Se indlæg|
Har I gode forslag?
|
|
| Slettet Bruger |
Lagt på d. 11/01-2012 21:55
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Kom frisk ... I er altid så hjælpsomme herinde. Vi er 4 voksne og 2 børn på 10 og 14 år der snart skal til Thailand. Vi starter med 3 dage i Bangkok, hvor vi bruger den ene dag på at tage en tur til River Kwai (håber at hyre en taxa/minivan derude og få ham til at vise os rundt). Efter dette har vi et "hul" på 5 dage inden vi skal 5 dage på Koh Chang. Er de rnogle der har gode ideer til hvor vi skal bruge de 5 dage (gerne noget med dase/bade) eller er 10 dage ikke for meget på Koh Chang? På forhånd tusinde tak. Mange hilsner Fam. Nordentoft |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/01-2012 22:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Helle fra Aalborg skrev: Kom frisk ... I er altid så hjælpsomme herinde. Vi er 4 voksne og 2 børn på 10 og 14 år der snart skal til Thailand. Vi starter med 3 dage i Bangkok, hvor vi bruger den ene dag på at tage en tur til River Kwai (håber at hyre en taxa/minivan derude og få ham til at vise os rundt). Efter dette har vi et "hul" på 5 dage inden vi skal 5 dage på Koh Chang. Er de rnogle der har gode ideer til hvor vi skal bruge de 5 dage (gerne noget med dase/bade) eller er 10 dage ikke for meget på Koh Chang? På forhånd tusinde tak. Mange hilsner Fam. Nordentoft 10 dage er "aldrig" for meget på Koh Chang, vel og mærke hvis man er til Sol og strand (+ alt det som følger med). Men en anden løsning kunne være at I splitter turen med 5 dage på Koh Samet(udenfor Rayong/Ban Phe, som er på vejen til Trat) og derefter 5 dage på Koh Chang. . Redigeret af Lung Yao d. 11/01-2012 22:18 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 11/01-2012 22:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Hej. Jeg vil lige komme med et forslag til river kwai turen.Nu ved jeg ikke hvor i skal bo i Bangkok,men prøv at finde Sam på honey hotel mener den ligger på sukhumvit soi 15,Sam er en ældre herre,men altid på pletten til tiden.Han kører turen og har tid til en kaffe pause undervejs.Han kører super godt ingen vilde overhallinger osv. han kører op til broen hvor han kan lave en fair pris for en sejltur,hvor i ser kirkegården for de falde soldatter,et tempel med grotter,og til sidst museet om byggeriet af broen. Han tager rosegarden påvej tilbage. Han vil helst afsted fra bangkok 0630,så er trafikken til at leve med. God ferie. P.s ang koh chang så vil jeg sige 5 dage er rigeligt og jeg ville bruge de sidste dage i hua hin skønt sted!!!!!!!!! |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 11/01-2012 22:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Hej Helle. Hvis i nu kunne være bange for om 10 dage på Koh Chang kunne være for meget. Hvorfor så ikke sætte tempoet lidt ned, Hermed mener jeg tage 2-3 dage i bangkok og derfter 2-3 dage oppe ved river kwai. (kan anbefale felix resort/hotel der) Så kunne i tage jer bedre tid deroppe til tur på floden, Namtum Eravan osv. Har været deroppe nogle gange og vi har brugt den samme guide deroppe, Hun er bare super. Kunne booke hotel billigere end vi kunne, ja selv billigere en vores kvindelige thai bekendskaber kunne, Skaffe greenfee meget billigere. Før var hun kun hende selv, men nu har hun fået en medhjælper. Sidste forår havde vi besøg af nogle venner fra Dk. de skulle bruge en Minivan. min frue kunne igennem en bekendt skaffe en (helt ny og gejlet) van. til 1500 baht pr. dag Så skulle de i tillæg betale benzin. ofg det inkluderede 8 timers kørsel om dagen, Hvis mere afregnede man direkte til Chaufføren. Syntes bare det ville være lidt synd at jage afsted de første dage dernede, hvis/ når i mener i har 10 dage til at dase efterfølgende. Men god tur derned Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 11/01-2012 22:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Der kom Laodenmark mig lige i forkøbet, for jeg vil foreslå det samme: 2-3 dage i Bangkok. Så til River Kwai med et par seværdigheder på vejen og et par overnatninger i Kanchanaburi så der er tid til at se området. Overvej også om i vil direkte fra Kancanaburi til Koh Chang. det er noget af en køretur. Det kan selvfølgelig lade sig gøre men jeg ville nødig gøre det. Koh chang er en skøn ø så 8 dage der vil være super. Dalton |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/01-2012 05:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
10 dage på Koh Chang for meget? Det synes jeg ikke, jeg blev der i 3 måneder ![]() Og så er der muligheder for ø-hop, der er en lang række øer syd for Koh Chang, som man kan besøge og bo på: Koh Mak, Koh Wai, Koh Kood, Koh Lao Ya etc. Her er en fremragende hjemmeside omkring koh chang og de nærliggende øer: http://www.kohcha... |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 12/01-2012 08:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 57 |
Rinpoche Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår du har sat dine fødder på denne Ø. Jeg var der i sommer på foranledning af mange af jeres positive historier om dette paradis. Jeg blev da godt nok skuffet over denne russiske overtagelse af dele af øen.. Alt på den populære side for Farangs, dette på grund af bar pigerne og andet godt... Der er alt nu på russisk... Intet ondt i dette, men da som Pattaya nu. Det er vel den udvikling der nu er for fremtiden, så lad dog dette være.... Tager du på den stille side af øen, er der oplevelser ud over det sædvanlige, men det bliver jo som det andet vil jeg tro, også inden for overskuelig fremtid ødelagt af alt dette som omtalt før. Som du siger er der mange øer omkring, så jeg vil da helt klart mene, at den enkelte skal gå helt uden om Koh Chang og få en på opleveren med dykning og det fuldendte paradis... Dette findes endnu uden for denne nu ødelagte Ø... Undskylder Rinpoche, men det er bare min mening om Koh Chang... |
|
|
|
| kokkene |
Lagt på d. 12/01-2012 09:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 55 |
hej må give jydetampen ret brug rest dagene i hua hin hvor vi er nu..... fantastisk sted vi er en familie på 3 som nyder hua hin i fulde drag |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/01-2012 09:43
|
|
svendborg skrev: Som du siger er der mange øer omkring, så jeg vil da helt klart mene, at den enkelte skal gå helt uden om Koh Chang og få en på opleveren med dykning og det fuldendte paradis... Dette findes endnu uden for denne nu ødelagte Ø... Undskylder Rinpoche, men det er bare min mening om Koh Chang... Okay, Svendborg. Jeg er faktisk ikke særlig uening, men det var nok fordi jeg oplevede Koh Chang i 3 måneder for første gang i 1996. Vi har været tilbage et par gange indenfor de sidste par år, men tog direkte til Koh Maak og Koh Kood i stedet. Vi kommer ikke til Koh Chang mere, men for folk der aldrig har besøgt øen, og ikke kender den fra fordums tider, er den velsagtens et besøg værd. PS. Hua Hin er langt værre efter min mening. Men sådan er vi jo så forskellige. mvh rinpoche |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 12/01-2012 09:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
rinpoche skrev: svendborg skrev: Som du siger er der mange øer omkring, så jeg vil da helt klart mene, at den enkelte skal gå helt uden om Koh Chang og få en på opleveren med dykning og det fuldendte paradis... Dette findes endnu uden for denne nu ødelagte Ø... Undskylder Rinpoche, men det er bare min mening om Koh Chang... Okay, Svendborg. Jeg er faktisk ikke særlig uening, men det var nok fordi jeg oplevede Koh Chang i 3 måneder for første gang i 1996. Vi har været tilbage et par gange indenfor de sidste par år, men tog direkte til Koh Maak og Koh Kood i stedet. Vi kommer ikke til Koh Chang mere, men for folk der aldrig har besøgt øen, og ikke kender den fra fordums tider, er den velsagtens et besøg værd. PS. Hua Hin er langt værre efter min mening. Men sådan er vi jo så forskellige. mvh rinpoche Jeg ville gerne høre lidt mere om Koh Maak og Koh Kood. Hvad kan der fortælles om dem ? Hvordan kommer man dertil ? Kan man have en bil med ? Er det ok med små børn ? |
|
|
|
| svendborg |
Lagt på d. 12/01-2012 10:34
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 57 |
Koh Maak og Koh Kood. De skal bare opleves...Det er rent afslapning og hygge, altså hvis man er til dette samt dykning... Jeg vil sige som Rinpoche... Hua Hin er ikke mig ud over golfen, for de har skønne golfbaner... Resten er som alt andet turistet.. |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 12/01-2012 11:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
svendborg skrev: Koh Maak og Koh Kood. De skal bare opleves...Det er rent afslapning og hygge, altså hvis man er til dette samt dykning... Jeg vil sige som Rinpoche... Hua Hin er ikke mig ud over golfen, for de har skønne golfbaner... Resten er som alt andet turistet.. Jeg har altid mit gear med til dykning, men når man har prøvet Similan nogle gange så blir man som oftest skuffet andre steder i Thailand. Men lidt snorkling er da altid hyggeligt. |
|
|
|
| Slettet Bruger |
Lagt på d. 12/01-2012 12:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Tak skal I have allesammen. Nu vil vi overveje om vi skulle blive nogle dage omkring River Kwai. Hvor? eller om vi skal tage fra Bangkok til koh Kood og derefter til Koh Chang. Hvordan med transport fra Bangkok til koh Kood eller Koh Samet? nogle der kan anbefale ture på husbåd? |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/01-2012 13:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Helle fra Aalborg skrev: Tak skal I have allesammen. Nu vil vi overveje om vi skulle blive nogle dage omkring River Kwai. Hvor? eller om vi skal tage fra Bangkok til koh Kood og derefter til Koh Chang. Hvordan med transport fra Bangkok til koh Kood eller Koh Samet? nogle der kan anbefale ture på husbåd? Hej Helle, Jeg synes ikke at har set noget om Hvor langtidsferie har I i alt ? De betyder meget i.f.t. alle disse input som Vi fodrer jer med. Hvis I kun har 3 uger, så er jeg bange for at det ville blive forjaget med alle forslagne og fx. den med at fare fra den ene ende af landet (Koh Chang) til det modsat (Hua Hin). Hua Hin ville jeg sige OK til hvis Koh Chang blev fravalgt og der blev en "forsættelse" fra River Kwai turen. Min egen mening om HH, er det er et flot by/område til at slappe af i, men desvære for "kunstigt agtigt", typisk kommercielt Turist område $$$$, kun meget få ægte thai steder tilbage. Men smag og behag. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/01-2012 13:49
|
|
L skrev: [quote][b]rinpoche sk Jeg ville gerne høre lidt mere om Koh Maak og Koh Kood. Hvad kan der fortælles om dem ? Hvordan kommer man dertil ? Kan man have en bil med ? Er det ok med små børn ? Jeg har en tråd andetsteds hvis du er interesseret: (PS, jeg håber det er okay, at jeg linker til den, webmaster) http://teakdoor.c...-trat.html Du kan ikke få din bil med, med mindre der er sket noget nyt de sidste par år. Det er meget ok med små børn. strandene er lavvandede og fredelige udenfor regntiden. Flere opdaterede informationer kan du få på [url]www.kohchang.se Blot kig efter Koh Kood og Koh Maak. mvh mvh Redigeret af rinpoche d. 12/01-2012 14:00 |
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 17/01-2012 18:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
Koh Mak er et natur vidunder,men ikke alle har jo samme smag. Har kun været der udenfor sæsonen, men en lille billedkavalkde, her. http://thailinks....s-logo.jpg |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.