Se indlæg|
Mistet/manglende bagage
|
|
| milton |
Lagt på d. 20/04-2012 20:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Hej alle i berejste mennesker herinde Jeg er så heldigt stillet, at jeg i dag landede i Thailand til 1 måneds sol og hygge kun afbrudt af 1 uges arbejde i Kina. Rigtig, rigtig lækkert hvis det ikke var fordi min kuffert nu ikke er kommet små 18 timer efter ankomst. Jeg er rejst med Qatar via Doha til Bangkok og i Bangkok stod der så en sød ung pige med et skilt med mit navn på. Det viste sig så at min kuffert ikke var med flyet, men hun sagde den var med det næste fra Doha knap 5 timer senere. Så hun udfyldte en PIR, som jeg fik en kopi med af. De ville så sende kufferten til mit hotel i Bangkok. Den var dog ikke med anden fly den dag og heller ikke med det tredje fly den dag. Og hver gang jeg snakker med dem siger de at den nok er med det næste fly (lander om 6 timer) Nu er mit spørgsmål så: Hvad har/kan jeg gøre krav på overfor Qatar? Jeg kan ikke ummidelbart finde noget svar på deres hjemmeside. Mest af alt er jeg tilhænger af at tage ud til lufthavnen/deres kontor og lave en scene i morgen. For jeg er f****** sur. Og søndag morgen skal jeg videre til Kina! Jeg er godt klar over at mit eget forsikringsselskab dækker op til 750 kr pr dag dog max 2250, men jeg syntes Qatar Airways slipper billigt ud af en begået fejl, hvis min forsikring skal dække de basale behov. Og en evt erstatningssag, hvis den aldrig dukker op. Er der nogle herinde med erfaringer indenfor dette område? Og hvad syntes I jeg burde gøre? På forhånd tak for hjælpen Milton |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/04-2012 06:12
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Det normale er at flyselskabet skal give dig en form for erstatning til koeb af tandboerste, tandpasta, nyt toej osv inden for en rimelig graense. Men kontakt flyselskabet og se hvad der saa sker. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 21/04-2012 10:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
fandt dette paa supersaver under kundeservice. Jeg har mistet min bagage i forbindelse med min rejse. Hvad skal jeg gøre? Du skal kontakte flyselskabet, de er ansvarlige for mistet bagage. -------------------------------------------------------------------------------------------- kommentar fra mig....... Naaste gang du rejser, saa skriv dit navn, evt. et thai nummer eller tlf. nummer til dit hotel og adresse og laag papiret inde i kufferten,hvis tacken ryger af, vil de aabne kufferten, og kigge efter noget med dit navn. maske har de sendt den retur til din addresse i denmark. mvh.henrik |
|
|
|
| milton |
Lagt på d. 21/04-2012 12:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Opdatering fra en lidt lykkeligere rejsen: 1. Min flybillet er købt med firmakort, da rejsen undervejs byder på 1 uge i Kina. Derfor kontaktede jeg Eurocard pr telefon igår og den klare besked fra dem var: hvis der er gået over 6 timer dækker vi indkøb for max 5000 kr. Og det er selvfølgelig ikke en telefon, pc eller andet i den dur. Men tøj og andre basale ting. Jeg bad hende så gentage sine ord 3-4 gange og spurgte hende flere gange om dette også galdt hvis min kuffert kom frem. Ja! Så kan du se at komme ud og handle. 2. Kontakter dernæst mit eget forsikringsselskab og forklarede hende alt. Også ovenstående i punkt. Og fra deres er der en dækning på 750 kr pr. Påbegyndt døgn. Dvs 1500 kr i mit tilfælde. Også selvom Eurocard dækker som de gør Så enden på historien er at jeg har shoppet i Paragorn indtil kl 14 - dernæst gik turen til MBK hvor min kollega skulle købe lidt kopivarer. Lidt over 15 ringer de fra hotellet og siger at min kuffert netop er ankommet. Så mine indkøb hernede blev klaret første dag på forsikringernes regning. Så er der oså flere penge at ligge i de forskellige barer ![]() I morgen tager jeg til Kina og har i den forbindelse tænkt mig at aflæge et visit på Qatar airways kontor i lufthaven. Ikke fordi jeg forventer flere penge eller lignende. Syntes bare ikke deres information til har været fyldestgørende. Vi er jo alle mennesker, så fejl kan ske. Men så erkend dem og løs dem istedet for at gemme sig bag tavshed. Og skulle der falde en opgradering, en kop kaffe i Doha eller et kompensationsbeløb af så tager jeg selvfølgelig imod. Men i mine øjne er situationen afsluttet lykkeligt. Nu vil jeg lige gå rundt hjørnet og hilse på Annie God weekend til jer alle. Hvis nogen mangler et super, super lækkert sted at bo i BKK så kontakt mig. For det her er superb |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 21/04-2012 15:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
fra viviro.com Heldigvis kommer bagagen oftest frem sammen med dig, men en sjælden gang imellem så sker det, at din bagage bliver forsinket eller bliver væk. I sådanne tilfælde er det vigtigt at du henvender dig til flyselskabet allerede i lufthavnen og laver en rapport på din bagage. Vi har lavet en lille oversigt, der kan hjælpe dig på rette vej, hvis uheldet er ude. Hvis du mister eller får ødelagt din bagage, skal du gøre følgende hvis: Bagagen forsvinder under flyrejse Hvis din bagage er forsvundet under flyrejsen, skal du huske at anmeldeskaden til bagageservice i lufthavnen og sikre, at du får enskaderapport (PIR, Personal Irregularity Report). Dette er samtidig enforudsætning for, at din bagage kan findes igen. Din bagage bliver stjålet Bliver din bagage stjålet, skal du anmelde det til det lokale politi ogfå en kopi af politirapporten. Hvis de ikke udleverer en kopi afrapporten, skal du notere nummeret på rapporten. Dette skal du bruge,når du anmelder skaden til dit forsikringselskab. Din bagage bliver ødelagt Hvis din bagage er blevet ødelagt, skal du også anmelde det ilufthavnen og få dokumentation på din anmeldelse. Det er vigtigt, at duikke smider den ødelagte bagage ud, før du har aftalt det med dit forsikringsselskab. Vi anbefaler, at du altid tegner en rejseforsikring, der også dækker din bagage. I de fleste tilfælde er det meget begrænset hvad du får i erstatning af flyselskabet. Du kan tegne en rejseforsikring hos Europæiske Rejseforsikring . |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/04-2012 15:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Nu vil jeg lige gå rundt hjørnet og hilse på Annie Er det det verdensberoemte "Annie's Massage" ? God weekend til jer alle. Takker. Hvis nogen mangler et super, super lækkert sted at bo i BKK så kontakt mig. For det her er superb[/quote] Og hvor er saa det ? |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 21/04-2012 17:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
@milton - PB sendt! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.