Se indlæg
 Udskriv debat
Problemer
mr bark wan
jeg har blot en betænklighed, hvorfor har han ikke nogen gode relationer til thaier. Som der dog findes flest af, de ville til alle tider gå i gennem ild for deres venner. det bygger selvsagt kun på mine egne oplevelser+ mit venskab til nogle thaierr- i dk som i thailand.
Cool
DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW.

rinpoche skrev:

Naiv? Yes.
Ude at skide? Yes.

Vil vi hjælpe? Yes!

End of story.

SÅDAN !: Dagens bedste indlæg i denne tråd - Kort og koncis - flot 'rinpoche'
Redigeret af d. 18/01-2012 20:57

Anonym Bruger
Dette er dagens mærkeligste tråd..og tillad mig at kommentere på den.

Jeg har (ligesom flere mere el. mindre forsigtigt har udtrykt) mine betænkeligheder når jeg læser denne tråd. Jeg vil helst ikke træde nogle over tæerne og dette indlæg skal ikke ses som en moraliserende jantelovs prædiken og jeg er ikke ude på at tvære en mand der ligger ned ud. Men jeg prøver blot at bringe nogle stikords perspektiver ind i ’sagen’..det er vel sundt nok? selvom det lyder ufattelig bedrevidende, konservativt og bagklogt..

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og jeg aner ikke hvor jeg vil hen. Og nogle ville måske sige at så burde jeg slet ikke blande mig, med mindre jeg har noget konstruktivt..

Rinpoche satte det meget simpelt op, men der er bare mange løse ender og ting der popper op i min lille kyllinge hjerne.…

- Fortiden?

- Svindlere? (jf. igangværende og tidl. tråder), lykkejægere, smart-i-en-fart, tvivlsomme iværksættere, skat/moms fritagelse, IT-kriminelle, pengeskyldnere, pyramidespil, netspil, Thailand = hustlers paradise m.m.

- Tidl. direktør…sportsbetting…krakkede firmaer…... worldspeads.dk..globall aps….

- Hvor er vennerne (thai/dk)? forretningspartnere? Familie? (døde og stukket af med arven)…

- Politiet/advokater inddraget?? ambassaden?? banken?...

- why DTW?

- Mange penge uden opsyn?? Kæresten/konens adfærd??? Spil/forbrug inkl. eget???

- Kenneth/Kennet..

- Nuværende bopæl, internet? Kummerlige forhold…mad???

Tror bare at jeg stopper og glæder mig over at man bor i et land der altid dækker ens bagende når lokummet brænder på..…læg ikke mere i mit svar end hvad godt er..…om muligt brug hellere kræfterne på at hjælpe Kenneth…

Smile

fckguld
Poo skrev:

Olsen99 skrev:

Poo. Saa bland dig uden om.

Underlig kommentar men nu er det jo heldigvis ikke dig der bestemmer om jeg skal deltage i denne debat eller ej.

Manden har kvajet sig med fuldt overlæg, nu ber han om et job ikke om at komme til danmark.
Men lad os nu se om du hoster op med de 40-50 kilo til en flybillet som du lovede i indlæg 4
Jeg har sendt kenneth 2200 bath(western union) til lidt mad og jeg sender gerne 2000 mere når der fundet en løsning , syntes det er upassende at begynde træde på en mand der ligger ned- jeg betaler rigtig meget i skat her hjemme- mange af dem går til udlændinge som jeg ikke har inviteret- surt. derfor en glæde at kunne hjælpe en landsmand i nød.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
JS skrev:

Olsen99 skrev:

Hvad skulle ambassaden kunne hjaelpe med ?

Du kan få hjælp til:

■Overførsel af penge til hjemrejse
■Udstedelse af midlertidigt pas
■Kontakt til advokat, hvis du bliver anholdt
■Kontakt til pårørende i Danmark
■Kontakt til forsikringsselskab i tilfælde af sygdom, ulykke eller død
■Oplysning om risikoområder på din vej

Ambassaden og konsulatet kan ikke:

■Låne penge ud eller lave bankforretninger
■Udbetale bistandshjælp eller pension
■Få dig løsladt fra fængsel eller betale din advokat
■Betale hospital eller læge
■Skaffe dig arbejde eller arbejdstilladelse
altså de kan ikke hjælpe med en skid- Facts
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

2focus
Poo skrev:

Olsen99 skrev:

Underlig kommentar men nu er det jo heldigvis ikke dig der bestemmer om jeg skal deltage i denne debat eller ej.

Manden har kvajet sig med fuldt overlæg, nu ber han om et job ikke om at komme til danmark.
Men lad os nu se om du hoster op med de 40-50 kilo til en flybillet som du lovede i indlæg 4

Jeg ber ikke om job.men tilbyder min hjaelp/arbejdskraft i modydelse faar den hjaelp jeg evt modtager
En billet koster ca 15000 bath med air berlin one way.

Og efter en behagelig tlf samtale med Olsen99,tilboed han mig at give mig billeten.
Men hvor jeg sagde der maa blive tale om et udlaeg med tilbagebetalings pligt.siden er der andre der har tilbudt hjaelp med hensyn til billeten

Hvad jeg er taknemmelig faar..

2focus
rinpoche skrev:

Dybest set har jeg intet specifikt ønske om at hjælpe danskere, der selvforskyldt er kommet i uføre.
Jeg er ligeglad med nationaliteter.
Der er 100.000 af thailændere der kunne bruge en tilsvarende hjælp.

Når det så er sagt, så gjorde Kenneths historie også et indtryk på undertegnede.
ALLE kan komme ud at skide. Under de forkerte omstændigheder.

Jeg er med på de 2K.
Og hvis Kenneth ikke har en bank konto, så vil jeg jeg med den største fortrøstningsfuldhed overføre dem til Patirak. Så han kan tage den videre action derfra.

Og, Kenneth? Du bliver ikke hjemløs, når du kommer hjem. Du siger bare til. Det bliver dog i den sydlige provins af Sjælland. Smile

Under andre omstændigheder kunne jeg give dig en flybillet uden problemer, Det kræver blot at du rejser med mig. Og det kan jeg desværre ikke just nu.

mvh

Tak faar din hjelpsomhed,
Og isaer at du tilbyder tag over hovedet,til jeg lige finder fodfaeste..

SteenJ
mr bark wan skrev:

jeg har blot en betænklighed, hvorfor har han ikke nogen gode relationer til thaier. Som der dog findes flest af, de ville til alle tider gå i gennem ild for deres venner. det bygger selvsagt kun på mine egne oplevelser+ mit venskab til nogle thaierr- i dk som i thailand.

"Du har kun thai venner, når du har penge" SHUREKick you

2focus
mr bark wan skrev:

hvorfor hjælper hans familie ham ikke! 43 år naiv joo det er han,, såå betragt det som lærepenge. SOM vi alle her i livet betaler.

Se indlaeg 12

2focus
rinpoche skrev:

Dybest set har jeg intet specifikt ønske om at hjælpe danskere, der selvforskyldt er kommet i uføre.
Jeg er ligeglad med nationaliteter.
Der er 100.000 af thailændere der kunne bruge en tilsvarende hjælp.

Når det så er sagt, så gjorde Kenneths historie også et indtryk på undertegnede.
ALLE kan komme ud at skide. Under de forkerte omstændigheder.

Jeg er med på de 2K.
Og hvis Kenneth ikke har en bank konto, så vil jeg jeg med den største fortrøstningsfuldhed overføre dem til Patirak. Så han kan tage den videre action derfra.

Og, Kenneth? Du bliver ikke hjemløs, når du kommer hjem. Du siger bare til. Det bliver dog i den sydlige provins af Sjælland. Smile

Under andre omstændigheder kunne jeg give dig en flybillet uden problemer, Det kræver blot at du rejser med mig. Og det kan jeg desværre ikke just nu.

mvh

Maa citere Olsen99: JEG LETTER PAA HATTEN!!

2focus
mr bark wan skrev:

Har ingen thai venner i dk,og hendes familje har vaeret/er fantastiske bor og spiser hos dem pt
Og enda laant og en periode paa 4 maaneder ca 5000 bath

Hvad jeg syntes er stort,taget i betragtning de arbejder hele ugen til 220 bath pr dag,
de gange enkelte venner har sendt penge,har jeg givet de fleste til hjaelp faar logi vand el osv
koebt mad og betalt af hvad jeg kunne

2focus
JS skrev:

Jeg har (ligesom flere mere el. mindre forsigtigt har udtrykt) mine betænkeligheder når jeg læser denne tråd. Jeg vil helst ikke træde nogle over tæerne og dette indlæg skal ikke ses som en moraliserende jantelovs prædiken og jeg er ikke ude på at tvære en mand der ligger ned ud. Men jeg prøver blot at bringe nogle stikords perspektiver ind i ’sagen’..det er vel sundt nok? selvom det lyder ufattelig bedrevidende, konservativt og bagklogt..

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og jeg aner ikke hvor jeg vil hen. Og nogle ville måske sige at så burde jeg slet ikke blande mig, med mindre jeg har noget konstruktivt..

Rinpoche satte det meget simpelt op, men der er bare mange løse ender og ting der popper op i min lille kyllinge hjerne.…

- Fortiden?

- Svindlere? (jf. igangværende og tidl. tråder), lykkejægere, smart-i-en-fart, tvivlsomme iværksættere, skat/moms fritagelse, IT-kriminelle, pengeskyldnere, pyramidespil, netspil, Thailand = hustlers paradise m.m.

-
-

-
-
- Kenneth/Kennet..

-

Tror bare at jeg stopper og glæder mig over at man bor i et land der altid dækker ens bagende når lokummet brænder på..…læg ikke mere i mit svar end hvad godt er..…om muligt brug hellere kræfterne på at hjælpe Kenneth…

Smile

idl. direktør…sportsbetting…krakkede firmaer…... worldspeads.dk..globall aps….

Er det forbudt at have vaeret saelvstaendig,og ejet et selskab indsat sig selv som direktoer.
Excom Aps..

Excom Aps kom ikke i gang, da den samarbejdspartner jeg havede en aftale med.loeb fra aftalen
Saa stod jeg med et APS,som en ven saa overtog helt legalt ( via selskabets revisor)

Da jeg begyndte at kede mig herude,fik jeg et support job hos et sportsbetting firma og gateway til en pokerside
Fint da jeg kunne arbejde herfra
Det gik konkurs/krakkede: ER DET MIN SKYLD

Worldspreads.dk er et firma 2focus er samarbejdspartnere med,jeg kender nogen af personerne bag 2focus,
og er blevet tilbudt job,hvor jeg skal generere kunder over til worlsspreads
Hvor jeg saa modtager revenue faar de kunder jeg skaffer..

Worldspeads.dk ser ud til at vaere en sund virksomhed ( kig selv )

Har svaret dig en gang kender intet til Globall Aps

SAA FORSTAAR IKKE HVAD DU HENTYDER TIL!!

Hvor er vennerne (thai/dk)? forretningspartnere? Familie? (døde og stukket af med arven)…

Igen ingen thaivenner i dk naere venner se indleag 12

Min far havede en soen ud over mig ( halvbror ) som er vokset med hans biologiske mor
kender ham ikke rigtigt saa ved ikke om han er stukket af med sin retmaessige arv

har en halv/soester og bror paa min mors side,da hun gik bort faar kort tid siden,efterlod hun ingen vaerdier
sikkert pga min bror
se indlaeg 12

Politiet/advokater inddraget?? ambassaden?? banken?...

hvad skal jeg med politiet,udover de anholder mig og sender mig i faengsel ( overstay )
Advokat faar hvad?
Ambassaden det svarede du selv en anden bruger paa i indlaeg 73
Banken se indlaeg 12

why DTW?
se indlaeg 12

Mange penge uden opsyn?? Kæresten/konens adfærd??? Spil/forbrug inkl. eget???

Hvis jeg er overbevist om min penge staar paa en laast opsparingskonto.
Saa jeg ingen grund til at holde vagt uden foran banken eller ringe dagligt og hoere om de havede mine penge endnu,
kald mig naiv!!

Min eks havede ingen mistaenklig adfaerd
passede sine pligter boern skole spise og social samvaer hun koeret ud til veninder eller familje midt paa dagen
men det fandt jeg ikke mistaenkligt

Spiller i blandt 400/500 bath paa en tv kamp

Kenneth/kennet: GOT ME CONFIRMED SCAMMER

Nuværende bopæl, internet? Kummerlige forhold…mad???

Se indlaeg 12 internet 10 bath pr time internet cafe 3 km herfra
Bor paa landet/inde i landet ( thai toilet ingen varmt vand utaet traehus osv )

20 bath faar en hovederet naar jeg koerer ned paa det lokale spisested

Har du laest indlaeg 12?

det virker som om du bare skyder til hoejre og venstre,og med hensyn til personlige forhaald
krakkede firmaer osv
Kom gerne med noget belaeg faar dine paastande

2focus
fckguld skrev:

Poo skrev:

Olsen99 skrev:

Jeg har sendt kenneth 2200 bath(western union) til lidt mad og jeg sender gerne 2000 mere når der fundet en løsning , syntes det er upassende at begynde træde på en mand der ligger ned- jeg betaler rigtig meget i skat her hjemme- mange af dem går til udlændinge som jeg ikke har inviteret- surt. derfor en glæde at kunne hjælpe en landsmand i nød.

Tak faar det,
Har skrevet til webmaster om at starte en ny traad ( betalingsoversigt )
Hvor jeg og de involverede kan kordinere bidragne

Har ogsaa modtaget pb fra brugere der ikke deltager her i traaden,ang bidrag og hvor jeg kan yde hjaelp mod et mindre vederlag.
lige meget hvad vil det blive opdateret i den traad,saa der kan foelges med.

MVH
Kenneth

2focus
JS skrev:

- Fortiden?

- Tidl. direktør…sportsbetting…krakkede firmaer…... worldspeads.dk..globall aps….

- Hvor er vennerne (thai/dk)? forretningspartnere? Familie? (døde og stukket af med arven)…

- Politiet/advokater inddraget?? ambassaden?? banken?...

- why DTW?

- Mange penge uden opsyn?? Kæresten/konens adfærd??? Spil/forbrug inkl. eget???

- Kenneth/Kennet..

- Nuværende bopæl, internet? Kummerlige forhold…mad???

Smile

Ved jeg svarer lidt haardt tilbage,men syntes du er lidt personlig og bare skyder paa alt hvad der roerer sig,
og spoeger om noget jeg har svaret paa.......

Forstaar folk kan vaere skeptiske og har ikke noget imod konstruktiv kritik..

svendborg
Hej Kenneth

Jeg mener at have forstået, at du er maler.. Er dette rigtigt.

Jeg har fået en pris på mit hus for maling i farven Hvid, hvor jeg betaler malingen, og det er et stort arbejde på et par måneder, men vil give dig det mønt du ønsker for at komme hjem, som er samme pris jeg fik ikke fra en maler, men en entreprenør i byen, så det er dyrt.

Hvis vi kan finde en løsning, vil du også i de 2. måneder
få fri logi samt mad.

Lad mig høre på en PB hvad du kan tilbyde......

ubon lynge
svendborg skrev:

Hej Kenneth

Jeg har fået en pris på mit hus for maling i farven Hvid, hvor jeg betaler malingen, og det er et stort arbejde på et par måneder, men vil give dig det mønt du ønsker for at komme hjem, som er samme pris jeg fik ikke fra en maler, men en entreprenør i byen, så det er dyrt.

få fri logi samt mad.

Det må jeg sige at det er et flot tilbud at komme med, så får han ikke større hjælp, godt gået Svendborg.
Ubon.

Pibe

AL 48
ubon lynge skrev:

svendborg skrev:

Hej Kenneth

få fri logi samt mad.

Det må jeg sige at det er et flot tilbud at komme med, så får han ikke større hjælp, godt gået Svendborg.

Det skulle da lige være hjælp til at skjule at han så åbenlyst går og arbejder ulovligt. Med risiko for at "entrepenøren" så anmelder ham for at "stjæle" hans arbejde. Brødnid trives også dernede.
Hvorfor muligvis forværre situationen?
Når den pågældende entrepenør, hvor der er indhentet tilbud, ikke får arbejdsopgaven, vil han jo være opmærksom på hvem der udfører det givtige job.
PS.: Går med på 1000THB
Redigeret af AL 48 d. 19/01-2012 09:55

2focus
Ezal skrev:

Jeg kan også sagtens smide 2000 bath.

Da min kones familie bor i ban pong vil det være nemt at formidle pengene videre.

Kenneth når du kommer til danmark har jeg (ikke sort) malerarbejde til dig.

Hej Ezal,

Har sendt pb til dig,men kan ikke se det i min udbakke,saa ved ikke om du har modtaget dem.

Det lyder flot med en jobmulighed i kbh og dit evt bidrag er en flot gestus,
Tror der snart bliver oprettet en oversigts traad ang penge og evt arbejde herude,har faaet et par tilbud
og hvor de involverede kan foelge med i hvad der sker....

Mvh
Kennneth

svendborg
AL48

Afventede bare noget så ligegyldigt fra en eller anden.

Nu taler vi altså ikke om jeres steder Pattaya, Hua Hin samt det sydlige, men om et totalt ligegyldigt sted i det centrale..

Her har vi ikke de sjovere hængende over hovedet, men vi har mennesker med pli og indsigt i dagligdagen, så dette vil aldrig med hensyn til anmeldelse komme på tale, ud over dig og andre som mener at Kenneth ikke skal have en chance.

Jeg har jo nok forstået dit indlæg forkert, for du bor jo nok fast i Danmark og kommer på besøg engang imellem, og derved ved du alt om hvordan vi fastboende skal gebærde os.

Jeg ville egentligt bare hjælpe, og jeg er overbevist om, at dette ikke vil skabe nogen problemer ud over Kenneths overstay, som jeg intet vil have med at gøre, ud over at prøve at hjælpe, som vi altså gør engang imellem...

Os landsmænd imellem herude....

AL 48
svendborg skrev:

AL48

Afventede bare noget så ligegyldigt fra en eller anden.

Nu taler vi altså ikke om jeres steder Pattaya, Hua Hin samt det sydlige, men om et totalt ligegyldigt sted i det centrale..

Her har vi ikke de sjovere hængende over hovedet, men vi har mennesker med pli og indsigt i dagligdagen, så dette vil aldrig med hensyn til anmeldelse komme på tale, ud over dig og andre som mener at Kenneth ikke skal have en chance.

Jeg har jo nok forstået dit indlæg forkert, for du bor jo nok fast i Danmark og kommer på besøg engang imellem, og derved ved du alt om hvordan vi fastboende skal gebærde os.

Jeg ville egentligt bare hjælpe, og jeg er overbevist om, at dette ikke vil skabe nogen problemer ud over Kenneths overstay, som jeg intet vil have med at gøre, ud over at prøve at hjælpe, som vi altså gør engang imellem...

Os landsmænd imellem herude....

Jamen hvis du mener, at du har eneret på at kommentere og hjælpe,- så værsgo´.
Troede at små bidrag også var velkomne, men kan nu se at det kun er for større "fastboende" bidragsydere.
Hvordan synes du selv du lyder??

Spring til debat: