Se indlæg|
Rayong
|
|
| Phaiwan |
Lagt på d. 28/02-2012 19:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 29 |
Hej er der nogen der kan fortælle lidt om byen. Vi er ved at kigge på lejlighed hvor der ikke er så mange turister, hvad mener i om Rayong? |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 28/02-2012 19:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Phaiwan skrev: Hej er der nogen der kan fortælle lidt om byen. Vi er ved at kigge på lejlighed hvor der ikke er så mange turister, hvad mener i om Rayong? Hej Phaiwan, Du skal nok præcisere, om du mener "byen" eller området ved vandet/stranden. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Phaiwan |
Lagt på d. 28/02-2012 20:12
|
Hej Robert, det er både og |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/02-2012 21:20
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
jeg synes bestemt at Rayong er et dejligt område...minder mig lidt om Cha Am...måske ikke Koh Samui agtige strande..men ganske gode og rene strande, flot natur, frisk luft, frisk seafood og masser af plads...en del thaier tager derned når de skal slappe af med familien... og så er det jo tæt på Koh Samet og en del andre øer... jeg plejer at sige at det ligger på 'den rigtige side' af Pattaya og i behøring afstand ![]() ikke dårligt sted at slå sig ned efter min mening... |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/02-2012 05:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Phaiwan skrev: Hej er der nogen der kan fortælle lidt om byen. Vi er ved at kigge på lejlighed hvor der ikke er så mange turister, hvad mener i om Rayong? Jeg vil anbefale området øst for Rayong by, nærmere bestemt Hat Mae Ramphueng. Rayong har jo rigtig mange store industrivirksomheder og raffinaderier, og der har jo været mange klager om forurening ( fra lokalbefolkningen), vel specielt i Map Thaput og Ban Chang, men også i selve Rayong. På hverdage er Hat Mae Ramphueng stranden stille, men i weekender og på fridage tager mange thailændere gerne til denne strand. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/02-2012 07:49
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
hn skrev: Phaiwan skrev: Hej er der nogen der kan fortælle lidt om byen. Vi er ved at kigge på lejlighed hvor der ikke er så mange turister, hvad mener i om Rayong? Jeg vil anbefale området øst for Rayong by, nærmere bestemt Hat Mae Ramphueng. Rayong har jo rigtig mange store industrivirksomheder og raffinaderier, og der har jo været mange klager om forurening ( fra lokalbefolkningen), vel specielt i Map Thaput og Ban Chang, men også i selve Rayong. På hverdage er Hat Mae Ramphueng stranden stille, men i weekender og på fridage tager mange thailændere gerne til denne strand. Nemlig, rigtig mange industri virksomheder og skorstene med fed røg. Og der kommer sikkert flere. At virksomhederne, så står stille i weekenden og 'Thaier'ne derfor tilbringer weekenden ved stranden, er en anden sag. Men prøv at køre gennem byen en hverdag eftermiddag, feks. ved 16.00 tiden, som jeg gjorde sidst... SMOG, SMOG, SMOG.! Rayong som privat bopæl...nej tak. |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 29/02-2012 09:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Ja Rayong er jpo så godt og vel min "hjemegn" når vi er i Thailand og vi har da både hus og marker i Provinsen. Det er da korrekt at Rayong by er meget forurenet og meget en industriby, men man skal altså ikke køre langt for at komme ud til nogle af de skønneste uspolerede strande. Kør igennem eller udenom Rayong Øst imod Trat og Cambodia, kort efter byen kommer der skilte mod f.eks Laem mae Pim som er et område hvor der er flere ferieboliger til leje. Staranden er skøn og uendelig lang, der er også lidt by med et par supermarkeder, samt en masse fiskeresturationer. Der er ikke langt 10-15 km til Klaeng som er en større by på en 20-30.000 indbyggere med alle handelsfaciliteter Tesco, og en masse andet. Med en busstation hvor man kan komme rundt fra. Skønt område med behersket turist tilstrømmning. Men der er dog ikke længere end et par timer til Bangkok den ene vej eller Pattaya den anden vej, hvilket jeg i den grad nyder, når det stille liv bliver lidt uoverkommeligt for mig, så kan jeg godt lide at komme i kaoset i de store byer. Så kan næsten ikke vente til Dec- Januar når vi er derude igen. Vh. Niels |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 29/02-2012 10:05
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Følger med her. Hvad ligger priserne på mht. jord, huse og lejligheder i det område? ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 29/02-2012 10:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Der må jeg melde pas, da vi har fået grund (grunde) af svigerfar. Men rayong har da en hjemmeside, måske kan du lave lidt fodarbejde der? Niels |
|
|
|
| Phaiwan |
Lagt på d. 29/02-2012 10:36
|
Hej alle, mange tak for de gode svar |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/02-2012 13:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
latour82 skrev: men man skal altså ikke køre langt for at komme ud til nogle af de skønneste uspolerede strande. Kør igennem eller udenom Rayong Øst imod Trat og Cambodia, kort efter byen kommer der skilte mod f.eks Laem mae Pim som er et område hvor der er flere ferieboliger til leje. Staranden er skøn og uendelig lang, der er også lidt by med et par supermarkeder, samt en masse fiskeresturationer. Der er ikke langt 10-15 km til Klaeng som er en større by på en 20-30.000 indbyggere med alle handelsfaciliteter Tesco, og en masse andet. Med en busstation hvor man kan komme rundt fra. Skønt område med behersket turist tilstrømmning. Men der er dog ikke længere end et par timer til Bangkok den ene vej eller Pattaya den anden vej, hvilket jeg i den grad nyder, når det stille liv bliver lidt uoverkommeligt for mig, så kan jeg godt lide at komme i kaoset i de store byer. Så kan næsten ikke vente til Dec- Januar når vi er derude igen. Vh. Niels Ifølge Google Maps er der fra Rayong (ca. ved Tesco Lotus) ca. 38 km til Laem Mae Phim, og fra Laem Mae Phim ca. 28 km til Klaeng. Jeg har været på Laem Mae Phim stranden et par gange. Det er et dejligt sted. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.