Se indlæg|
Dobbelt statsborgerskab
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 09/02-2012 15:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg ved at der sikkert findes svar herinde et sted men jeg har ikke kunne finde tydelige svar på www.nyidanmark.dk Min kones søn er 10 år når man fylder 11 år vil jeg søge om Stedbarns adoption Men kan min kones søn beholde sit Thailandske statsborgerskab ? Hvaf kræver det af papirer skal jeg kun søge om Adoptionen og så er han automatisk statsborger indtil han fylder 21 år hvor han skal forny ansøgningen ? Bliver hans thailandske pas inddraget når man får dansk statsborgerskab ? Jeg savner nogen solide erfaringer fra andre herinde som der har gennemført processen. Hvilken rækkefølge skal man gøre hvad og hvornår ? Hvordan har i klaret papirende med hensyn til Dansk /Thailandsk militær ? Jeg har spugt om det tidligere herinde men jeg er ikke blevet meget klogere af de svar jeg fik dengang. der er som altid 117 meninger om alt. |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 09/02-2012 16:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskab så skal din søn være dansk statsborger skal han af med sit thailandske. Men regeringen har planer om at indføre mulighed for dobbelt statsborgerskab. Men hvornår og i hvilken form vides ikke på nuværende tidspunkt. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 09/02-2012 17:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
larschr5 skrev: Danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskab så skal din søn være dansk statsborger skal han af med sit thailandske. Men regeringen har planer om at indføre mulighed for dobbelt statsborgerskab. Men hvornår og i hvilken form vides ikke på nuværende tidspunkt. I principet : Rigtigt. Men der er flere også blandt DTWs medlemer der kan fortælle at det kan lad sig gøre og de har allesammen 2 sæt pas. Og det er ved deres 18 års fødselsdag at de får valget(krav) om den ene eller andet statsborgerskab. Fra Ny i Danmark (nuværende gældende regler opdateret/revideret i 2011): Dobbelt statsborgerskab Det er et grundlæggende princip i den danske lovgivning, at dobbelt statsborgerskab skal begrænses, så vidt det er muligt. Der er selvfølgelig en række situationer, hvor dobbelt statsborgerskab accepteres. Det gælder blandt andet i forhold til personer, der er født med dobbelt statsborgerskab. Som eksempel kan nævnes personer, som er født af danske forældre i USA eller Canada, hvor barnet tillige opnår amerikansk eller canadisk statsborgerskab ved fødslen på baggrund af det såkaldte territorialprincip. ............................... Du mister ikke dit danske statsborgerskab, hvis du har fået et fremmed statsborgerskab automatisk, for eksempel ved indgåelse af ægteskab. https://www.retsi...x?id=28974 § 7. Dansk indfødsret fortabes af 1) den, som erhverver fremmed statsborgerret efter ansøgning eller udtrykkeligt samtykke, 2) den, som erhverver fremmed statsborgerret ved at indtræde i offentlig tjeneste i et andet land, 3) ugift barn under 18 år, som bliver fremmed statsborger derved, at en af dets forældre, som har forældremyndigheden eller del i denne, erhverver fremmed statsborgerret på den foran under nr. 1 eller 2 angivne måde, medmindre den anden af dets forældre vedbliver at være dansk og ligeledes har del i forældremyndigheden. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 09/02-2012 20:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Hvis du addoptere din kones søn, hus ved addoptionen at krysse af i at i også ønsker at han skal have Dansk indfødret ved addoptionen, så får han også dansk pas ved lovforslag i folketinget Og når han får sit Danskestatsborgerskab, så er det bare at få lavet et pas til ham. Han midster IKKE sit thai statsborgerskab heller ikke når han bliver 18 år Han har doppeltstatsborgerskab også når han bliver Voksen et andet Problem ar aftjenelse at Værneplikten, ( Thai ambassaden siger for at han skal beholde sit Thaistatsborgerskab så skal han til lodtrækninger ( rød og sort ) Værnepliktsstyrelsen her i danmark siger at der ikke er en aftale med Thailand om værneplikten, men siger samtidigt at hvis man kan bevise værneplikt fra et andet land er aftjænt ( min. som danske forhold ) så vil der blive set bort fra aftjænelse at dansk værneplikt. men måske din kone skulle tale med det lokale Ampur hvor hun kommer fra , det kan være at han ikke skal aftjæne værneplikt i Thailand fordi han er i danmark. men er det tilfældet så skal han aftjæne værneplikt i Danmark MEN HAN BEHOLDER THAI OG DANSK STATSBORGERSKAB NÅR HAN ER VOKSEN, HVIS HAN FÅR DANSK INDFØDSRET I FORBINDELSE MED ADDOPTION FOLK DER SIGER ANDET VED IKKE HVAD DE TALER OM. HVIS DU VIL VIDE MERE SÅ SEND EN PM. EVT. TELEFON NUMMER SÅ SKAL JEG HJÆLPE MED DET JEG KAN Har selv været det hele igenem så jeg ved hvad jeg taler om ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/02-2012 13:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Stampe skrev: .................................................................................................... ........................................................................................... MEN HAN BEHOLDER THAI OG DANSK STATSBORGERSKAB NÅR HAN ER VOKSEN, HVIS HAN FÅR DANSK INDFØDSRET I FORBINDELSE MED ADDOPTION FOLK DER SIGER ANDET VED IKKE HVAD DE TALER OM. HVIS DU VIL VIDE MERE SÅ SEND EN PM. EVT. TELEFON NUMMER SÅ SKAL JEG HJÆLPE MED DET JEG KAN Har selv været det hele igenem så jeg ved hvad jeg taler om TAK til Stampe som har nu skåret det i pap for alle. Jeg ville ikke nævne dig i første omgang da jeg regnede med at du ville komme på banen vedr. spørgsmålet før eller senere. Har selv været det hele igennem så jeg ved hvad jeg taler om Nemlig både m.h.t. din skøne datter og "Banditten" (papsønen). ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 10/02-2012 16:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg har hørt at når man får dansk statsborgerskab skal der udfyldes en masse papirer nåt sønnen fylder 18/21 år. Sådan at han har søgt igen inden han fylder 22 år. Nogen der kan bekræfte ? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

og "Banditten" (papsønen).