Se indlæg| Hvem handlede forkert? | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
Lærer fra Irland 'overfalet' af BTS vagt
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 11:24
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Flere af jer har nok set/hørt dette, idet det er nogle dage siden...men jeg er lidt nysgerrig for at høre jeres mening da den irske mand har fået meget sympati i både i medierne og div. forum. Historien er at en mand fra Irland der arbejder som lærer i Bangkok er på vej hjem med sin datter på 7 år. Datteren har fået nogle balloner fordi hun er 'graduated' fra noget underskole. BTS vagterne fortæller angiveligt manden at de ikke må have balloner med i toget men manden nægter og henviser til at han tidligere samme dag har kørt i tog m. balloner uden problemer. Der opstår tumult og manden ender med at bløde fra hovedet efter tumulten....han får frataget sine balloner (undtagen et lille ballondyr) og fortsætter turen. Begge parter har senere afgivet forklaring til politiet som nu efterforsker. Som sagt har den irske mand fået meget sympati både i medierne og div. thaiforums..dette er mig uforståligt da jeg mener at udlændinge i Thailand bør vise endnu mere respekt og moral for thaisamfundet og reglerne. Nøjagtigt som jeg forventer at gæster i DK også opfører sig ordentligt. Dette uanset om man er turist, pensionist el. arbejder i Thailand. Generelt er jeg træt af faranger der ikke tror at reglerne gælder for dem, blot fordi de er udlændinge el. har penge og måske vant til at blive behandlet godt uanset hvad. Ovenikøbet prøver han at diskutere og ignorerer anmodningen fra vagterne. Desuden slår at ud efter én af vagterne på et tidspunkt. Godt nok kan man sige at nogle skide balloner ikke burde være forbudt i toget, men de fylder gevaldigt og begrundelsen er at hvis de springer kan det gøre folk utrygge og måske skabe panik..Havde der været helium i ballonerne ville der slet ingen diskussion være pga. den direkte brandfare heraf. Jeg mener, kunne han ikke blot have taget en taxi hvis de balloner var så vigtige??? BTS selskabet har givet en officielt undskyldning, vagterne er blevet fjernet...om det er fyret el. forflyttet ved jeg ikke men jeg er virkelig harm over at en arrogant farang's opførsel ender med undskyldning og måske fyring? Desuden har flere højtstående personer udtrykt sympati for manden, men det handler især om at bevarer det gode glansbillede af thailand som smilets land og ikke skade turismen...men at så mange udlændinge på div. thaiforum holder med farangen er mig uforstående... om jeg bliver decideret flov på farangen vegne ved jeg ikke, for dårlig opførsel blandt udlændinge er jeg sådan set vant til, men sympati vil jeg aldrig have for sådan en makker... læs mere her: http://www.thaivi...passenger/ http://www.thaivi...stigation/ Hvad synes du???? hvem er den største idiot her? Redigeret af Anonym Bruger d. 24/03-2012 11:34 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 12:13
|
* jeg beklager overnævnte tekst, helium i balloner er ikke brandfarligt... grunden til at jeg skrev var fordi jeg for kort tid siden læste om en brand på et hotel som angiveligt var antændt pga. heliumballoner der rampe en varm lampe og dermed startede en brand.. Se venligst bort fra dette... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 12:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
jeg håber at de skide vagter er blevet fyret.'¨ De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/03-2012 13:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Der er vist to udlændinge, og det er uvist, om faderen ryger op i det røde felt, fordi han tror, at han kan gøre, som det passer ham, eller om han ikke vil smide sin datters gaver (balloner) ud. Sidstnævnte er meget forståeligt, men jeg synes, at han i alle tilfælde gør sin datter en bjørnetjeneste ved at lade hende opleve det her ... Og det er jo ikke verdens undergang at tage en taxi i stedet for (han kunne sikkert også få sine billetter refunderet). Nuvel, jeg mener ikke, at BTS har ballon-forbudt skilte, og det jo er ganske almindeligt at få balloner (og bamser) ved afgangsceremonier? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/03-2012 13:16
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
sonny skrev: jeg håber at de skide vagter er blevet fyret.'¨ De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter Det er haarde ord. Det kunne jo vaere en mulighed at vagten udfoerte sit job ? Hvis der er en regel om at man ikke maa have balloner med i togene (jeg har godt nok aldrig set saadan et skilt) ja saa har han udfoert sit job. Hvorfor fylde et allerede overfyldt tog med balloner ? Familien kunne ligesaa godt have taget en taxa, havde nok vaeret billigere. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 13:31
|
Den anden udlænding er vidst en underviser kollega.. og jo, han bliver sur fordi de vil konfiskere datterens balloner, skilte el. ej (vil lægge mærke til det næste gang) så er det jo netop det som vagterne er til for, nemlig at gøre folk pænt opmærksomme på reglerne..(hvem ville stille sig op og læse et reglement alligevel)? Alligevel vælger manden at overfuse anvisningen og det er lidt rigeligt macho falang agtigt synes jeg...og resulterer i en akavet situation hvor vagten jo bliver nød til at sætte sig i respekt og bremse manden, alt andet ville være underligt... |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 24/03-2012 14:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
er det kun mig der kan se at 3,21 i filmen er der en af dem der giver tomlen op til fotografen |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/03-2012 15:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
JS skrev: * jeg beklager overnævnte tekst, helium i balloner er ikke brandfarligt... grunden til at jeg skrev var fordi jeg for kort tid siden læste om en brand på et hotel som angiveligt var antændt pga. heliumballoner der rampe en varm lampe og dermed startede en brand.. Se venligst bort fra dette... Problemet med balloner er, at man ikke ved hvad gasart der blev benyttet til at blæse dem op med (ren eller forurenet helium eller måske en hel anden gasart) Jeg har personligt set balloner eksplodere i en ildkugle i Bangkok. EM i fodbold 1992 - Finalen Danmark-Tyskland - Sukhumvit Soi 8 - 'Den Hvide Svane' (hed retauranten vist - Tina var værtinde, hvis der nogen kan kan huske stedet) - Der var naturligvis pyntet op med flag og rød/hvide balloner - Loftet var bla. dekoreret med klynger af balloner. Da John 'Faxe' Jensen ramte bolden rent i røven, og den drønede i mål til 1-0, var der en dansker der rejste sig op og satte en cigaret i en ballonklynge - Resultat: Braget og ildkuglen kom samtidig Han blev slemt forbrændt på hånden & armen. Her er en lille ballon video fra Thailand, hvor der tilsyneladende ikke bruges glød elle åben ild: http://www.youtub...mIR48hulgA [url][/url] (der sker ikke rigtigt noget de førtste 20-25 sekunder) |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 24/03-2012 15:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
sikke et problem![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/03-2012 15:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
cesse skrev: JEP, samme opleves her og derfor ingen sympati herfra, for det hele viker åbenbart som iscenesat af disse irere: er det kun mig der kan se at 3,21 i filmen er der en af dem der giver tomlen op til fotografen - Brugen af "skjulte kamera" (rystende optagelser og muligvis med en mobil telefon). - Agressiv og truende optræden af faderen , (ville nok belyse en anden vinkel af sagen hvis man kunne høre hvad han sagde til sikkerhedsfolkene, sikkert ikke noget fra Emma Gads "håndbog" ) - "Vennen" skulle holde fast i ham for at han ikke skulle overfalde korporligt sikkerhedsfolkene. - "Rosinen i pølse enden" = Vennen der som du skriver giver Thumbs Up til fotografen lige som : "Fik I det hele med" . - Han havde sikkert kigget meget dybt i glassene med : [img]http://www.ratebeer.com/beerimages/1267.jpg[/img] is not a valid Image. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 16:07
|
jeg tror bare at vennens situationsfornemmelse var lidt påvirket af stemningen og de to herre mener nok stadig at de var 'ofre' og derfor et 'thumbs up' til kameraet for at dokumentere det... tror bestemt ikke at det var iscenesat... som kommentaren på vidoen også skriver: vagten bliver straffet, det er åbenbart hvad du kan slippe afsted med som farang i Thailand... sikke et forbillede at have som far...bemærk at det er den 7-årig pige selv der aflevere ballonerne....hun er åbenbart den klogeste i den familie...og det siger ikke så lidt... Redigeret af Anonym Bruger d. 24/03-2012 16:17 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 16:12
|
Lung Yao skrev: cesse skrev: er det kun mig der kan se at 3,21 i filmen er der en af dem der giver tomlen op til fotografen - Agressiv og truende optræden af faderen , (ville nok belyse en anden vinkel af sagen hvis man kunne høre hvad han sagde til sikkerhedsfolkene, sikkert ikke noget fra Emma Gads "håndbog" ) . man kan ihvertfald hører ham råbe "...fucking..." ved 0.29 min. |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 24/03-2012 16:46
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Det hjælper jo ikke at disse vagter, som alle andre vagter i Thailand, er underuddannede og ofte er mænd, som er uegnede til andre jobs. Oven i hatten så har en vis mængde jalousi og foragt over for hvide mænd nok haft indflydelse på, om kniplen skulle svinges eller ej mod manden med balloner foran hans lille datter. ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 17:00
|
uha ja de fylder godt sådanne balloner.. og det gør kufferter og store tasker jo ikke. De vagter skulle bare lige vise de faranger at de er noget, og vise de har magten,,,det er jo typisk thai vagter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 17:26
|
jeg spørger bare, hvad skulle de ellers have gjort?? lukket ham igennem og dermed ignorede regler sat af deres egen arbejdsgiver?? Hvordan han blev slået er stadig lidt uvist, han bliver vistnok ramt af en håndskanner...måske med vilje, måske under tumult...ved det ikke..men jeg tror bestemt ikke at det handler om hverken foragt for hvide mennesker, dårlig uddannelse el. magtmisbrug...men blot en vagt der passer sit job...faktisk virker vagterne ganske bange og chokeret over den store irlænders affærd... ved myldretid kan den mængde balloner betyde at én passager må vente til næste tog, men det er ikke det som var begrundelsen for at han ikke måtte tage dem med, men en almen sikkerhedspolitik... som jeg ser det, er det farangen der lige skal hæve sin status og så har vagten bare at 'fucking let me in.." når de noget større og kronraget irishmen siger det...ynkeligt syn...efter min mening.. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/03-2012 17:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Ithai, Oven i hatten så har en vis mængde jalousi og foragt over for hvide mænd nok haft indflydelse på Og hvis det skulle være rigtigt, så mener du ikke at i denne specifikt episode at det var "gensidigt". Jeg har ofte mødt Farangs i Thailand som intet havde til overs overfor Thai mænd, ofte af anglo-saxisk herkomst (få danskere også), samt autralier og amerikaner. Mange af disse elementer lever stadigt i fordums Britisk Imperium eller Vietnam for de andres vedkommende. Sonny, De vagter skulle bare lige vise de faranger at de er noget, og vise de har magten,,,det er jo typisk thai vagter Utroligt så pludseligt mængde "dobbelmoralsk" holdninger der nu dukker op, for havde de intet foretaget sig og måske bare smilet og var DU tvunget til at vente på næste tog, fordi iflg. dig: "Disse f..... uduelige vagter" ikke gjorde deres job, så var du sikkert også faret op i flint. . Redigeret af Lung Yao d. 24/03-2012 18:00 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/03-2012 18:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
sonny skrev: uha ja de fylder godt sådanne balloner.. og det gør kufferter og store tasker jo ikke. De vagter skulle bare lige vise de faranger at de er noget, og vise de har magten,,,det er jo typisk thai vagter På mig virker det fuldstændigt modsat: Det er en farang bøffel, som ikke forstår at sikkerhedsreglerne også gælder ham. Sådan lidt a la, jeg gider sgu ikke at følge de idiotiske regler, som sådan nogle små skævøjede risgnaskende skidesprællere finder på. Altså total mangel på respekt. Denne bemærkning fortæller det helt klart: Sonny: "jeg håber at de skide vagter er blevet fyret.'¨ De thaier tror de er noget specielt. fuck de idioter" Jeg kan egentlig godt forstå, at en del thaier ser skævt til visse farangers brovtende opførsel. Redigeret af natty d. 24/03-2012 18:11 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/03-2012 18:10
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
sonny skrev: uha ja de fylder godt sådanne balloner.. og det gør kufferter og store tasker jo ikke. De vagter skulle bare lige vise de faranger at de er noget, og vise de har magten,,,det er jo typisk thai vagter Ja, nu vil jeg komme med en personlig oplevelse. Min kone var indlagt på fødeafdelingen på et hospital og pludselig mistede vi "radiokontakten", altså telefonisk. Dog havde hun forsøgt at ringe til mig, men opkaldet gik ikke ind på min telefon. I det sidste opkald græd hun og var bange. Ethvert normalt menneske vil tage til hospitalet omgående, herunder mig, normal eller ej, især da mine to "danske" børn, og mig selv, kom til verden under komplicerede forhold, og min kone er altså kun 40 kg. Nuvel, på hospitalet blev jeg oplyst, at jeg ikke kunne se min kone, så nogen her røg op i det røde felt; ikke fordi jeg er karl-smart, men fordi jeg blev bange og ked af det. Så kom der nogle vagter, og dem fulgte jeg efter, da jeg tænkte, at de ville følge mig til konen. Nej, de fulgte mig ud af hospitalet. Jeg kvækkede lidt igen, hvorpå de begeyndte at sparke på mig - de hamrede løs og sparkede løs. De også tog min tegnebog og begyndte at tage ting ud af den, og de stjal en mobiltelefon. Jeg tog da en taxa til en politistation, totalt indsmurt i blod, faktisk to stationer, da den første var forkert, og så kom jeg tilbage på hospitalet med fem betjente. For at gøre en lang historie kort, så opkrævede hoepitalet ikke penge for fødslen, og lægerne er den dag i dag, to år efter, meget venlige over for min kone, og vi får alle VIP-behandling. Nogle Kloge-Åger har sagt, at jeg nok havde talt for højt, men hvad ville de selv havde gjort i den situation, hvor de ikke anede, hvad der skete, og om deres barn var levende eller død ... Desuden havde vagterne intet belæg for at sparke løs, da jeg på ingen måde gjorde tiltag til noget og end ikke forsøgte at forsvare mig selv (jeg var bevidst om, at det kunne blive en dårlig løsning). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/03-2012 19:06
|
Sikke noget Robert, men nu kommer de sikkert efter dig , og siger du lyver,fordi thaierne gør jo ikke noget forkert.ifølge de wannabees Js og Natty |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 24/03-2012 19:13
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Det bør nok nævnes, at vagter i Thailand ingen beføjelser har. Dvs. de må ikke gøre ting, som almindelige/ andre mennesker heller ikke må unaset hvad der sker. Kun politiet har lov til at gribe til visse korporligheder, men ikke hvad som helst. I det hele taget er politiet påpasselige med hvad de gør, da de risikerer at blive sagsøgt. Det korte af det lange er, at jeg havde sagsøgt de svin, både i irerens tilfælde og i Roberts tilfælde. Det faktum at både selskabet bag BTS samt hospitalet i Roberts tilfælde, har været ude med undskyldning og VIP behandling + frivillig erstatning, beviser at de netop er bange for konsekvenserne af et evt. søgsmål. ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.