Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
"kaos" i Suvarnabhumi Airport efter den 11 April ?
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/03-2012 11:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Myndighederne ville indføre et nyt system af pas kontrol i lufthavnen per 11 April som skulle afhjælpe på ventetiden ved ankomst og afgang, da der afhændles 160-180.000 passager om dagen., da den nuværende system kun var beregnet til at håndtære 80.000 pax.om dagen i 2006. [img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20120312/c1_283917.jpg[/img] is not a valid Image. NU. http://www.bangko...ong-queues Automatisk "scaner" af pas : [img]http://www.bangkokpost.com/media/content/20120313/368233.jpg[/img] is not a valid Image. Men der er allerede kommet kritik af system som nogle er bange for at : << Det skulle være så godt men blev faktisk skidt.>> Bangkok Post: http://www.bangko...-criticism . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/03-2012 13:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Løsningen er ellers ganske simpel, bemand flere skranker. Der er nok af dem.
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 23/03-2012 13:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Mig foreløbig bekendt, vil det kun omhandle thaipas. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 23/03-2012 13:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Ohhh no..... Igen en ny udfordring til konen ![]() Jeg vil jeg give dig ret. Der skal stadigvæk være en til at tjekke den håndskrevet seddel vi skal aflevere. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/03-2012 14:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det er nemlig helt rigtigt. Men paa bedste Thai maner synes man nu at der skal vaere flere indenrigsruter paa Don Muang. Det skal nok hjaelpe paa paskontrollen !!! ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/03-2012 14:43
|
|
Jeg var for nylig i Singapore. Både på vej ind og ud af landet tog det mindre end ét minut at passere paskontrollen. Sådan!
|
|
|
|
|
Lagt på d. 23/03-2012 16:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vi rejste fra Bangkok den 1. marts om morgenen, megalang kø ved paskontrollen- over 500 meter- ingen køkultur- ingen lufthavnpersonale til at hjælpe- kun 10 pladser åbne til paskontrol! Godt vi kom i lufthavnen i meget god tid! Ved ikke om ombygningen er færdig endnu! |
|
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 23/03-2012 19:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Har oplevet super service ved laaaang kø. Vi blev vist igennem diplomatskranken. Vi har så også haft 3 små børn med:-) Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 23/03-2012 19:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
man kan ikke sammenligne Singapore lufthavn med bangkoks lufthavn, og jeg har vœret mange gange (mere end 50 gange) i Singapore og det er sjœldent det tager mindre end et minut. Der kommer og går heller ikke 150000 personer gennem paskontriollen i Singapore hver dag. Suvarnabhumi lufthavn er ny og der er lidt tilpasnings problemer i øjeblikker, men timgene er meget bedre nu end da den var ny, og de skal nok få løst passkontrol problematikken. Nu rejser jeg utroligt meget, og jeg vil bare sige at det er ikke kun i Thailand at der er ventetid ved paskontrollen, og når der finder ombygning sted i en lufthavn, ja så er det ikke uden gener for passagerne. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 23/03-2012 20:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
bannok skrev: man kan ikke sammenligne Singapore lufthavn med bangkoks lufthavn, og jeg har vœret mange gange (mere end 50 gange) i Singapore og det er sjœldent det tager mindre end et minut. Der kommer og går heller ikke 150000 personer gennem paskontriollen i Singapore hver dag. Suvarnabhumi lufthavn er ny og der er lidt tilpasnings problemer i øjeblikker, men timgene er meget bedre nu end da den var ny, og de skal nok få løst passkontrol problematikken. Nu rejser jeg utroligt meget, og jeg vil bare sige at det er ikke kun i Thailand at der er ventetid ved paskontrollen, og når der finder ombygning sted i en lufthavn, ja så er det ikke uden gener for passagerne. Tror Såmænd også Kim omtaler køen i bkk. at han skulle til Singapore var vist bare en sidebemærkning. men jeg har da selv rejst ud /ind af bkk. en del gange det sidste år. og køerne/tiden varierer meget. Man kan jo håbe at maskinerne som skal checke Thai-borgere, kan frigive nogle resourser til 'vores paskontrol' Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 23/03-2012 20:37
|
|
Jeg har kun været i Singapore den ene gang, og det kan da være, jeg bare var heldig, men det var meget bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt det gik i sammenligning med Bangkok. Med hensyn til ombygning. Jeg er kommet i Suvarnabhumi i godt tre år, og min oplevelse er, at det er blevet værre - især i ankomsten. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/03-2012 21:26
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Kim Ludvigsen skrev: Med hensyn til ombygning. Jeg er kommet i Suvarnabhumi i godt tre år, og min oplevelse er, at det er blevet værre - især i ankomsten. Dette er også min oplevelse...men det er ikke kun en fornemmelse, idet antallet af turister stiger kraftigt hvert år! alene fra 2010 til 2011 er det steget med 3 mio. ekstra besøgende....jeg tror ikke mange lufthavne oplever en så kraftig stigning på så kort tid...det kræver tilpasning hele tiden... men med det høje service niveau der ellers er i Thailand så overrasker lufthavnen lidt negativt...de bør gøre noget ved det, da det er en del af den samlede rejseoplevelse for de fleste turister, især nye... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 23/03-2012 21:30
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Bare rolig..der bliver ikke problemer...der kommer nemlig ingen turister til Thailand i den periode.. All bars, nightspots and entertainment places have been asked to close from April 8 - 10 as a mark of respect at the time of the funeral of HRH Princess Bejaratana. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| carstenj |
Lagt på d. 24/03-2012 02:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 132 |
landede i bkk d 9 feb, og da var der en halvedes kø af russere foran paskontrollen og helt kaos da ingen af dem tilsyneladende var ædru nok til at udfylde arrival/departure kortet korrekt, så med udsigt til timers ventetid, valgte jeg så at hive den gule bog frem sammen med passet og luske hen i køen for thai nationals, og vupti, 5 minutter efter var jeg igennem. nu ved jeg godt at den gule bog iflg, robert kronberg er totalt værdiløs og unødvendig at have, lige som thaikørekort er noget pjat at anskaffe sig. men lige den dag var den gule bog faktisk helt rar at have. men generelt burde imigration indføre nye systemer da det nuværende er for langsomt og efter at flere flyselskaber begynder at flyve med airbus 380 bliver der endnu mere press på paskontrollen og dermed irriterende lange køer der. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/03-2012 05:24
|
|
JS skrev: men med det høje service niveau der ellers er i Thailand så overrasker lufthavnen lidt negativt...de bør gøre noget ved det, da det er en del af den samlede rejseoplevelse for de fleste turister, især nye... Ja, en time eller halvanden i kø efter at have siddet i en flyver i +10 timer er ikke just det mest turistvenlige. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 24/03-2012 11:08
|
Sidste gang i TH ventetid ca. en time, men forrige gang landede flyet 06,25 og kl. 07,05 sad jeg i taxi på min videre færd. Så.....det kan lade sig gøre hurtig, ( engang imellem) |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 24/03-2012 11:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Ombygningen skulle blive færdig 11/5 - hvis planen holder
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/03-2012 15:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg har gjort det til en vane, ved ankomst, at hvis der er mange mennesker ved paskontrollen, så at gå lidt længere , og checke det næste "pasområde". Der kan være ret så stor forskel på trængslen.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 24/03-2012 15:46
|
natty skrev: Jeg har gjort det til en vane, ved ankomst, at hvis der er mange mennesker ved paskontrollen, så at gå lidt længere , og checke det næste "pasområde". Der kan være ret så stor forskel på trængslen. Ja, det kan der, og du kan tro der er andre der VED det, har prøvet, både med/uden succes. HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/03-2012 13:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
SteenJ skrev: natty skrev: Jeg har gjort det til en vane, ved ankomst, at hvis der er mange mennesker ved paskontrollen, så at gå lidt længere , og checke det næste "pasområde". Der kan være ret så stor forskel på trængslen. Ja, det kan der, og du kan tro der er andre der VED det, har prøvet, både med/uden succes. Alternativ er at også at stille op i køen for Thai passport holders og den har virker "smertefrit" i alle disse 16 år, og det hjælper når man er ledsaget af thai konen eller barnet/børnene. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.