Se indlæg
 Udskriv debat
Efternavn på opholdskort
rinpoche
Da vi blev gift, skiftede konen ikke sit navn.
Det var ikke mindst på min foranledning.
Hvorfor skulle man have et "leverpostej" navn, når man nu havde et smukt og unikt navn i forvejen?
Det var blot min betragtning.

jydetampen
rinpoche skrev:

Da vi blev gift, skiftede konen ikke sit navn.
Det var ikke mindst på min foranledning.
Hvorfor skulle man have et "leverpostej" navn, når man nu havde et smukt og unikt navn i forvejen?
Det var blot min betragtning.

Ja med mindre man kan få et navn der giver v.i.p behandlingGrin (jeg tager gerne kærestens efternavn)

mr tirak
Få styr på rodet, det kan kun give problemer hvis der ikke er overensstemmelse mellem div dokumenter.
Det er ikke sikkert der bliver problemer, men der stor sansynlighed for at der kan opstå problemer senere.

Ejerforhold, forsikringer, kontrakter, bank konti, boks adgang, osv.

om det er farang el Th navn er vel op til de enkelte, jeg personligt er stol af mit navn og stolt af min kone, så vi har valgt hendes efternavn som mellem navn og mit som efter navn, om nogle ser ned på hende, eller os, ja helt klart- men det er nu nok ikke pga efternavn. og der er sikkert også nogle der ser op til os eller er misundelige, janteloven lever i bedste velgående også i Th.

Mr Tirrrrak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Sikke et postyr og larm over et godt råd, som bare er ment som en opfordring til at gennemtænke mulige konsekvenser og fremtidige "problemer" af en unødvendig navne ændring.

At nogen her i tråden har den opfattelse at et farang efternavn, ligefrem skulle hæve den sociale status i thailand, viser tydeligt
at intellektet, alså al fornuft, selvstændig tænkeevne og erkendelse omkring tingens rette sammenhæng, blev sat på permanent vågeblus ved første ankomst til thailand.

Jeg har set og hørt rigeligt af de naive, barnagtige og totalt forskruet drømme om at få et farangnavn. Eller sågar et barn (Luuk kreung) med en farang, i et forkvaklet håb om fremtidig rigdom og berømmelse når den "lille" nu snart skal være moviestar.

Desværre kan de fleste thaipiger (og farang), ikke se eller overskue de fremtidige konsekvenserne af deres handlinger, som for thaiernes vedkommende ofte er baseret og opfanget fra de smarte reklamer og fordummende thai sæbeoperaer.
Jeg skal ikke afvise, at efternavne som Clinton, Bush, Pitt, Gibson eller Bin Laden, ved hjælp af lidt hvide løgne kan højne den sociale status i thailand.Smile

Og Poom , det sjove øgenavn du har givet mig, og dine "gøtterier" og forkerte formodninger, spar dem til en dag du rammer plet i dine paranoide vrangforestillinger.

PR52 , Er dit kommentarløse og animeret indlæg, et forsøg på at oppiske en unødvendig dårlig stemning.

Tilbage til tråden som er .. Efternavn på opholdskort

Peder1968
Brumbassen skrev:

Sikke et postyr og larm over et godt råd, som bare er ment som en opfordring til at gennemtænke mulige konsekvenser og fremtidige "problemer" af en unødvendig navne ændring.

At nogen her i tråden har den opfattelse at et farang efternavn, ligefrem skulle hæve den sociale status i thailand, viser tydeligt
at intellektet, alså al fornuft, selvstændig tænkeevne og erkendelse omkring tingens rette sammenhæng, blev sat på permanent vågeblus ved første ankomst til thailand.

Jeg har set og hørt rigeligt af de naive, barnagtige og totalt forskruet drømme om at få et farangnavn. Eller sågar et barn (Luuk kreung) med en farang, i et forkvaklet håb om fremtidig rigdom og berømmelse når den "lille" nu snart skal være moviestar.

Desværre kan de fleste thaipiger (og farang), ikke se eller overskue de fremtidige konsekvenserne af deres handlinger, som for thaiernes vedkommende ofte er baseret og opfanget fra de smarte reklamer og fordummende thai sæbeoperaer.
Jeg skal ikke afvise, at efternavne som Clinton, Bush, Pitt, Gibson eller Bin Laden, ved hjælp af lidt hvide løgne kan højne den sociale status i thailand.Smile

Og Poom , det sjove øgenavn du har givet mig, og dine "gøtterier" og forkerte formodninger, spar dem til en dag du rammer plet i dine paranoide vrangforestillinger.

PR52 , Er dit kommentarløse og animeret indlæg, et forsøg på at oppiske en unødvendig dårlig stemning.

Tilbage til tråden som er .. Efternavn på opholdskort

Hi, hi... Nej enig bliver vi aldrig...

Jeg tror de allerfleste Thaier er totalt ligeglad med folks efternavne. I Thailand kender man hinanden på nicknames eller fornavne.
Friends

Spring til debat: