riwerseid ved Kharosan og lige op af Færgested nr. 9 og den bruger vi meget til at komme rundt ? det er billigt og luftigt og så hopper vi af forskellige steder og går op i den bydel. Gå afstand til Grand Palas. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 29/12-2011 02:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Helle fra Aalborg skrev: Nogle der kan anbefale et godt hotel i Bangkok. Har hørt at Asian Hotel skulle være godt Jeg har prøvet en del forskellige hoteller i Bkk men, det er svært at komme med en konkret anbefaling når du ikke fortæller hvad du/i leder efter. Du kan altid finde nogle gode tilbud her: http://www.wotif....ewType=all One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 29/12-2011 04:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Hejsa Du kan tage et kik her inde http://link-thai....est_house/ Mvh Leo |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/12-2011 13:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Helle fra Aalborg skrev: Nogle der kan anbefale et godt hotel i Bangkok. Har hørt at Asian Hotel skulle være godt Igen et af disse haabloese spoergsmaal, der naevnes intet om beliggenhed og hvilken prisklasse osv. Egentlig ligesom det spoergsmaal der var engang om "Kan der koebes kondomer i Thailand". Og straks kommer der de saedvanlige svar. Generelt er hoteller i denne del af verden af utrolig hoej klasse og til rimelige priser. Der kom en anbefaling omkring Stable Lodge og det ligger jo helt centralt og den danske mad er fremragende. Man rejser nok ikke den halve klode rundt for at maeske sig med dansk mad i 30 graders varme ? Nu skal det dertil siges at Thai mad er ganske glimrende paa Stable Lodge. Det kan fruen bevidne. Men fortael hvilket omraade/prisklasse osv og saa kan det vaere at der kommer nogle gode forslag paa banen istedet for spredt faegtning. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/12-2011 13:58
|
|
hugoboerge skrev: Helle fra Aalborg skrev: Nogle der kan anbefale et godt hotel i Bangkok. Har hørt at Asian Hotel skulle være godt Igen et af disse haabloese spoergsmaal, der naevnes intet om beliggenhed og hvilken prisklasse osv. Egentlig ligesom det spoergsmaal der var engang om "Kan der koebes kondomer i Thailand". Og straks kommer der de saedvanlige svar. Generelt er hoteller i denne del af verden af utrolig hoej klasse og til rimelige priser. Der kom en anbefaling omkring Stable Lodge og det ligger jo helt centralt og den danske mad er fremragende. Man rejser nok ikke den halve klode rundt for at maeske sig med dansk mad i 30 graders varme ? Nu skal det dertil siges at Thai mad er ganske glimrende paa Stable Lodge. Det kan fruen bevidne. Men fortael hvilket omraade/prisklasse osv og saa kan det vaere at der kommer nogle gode forslag paa banen istedet for spredt faegtning. Nej men hvis man ikke kender noget til Bangkok, så skal jo starte spørgsmålene et eller andet sted. Apropos at rejse den halve klode rundt for at spise dansk mad. Jo det er der da nogle som gør. Og hvis man forsigtigt antager, at der er lige så langt fra Danmark til Thailand, som fra Thailand til Danmark, så kan jeg forsikre dig om, at ganske mange thaiere tilsvarende rejser den halve klode rundt for at spise thaimad. Det vidner det bugnende udbud af thairstauranter og -butikker i Danmark om. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/12-2011 14:22
|
Nej men hvis man ikke kender noget til Bangkok, så skal jo starte spørgsmålene et eller andet sted. FORVENTER AT MAN CHECKER LIDT PAA INTERNETTET FOERST FOER MAN REJSER. Undskyld de store bogstaver, for at tilkendegive svar. Apropos at rejse den halve klode rundt for at spise dansk mad. Jo det er der da nogle som gør. Og hvis man forsigtigt antager, at der er lige så langt fra Danmark til Thailand, som fra Thailand til Danmark, så kan jeg forsikre dig om, at ganske mange thaiere tilsvarende rejser den halve klode rundt for at spise thaimad. Det vidner det bugnende udbud af thairstauranter og -butikker i Danmark om. [/quote]EN DEL AF DE THAIERE SOM JEG KENDER TIL ER VELFORSYNET MED MAMA NOODLER NAAR DE REJSER UD I DEN STORE VERDEN. HVAD ANGAAR THAIRESTAURANTER I DANMARK JA DE GANGE JEG HAR VAERET DER FOR MANGE AAR SIDEN DA VAR DET DANSKERE DER STOD I KOE FOR AT KOMME IND. Butikkerne henvender sig sikkert mest til de almindelige thaiere som bor i Danmark, jeg tror ikke det er dem alle der har raad til at gaa paa Thai restauranter. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 29/12-2011 14:51
|
|
hugoboerge skrev: Nej men hvis man ikke kender noget til Bangkok, så skal jo starte spørgsmålene et eller andet sted. FORVENTER AT MAN CHECKER LIDT PAA INTERNETTET FOERST FOER MAN REJSER. Ja der synes jeg så, at dtw er et naturligt første stop på internettet for en dansker, der har spørgsmål til sit forestående ophold i Thailand. Jeg synes ikke spørgsmålet er håbløst; måske det fremstår måske en smule naivt for dem, som kender Bangkoks utallige muligheder så godt, at de ved, at der er endnu flere muligheder, som de ikke kender. Hvis nogen ønsker at hjælpe trådstarteren, så kan et par uddybende spørgsmål jo hurtigt afsløre præferencerne. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/12-2011 14:56
|
Enig Frank men saa maa man ogsaa uddybe hvad det er man har i tankerne, budget, omraade, natteliv, nul natteliv osv osv. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/12-2011 16:41
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Først få fat i nogle bøger og læs og læs, der findes mange på både dansk og engelsk. Dette ikke for først at finde et hotel, men for at finde ud af hvor man ønsker at bo i kæmpestore Bangkok, Det nytter jo ikke af få anbefalet et hotel i Chinatown eller ved lufthavnen, hvis man ikke finder området attraktivt. Derfor vil jeg da mene, at man ikke kan svare på spørgsmålet, hvis man ikke ved hvor vedkommende vil bo. Det er lidt det samme som i New York, hvis man tror at New York kun er Manhattan, bliver man godt nok skuffet hvis man bliver placeret i Bronx, selvom der også kan være ganske charmerende. Så placering og interesser er vigtige. Efter at Skytrain og undergrund er kommet til foretrækker jeg Sathorn Area. Udenfor trafficjamtime er der ganske fredeligt, der bor flest thaier som jeg oplever det, og man kommer let til underholdningedistrikterne Silom (5 minutter) og Sukhumvit. Lumphini Park, en oase i Bangkok, er tæt på, med undergund og skift til skytrain er man tæt på alt, Siam Square, de store indkøbscentre og endda en station ved floden. Men selv med et stort område som Sathorn, skal man vide lidt om hvor ca. man ønsker at opholde sig. Tær på undergrund, tæt på parken Lumpini osv Så frem med din egen researcher, bøger og kort, Tripadvisor, Lonleyplanet osv. Så er man selv kommet en del af vejen. Og det bedste af det er, at det egentligt er ret sjovt. PS at jeg foretrækker Sathorn området er selsfølgelig helt min egen mening. Redigeret af natty d. 29/12-2011 16:52 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og tænkt og tænkt, hvad for et hotel mon er det bedste i Bangkok, og jeg er nu kommet til det resultat at det må være Stabel Lodge på Sukhumvit soi 8,
. man kan gogle og se deres udemærket hjemmeside