Se indlæg|
Tiggere i Pattaya !
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 28/03-2012 15:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Har tit oplevet tiggere i Pattaya,de sidder der mellem biler ned af 2"end street,og rækker et tomt plastck-bæger frem,de siger ikke så meget,disse små børn,der nok ikke kommer fra Thailand,men fra nabo-lande,altså emigrant-børn,jeg har altid givet en 5-eller10 bath når jeg havde en i lommen,nu får jeg så at vide at det er kriminale bander der hugger først en arm og så alle de penge de for ind,kan det havde sin rigtighed at menesker fra Thailand gør børn handicapped for derefter at lade dem tigge i Pattaya ? shit-fuck....... |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 28/03-2012 15:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Såfremt der sider Børn alene så er det helt sikkert der sider en voksen og gemmer sig lidt derfra. Jeg giver aldrig til Børn eller Kvinder med små børn ? da jeg også har hørt de modbydelige rygter. Der er nogle få svært handicappede der får og de kender mig efterhånden da de har været der i flere år. |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 28/03-2012 15:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Nøjagtig det samme som når børn kommer ind på bar og vil sælge roser, hvis man så kigger sig lidt omkring, står gammel mor og holder øje.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 28/03-2012 15:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Jeg giver aldrig en rød reje til nogen tiggere overhovedet. Man fastholder dem jo bare i fattigdom og gør at andre begynder. men jeg har givet penge til dem som hjælper. bla. har jeg haft 5 "fadderbørn" gennem tiderne. man betaler et lille beløb (200 pr. måned) og det dækker mad,tøj og skolegang. Lions Club har også lavet noget i Thailand som jeg har støttet da jeg stoler på Lions og kender nogle i danmark der har forbindelse i Thailand |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/03-2012 16:03
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja, det er super dumt at smide penge efter disse børn uanset hvor fristende det end er når man ser sådan en lille beskidt fejlernæret størrelse der sidder der... de burde ikke rende rundt i nattelivet...og de burde ikke sidde en i en beskidt og trafikeret vejside...og selvom der er en voksen der holder øje med dem, så er de der kun for at sørge for børnene (indtægtskilden) ikke stikker af.. Men det gør kun problemet værre at give dem penge og du imponere ingen ved at give dem penge..tværtimod faktisk.. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 28/03-2012 16:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Her for ikke så lang tid siden, var der en bande der blev knaldet i Pattaya. Det havde opereret stemmebåndende væk på børnene samt skåret tungerne ud, så det ikke kunne tale. Børnene kom fra et naboland, og bagmændene slap selvfølgelig væk. Når du giver penge til tiggeriet, risikerer du at lemlæste eller måske slå andre børn ihjel. Hovsa fandt lige artiklen. Personligt er jeg sgu lige ved at græde over den ondskab, åbenbart mange mennesker besidder i denne verden. http://www.pattay...s-beggars/ |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 28/03-2012 16:49
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Ja det er desværre den uhyggelige sandhed i denne del af verden, at man bortfører børn og gør dem handicappede, for at gøre dem til slaver, som tiggere på gaden. Andre børn bliver brugt som sexslaver. Det er en uhyggelig og uforståelig ondskab, som jeg har svært ved at finde passende beskrivende ord for, der ligger bag dette fænomen. Emnet er tit i medierne, og det er også almindeligt, at man lære sine børn at de skal passe på ikke at blive bortført... ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 28/03-2012 17:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
turister som giver børn penge, det er folk som ikke kan li børn.. det mener jeg. Hvis man kan li børn ,så vil man ikke støtte at de render rundt på gader og barer,og tigger. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/03-2012 17:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg giver heller aldrig til tiggere, men det er svært ved de meget handicappede. Jeg så sidste år en ung kvinde med en baby sidde og tigge uden for et spisested i Patong. Hvis vi går ud fra, at alle sedlerne var tyvere, og at mønterne kun var småpenge, så tjente hun lige godt 200 baht på en halv time. Men mon ikke der har været større sedler/mønter blandt. Så det er ikke så sært, at der er nogle, der vælger den levevej. Hun var for øvrigt meget professionel. Hver gang hun fik en seddel, forsvandt den lynhurtigt væk fra bægeret. |
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 28/03-2012 18:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Der er også en anden gruppe af tiggere, som har gjort det til en levevej, at sidde og 'samle' penge ind. Jeg kan give massevis af eksempler herpå, præcis som Kim beskriver det med damen og babyen. Der er mange grunde til ikke at give noget til tiggere, men er man i tvivl om noget kan man jo give en flaske vand eller en sandwich, og så se hvad der sker... ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| ban-chang |
Lagt på d. 29/03-2012 09:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 173 |
hej, Jeg giver gerne, men kun småmønter, har en gang givet til en mand uden arme, og ligegyldigt hvordan han har mistet dem kan han nok ikke få meget arbejde. Ved grænsen til Cambodia er der altid en masse unger som tigger, og jeg har gerne lidt ekstra småmønt at give af, har set nogle stjæle plastik flasker, når man gør det så er der nok ikke meget at rutte med. Jeg bor heldigvis i Banchang hvor der ikke er den store tiggermafia, men dem som kravler rundt på maven giver jeg aldrig, da det er for tydeligt at de kun gør det for at få mere medlidenhed. http://thailinks.dk |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 29/03-2012 10:25
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Jeg giver aldrig tiggere i pattaya eller andre turist steder nogle penge, mange gange er det fup og svindel eller en mafia der står bagi. Kæft jeg glemmer aldrig en aften jeg sad på en bar, så kom der en ynkelig dame med sit barn og rigtig skulle spille ynkelig. Men da hun havde stået et stykke tid og hun ikke fik nogle penge gik hun hen til nogle hun kendte, og der kunne hun godt stå og grine. Fik senere at vide at hun havde bil og slet ikke var fattig, men bare ude på at tigge sig frem. Men jeg giver lidt i landsbyen, hvis jeg kan de vedkommende er virkelig fattig. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/03-2012 12:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det kan øjensynligvis være ganske lukrativt: http://www.tannet...ID=1053599 Generous Beggar to Offer a Million Baht to the Temple UPDATE : 16 March 2012 Share8 A beggar has donated nearly one million baht to charity. Sixty-two-year-old Eiam Chabhiranon, a native of Saraburi Province, has suffered from polio since birth. He is a beggar who spends his days at the Rai Khing Temple in Nakhon Pathom's Sam Phran District, asking passers-by for money. Yesterday, he gave nearly one million baht in cash to the temple. The cash was received by the temple's abbot who will further use that money for an upcoming celebration hosted by the temple. Eiam said he has begged at the temple for over 32 years since 1949. He stated that on the ground next to him lies a poster, saying he will allocate a part of the donations he receives to the temple. Eiam has donated to the temple annually. At first he gave about 300 baht, and then he increased the amount gradually on a yearly basis. Recently, he handed nearly one million baht to the temple. He also has money left to the hire famous singer “Takkatan-Chonlada” to perform at the temple anniversary celebration. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 29/03-2012 16:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
rinpoche skrev: Det kan øjensynligvis være ganske lukrativt: http://www.tannet...ID=1053599 Generous Beggar to Offer a Million Baht to the Temple UPDATE : 16 March 2012 Share8 A beggar has donated nearly one million baht to charity. Sixty-two-year-old Eiam Chabhiranon, a native of Saraburi Province, has suffered from polio since birth. He is a beggar who spends his days at the Rai Khing Temple in Nakhon Pathom's Sam Phran District, asking passers-by for money. Yesterday, he gave nearly one million baht in cash to the temple. The cash was received by the temple's abbot who will further use that money for an upcoming celebration hosted by the temple. Eiam said he has begged at the temple for over 32 years since 1949. He stated that on the ground next to him lies a poster, saying he will allocate a part of the donations he receives to the temple. Eiam has donated to the temple annually. At first he gave about 300 baht, and then he increased the amount gradually on a yearly basis. Recently, he handed nearly one million baht to the temple. He also has money left to the hire famous singer “Takkatan-Chonlada” to perform at the temple anniversary celebration. Hold kæft ! jeg har sgu"da vaigt en forkert levevej,så hvis nogle her på DTW har lyst til at sende/sætte penge ind på min konto & gerne vil udnyttes økonomisk skal i da bare sige til ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.