Se indlæg
 Udskriv debat
Kæreste med barn til Danmark
Agerskov
Jeg vil høre om der er en som har erfaring med at bringe sin kæreste til DK hvis hun også har et barn. Jeg har nu haft en kæreste (Miss O eller Kanyatit) i næsten et år og det går ufattelig godt selvom jeg desværre kun har været der 4 gange og har været sammen med O ca. 2 måneder samenlagt da jeg også jobber i Thailand. Hun har en datter på 5½ år og i starten ville hun slet ikke se på mig og var utrolig genert overfor en stor hvid dansker, men efterhånden har hun åbnet sig utroligt meget. Jeg har bl.a. lært hende at svømme (nå, ja også moderen) og nu spørger hun hele tiden (hvornår kommer onkel ... igen?) Det er jo dejligt at det kører sådan, men vi skal jo videre!. OK det næste ½ år tager jeg til Indien på job, men det er rimelig hurtigt og billigt at tage til Thailand derfra (ca. 10.000 bht for en retur) og jeg vil selvfølgelig selv tae til Thailand, men hun har også lovet mig at hun kommer og besøger mig med datteren i løbet af opholdet. Derefter vil jeg så beslutte eller en kærlighedsgud har beslutte at det bare skal være os 3. Nå, men så er jo spørgsmålet, hvad skal en 6 årige Thaipige lave i DK udover skole osv. Er det godt for hende i en længere periode? Jeg ved at børn selvføægelig tilpasser sig utrolig hurtigt, men er det et liv for hende? Allerhelst vil jeg helst flytte til Rayong, men lige nu er der ikke udsigt til dette. Nå, men det var lige et kort spørgsmål til panelet. Wink
Vir prudens non contra ventum mingit

Robert Kronberg
Hej,

Jeg tror, at flytte til DK er ok for datteren. Men det er nok knap så ok, hvis I flytter til TH igen efter et par år og blot sender hende i en offentlig skole.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sudsakhon
Jeg har haft mange sager som lignede din, dog med den forskel at det var meningen at parrene ville bosætte sig her i landet. Det er vanskaligt at opnå familiesammenføring i Danmark hvis du oga. arbejde eller andet opholder dig i udlandet i lange perioder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
sol
Jeg synes, det er bedst, at de bor i Thailan.

Spring til debat: