Se indlæg
 Udskriv debat
Skat, aktier, konti i DK ved flytning til Thailand
Unggoy
Hej

Nogen der har erfaring med følgende:

- ved fraflytning fra Danmark skal aktiebeholdning mv normalt opgøres og der skal betales skat af en evt. værdistigning. Dette kan dog, så vidt jeg kan læse, udskydes ved årlig anmodning til Skat. Nogen der har viden herom??
- må man egl beholde sin kontante beholdning på en dansk konto eller gælder der specielle regler herfor?

PFT

Unggoy
Ingen der har erfaring hermed?

Peder1968
Unggoy skrev:

Ingen der har erfaring hermed?

Du skal, som skrevet før, kontakte dem hvor du har depotet. De kan svare 100% på spørgsmålet.

bannok
Jeg ved ikke, hvordan det er med aktier og fast ejendom, men jeg ved hvordan det er med kontanter.

Nå du sletter adressen i Danmark, så er du ikke lœngere inkomst skattepligtig til Danmark, og det er lige meget om du ikke betaler skat nogen steder, og ja du kan sagtens have en dansk bankkonto hvor din løn kommer ind, det har jeg.

Den gang jeg flyttede i 2004 sagde skat, at så lœnge du ikke har adresse i Danmark betaler du ikke indkomstskat, du må kun vœre 6 måneder om året i Danmark når du ikke har en adresse i Danmark, hvis du opholder dig lœngere i landet kigger skat og andre myndigheder nœrmere på din tilknytning til Danmark.

Spring til debat: