Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
jo ikke helt nem ..
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 20/04-2012 05:13
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Tk til alle der kommet med et svar ,både de gode som de dårlige , såer det op til mig selv at afgøre hvad der skal ske, ærelige nok ...at det er sådan indimellem det sidst hun har forbudt mig er snakke med en ven , fordi vi hygge os en eftermiddag med et par øl så ham må jeg så ikke se mere ...ellerkontakte igen mig eller ham mener hun ....tjaaa jo ikke gjordt noget forkert svare endda på hendes opklad ...har valgt at lad hende få sin vejle og jeg fred ved godt det ikke er godt har 10 dage tilbage så kan man jo overvejre om det skal forsætte og sætte lidt krav til den tid |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 20/04-2012 05:13
|
Tk til alle der kommet med et svar ,både de gode som de dårlige , såer det op til mig selv at afgøre hvad der skal ske, ærelige nok ...at det er sådan indimellem det sidst hun har forbudt mig er snakke med en ven , fordi vi hygge os en eftermiddag med et par øl så ham må jeg så ikke se mere ...ellerkontakte igen mig eller ham mener hun ....tjaaa jo ikke gjordt noget forkert svare endda på hendes opklad ...har valgt at lad hende få sin vejle og jeg fred ved godt det ikke er godt har 10 dage tilbage så kan man jo overvejre om det skal forsætte og sætte lidt krav til den tid |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 20/04-2012 09:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Nanoq4u2 skrev: Tk til alle der kommet med et svar ,både de gode som de dårlige , såer det op til mig selv at afgøre hvad der skal ske, ærelige nok ...at det er sådan indimellem det sidst hun har forbudt mig er snakke med en ven , fordi vi hygge os en eftermiddag med et par øl så ham må jeg så ikke se mere ...ellerkontakte igen mig eller ham mener hun ....tjaaa jo ikke gjordt noget forkert svare endda på hendes opklad ...har valgt at lad hende få sin vejle og jeg fred ved godt det ikke er godt har 10 dage tilbage så kan man jo overvejre om det skal forsætte og sætte lidt krav til den tidJeg tror det har meget at gøre med tillid, men også med at sætte sig i respekt. Thai-kvinder er grundlæggende meget omsorgsfulde, hvilket har både fordele og ulemper. Fordelene er at man som mand føler sig taget rigtig godt af. Det er lidt ligesom at være tilbage i tiden...hjemme hos mors kødgryder og hjemmebag. "Smid dig på sofaen", "slap af"... så ordner "mor" det hele. Der er jo fantastisk, men har bare en stor ulempe... Man risikerer nemlig som mand at blive uopmærksom og mister dermed kontrollen og styringen. Jo mere man lader hende tage sig af... jo større råderum får hun og jo mere vil hun kontrollere. Til sidst kan man næsten ikke selv gå på toilettet længere ![]() Spøg til side... Det grundlæggende er, at man i ethvert forhold, som mand må sætte sig i respekt, når ens grænser overskrides. Det gælder stort set i hele verden, men især steder som Thailand, hvor kønsrollerne grundlæggende er anderledes. Hvor tit ser man en Thai-mand blive ringet op af konen, mens han drikker et par øl med en? Hvad ville der ske, hvis hun ringede til sin Thai-mand hvert 10. minut? For en uge siden sad jeg plakat-fuld og drak whiskey med 7 Thai-mænd. Jeg mindes ikke at nogle af dem fik opringninger... For mit eget vedkommende, så er min kæreste også jaloux - og hun har god grund til at være det. Dels er hun økonomisk sikret og så er der jo også risikoen for at "tabe ansigt" overfor familie, venner osv., hvis jeg smuttede med en anden. En anden faktor er også, at hun ved jeg godt kan finde på at snakke/små-flirte lidt med andre kvinder, når jeg bliver små-fuld. Indrømmet, det er heller ikke skide smart, men en af de "brister" jeg har. Kunne dog aldrig finde på at være hende utro og det ved hun. Er hun jaloux fordi hun elsker mig?... "Det er der kun hende der ved"...så det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg har aldrig oplevet at få opringninger, hvis jeg går ud og tager et par øl, men jeg har tit fået opringninger og SMS-beskeder, når jeg har været i byen med kammeraterne. Over tid og efter et par livlige diskussioner, er det dog lykkedes at overbevise hende om, at hun godt kan tage det lidt roligt, når jeg går i byen. Så vi er nu nede på kun SMS-beskeder - som dog ændres til opringninger hvis kl. bliver over 2.00. Det synes jeg egentlig er fair nok, for jeg gør det samme når hun er ude alene med veninderne. Hvis jeg var i din situationen (og du ellers ikke hænger over øl hele dagen), så ville jeg melde klart ud at hun skal begrænse sine opkald. Det kan du så vælge at gøre på "Thai-måden" ved at du råder og skriger, klasker hende et par flade og/eller hun kaster ting efter dig... eller du kan forklare det på en mere civiliseret måde. Jeg har haft god held med at sige det pænt - men også bestemt, hvor jeg synes min grænse går. Jeg har egentlig altid været lidt træt af min kæreste jalousi, indtil en dag jeg mødte en anden dansker som også havde en Thai-kæreste og vi diskuterede emnet. Hans kæreste var komplet ligeglad med hvad han gjorde eller foretog sig - og det gik ham faktisk på. Så jeg gik derfra med tanken om, at det var bedre at have en kæreste er jaloux end en, der er ligeglad. I mine øjne har jalousi også noget med reel bekymring og kærlighed at gøre. Det er når jalousien er styret af frygt eller mindreværdskomplekser, at den kan være ødelæggende for et forhold. Jeg tror i mange tilfælde at jalousien hos mange Thai-kvinder i Dansk/Thai-forhold skyldes frygten for at "tabe ansigt", miste familien og selvfølgelig også miste den økonomiske sikkerhed. Held og lykke med det "Nanoq4u2" - meget af det afhænger jo også af dine kærestes temperament, selvforståelse og evne til at kommunikere på et fornuftigt plan. Og så din evne til at sætte grænser som er rimelige - også for hende. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/04-2012 10:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Patirak skrev: Jeg tror det har meget at gøre med tillid, men også med at sætte sig i respekt. Thai-kvinder er grundlæggende meget omsorgsfulde, hvilket har både fordele og ulemper. Fordelene er at man som mand føler sig taget rigtig godt af. Det er lidt ligesom at være tilbage i tiden...hjemme hos mors kødgryder og hjemmebag. "Smid dig på sofaen", "slap af"... så ordner "mor" det hele. Der er jo fantastisk, men har bare en stor ulempe... Man risikerer nemlig som mand at blive uopmærksom og mister dermed kontrollen og styringen. Jo mere man lader hende tage sig af... jo større råderum får hun og jo mere vil hun kontrollere. Til sidst kan man næsten ikke selv gå på toilettet længere [/b]For mit eget vedkommende, så er min kæreste også jaloux - og hun har god grund til at være det. Dels er hun økonomisk sikret og så er der jo også risikoen for at "tabe ansigt" overfor familie, venner osv., hvis jeg smuttede med en anden.[/b] Jeg har egentlig altid været lidt træt af min kæreste jalousi, indtil en dag jeg mødte en anden dansker som også havde en Thai-kæreste og vi diskuterede emnet. Hans kæreste var komplet ligeglad med hvad han gjorde eller foretog sig - og det gik ham faktisk på. Så jeg gik derfra med tanken om, at det var bedre at have en kæreste er jaloux end en, der er ligeglad. I mine øjne har jalousi også noget med reel bekymring og kærlighed at gøre. Det er når jalousien er styret af frygt eller mindreværdskomplekser, at den kan være ødelæggende for et forhold. Jeg tror i mange tilfælde at jalousien hos mange Thai-kvinder i Dansk/Thai-forhold skyldes frygten for at "tabe ansigt", miste familien og selvfølgelig også miste den økonomiske sikkerhed. Kvinder har en helt anden måde at vurdere mænd på, end vi vurderer kvinder. HUN ER FEKS. HELT VILD MED AT DU ER JALOUX...! -Er du ikke jaloux, elsker du hende jo ikke... Og når "Mor" ordner det hele, er det også hende der styrer. Simpelt ikke? Det er sådan de søde små væsener vil ha' det ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 20/04-2012 10:23
|
|
DK skrev: Patirak skrev: Jeg tror det har meget at gøre med tillid, men også med at sætte sig i respekt. Thai-kvinder er grundlæggende meget omsorgsfulde, hvilket har både fordele og ulemper. Fordelene er at man som mand føler sig taget rigtig godt af. Det er lidt ligesom at være tilbage i tiden...hjemme hos mors kødgryder og hjemmebag. "Smid dig på sofaen", "slap af"... så ordner "mor" det hele. Der er jo fantastisk, men har bare en stor ulempe... Man risikerer nemlig som mand at blive uopmærksom og mister dermed kontrollen og styringen. Jo mere man lader hende tage sig af... jo større råderum får hun og jo mere vil hun kontrollere. Til sidst kan man næsten ikke selv gå på toilettet længere [/b]For mit eget vedkommende, så er min kæreste også jaloux - og hun har god grund til at være det. Dels er hun økonomisk sikret og så er der jo også risikoen for at "tabe ansigt" overfor familie, venner osv., hvis jeg smuttede med en anden.[/b] Jeg har egentlig altid været lidt træt af min kæreste jalousi, indtil en dag jeg mødte en anden dansker som også havde en Thai-kæreste og vi diskuterede emnet. Hans kæreste var komplet ligeglad med hvad han gjorde eller foretog sig - og det gik ham faktisk på. Så jeg gik derfra med tanken om, at det var bedre at have en kæreste er jaloux end en, der er ligeglad. I mine øjne har jalousi også noget med reel bekymring og kærlighed at gøre. Det er når jalousien er styret af frygt eller mindreværdskomplekser, at den kan være ødelæggende for et forhold. Jeg tror i mange tilfælde at jalousien hos mange Thai-kvinder i Dansk/Thai-forhold skyldes frygten for at "tabe ansigt", miste familien og selvfølgelig også miste den økonomiske sikkerhed. Kvinder har en helt anden måde at vurdere mænd på, end vi vurderer kvinder. HUN ER FEKS. HELT VILD MED AT DU ER JALOUX...! -Er du ikke jaloux, elsker du hende jo ikke... Og når "Mor" ordner det hele, er det også hende der styrer. Simpelt ikke? Det er sådan de søde små væsener vil ha' det ![]() Du har helt ret. Kvinder verden over elsker at "styring" - direkte eller indirekte... I forhold til jalousi, så må jeg dog indrømme, at jeg aldrig har mødt noget på niveau med Thai-kvinder. Men jeg tror det skyldes at vi vestlige mænd behandler dem forkert. Ikke at vi skal give dem bank...men vi skal passe bedre ind i manderollen, end vi er vant til fra vores kultur. Vi er alt for bløde, forstående og vil samtale om alt. Derved skubber vi selv Thai-kvinderne ud i rollen som den styrende, på områder som hun normalt ikke er vant til at kontrollere. |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 20/04-2012 11:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Der findes 3 former for opmærksomheder: - Den positive, og den er vi alle glade for. - Den negative, den kan vil leve med, da vi på tros alt får opmærksomhed. - Ingen opmærksomhed, og det dør folk desværre af. Den store udfordring er så at vi ikke altid er enige om mængden af opmærksomhed. Når en person er på egen hånd i Thailand er det jo rat at ”kærsten/konen” gerne vil sikre at du kommer hel hjem. Det er da positivt hun elsker jo en. Eller er det jalousi det stikker frem? Dette problem er ikke kun et problem i Thailand, det er også set i Danmark, og det vender desværre også to veje. Som udgangspunkt vælger jeg at tage det positive synspunkt. Så nøjes jeg med det negative når der ikke er nogen vej udenom. Men jeg er jo også gift med jordens dejligste. Livet er forkort til altid at starte med det negative synspunkt. Med venlig hilsen Karsten. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/04-2012 12:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
patirak skrev: DK skrev: Patirak skrev: Jeg tror det har meget at gøre med tillid, men også med at sætte sig i respekt. Thai-kvinder er grundlæggende meget omsorgsfulde, hvilket har både fordele og ulemper. Fordelene er at man som mand føler sig taget rigtig godt af. Det er lidt ligesom at være tilbage i tiden...hjemme hos mors kødgryder og hjemmebag. "Smid dig på sofaen", "slap af"... så ordner "mor" det hele. Der er jo fantastisk, men har bare en stor ulempe... Man risikerer nemlig som mand at blive uopmærksom og mister dermed kontrollen og styringen. Jo mere man lader hende tage sig af... jo større råderum får hun og jo mere vil hun kontrollere. Til sidst kan man næsten ikke selv gå på toilettet længere [/b]For mit eget vedkommende, så er min kæreste også jaloux - og hun har god grund til at være det. Dels er hun økonomisk sikret og så er der jo også risikoen for at "tabe ansigt" overfor familie, venner osv., hvis jeg smuttede med en anden.[/b] Jeg har egentlig altid været lidt træt af min kæreste jalousi, indtil en dag jeg mødte en anden dansker som også havde en Thai-kæreste og vi diskuterede emnet. Hans kæreste var komplet ligeglad med hvad han gjorde eller foretog sig - og det gik ham faktisk på. Så jeg gik derfra med tanken om, at det var bedre at have en kæreste er jaloux end en, der er ligeglad. I mine øjne har jalousi også noget med reel bekymring og kærlighed at gøre. Det er når jalousien er styret af frygt eller mindreværdskomplekser, at den kan være ødelæggende for et forhold. Jeg tror i mange tilfælde at jalousien hos mange Thai-kvinder i Dansk/Thai-forhold skyldes frygten for at "tabe ansigt", miste familien og selvfølgelig også miste den økonomiske sikkerhed. Kvinder har en helt anden måde at vurdere mænd på, end vi vurderer kvinder. HUN ER FEKS. HELT VILD MED AT DU ER JALOUX...! -Er du ikke jaloux, elsker du hende jo ikke... Og når "Mor" ordner det hele, er det også hende der styrer. Simpelt ikke? Det er sådan de søde små væsener vil ha' det ![]() Du har helt ret. Kvinder verden over elsker at "styring" - direkte eller indirekte... I forhold til jalousi, så må jeg dog indrømme, at jeg aldrig har mødt noget på niveau med Thai-kvinder. Men jeg tror det skyldes at vi vestlige mænd behandler dem forkert. Ikke at vi skal give dem bank...men vi skal passe bedre ind i manderollen, end vi er vant til fra vores kultur. Vi er alt for bløde, forstående og vil samtale om alt. Derved skubber vi selv Thai-kvinderne ud i rollen som den styrende, på områder som hun normalt ikke er vant til at kontrollere. Jeg gør feks. altid det, at jeg overlader mit seddel bundt og pung med diverse kreditkort til min kæreste, før vi går ud at spise på restaurant. Hun elsker det. Jeg kan lige frem se hvor hun nyder at bede om regningen. Hvor skønt for mig. Regningen bliver checket 100% og jeg ved at der ikke bliver betalt flere drikkepenge, (tips) end de fortjener. Igen, Thai'er ved ikke noget bedre end styring. Mand eller kvinde. Se bare ham med fløjten på P-pladsen... Hold da kæft hvor er jeg træt af den koncert, hver gang jeg skal bakke bilen ud fra P-feltet. Men det får dem (Thai'erne) til at føle sig important. Og det er vigtigt. Ta' ikke fejl af det.! |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 20/04-2012 14:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Se bare ham med fløjten på P-pladsen... Hold da kæft hvor er jeg træt af den koncert, hver gang jeg skal bakke bilen ud fra P-feltet. Jo Tak!! Ham kender jeg sgu godt, man føler sig virkelig som en idiot, til at køre bil, når han står der og vinker, men din konklution, syntes jeg giver stof til eftertanke, ihvertfald for mit eget vedkommende, jeg har sgu aldrig skænket det en tanke, at han føler sig godt stivet af ved at styrer trafikken, men nu vil jeg tænke på det hver gang! Og så grine lidt af mig selv, for det er jo ikke ham der er dum!!! Vel??? Men det får dem (Thai'erne) til at føle sig important. Og det er vigtigt. Ta' ikke fejl af det.!
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 20/04-2012 14:51
|
|
DK skrev: patirak skrev: DK skrev: Patirak skrev: Jeg tror det har meget at gøre med tillid, men også med at sætte sig i respekt. Thai-kvinder er grundlæggende meget omsorgsfulde, hvilket har både fordele og ulemper. Fordelene er at man som mand føler sig taget rigtig godt af. Det er lidt ligesom at være tilbage i tiden...hjemme hos mors kødgryder og hjemmebag. "Smid dig på sofaen", "slap af"... så ordner "mor" det hele. Der er jo fantastisk, men har bare en stor ulempe... Man risikerer nemlig som mand at blive uopmærksom og mister dermed kontrollen og styringen. Jo mere man lader hende tage sig af... jo større råderum får hun og jo mere vil hun kontrollere. Til sidst kan man næsten ikke selv gå på toilettet længere [/b]For mit eget vedkommende, så er min kæreste også jaloux - og hun har god grund til at være det. Dels er hun økonomisk sikret og så er der jo også risikoen for at "tabe ansigt" overfor familie, venner osv., hvis jeg smuttede med en anden.[/b] Jeg har egentlig altid været lidt træt af min kæreste jalousi, indtil en dag jeg mødte en anden dansker som også havde en Thai-kæreste og vi diskuterede emnet. Hans kæreste var komplet ligeglad med hvad han gjorde eller foretog sig - og det gik ham faktisk på. Så jeg gik derfra med tanken om, at det var bedre at have en kæreste er jaloux end en, der er ligeglad. I mine øjne har jalousi også noget med reel bekymring og kærlighed at gøre. Det er når jalousien er styret af frygt eller mindreværdskomplekser, at den kan være ødelæggende for et forhold. Jeg tror i mange tilfælde at jalousien hos mange Thai-kvinder i Dansk/Thai-forhold skyldes frygten for at "tabe ansigt", miste familien og selvfølgelig også miste den økonomiske sikkerhed. Kvinder har en helt anden måde at vurdere mænd på, end vi vurderer kvinder. HUN ER FEKS. HELT VILD MED AT DU ER JALOUX...! -Er du ikke jaloux, elsker du hende jo ikke... Og når "Mor" ordner det hele, er det også hende der styrer. Simpelt ikke? Det er sådan de søde små væsener vil ha' det ![]() Du har helt ret. Kvinder verden over elsker at "styring" - direkte eller indirekte... I forhold til jalousi, så må jeg dog indrømme, at jeg aldrig har mødt noget på niveau med Thai-kvinder. Men jeg tror det skyldes at vi vestlige mænd behandler dem forkert. Ikke at vi skal give dem bank...men vi skal passe bedre ind i manderollen, end vi er vant til fra vores kultur. Vi er alt for bløde, forstående og vil samtale om alt. Derved skubber vi selv Thai-kvinderne ud i rollen som den styrende, på områder som hun normalt ikke er vant til at kontrollere. Jeg gør feks. altid det, at jeg overlader mit seddel bundt og pung med diverse kreditkort til min kæreste, før vi går ud at spise på restaurant. Hun elsker det. Jeg kan lige frem se hvor hun nyder at bede om regningen. Hvor skønt for mig. Regningen bliver checket 100% og jeg ved at der ikke bliver betalt flere drikkepenge, (tips) end de fortjener. Igen, Thai'er ved ikke noget bedre end styring. Mand eller kvinde. Se bare ham med fløjten på P-pladsen... Hold da kæft hvor er jeg træt af den koncert, hver gang jeg skal bakke bilen ud fra P-feltet. Men det får dem (Thai'erne) til at føle sig important. Og det er vigtigt. Ta' ikke fejl af det.! Jeg har heller aldrig penge på mig... kæresten har taget dem alle, så hun må betale... ![]() |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 25/04-2012 08:53
|
1000 tak for alle svar og historie nu ved jeg jo så jeg ikke står alene ,og at mange har oplevet det samme ,men er kommet vidre , det vil jeg nok også komme, uden at det gøre for ondt,vi er sammen endnu skal nok lad høre fra mig hvis der nyt i sagen ind til da pas godt på jer selv om i er her i thailand eller dk ....![]() |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 25/04-2012 12:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Ham med fløjten på p-pladsen SKAL gøre, som han nu gør. Han er i fuld gang med at søge optagelse i det danske politihjemmeværn. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

ved godt det ikke er godt har 10 dage tilbage
så kan man jo overvejre om det skal forsætte og sætte lidt krav til den tid

Men det får dem (Thai'erne) til at føle sig important. Og det er vigtigt. Ta' ikke fejl af det.!