Se indlæg
 Udskriv debat
Flybillet.dk sælger billetter til afgange som er fuldt booket
joeb68
Vi må vente 8 timer pga af dem i BKK for komme videre !!!
Ikke fedt !!!!!!!!!!!!!
Og vores planlagte afgang som vi er flyttet fra sælges stadig

Kim Ludvigsen
Det er sandsynligvis ikke flybillet.dk, der sælger billetter, efter de er udsolgt. Mon ikke det er flyselskaberne, der sælger, selvom der er udsolgt. Det er vist en helt normal praksis.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
natty
Kim Ludvigsen skrev:

Det er sandsynligvis ikke flybillet.dk, der sælger billetter, efter de er udsolgt. Mon ikke det er flyselskaberne, der sælger, selvom der er udsolgt. Det er vist en helt normal praksis.

flybillet.dk sælger selvfølgelig billetterne, men de får deres oplysninger fra flyselskaberne.
Det er ret normalt at flyselskaberne overbooker, da de statestiks ved at der er en hvis % som ikke dukker op, typisk forretningsrejsende med refunderbare billetter.
Dog må jeg sige, at der er lidt underligt at man stadig kan booke rejse på afgangen, når andre bliver "flyttet" til en anden afgang.
Måske er det billetter i en helt anden bookingklasse og til en helt anden pris, f.eks businessbilletter?
Men som sagt, rejsebureauet får online besked fra flyselskabet om at der er ledige billletter.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

laodenmark
Hej.
Helt sikkert kan 'flybillet.dk' ikke sælge nogle Billetter som ikke er lagt ud til salg. Så det må være flyselskabet som skal har hele skylden.

Mange Arrangører ser billetterne som er lagt ud på Amadeus.net. Så er der jo flere om at sælge flyselskabets pladsen
et eksempel:

http://www.amadeu...ANGUAGE=GB

Via denne site kan man se 'avability' altså af dem som er lagt ud på Amadeus. man kan dog ikke se hvor mange udover 9 sæder der ligger på amadeus. Sikkert også derfor
man skal 'grupperejse bestille' udover 9.

Men man kan ej heller vide om flyselskabet har lagt alle deres ledige sæder på Amadeus. Men det faktum at der sælges fra flyselskabernes egne salgsled(bookingsystem) Samtidigt med at der kan
ligge nogle på Amadeus, gør at det samme sæde sælges til forskellige priser (men har oftest forskellige Bookingklasser) Har en Søster som arbejder ved SAS og sælger Billetter. det er ofte sket at
jeg har kunnet anskaffe mig billigere billetter, end hun via deres egne system kunne fremskaffe. Årsag Billigste Billetter var lagt ud på Amadeus.
Anyway der er og bliver 'jungle' med de Billetter vs priser. Men selv har jeg haft held af kunne holde gennemsnitsprisen nede på godt 4 kilo. retur til LOS. heldigvis er der tilsyneladende overkapasitet, men med oliepriserne
himmelflugt de sidste år er det nok en stakket frist
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

laodenmark
Hmm. jeg lærer sikker aldrig at lave et link aktivt herinde. fred være med det
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Webmaster
laodenmark skrev:

Hmm. jeg lærer sikker aldrig at lave et link aktivt herinde. fred være med det

Har lige fikset det ;-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
laodenmark skrev:
Anyway der er og bliver 'jungle' med de Billetter vs priser. Men selv har jeg haft held af kunne holde gennemsnitsprisen nede på godt 4 kilo. retur til LOS. heldigvis er der tilsyneladende overkapasitet, men med oliepriserne
himmelflugt de sidste år er det nok en stakket frist

Umidelbart er biletterne dyere i år end de var sidste år med Thai. Eller det vil sige de har generelt ligget på 4500 kr for den rejse jeg foretager hvert forsommer. men sidste år kom de på tilbud til ige under 4000 3 uger efter vi bestilte og i år nåede de slet ikke derne.

Jeg valgte dog at gå den anden vej og give 6K da jeg havde nogle bonus point så jeg kunne få en opgradering. Nu skal jeg bare beslutte mig for om jeg vil bruge de ekstra penge på at købe lidt ekstra miles og opgradere begge veje.

Peder1968
joeb68 skrev:

Vi må vente 8 timer pga af dem i BKK for komme videre !!!
Ikke fedt !!!!!!!!!!!!!
Og vores planlagte afgang som vi er flyttet fra sælges stadig

Sidst vi var i Thailand havde vi bestilt billetter på Thaiairs hjemmeside for at komme fra Bangkok og ud til konens hjemby. Jeg fik indtaste alle oplysninger incl. kortoplysninger osv. Vi fik også godkendelse af kreditkort med transaktionsnr.
Da vi stod i Bangkok havde de solgt vores billetter.... Frown æv hvor surt.....

hiks
Aflever din kuffert i lufthavnen 100bath pr. doogn, saa ta skytrain ind til bangkok og kig jer lidt omkring i indkøbscenterne eller lej en cykel i bangkoks store cykel park, kanon hyggeligt, sa gaar tiden lyn hurtigt, og i faa en god ferie.

den er naturvis ireterende.

Spring til debat: