Se indlæg|
Ny arveafgift ....!
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 07/04-2012 16:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
http://www.busine...e-voldsomt Inden for en overskuelig tidshorisont (ca. 5 år) kan jeg se frem til endeligt at gå på pension. Når den tid så endelig oprinder, har jeg til hensigt at realiser alle mine aktiver. Det være sig div. kapital og pensionsopsparinger, ejendom og andet som kunne være til genstand for én dansk brand beskatning i forhold til vores unger. Når det er gjort, vil konen og jeg bosætte os i Thailand i vores hus der. Efterfølgende vil jeg naturligvis kun modtage den folkepension som jeg har krav på jf. lovgivningen til den tid. Jeg ser ingen som helst grund til at mine unger og kone atter en gang skal beskattes af penge som jeg allerede én gang tidligere har betalt skat af. De penge er sgu mine og ingen andres! Når så min ”udløbsdato” så omsider indfinder sig, og jeg tager plads på en lille sky i himmelen, arver så min kone og unger resterne if. Thailands lovgivning, i og med disse økonomiske midler/efterladenskaber nu befinder sig i Thailand. Godt nok eksistere der i Thailand også en form for arveafgift, hvis det efterladte arvegods oversigter et vis astronomisk beløb. Men hvad jeg kan finde frem til, så vil hverken min kone eller unger komme i nærheden af én sådan potentiel arvegift i Thailand. Som skatteyder i Danmark, kan jeg blive rødglødende af raseri over alle de tiltag som div. regeringer i Danmark (rød eller ej) ligger for dagen for at plukke os dansker i skat. Godt nok siger den nuværende regering at de vil minimere indkomst skatten for dem som er i arbejde – men det har kun ét formål – menig at høste stemmer til næste valg, i den overbevisning om at vi dansker vel nok her en hukommelse på størrelse som en guldfisk! Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 07/04-2012 16:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Vi tænker på at gøre det samme (godt nok om 34 år) men der er jo lige i det at vi sætter børn i verden som vi gerne vil se, og børnebørn som også kommer på et tidspunkt. Det er ikke så nemt bare at flytte fra det hele når man opbygger en familie her i skandinavien desværre. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/04-2012 16:57
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
arveafgift er tyveri og utroligt at ikke flere mennesker bliver sure over det og fx. starter underskrifter el. lign. at ting som pengegaver og arv skal beskattes er jeg fuldstændig uforstående overfor...det er værdier som allerede er hæftigt beskattet før og så bliver det igen...rent tyveri... Det betyder bl.a. at folk som har mange penge, selv holder på dem istedet for at dele ud til familiemedlemmer, fordi det koster halvdelen af forærer dem... det betyder også at gamle enker gemmer deres værdier i madresser osv i stedet for at trække renter i banken... det betyder med andre ord at det ikke er tilladt at være velhavende i Danmark...janteloven trives ligeså smukt i den politiske verden såvel som ude i samfundet.. |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 07/04-2012 23:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
JS skrev: arveafgift er tyveri og utroligt at ikke flere mennesker bliver sure over det og fx. starter underskrifter el. lign. at ting som pengegaver og arv skal beskattes er jeg fuldstændig uforstående overfor...det er værdier som allerede er hæftigt beskattet før og så bliver det igen...rent tyveri... Det betyder bl.a. at folk som har mange penge, selv holder på dem istedet for at dele ud til familiemedlemmer, fordi det koster halvdelen af forærer dem... det betyder også at gamle enker gemmer deres værdier i madresser osv i stedet for at trække renter i banken... det betyder med andre ord at det ikke er tilladt at være velhavende i Danmark...janteloven trives ligeså smukt i den politiske verden såvel som ude i samfundet.. Noget kan man da uddele til familie medlemmer skattefrit hvert år. mener det er omkring 53 000 pr. barn f.eks. Har man så lavet særeje. Kan der vist givet det samme fra begge forældere + fra fællesejet. altså en del pr. barn pr år. gange med x antal børn og et x antale år. kan det jo blive til temmelige store beløb. Så men nogen planlægning kan man jo begynde at afvikle sin kæmpe formue hvis skatten er et problem. Tvivler selv på det skulle blive et stort problem for mig selv :- ) men skam der ikke fremover findes omvendte ordninger ala frasigelse af efterløn. hvor brutto indsatte penge bliver til netto penge. Men god forrentning anyway Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 07/04-2012 23:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Rolig nu, der er slet ikke kommet noget forslag (endnu). Jeg mener iøvrigt at det nu er 56000 kr. man kan give som gave årligt til side børn. Derudover kan man lave et såkaldt "lån", på et betydeligt højere beløb, til sine børn. Læste om det i en "penge-brevkasse", men kan ikke huske reglerne, andre er sikker mere inde i de regler end jeg er. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 08/04-2012 00:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg kan sagtens følge harmen over den planlagte arveafgift. Men som skrevet, er det skam regeringer af alle farver, der har deres lange fingre dybt nede i den kagekasse, Jeg ved, at der i oppositionens grupper ii øjeblikket diskuteres intenst, hvordan man skal forholde sig til regeringens planer. Det er ikke alle der er helt afvisende på et eller andet plan, mens andre har det som jeg selv. Det er dælme mine surt optjente og skattebelagte penge. de skal ikke gennem betalingsmaskinen igen Grundbeløbet man uden (15 % gaveafgift ) kan give f.eks børn er 58.700 kr. Det er som udgangspunkt afgiftsfrit for ægtefæller uanset gavens værdi. Der er mange små måder, man kan "optimere" et nærtkommende skifte, men det er naturligvis nget der skal planlægges i detaljer. Det ændrer jo bare ikke på udgangspunktet: Modstanden mod den omtalte arveafgift. Og hvor giver jeg dog Rasmus ret her. |
|
|
|
|
Lagt på d. 08/04-2012 10:18
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Rasmus tag kontakt til en god advokat i din by, så kan der godt laves forskellige arrangementer,så du kan undgå en brandbeskatning og de i forvejen surt indtjente penge. Men du skal nok snart igang med det! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.