Se indlæg|
sas
|
|
| dn |
Lagt på d. 18/01-2006 16:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 19 |
hej.. har et lille hypotetisk spørgsmål.. hvis nu tyrkiet eksperten imorgen meddeler at de skifter flyselskab til sas, ville i så flyve med dem.??? nu tænker jeg mere på den sag der lige har været med sas angående at de ikke er skide gode til at service deres fly.. syntes faktisk at det er meget beskræmmende at et flyselskab i den kaliber sas gerne vil være i, ikke er bedre til at overholde deres service eftersyn på deres fly..... MEGET PINLIGT... syntes også at det er en lille smule underligt at der ikke er oprettet en eneste tråd angående det emne???.. for jeg er da ikke det mindste i tvivl om at hvis det havde været det tyrkiet ekspertens flyselskab der var blevet taget i det samme, så var der meget hurtigt blevet oprettet 10 tråde hvor de var blevet svinet til.... blot en lille tanke mvh dn ![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 18/01-2006 16:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
SAS sagen er blevet blæst sådan op, fordi de er et så stort et selskab. De har 10 flyvninger sidste år, hvor noget i systemet har glippet - Det er 10 ud af, ja, MANGE! Selvfølgelig er det stadig ikke godt nok, og det har de også selv erkendt - Men de har pengene, og viljen, til at gøre noget ved det. Lavprisselskaber har ikke de fornødne penge til at have samme vedligeholdelsesstandard og det er derfor jeg ikke vil flyve med dem. Man hører mange gange om sådanne selskaber, hvor der lige ryger lidt penge ned i nogle lommer, og så kigger flyinspektørerne den anden vej, og sætter sin underskrift på rapporten. Så ja, hvis tyrkieteksperten skiftede til SAS ville jeg gerne benytte dem... |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 18:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
hej jeg har fløjet med mytravel det er okay ellers flyver jeg kun med sas eller thai airways, men efter jeg har set discovery er jeg blevet noget bekymeret over thai,s gamle 747 jumbo som de stadigvæk flyver med,,,,deres benzintanke kan exploder ved de rigtige forhold men de har regnet ud at det er billiger at evt miste en makine fuld af passager end at rette fejlen på alle deres gamle jumbo jet det gælder også andre selskaber.. lufthansa og osv.... så det er jeg ikke rigtig tryk ved så næstegang jeg skal med thai sikker jeg mig hvor gammel den jumbo jeg skal flyve med er.de nye 747-400 ER skulle fejlen være rette og er okay ![]() parkpean ![]()
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/01-2006 18:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Det lyder som en vandrehistorie, at: de har regnet ud at det er billiger at evt miste en makine fuld af passager end at rette fejlen på alle deres gamle jumbo jet . Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 18:45
|
|
sådan er det direkte lagt ud,,,prøv at kikke de udsendelser om fly på discovery og om fly styrt...så bliver du kloger... parkpean
|
|
|
|
| dn |
Lagt på d. 18/01-2006 18:58
|
var det kun 10 flyvninger..syntes bare der stod over 100 flyvninger, men det kan godt være jeg tager fejl... men igen, du har nok ret i at det er blevet blæst mere op end det egenlig er , for jeg har efterhånden fløjet en del gange med sas og har altid været super tilfreds og vil fremover også flyve med dem.. parkpean.. tror altså ikke du behøver at være nervøs for at flyve med en 747, jeg så også det program du snakkede om, og det var en 25år gammel 747 der ikke var specielt godt vedligeholdt, og jeg går ud fra at der sidder brændstoftanke på alle fly, så i princippet kunne det jo ske for alle flymodeller.... |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 19:00
|
|
det var opbygningen af tankene det var galt med og thai flyver stadigvæk med 25 år gamle maskiner og tankene har intet med vedligeholdelse at gøre det er opbygningen der er gal... parkpean
|
|
|
|
| dn |
Lagt på d. 18/01-2006 19:04
|
parkpean.. lige en ting til.. vi fløj også med mytravel da vi var i thailand i decembers, og det gør jeg aldrig mere... der er ikke en finger at sætte på servicen eller personalet, men hold da kæft hvor er der bare ikke noget benplads på deres fly.. jeg er 183cm høj og jeg kunne ikke have ben der og så er 12timer altså lang tid at sidde på så lidt plads.... så næste gang bliver det med thai airways, har aldrig prøvet at flyve med dem men har hørt rigtig meget godt om dem.. ![]() |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 19:06
|
|
Thai er meget fint men jeg er jo ikke ¨så høj men vi havde jo den mellmen landing og fik strukket benene smiler,,så parkpean
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 18/01-2006 19:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
parkpean skrev: det var opbygningen af tankene det var galt med og thai flyver stadigvæk med 25 år gamle maskiner og tankene har intet med vedligeholdelse at gøre det er opbygningen der er gal... parkpean ![]() Faktisk ER den fejl som de omtaler på Discovery blevet modificeret på de gamle B747 fly som det drejede sig om , det var simpelthen et krav fra CAAS i USA og Boeing at det blev rettet , så det behøver du ikke være bange for at skulle komme ud for HVIS du skulle være så uheldig at ramle ind i een af de meget gamle B747-200 som det drejer sig om , de beflyver IKKE mer CPH med Thai da de udelukkende kun bruger B747-400ER , men for ikke mindre end ca eet år siden brugte Tyrkiet Experten ThaiOrient fra BLL til HKT, det var en B747-200 af ovennævnte type , men den VAR også modificeret! Så sov du bare roligt om natten og tag Thai næste gang....ingen problemer der!
Redigeret af pdrhan d. 18/01-2006 19:08 |
|
|
|
| dn |
Lagt på d. 18/01-2006 19:14
|
ja. var det ikke med isoleringen var blevet slidt på de ledninger der sad nede i tanken..? |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 18/01-2006 21:28
|
|
nul tankens opbygning og varmen fra luft /air kondition som afgav varme og når der var den rigtige mængde brændstof i tanke så siger det bang og det gør det stadigvæk... parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/01-2006 01:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Det var 10 fly som SAS ikke havde lavet de sikkerhedseftersyn på som de skulle det drejede sig . Her er teksten fra DR nyheder Ti SAS-fly har manglet motortjek i 2005 16. jan. 2006 05.05 Penge Opdat.: 16. jan. 2006 12.10 De skandinaviske luftfartsmyndigheder retter hård kritik mod SAS for at sløse med sikkerheden. I 2005 er ti SAS-fly sendt i luften uden den nødvendige motortjek. Desuden var serviceeftersyn forsinket, og i et tilfælde blev det først udført efter seks flyvninger. SAS skal i dag aflevere en detaljeret plan, der skal sikre at underleverandører overholder alle flyinspektioner. SAS har gamblet med flysikkerheden Generaldirektøren for det svenske luftfartsvæsen Nils Gunnar Billinger siger ifølge Svenska Dagbladet, at SAS har gamblet alvorligt med marginalerne for flysikkerhed. Hos SAS erkender man problemet, der er opstået hos selskabet SAS Technical Services. - Det er meget alvorligt, at vi faktisk ikke kan styre vores processor og forhindre svigt, siger Lars Mydland, der er operativ direktør i SAS og ansvarlig over for myndighederne. Der kunne være sket alvorlige ting Både Nils Gunnar Billinger og Lars Mydland siger, at manglerne ikke har påvirket flysikkerheden. - Men jeg vil ikke på nogen måde bagatellisere problemet. Der kunne være sket alvorlige ting, siger Lars Mydland. Han afviser, at de mange besparelser i SAS er gået ud over inspektionen af flyene. - Vi har haft for dårlige rutiner, der er begået menneskelige fejl, og vores processer har ikke været tydelige nok, siger Lars Mydland. Se her http://www.svd.se...549514.asp Ikke særlig betrygende læsnng med SAS er sikkert ikke det eneste flyselskab der har sløset med sikkerheden MVH Jens |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 19/01-2006 10:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Ja for mig lyder det som pdrhan ved hvad han taler om. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 19/01-2006 10:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Hej Pdrhan SQ er Singapore air - er de med i en alliance så man kan dele bonus-point? Jeg skal af sted i april og overvejer forskellige muligheder. Jeg ser på singaporeair.dk at jeg f.eks. kan få billet ud 4/4 og hjem 23/4 til en rimelig pris 7862 kr. med skatter og tillæg. Det skulle være nogle lækre fly, men så vidt jeg kan se kommer rejsetiden til BKK op på ca. 18 timer. Så hvis SAS eller Thai er for dyre vil jeg da kraftigt overveje dette selskab. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 19/01-2006 10:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Hej Christian Ja det er rigtigt med den lange rejsetid med Singapore airlines. Det er begrundet i at du skal mellemlande i Singapore. Så det er noget af en udflugt. Det er en af grundene til at jeg aldrig har brugt dem, fordi med 2 børn på 2 og 4 år, så vil gerne have den allerkorteste rejsetid ![]() Jeg har ellers hørt at alt er i top med det selskab. Niels |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/01-2006 13:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej Christian Det kan Austrian gøre for 6572kr pr prs på de nævnte datoer med væsentlig kortere rejsetid plus at du kan få bonuspoint på dit ROPkort fra Thai eller et hvilket som helst andet Staralliance bonuskort. rejsetid 14 timer ud og og 14.40 på hjemturen. Jeg kan anbefale dem, deres sædeafstand er dog en anelse mindre end THAI og CHINA AIRS men den samme som alle andre europæiske selskaber jeg kunne da sidde godt med 190cm. Find din billet her http://www.aua.co... God Tur Jens |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 19/01-2006 13:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
christian-s skrev: Hej Pdrhan SQ er Singapore air - er de med i en alliance så man kan dele bonus-point? Jeg skal af sted i april og overvejer forskellige muligheder. Jeg ser på singaporeair.dk at jeg f.eks. kan få billet ud 4/4 og hjem 23/4 til en rimelig pris 7862 kr. med skatter og tillæg. Det skulle være nogle lækre fly, men så vidt jeg kan se kommer rejsetiden til BKK op på ca. 18 timer. Så hvis SAS eller Thai er for dyre vil jeg da kraftigt overveje dette selskab. Hej Christian Du tager afsted herfra 1130 om formiddagen og flyver direkte til SIN og lander der næste morgen 0600 , der er en transit tid til første fly til BKK der afgår 0830 om morgenen - jeg syntes ikke det er slemt , så kan man lige nyde en kop kaffe og morgenmad i SIN inden man drager videre....du lander så ca 1030 i BKK lokal tid.....og ja du kan også bruge din point på SQ da de er med i Star Alliance SQ flyver 3x ugen med B777-200ER med Video/music-spil samtale til samtale mellem sæderne osv i hvert sæde....egen monitor osv Krisworld entertainment system hedder det! God service og kanon fly! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.