Se indlæg
 Udskriv debat
Hæve penge i Thailand.
barefeet
Hej herinde,

er der nogle problemer i at hæve et "større" beløb (300.000 THB) fra sit visa kort i en bank i Thailand ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht omveksling?

B

L
barefeet skrev:

Hej herinde,

er der nogle problemer i at hæve et "større" beløb (300.000 THCool fra sit visa kort i en bank i Thailand ?

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht omveksling?

B

Det er jeg ret meget sikker på du IKKE kan.

Du kan max hæve for hvad der svarer til 2.000 danske kr om dagen i bank og automater i udlandet.
Derudover kan du max hæve hvad der svarer til 20.000 danske kr pr løbende 30 dage i udlandet.

basse50
Du kan jo evt via din netbank hvis du sådan, overføre de 300000 Thb til din bank i Thailand hvis du har også sådan en, så er det

ikke noget problem, men rigtigt at på dit visa ca max 2000 Dkr på en dagSmile

barefeet
Hej igen,

jeg var godt klar over jeg ikke kunne hæve dem i en ATM, men håbede man kunne hæve i en bank.

Er det tilladt at veksle dem herhjemme tage dem med på rejsen til Thailand ?

Konen har godt nok en bank konto i Thailand, er nok bare lidt nervøs for at noget skal gå galt
i overførsel der til.

Jeg mindes at have læst på et tidspunkt, at man kunne ud/indføre ca. 70.000kr. til Thailand, men er ikke
sikker.

B

L
barefeet skrev:

Hej igen,

jeg var godt klar over jeg ikke kunne hæve dem i en ATM, men håbede man kunne hæve i en bank.

Konen har godt nok en bank konto i Thailand, er nok bare lidt nervøs for at noget skal gå galt
i overførsel der til.

Jeg mindes at have læst på et tidspunkt, at man kunne ud/indføre ca. 70.000kr. til Thailand, men er ikke
sikker.

B

Der gælder fuldstændig samme regler for VISA i en ATM og for VISA hvis du går ind i en bank dernede.
Du må udføre 10.000 euro fra dk i kontanter, så altså ca 75.000 kr uden at melde det til told og skat.

ville nok være dumt at veksle til baht herhjemme, da kursen er dårligere og med den str beløb vil du tabe meget.

Conrad
Hvis din kone er nervøs for at pengene ikke kommer frem, så prøv med at overføre et mindre beløb først og gem opsætningen i netbanken.

Så er det meget enklere næste gang.

Der er også mange her på siden som mener at du får den bedste kurs ved netbankoverførsel fra DK i danske kroner og afsender og modtager deles om overførselsgebyrer.

vandango
Hvad med rejsecheck?, de giver da bedre end kontanter i bankerne.

Kan selv ikke lide det der med alle de kontanter igennem lufthavnen i Bangkok.

Robert Kronberg
barefeet skrev:

Hej igen,

i overførsel der til.

sikker.

B

Bankerne her i Thailand er meget grundige med at sikre at kontonummer og kontonavn stemmer overens.

Der, hvor det nogen gange går galt, er, hvis man har stavet navnet på kontohaveren forkert, da pengene så kan "forsvinde" i systemet i nogle uger.

Ellers gør som Conrad siger.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
barefeet
Tak for alle de gode svar.

Vi prøver at overføre et mindre beløb, så ser vi om det går godt.

Når så at alle pengene er overført til konto'en i Thailand, så er der ingen problemer med
at gå ind og hæve 300.000 i et hug ?

God weekend til jer alle.

B

claus31130
nej ingen problemer i at hæve dem i et hug inde ved skranken,når de først er overført til Thailandsk bank Wink

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Lung Yao
claus31130 skrev:
nej ingen problemer i at hæve dem i et hug inde ved skranken,når de først er overført til Thailandsk bank Wink Claus

NEJ,ingen problem, men jeg ville ikke turde hæve 300.000 THB og rende med dem i lommen/attaché mappen (selv om jeg har tit oplevet thai forretningsdrivende i bankerne hive 2-3 ruller af pengesdler op af lommen.Shock )
Jeg ville heller anmode om en check(eller flere) på beløbet, eller lavet en elektronisk overførelse til vedkommende modtager (familien-forretning eller entreprenøren).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
............................................................................................
Bankerne her i Thailand er meget grundige med at sikre at kontonummer og kontonavn stemmer overens.
Der, hvor det nogen gange går galt, er, hvis man har stavet navnet på kontohaveren forkert, da pengene så kan "forsvinde" i systemet i nogle uger. Ellers gør som Conrad siger. Hilsen, Robert

Ikke nødvendigvis, sidste år sendte jeg penge (Netbanking) til en forretningdrivende i korat men skrev Nickname som vedkommende skrev på følgesedelen, konto# og adressen var korrekte. 2 dage efter blev jeg kontaktet af min bank, om at jeg skulle verificere/korrigere modtagerens navn. Efter det, var pengene prompt overført til kontoen i TH.
Eneste "hage" ved det var at det kostede mig 400kr i gebyr, for rettelsen .
Men den "forsvinden" som du beskriver er ofte bevist fra nogle thailandske bank side, lige som før at de "beholdte" overførsler i 4-5 dage op op til en uge, før de blev indsat på din konto.
KREATIV bogføring kaldes det Wink

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

nielsenleon
basse50 skrev:

Du kan jo evt via din netbank hvis du sådan, overføre de 300000 Thb til din bank i Thailand hvis du har også sådan en, så er det

Det er dog utroligt.Da jeg for 2-3 år siden kun havde min Sydbank konto,hævede jeg samme dag,over flere gange hele min pension og forleden dag hævede jeg da 50.000 baht over 5 gange i ATM.

hugoboerge
nielsenleon skrev:

basse50 skrev:

Det er dog utroligt.Da jeg for 2-3 år siden kun havde min Sydbank konto,hævede jeg samme dag,over flere gange hele min pension og forleden dag hævede jeg da 50.000 baht over 5 gange i ATM.

Man kan arrangere med banken (i Thailand) hvor meget man kan haeve i ATM, f.eks. har jeg en aftale hvor jeg kan haeve op til THB 100,000.- paa een gang.

VIP
hugoboerge skrev:

nielsenleon skrev:

basse50 skrev:

Man kan arrangere med banken (i Thailand) hvor meget man kan haeve i ATM, f.eks. har jeg en aftale hvor jeg kan haeve op til THB 100,000.- paa een gang.

Nemlig...

Alt efter hvilken aftale man har med sin bank (det gælder også Thailand) om max. beløb pr. dag.

Så op to you og din økonomi, hvor stort et beløb der kan trækkes på din konto pr. dag
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

VIP
vandango skrev:

Rejse Check,

Eksisterer de stadig.?

Det lyder så meget yesterday og får mig til at tænke på min morfar Sad
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

ingolf
vandango skrev:

Det er da värre ud af CPH for mange! Rolll
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Lung Yao
ingolf skrev:

vandango skrev:

Det er da värre ud af CPH for mange! Rolll

FY Ingolf, du må ikke gøre ham nervøse, for han skal jo snart afsted igen Wink

.

Kim Ludvigsen
VIP skrev:

Alt efter hvilken aftale man har med sin bank (det gælder også Thailand) om max. beløb pr. dag.

Så op to you og din økonomi, hvor stort et beløb der kan trækkes på din konto pr. dag

Så har du en bedre bank eller økonomi end mig. Min bank (Lån & Spar) kunne ikke tilbyde noget bedre end 2.000 kr. pr. dag på mit Visa-/Dankort, da jeg spurgte for et par år siden. Ret generende, hvis man skal betale et større beløb, og modtageren vil have kontanter.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: