Se indlæg
 Udskriv debat
2 bomber i Bangkok
natty
Der er sprunget to bomber i Bangkok, var det dem USA advarede om?Angry
Det ser ud til at gerningsmanden mistede sine ben.
http://www.thaivi...explosion/
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

natty
http://politiken....er-saaret/

hugoboerge
natty skrev:

Der er sprunget to bomber i Bangkok, var det dem USA advarede om?Angry
Det ser ud til at gerningsmanden mistede sine ben.
http://www.thaivi...explosion/

Det var derfor det var nemt at arrestere hamSmile De to andre er stadigvaek paa fri fod.

Nu er det saa blevet til 3 bomber i mellemtiden.

Yderst heldigt at bombemanden stadig er i live !

Nirvana
De skriver at det skete på Sukhumvit Soi 71 men når jeg såre på Google map så kommer der mange resultater frem til vår skedet præcist

http://ekstrablad...708632.ece

Come As You Are

hugoboerge
Labri skrev:

Men hvor laenge ?

hugoboerge skrev:

Labri skrev:

Men hvor laenge ?

Indtil det thailandske politi har vredet alle oplysninger ud af ham Wink

HFD
Det er jo ikke lige noget der fremmer forståelesen for det muslimske folk, at de bare går rundt dræber uskyldige folk i flæng med deres selvmorder bomber. Headbanger

hugoboerge
HFD skrev:

Det er jo ikke lige noget der fremmer forståelesen for det muslimske folk, at de bare går rundt dræber uskyldige folk i flæng med deres selvmorder bomber. Headbanger

Nu var der heldigvis ingen der blev draebt i denne forbindelse og det havde vist heller ikke noget med selvmordsbomber at goere. Men her er et link:

http://www.nation...75852.html

natty
Der er noget underligt eller "mystisk" over denne hændelse.
En professionel teorist ville da ikke smide en granat under en taxi, fordi han blev sur da chaufføren nægtede at køre med ham, oder was?

Ifølge forskellige rapporter, bla. af chaufførens forklaring, løber manden så væk fra stedet, ser en politimand og kaster en ny granat mod politimanden. Granaten rammer desværre et træ og triller derefter tilbage til granatkasteren, hvor den eksploderer og han mister det ene ben (eller begge? modsatrettede rapporter)

Hvis det ikke var så sørgeligt, var det jo nærmest et "komisk" hændelsesforløb.

Jeg tror der er gået panik i manden efter at der eksploderede noget i det hus hvor han og to andre boede. I huset er der vist fundet eksplotionsmateriale. Så noget har de haft gang i, men jeg tror ikke at det nødvændigvis var idag der efter planen skulle ske noget.

Politiet mener at de har anholdt den anden af dem som boede i huset. Han blev stoppet i lufthavnen, på vej til at flygte ud af landet med Air Asia til Malaysia.
Så en af de tre er stadig på fri fod.
Redigeret af natty d. 14/02-2012 17:01

HFD
hugoboerge skrev:

HFD skrev:

Nu var der heldigvis ingen der blev draebt i denne forbindelse og det havde vist heller ikke noget med selvmordsbomber at goere. Men her er et link:

Nej denne gang blev der endnu ikke dræbt nogen men mon ikke det var planen? Men syntes stadig ikke det fremmer det muslimske folks sag.

b_j3ns3n
HFD skrev:

hugoboerge skrev:

HFD skrev:

Nej denne gang blev der endnu ikke dræbt nogen men mon ikke det var planen? Men syntes stadig ikke det fremmer det muslimske folks sag.

hold nu op med at blande muslimer ind i det.. de er ekstremister der handler i religionens navn men de har intet med den muslimske tro at gøre.. hvad tænkte du så da du hørte om anders behring breivik iih altså han fremmer ikke kristendom Kick you
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

HFD
b_j3ns3n skrev:

HFD skrev:

hugoboerge skrev:

HFD skrev:

hold nu op med at blande muslimer ind i det.. de er ekstremister der handler i religionens navn men de har intet med den muslimske tro at gøre.. hvad tænkte du så da du hørte om anders behring breivik iih altså han fremmer ikke kristendom Kick you

Tror næppe at Breivik,s handlinger havde noget med regilion at gøre manden har jo fået papir på han er sykopat med Hitler som forbilede.
Som jeg opfatter det der foregår i Thailand i øjeblikket er det et forsøg på at slå så mange vestlige turister ihjel som muligt og da det åbenbart er nemt at komme ind i landet og skaffe de ting de skal bruge til at fremstile bomber skal vi nok komme til at høre mere til dem muslimer, eller ekstremister eller hvad fanden vi nu skal kalde dem, så må vi jo bare prøve på at undgå at være de steder hvor vi kan se de opholder sig.More sick

natty
HFD skrev:

Tror næppe at Breivik,s handlinger havde noget med regilion at gøre manden har jo fået papir på han er sykopat med Hitler som forbilede.
Som jeg opfatter det der foregår i Thailand i øjeblikket er det et forsøg på at slå så mange vestlige turister ihjel som muligt og da det åbenbart er nemt at komme ind i landet og skaffe de ting de skal bruge til at fremstile bomber skal vi nok komme til at høre mere til dem muslimer, eller ekstremister eller hvad fanden vi nu skal kalde dem, så må vi jo bare prøve på at undgå at være de steder hvor vi kan se de opholder sig.:x0838

Uden at tage stilling til dine holdninger, synes jeg at de af mig to fremhævede sætninger på en måde modsiger hinanden.
Jeg har også en ide om at der ikke opholdt sig særligt mange muslimer i det område på Bali hvor barene blev sprunget i luften.

Hvis jeg opholdt mig i Pattaya nu, og var bange for muslimske bomber, vil jeg mene, at det var mere sikkert at opholde sig i et af de områder hvor der bor mange muslimer, end at gå på Walking Street eller sidde på en ladybar.

bimmelim
Jeg har nu en stor formodning om at det er Muslimer der står bag.
Om de så er ekstremister eller ej.
Skal vi så sige at det kun er Hitler der er skyld i jødernes død under anden verdenskrig, aii den holder ikke vel....
Og i Sydthailand er Muslimerne vel heller ikke skyld i mange Thailandske soldaters død vel....

www.kgi.dk
HFD
natty skrev:

HFD skrev:

Som jeg opfatter det der foregår i Thailand i øjeblikket er det et forsøg på at slå så mange vestlige turister ihjel som muligt og da det åbenbart er nemt at komme ind i landet og skaffe de ting de skal bruge til at fremstile bomber skal vi nok komme til at høre mere til dem muslimer, eller ekstremister eller hvad fanden vi nu skal kalde dem, så må vi jo bare prøve på at undgå at være de steder hvor vi kan se de opholder sig.:x0838

Uden at tage stilling til dine holdninger, synes jeg at de af mig to fremhævede sætninger på en måde modsiger hinanden.
Jeg har også en ide om at der ikke opholdt sig særligt mange muslimer i det område på Bali hvor barene blev sprunget i luften.

Hvis jeg opholdt mig i Pattaya nu, og var bange for muslimske bomber, vil jeg mene, at det var mere sikkert at opholde sig i et af de områder hvor der bor mange muslimer, end at gå på Walking Street eller sidde på en ladybar.

For disse menesker betyder det jo ikke noget hvis det ryger nogen i egne rækker så er de jo bare blevet til martyrer jeg selv ville nok helt undgå Pattaya i øjeblikket og bruge tiden på at udforske nogle af alle de andre skøne steder Thailand inderholder også selv om det ville være det samme som en lille sejr til dem.Sunflower

vandango
Dette er et link til bombemanden på gaden.

Advarsel det er en barsk filmstrip.

http://www.livele...1329223404

patirak
vandango skrev:

Det har han rigtig godt af... Håber han fik nogle velfortjente "lussinger" på vej til sygehuset. Det har han sikkert, for de fandt da ret hurtigt ud af, at han havde medskyldige...

Det lader til at man mistænker Iran for at stå bag angrebet, som angiveligt skulle ramme israelske diplomater og deres ambassadør i Bangkok. Hele forløbet virker godt nok MEGET amatøragtigt - men mon ikke bombemanden har fået respekt for "faget" efter at have mistet benene og sikkert også hørelsen. Ellers bliver han nok klogere efter et par år i et Thai-fængsel. Tror ikke han finder meget sympati der...

I det hele taget er det sørgeligt at vi lever i en verden, hvor terrorister smider om sig med bomber og rammer uskyldige mennesker. Man får jo ikke ligefrem sympati eller opbygger forståelse for de mennesker (regeringer), der tror det er vejen frem.

En episode som denne, gør det kun endnu mere besværligt for almindelige mennesker fra mellemøsten at bevæge sig rundt i Bangkok. Det er sgu synd for de mennesker, som bliver uskyldig stemplet, fordi en tosse fra deres land/område render rundt og kaster om sig med bomber. Forestil jer lige det var en dansker, der havde gjort det... Så ville det dælme være surt at være en lyshåret Farang i Bangkok.
Redigeret af patirak d. 15/02-2012 15:12

b_j3ns3n
patirak skrev:

vandango skrev:

Det har han rigtig godt af... Håber han fik nogle velfortjente "lussinger" på vej til sygehuset. Det har han sikkert, for de fandt da ret hurtigt ud af, at han havde medskyldige...

Det lader til at man mistænker Iran for at stå bag angrebet, som angiveligt skulle ramme israelske diplomater og deres ambassadør i Bangkok. Hele forløbet virker godt nok MEGET amatøragtigt - men mon ikke bombemanden har fået respekt for "faget" efter at have mistet benene og sikkert også hørelsen. Ellers bliver han nok klogere efter et par år i et Thai-fængsel. Tror ikke han finder meget sympati der...

I det hele taget er det sørgeligt at vi lever i en verden, hvor terrorister smider om sig med bomber og rammer uskyldige mennesker. Man får jo ikke ligefrem sympati eller opbygger forståelse for de mennesker (regeringer), der tror det er vejen frem.

En episode som denne, gør det kun endnu mere besværligt for almindelige mennesker fra mellemøsten at bevæge sig rundt i Bangkok. Det er sgu synd for de mennesker, som bliver uskyldig stemplet, fordi en tosse fra deres land/område render rundt og kaster om sig med bomber. Forestil jer lige det var en dansker, der havde gjort det... Så ville det dælme være surt at være en lyshåret Farang i Bangkok.

jeg kunne ikke være mere enig..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

bimmelim
Ja nu render den idiot ikke længere rundt og smider med bomber ;-)
Håber at han overlever, og skal rådne op i et Thai fængsel.

www.kgi.dk
Spring til debat: