Se indlæg|
markafbrændinger
|
|
| toyota |
Lagt på d. 12/03-2012 18:03
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
Ifølge Lonely Planet skal man pt afholde sig fra besøg i Chiang Rai og Mai pga voldsomme markafbrændinger. Er der nogen her, der kan af- eller bekræfte dette?? Og hvordan er vejret lige nu?? På forhånd tak Toyota |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/03-2012 21:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Har lige modtaget en mail fra en bekendt derude i CM, ingen problemer med smog. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/03-2012 22:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Har en dansk kammerat som bor i CM og der har i vel nok 14 dage været en ganske voldsom forurening, ihvertfald meget sundhedsfarligt. I visse perioder er folk blevet opfordret til at overveje om det er nødvendigt at gå ud. Længere nordpå overvejede man for et par dage siden at evakuere børn og udsatte personer med skrøbeligt helbred og luftvejsproblemer. Det er ved at blive bedre mange steder pga. regn. http://www.thaivi...get-worse/ http://www.thaivi...nds-north/ http://www.thaivi...h-worsens/ http://www.thaivi...per-north/ Redigeret af natty d. 12/03-2012 22:39 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 12/03-2012 22:46
|
Lige et link til fra den 26 februar http://www.nation...76702.html Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/03-2012 09:44
|
|
At indsætte et link der er 3 uger gammel siger jo inter om hvordan det er idag. Det er da tydeligt,at du ikke gider læse mit indlæg. Se iøvrigt samme svar som Dalton har givet om emnet! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/03-2012 10:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
toyota skrev: Ifølge Lonely Planet skal man pt afholde sig fra besøg i Chiang Rai og Mai pga voldsomme markafbrændinger. Er der nogen her, der kan af- eller bekræfte dette?? Og hvordan er vejret lige nu?? På forhånd tak Toyota Ja vi har lige talt om det, min forlovede er bekymret i det vi tager til Chiang Mai i Maj måned. Men til den tid er landbruget i fuld gang, og regntiden er sat ind. |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/03-2012 10:50
|
|
Vandango- læs lige hvad jeg skriver. Idag den 13. marts og du snakker om maj måned. Bønderne skal jo snart til at planet ris m.v., så markafbrændingerne er snart færdige. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/03-2012 11:33
|
girobank skrev: At indsætte et link der er 3 uger gammel siger jo inter om hvordan det er idag. Det er da tydeligt,at du ikke gider læse mit indlæg. Se iøvrigt samme svar som Dalton har givet om emnet! Så læs dog mit indlæg, det er jo tydeligt at du ikke gider læse det, istedet for at gå op i links og specielt i det sidste, der er 4 andre. Bl.a. skrive jeg til sidst: Det er ved at blive bedre mange steder pga. regn. Linksene var til dem som måtte være mere interesseret i emnet og hvad der egentlig er sket og hvor slemt og sundhedsfarligt det har været, og for at vise at mark-, skrald- og skovafbrændinger er et alvorligt miljø- og sundhedsproblem. Men myndighederne og nogle personer undervurderer problemet, bla. når man i en generel vending skriver: "i CM (er der) ingen problemer med smog.", i stedet for eventuelt "det er ved at være overstået" Men jeg har åbenbart svært ved at læse indenad og gætte mig til hvad folk egentlig mener. ![]() PS kan ikke se Daltons indlæg. Redigeret af natty d. 13/03-2012 11:41 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
|
Lagt på d. 13/03-2012 12:41
|
|
Natty, at henviuse til nogte fra den 26. februar og så til maj måned- der er da et apr dage. Du kan se Daltons indlæg på en anden site. Jeg kommer med oplysningen fra en dansk bekendt,der bor i CM, modtaget igår den 12. marst 2012- så han må da vide det- eller du ved bare altid bedre- så glem bare mine oplysninger om emnet! |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/03-2012 13:52
|
@girobank, jeg nævner da ikke noget om maj måned??, lad venligst være med at blande Vandangos og mine indlæg sammen. Nå, men mine oplysninger fra min danske kammerat er fra den 11 i denne måned, derefter satte jeg de 5 links på som baggrunds historie. Links du åbenbart er fortørnet over. Men fred nu være med det, det kan der nok ikke tærskes mere langhalm på. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 13/03-2012 17:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
girobank skrev: Vandango- læs lige hvad jeg skriver. Idag den 13. marts og du snakker om maj måned. Bønderne skal jo snart til at planet ris m.v., så markafbrændingerne er snart færdige. Nej jeg snakker ikke om Maj måned, men det gør min forlovede. Hvis du gider at læse mit indlæg, hvor jeg svarer trådstarteren og ikke dit indlæg, kan du se at jeg beroliger hende. Jeg ved udmærket godt selv, hvornår man begynder at plante f.eks ris. Kender området rigtig godt, og har været der et par gange i Maj måned gennem årene. Forstår ikke at du skal rode mig ind i det her? ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.