Se indlæg
 Udskriv debat
Hvornår er man "ikke ung" længere i Thailand?
patirak
http://www.dr.dk/...135242.htm

"Ungdom er en flygtig størrelse. Men den er ikke lige flygtig i alle EU-lande.

Faktisk mener cyprioterne først, at man holder op med at være ung, når man er 50,8 år, mens danskerne allerede må sige farvel til ungdommen, når de runder 38,7 år.

Det er godt tre år tidligere end gennemsnittet i de 27 lande, der ligger på 41,8 år."

Kunne være sjovt at se den undersøgelse lavet på Thai-piger, der "hygger" sig med Faranger...

Mon ikke der skal lægges 15-20 år til cyprioternes syn på hvornår man ikke er ung længere... Grin

Frank
patirak skrev:

Faktisk mener cyprioterne først, at man holder op med at være ung, når man er 50,8 år, mens danskerne allerede må sige farvel til ungdommen, når de runder 38,7 år.

Det er godt tre år tidligere end gennemsnittet i de 27 lande, der ligger på 41,8 år."

Kunne være sjovt at se den undersøgelse lavet på Thai-piger, der "hygger" sig med Faranger...

Mon ikke der skal lægges 15-20 år til cyprioternes syn på hvornår man ikke er ung længere... Grin

Jeg indså selv, at jeg ikke mere kunne kalde mig ung, da jeg købte en rullepølsepresse.Smile

fjelle123
Frank skrev:

patirak skrev:

Jeg indså selv, at jeg ikke mere kunne kalde mig ung, da jeg købte en rullepølsepresse.Smile

Sjovt, jeg fik samme "åbenbaring" da jeg lige har lavet en god surdej jeg kan have stående i køleskabet til at lave rugbrød af :-) - lige der tænkte jeg... hmm jeg er sku ikke 25 mere... (der havde det været pilsner der skulle stå i køleskabet) er dog kun 30, så ved ikke helt om man kan kalde mig gammel :-)

AL 48
patirak skrev:

Måske,- jeg undrer mig også sommetider over alders-sammensætningen ved nogle ægtepar (Thaiér) i vores omgangskreds. Konen (lærerinde) er 38år, manden (direktør et eller andet i BKK) er 60år.-Et andet ægtepar har også stor aldersforskel,-dog ikke så stort. De er efter thaiforhold velstående med fint hus, svømmepøl og bil, samt mindre børn. - Men er det ganske normalt med stor aldersforskel?

rinpoche
Det er faktisk et rigtig god spørgsmål, Patirak.

Jeg har hørt thailændere sige, at som kvinde er man ikke ung længere, når man er over 25 år.

Og når jeg nu tænker tilbage, så var det altid mænd der sagde dette Grin

Min nye thailandske kæreste er 34 år. Hun synes, hun ikke er ung længere.
Jeg er 57 år. Jeg ved, jeg ikke er ung længere, men heller ikke gammel, og jeg føler mig helt på bølgelængde med min kæreste, og det er vel det vigtigste.

patirak
AL 48 skrev:

patirak skrev:

Måske,- jeg undrer mig også sommetider over alders-sammensætningen ved nogle ægtepar (Thaiér) i vores omgangskreds. Konen (lærerinde) er 38år, manden (direktør et eller andet i BKK) er 60år.-Et andet ægtepar har også stor aldersforskel,-dog ikke så stort. De er efter thaiforhold velstående med fint hus, svømmepøl og bil, samt mindre børn. - Men er det ganske normalt med stor aldersforskel?

Stor aldersforskel, tror jeg i de fleste partnerskaber er baseret på social status. Det gælder vel i det meste af verden, men især i lande som Thailand, hvor der er stor social forskel.

Er man 60 år og velhavende, så kan det nemt lade sig gøre at "score" en på f.eks. 25-30 år i Thailand. Det er nok sværere i DK, men er man rig og kendt nok, så tror jeg ikke det er så svært endda. Om der er "ægte kærlighed" involveret i sådanne forhold, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Personligt er jeg dog ret sikker på, at jeg ikke ville kunne finde en kvinde der var næsten dobbelt så gammel som mig selv attraktiv. Tanken om at hoppe under dynen med en der kunne være sin mor/bedstemor, er for bizart til mig. Men "OK", hvis hun havde røven fyldt med penge og var ekstrem gavmild, så kunne jeg da lukke øjnene og tænke på noget andet, mens det stod på.

Dermed ikke sagt at det er det Thai-pigerne gør og sådan de tænker... De ser måske noget flot, sexet og attraktivt i en gammel slasket røv, rynker og leverpletter. "Who knows"... det er jo en helt anden kultur, ikke ? Wink

Måske passer ordsproget "Kærligheden kender ingen alder" - ligesom... "Store piger er glade piger"... Jeg tvivler dog i langt de fleste tilfælde. Håber ikke dette pisser for mange af her... Husk på, det er blot min mening og jeg kan jo sagtens tage fejl.

Måske ser unge Thai-piger noget i ældre/gamle danske mænd, som jeg ikke kan se. Nogle har jo også en fetish, når det drejer sig om kraftige/tykke piger. Mennesker er jo forskellige... ikke?

Men må dog indrømme, at jeg faktisk stadig kan blive personligt "forarget" når jeg går rundt i BKK. Efter min mening, så er mændene nogle gange altså for gamle og pigerne alt for unge. At se en fed klam gammel fyr med rollator, traske rundt med en pige i tyverne er altså for klamt for mig at se på...
Redigeret af patirak d. 16/02-2012 04:13

Anonym Bruger
Man skal som farang ikke spørge sin Thai kæreste om hun syntes man er "handsome"...

Risikoen er, at svaret som i mit tilfælde bliver:

DU HAR VÆRET.!

Så er man ikke ung længere.

Anonym Bruger
Patirak skrev:

Personligt er jeg dog ret sikker på, at jeg ikke ville kunne finde en kvinde der var næsten dobbelt så gammel som mig selv attraktiv. Tanken om at hoppe under dynen med en der kunne være sin mor/bedstemor, er for bizart til mig. Men "OK", hvis hun havde røven fyldt med penge og var ekstrem gavmild, så kunne jeg da lukke øjnene og tænke på noget andet, mens det stod på.

Dermed ikke sagt at det er det Thai-pigerne gør og sådan de tænker... De ser måske noget flot, sexet og attraktivt i en gammel slasket røv, rynker og leverpletter. "Who knows"... det er jo en helt anden kultur, ikke ? Wink

Måske passer ordsproget "Kærligheden kender ingen alder" - ligesom... "Store piger er glade piger"... Jeg tvivler dog i langt de fleste tilfælde. Håber ikke dette pisser for mange af her... Husk på, det er blot min mening og jeg kan jo sagtens tage fejl.

Ha' Ha' lukke øjnene og tænke på noget andet mens det står på...

Jeg tror ikke at jeg kunne. Måske jeg gerne ville betale for at blive fri.!

Slaske røv og leverpletter, utroligt hvad de små yndige størrelser her, skal lægge krop til for penge.

Men som du siger, er det jo en helt anden kultur. Måske er de vilde med det. Mit bud er nu, at de tænker
på noget andet mens det står på Grin
Redigeret af Anonym Bruger d. 16/02-2012 04:14

patirak
DK skrev:

Patirak skrev:

Slaske røv og leverpletter, utroligt hvad de små yndige størrelser her, skal lægge krop til for penge.

Men som du siger, er det jo en helt anden kultur. Måske er de vilde med det. Mit bud er nu, at de tænker

Ja, det er også mit "vilde" gæt... Grin

Men det kan jo også godt være, at man bare bliver så ekstrem charmerende når man nærmer sig de 60 år, så man helt automatisk tiltrækker lækre sild i tyverne. Måske ER rynker, leverpletter, en skaldet isse og impotens enormt sexet for en ung Thai-pige.

Som manden nok vil sige... "Det handler jo om personen inden i" og alder, udseende betyder ikke noget. Shock Hvis det er tilfældet, hvorfor render de så ikke selv rundt med en på deres mors alder i stedet?

At de så senere ikke kan forstå hvorfor deres unge store "kærlighed" smuttede med alle pengene (opsparingen og pensionen), er uforståeligt... Grin .... Og at der generelt er fordomme mod mænd der er sammen med en Thai-pige... Ja, det forstår man jo så heller ikke...

På den anden side, så er det jo en "aftale" mellem pigen og manden. Det er jo fint nok... MEN lad være med at påstå at det er kærlighed - for det er det ikke!!! Lad det blive ved det det er... Nemlig business!

Er man 55 år og er sammen med en pige på 25 år, så kan man være 110% sikker på, at hun synes man er en klam gammel stodder. Man er IKKE fysisk attraktiv for hende, på samme måde som manden heller ikke ville synes det var lækkert at gå i seng med en på 85 år. Manden er sikkert sød og rar... Hvilket er fint og godt for hende... Men hvis han tror, at hun oprigtigt synes han er ligeså tiltrækkende som en fyr på hendes egen alder, så tager han grueligt fejl!.

Jeg fatter ikke de mænd, som ikke selv kan se det og tager hatten af for dem der kan og blot nyder tiden aftalt med pigen - uden at forveksle det med kærlighed.

Og hvis man er 55 år og absolut vil i seng med en på 25 år, så gør det i det mindste diskret og lad være med at slæbe rundt på hende i turistområderne. På den måde kunne man måske mindske de fordomme, der er mod Thai/Danske parforhold.
Redigeret af patirak d. 16/02-2012 05:00

patirak skrev:

DK skrev:

Patirak skrev:

Men det kan jo også godt være, at man bare bliver så ekstrem charmerende når man nærmer sig de 60 år, så man helt automatisk tiltrækker lækre sild i tyverne. Måske ER rynker, leverpletter, en skaldet isse og impotens enormt sexet for en ung Thai-pige.

Som manden nok vil sige... "Det handler jo om personen inden i" og alder, udseende betyder ikke noget. Shock Hvis det er tilfældet, hvorfor render de så ikke selv rundt med en på deres mors alder i stedet?

At de så senere ikke kan forstå hvorfor deres unge store "kærlighed" smuttede med alle pengene (opsparingen og pensionen), er uforståeligt... Grin .... Og at der generelt er fordomme mod mænd der er sammen med en Thai-pige... Ja, det forstår man jo så heller ikke...

På den anden side, så er det jo en "aftale" mellem pigen og manden. Det er jo fint nok... MEN lad være med at påstå at det er kærlighed - for det er det ikke!!! Lad det blive ved det det er... Nemlig business!

Er man 55 år og er sammen med en pige på 25 år, så kan man være 110% sikker på, at hun synes man er en klam gammel stodder. Man er IKKE fysisk attraktiv for hende, på samme måde som manden heller ikke ville synes det var lækkert at gå i seng med en på 85 år. Manden er sikkert sød og rar... Hvilket er fint og godt for hende... Men hvis han tror, at hun oprigtigt synes han er ligeså tiltrækkende som en fyr på hendes egen alder, så tager han grueligt fejl!.

Jeg fatter ikke de mænd, som ikke selv kan se det og tager hatten af for dem der kan og blot nyder tiden aftalt med pigen - uden at forveksle det med kærlighed.

Og hvis man er 55 år og absolut vil i seng med en på 25 år, så gør det i det mindste diskret og lad være med at slæbe rundt på hende i turistområderne. På den måde kunne man måske mindske de fordomme, der er mod Thai/Danske parforhold.

I de her to indlæg fra DK og Patirak kommer fordommene da rigtigt til udfoldelse !

Men det er meget morsomt at læse jeres mening.

Jeg oversatte lige jeres indlæg i google og viste resultatet til min veninde, og hun syntes også, at det var ret morsomt at læse, men jeg skulle hilse og sige, at hun er ret uenig med jer i det meste, i generaliserer for meget, synes hun.

Jeg mødte hende iøvrigt på DIA - dateinasia.com, som er en gratis datingsite, og det var hende, der kontaktede mig.

patirak
hn skrev:

patirak skrev:

DK skrev:

Patirak skrev:

I de her to indlæg fra DK og Patirak kommer fordommene da rigtigt til udfoldelse !

Jeg oversatte lige jeres indlæg i google og viste resultatet til min veninde, og hun syntes også, at det var ret morsomt at læse, men jeg skulle hilse og sige, at hun er ret uenig med jer i det meste, i generaliserer for meget, synes hun.

Jeg mødte hende iøvrigt på DIA - dateinasia.com, som er en gratis datingsite, og det var hende, der kontaktede mig.

Indrømmet... der er tale om fordomme og alt for meget generalisering fra min side. Din veninde har fuldstændig ret.

Pointen er vel at forsøge at hjælpe de mænd, som er 60 år og inderst inde tror at deres "girlfriend" på 20 år er smask forelsket i dem. En mand på 60 år er kun attraktiv for MEGET få piger i tyverne... altså hvis man tænker på fysisk tiltrækning og overser økonomi.

Jeg synes blot, at man ser og hører så mange historier om ældre/gamle mænd, der finder en ung pige (ofte en barpige) og så sidder tilbage og tuder, når hun er smuttet. Ofte får barpigen skylden - men efter min mening, er det manden der totalt har mistet realitetssansen. Disse mænd sidder så senere i baren og piver, mens de ikke forstår hvorfor pigen smuttede.

Pigen gik fordi manden var gamle, utiltrækkende og løb tør for penge. Længere er den egentlig ikke - efter min mening...

Hvis en mand på 60 år hopper i sengen med en pige 25 år... så er han måske for nogen en "score-karl"... (jeg synes dog det er ret klamt - især set fra pigens side.)

Hvis en ung fyr 25 år går i seng med et gammelt lig af en kvinde på 60 år... hvad er han så? (efter min mening er det ligeså klamt) - jeg ville personligt kaste op i "lårtykke" stråler i flere dage efter... Mon ikke kvinden på 25 år har det på samme måde?

Indrømmer gerne at det er MINE personlige fordomme. Jeg har ikke noget at "have dem i", udover at jeg ved, at jeg skulle have en ordentlig pose penge for at gå i seng med en kvinde på 60 år - og jeg er endda hele 41 år. Hun skulle smide en Ferrari oveni, hvis jeg skulle slæbe hende med rundt i byen.

Men udover at have konstant kvalme, så tror jeg godt jeg kunne lokkes, hvis der var penge nok i det. Smile - og det kun var for en kort periode.

Jeg tror personligt ikke på at "kærlighed ikke har en aldersgrænse"... Ligesom jeg heller ikke tror på at "tykke piger er glade piger". Inderst inde tror jeg den unge pige er pisse ked af, at skulle være sammen med et gammel bedstefar af en mand - ligesom jeg tror alle tykke piger er kede af deres overvægt.
Redigeret af patirak d. 16/02-2012 06:32

sank
Angel Jeg tror da bestemt at ældre mænd er attraktive ? når man ser i Aviser og Billede blade om især mange ældre mænd nord for Kbh. har næsten alle en lille ung Sild på slæb ? og de er ikke ThaierWink

mobbe
Korrekt hvad Sank skriver, i DK skal der bare være rigeligt med penge på bogen så er det nemt at score blege unge kvinder hvis man har lyst.

Jeg er selv Thai gift min kone er 18 år yngre end mig og har ikke scoret hende på bar ,men som hun siger så er mange unge mænd i 30 erne som små børn, mange opfører sig som idioter.

For mit eget vedkommende, har rundet de 50 og ved med sikkerhed at mange unge mænd har jeg meget nemt ved at overgå både fysisk og psykisk, mange har meget i munden men det kniber med realiterne.

chaingmai
nu er jeg aldersmæssig over 70, gammel ja det er jeg nok i andres øje om jeg også er en klam stodder ,det må andre afgøre men jeg følte mig ældre for 14 år siden da jeg traf min kone og hun var 43 nu da hun er 57 føler jeg hun er ved at indhente mig..........om jeg stadig kan få lyst til hende om 3 år ja det ved jeg ikke,men så må hun jo se om hun kan sparre sammen til en ferrari og jeg må have en spand med til at kaste mine lårtykke stråler op i

iøvrigt mener jeg at det må to mennesker selvom
se også tråden om fordomme...............LOL LOLRolll

AL 48
sank skrev:

Angel Jeg tror da bestemt at ældre mænd er attraktive ? når man ser i Aviser og Billede blade om især mange ældre mænd nord for Kbh. har næsten alle en lille ung Sild på slæb ? og de er ikke ThaierWink

Er det mon dem der kaldes "vår-sild"??- Og hvad koster de pr. kilo?Wink

mobbe skrev:

Korrekt hvad Sank skriver, i DK skal der bare være rigeligt med penge på bogen så er det nemt at score blege unge kvinder hvis man har lyst.

Jeg er selv Thai gift min kone er 18 år yngre end mig og har ikke scoret hende på bar ,men som hun siger så er mange unge mænd i 30 erne som små børn, mange opfører sig som idioter.

For mit eget vedkommende, har rundet de 50 og ved med sikkerhed at mange unge mænd har jeg meget nemt ved at overgå både fysisk og psykisk, mange har meget i munden men det kniber med realiterne
.

Jeg er helt enig !

Chase
Man bliver aldrig for gammel til at lege, men den dag man stopper med at lege er man gammel !

Anonym Bruger
hn skrev:

hn,

Fortæl hvordan du får google til at oversætte "slaske røv og leverpletter" til Thai', jeg kan ikke få det igennem.
Men det er nok mig som gør noget forkert. Hvis jeg derimod bruger ordet numse, glider det fint igennem. Wink

Iøvrigt mødte jeg også min kæreste på Dateinasia.

Det var mig der kontaktede hende.
Redigeret af Anonym Bruger d. 17/02-2012 02:42

Himmelhunden
Chase skrev:

Man bliver aldrig for gammel til at lege, men den dag man stopper med at lege er man gammel !

Sjovt. Denne sætning brugte jeg i konfirmationstalen til min søn for 24 år siden. Han leger stadig - og det gør jeg forresten også -legetøjet er bare blevet lidt dyrere.

----------------------------------

For mange år siden sagde jeg til mig selv. Den dag en person rejser sig for mig i bussen er jeg blevet gammel og skyder mig en kugle for panden. Det skete for 17 år siden i Kroatien - jeg var da 49 år gammel. En dejlig ungmø rejste sig og tilbød mig sin plads. Jeg var helt nede i kulkælderen.....men halede mig meget langsomt op igen. Det var jo ikke i en bus, men i en sporvogn....og det var jo i Kroatien, hvor de nok havde andre traditioner end i Danmark. For et par år siden skete det i Bangkok, men her havde jeg 2 små børn med - og i Thailand er der jo tradition for at man rejser sig for børnene.

Jo alder er en relativ størrelse. Da jeg var 18 syntes jeg at min far var et gammelt røvhul. Han var da 53. I dag er jeg 66 men jeg tænker da stadig som en på 18, selv om skelettet er blevet lidt anløbet.

Jeg tror på at leg og humor holder en ung....selvom humor kan være farligt på tværs af landegrænserne. Jeg elsker min thailandske kone...og hun mig. Forleden sagde til hende..efter en lille batalje. Når du bliver 44, skifter jeg dig ud med 2 på 22. Hendes øjne lynede og hun greb efter et hårdt "klap sammen" brilleetui og truede med at nappe min manddom af. ...Ja det var jo drillerier - men hvor langt er der i Thailand fra spøg til alvor.

Med venlig hilsen

Himmelhunden

Spring til debat: