Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Køreskole
|
|
| Bacher |
Lagt på d. 29/04-2012 11:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej med jer, Er der nogen herinde der ved om der er en kørerskole/kørelære der underviser på thai ?, Min kones dansk er ikke godt nok endnu, heller ikke hendes englsk. Med venlig hilsen Ole Bacher |
|
|
|
| Bacher |
Lagt på d. 29/04-2012 11:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej. Undskyld mit indlæg er kommet i denne tråd, skulle ha været en ny tråd Ole Bacher |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/04-2012 13:15
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Loesningen er nok at faa et thai koerekort i Thailand foerst, som saa kan konverteres til et internationalt og saa kan konverteres til dansk koerekort. Desvaerre er det jo saaledes at de fleste koerekort der udstedes i Thailand er koebt for et minimalt beloeb og det garanterer saa ikke om hvordan vedkommende er i stand til at koere bil. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2012 13:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
hugoboerge: Det som du beskriver, ville være super snedigt, men den går desværre ikke |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/04-2012 13:29
|
Her ville det vaere rart med en forklaring, for min ekskone er udstyret med et dansk koerekort som er udstedt paa basis af et internationalt koerekort. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2012 13:32
|
|
Det ville undre mig, hvis hun ikke har været oppe til en køreprøve. man kan ikke "veksle" et kørekort, direkte |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/04-2012 13:37
|
sudsakhon skrev: Det ville undre mig, hvis hun ikke har været oppe til en køreprøve. man kan ikke "veksle" et kørekort, direkte Nej hun har ikke vaeret til nogen form for koereproeve i Danmark, det blev kort og godt "vekslet"i. Tiderne har maaske aendret sig, det ved jeg ikke men hendes international kort blev direkte konverteret til et dansk. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2012 13:47
|
|
Kender ikke omstændighederne, udover jeg ved at det kan man ikke. Det er muligt, at hun er fort.sat med at køre med sit turistkørekort. (som udstedes på baggrund af et internationalt kørekort) Men det er altså ikke et gyldigt alternativ |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 29/04-2012 13:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Bacher skrev: Hej med jer, Er der nogen herinde der ved om der er en kørerskole/kørelære der underviser på thai ?, Min kones dansk er ikke godt nok endnu, heller ikke hendes englsk. Med venlig hilsen Ole Bacher Prøv at spørge Lung Yao, han har før undersøgt det: http://www.thaifo...&pid=70975 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/04-2012 14:19
|
sudsakhon skrev: Kender ikke omstændighederne, udover jeg ved at det kan man ikke. Det er muligt, at hun er fort.sat med at køre med sit turistkørekort. (som udstedes på baggrund af et internationalt kørekort) Men det er altså ikke et gyldigt alternativ Laeg maerke til hvad det er jeg skriver. Min ekskones internationale koerekort blev konverteret til et dansk koerekort. Samtidigt skrev jeg at det er muligt at i dag er reglerne aendret, det ved jeg ikke. Men naar jeg skriver at hun fik et dansk koerekort baseret paa et internationalt koerekort, saa synes at det underligt at der kommer mistro om fakta. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2012 16:14
|
|
hugoboerge Reglerne er (og var jf. den tidligere bekendtgørelse) som jeg har beskrevet. Jeg kan udelukkende henholde mig til reglerne på området. Hvad der er sket i jeres konkrete tilfælde ville være gætværk, som jeg ikke fagligt beskæftiger mig med. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/04-2012 17:29
|
sudsakhon skrev: hugoboerge Reglerne er (og var jf. den tidligere bekendtgørelse) som jeg har beskrevet. Jeg kan udelukkende henholde mig til reglerne på området. Hvad der er sket i jeres konkrete tilfælde ville være gætværk, som jeg ikke fagligt beskæftiger mig med. Og jeg kan kun henholde mig til fakta. Der er ikke noget gaettevaerk. Reglerne kan vaere aendret nu. Det er trods alt mange aar siden. Mvh |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 29/04-2012 17:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
her står det sort på hvidt: det blev ændret i 2010 https://www.retsi...?id=130959 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/04-2012 17:58
|
|
Ja. BEK nr 258 af 18/03/2010 er den gældende. Den er blevet ændret, dvs. de lande, fritagelsen omfatter er blevet udvidet. Der var i de tidligere bekendtgørelser en indskrænket adgang til at ombytte kørekort uden forudgående aflæggelse af prøve. Som sagt giver jeg mig i kast med gætværk om hvilke konkrete forholdder er omkring din ex's kørekort, men oplyser bare om, at reglerne er entydige. Og så langt jeg kan huske tilbage har det ikke kunne lade sig gøre.. (Checkede lige de historiske bekendtgørelser, helt tilbage fra 1992. ) Redigeret af sudsakhon d. 29/04-2012 18:08 |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 29/04-2012 19:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Min kone tog Dansk kørekort for 2 år siden. Havde Thai og Internationalt kørekort, og disse kunne IKKE ombyttes til Dansk kørekort. Man kan få et midlertidig Dansk kørekort, når du har Thaikørekort, hvis du er ved at erhverve Dansk kørekort. Dette gælder i 3 mdr, og kan forlænges. Men når du går op til teoriprøve, og evt dumper, så mister du kørekortet. Og da du skal aflevere dit Thailandske kørekort, når du skal have et midlertidig Dansk, så har du pludselig ikke kørekort, når man er i Thailand. Og hvis du består, så får du det heller ikke igen, men skal købe et internationalt hver gang man skal på ferie i Thailand. Medmindre man bestikker nogle, og køber et nyt i Thailand. Ps. Min kone havde en thaiveninde, som blev stoppet med Thaikørekort. 5000kr i bøde. ![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 29/04-2012 20:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
kimkingo skrev: internationalt kørekort koster 25 eller 35 kr, så det slår ikke bunden ud af budgetet.
Min kone tog Dansk kørekort for 2 år siden. Havde Thai og Internationalt kørekort, og disse kunne IKKE ombyttes til Dansk kørekort. Man kan få et midlertidig Dansk kørekort, når du har Thaikørekort, hvis du er ved at erhverve Dansk kørekort. Dette gælder i 3 mdr, og kan forlænges. Men når du går op til teoriprøve, og evt dumper, så mister du kørekortet. Og da du skal aflevere dit Thailandske kørekort, når du skal have et midlertidig Dansk, så har du pludselig ikke kørekort, når man er i Thailand. Og hvis du består, så får du det heller ikke igen, men skal købe et internationalt hver gang man skal på ferie i Thailand. Medmindre man bestikker nogle, og køber et nyt i Thailand. Ps. Min kone havde en thaiveninde, som blev stoppet med Thaikørekort. 5000kr i bøde. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 29/04-2012 22:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Tror det er lidt mere idag. 50 eller 100 kr. Måske![]() Det er ikke så meget prisen, men mere tiden. Her hvor vi bor, skal vi først tage fri fra arbejde, derefter kører 20 km til kommunen, og tilbage igen. Det vil vi ikke spilde en feriedag på.
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/04-2012 03:38
|
sudsakhon skrev: Ja. BEK nr 258 af 18/03/2010 er den gældende. Den er blevet ændret, dvs. de lande, fritagelsen omfatter er blevet udvidet. Der var i de tidligere bekendtgørelser en indskrænket adgang til at ombytte kørekort uden forudgående aflæggelse af prøve. Som sagt giver jeg mig i kast med gætværk om hvilke konkrete forholdder er omkring din ex's kørekort, men oplyser bare om, at reglerne er entydige. Og så langt jeg kan huske tilbage har det ikke kunne lade sig gøre.. (Checkede lige de historiske bekendtgørelser, helt tilbage fra 1992. ) Vi skal helt tilbage til 1986 og dengang kunne det lade sig goere. Jeg sidder jo ikke og lyver, men henholder mig til fakta. Mvh |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 30/04-2012 09:03
|
|
Come on hugoboerge Du regner da ikke selv med at noget der er foregået for 26 år siden harsærlig relevans, vel ? |
|
|
|
| tingtong |
Lagt på d. 30/04-2012 09:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 223 |
hugoboerge, vi skriver 2012, mener du virkelig dit svar var til meget hjælp!!! |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.