Se indlæg
 Udskriv debat
DEN DANSKE BAGER I PTY
Anonym Bruger
Har nu adskillige gange inden for den sidste uge, passeret Best Bakery i Pattaya, for at købe dansk brød.

Hængelås på gitterdøren og et skilt som fortæller, at der er lukket søndag...

Det er der åbenbart alle dage.!

Naboen fortalte i dag, at der er lukket (det kunne jeg jo godt se) og at der ikke bliver åbnet igen.

Det Thailanske ord for konkurs blev brugt, men er det virkelig rigtigt, at eventyret er slut..?

Er du med på siden her Kim, så vi kan få nogle fact's.?

Håber virkelig kun, at der er tale om ferie lukning.

Hvem ved noget.?
Redigeret af Anonym Bruger d. 29/05-2012 09:34

Har længe tænkt om jeg skulle starte en tråd men syntes at Kim selv burde komme ud af busken.

Sendte nogle SMS til Kim hvor han svarede på de 2, her fortalte han at de skulle i retten den 15. APRIL, Jeg sendte en ny SMS den 16. og spurgte om det var gået godt og bad ham om at sætte en seddel på døren om hvad som sker.

Sendte en mail til ham der bestyrer den danske side i PP og fik at vide at Kim arbejder som slagter ude i Jomtien. Det har han jo gjort længe så jeg spurgte endnu engang hvad med bageriet og om jeg kunne få et navn på afsenderen af den mail. - Ingen respons tænker at det er overpolitibetjentgeneralløjtnant y Colov der har svaret anonymt.

Var i dag forbi butikken og der sad en seddel inde på glasruden der siger at der lukket indtil den 29. APRIL, på grund af ombygning og omstrukturering af virksomheden??????

Alt meget mystisk. Min teori er, at som med så mange andre virksomheder der starter her i Thailand med diverse "kompagnoner" gik også bageriet ned af samme årsag. Som jeg har hørt historien så sad de hjemme i Ålborg og ventede på at guldet strømmede ind, mens Kin knoklede røven ud af buskerne nærmest i døgndrift.

Men for helvede et stort savn kun at kunne få tyske rugbrød. Håber virkelig han starter igen.

Skeptikeren

Anonym Bruger
Tak til dig Skeptiker,

Den seddel med lukning frem til 29. april, har jeg overset, eller
er du sikker på den stadig er der.?

Godt at få lidt information, selvom det "lugter" hen ad en
definitiv lukning af "vore" bageri. Slut med rundstykker og Håndværkere. Suk Angry

ja det var i dag jeg nærlæste beskeden. Håndværkere m.v. har jeg kun købt hos Kim et par gange. hat fortalt ham at hans hvide morgenbrød er for tørt. NÆH hans rugbrød fås ikke bedre noget sted ej heller i DK.

Håndværkere og det der ligner køber man nede i Continental (soi X-cyte) de har noget der hedder Kaiser, det er nogle pæne sprøde boller med birkes, uden birkes er de som de boller man køber hjemme, skærer over og så har man en der vipper og en der ik' vipper. (også benævnt over og under kryddere). De har nogle de kalder Milano, også en lækkerbidsken.

Men ellers ovre i Friendship, prøv deres udvalg, sprøde og lækre knasende. og jeg mindes de dage hvor der var penge til en dansk ost, mum de la muf guf, Nu løber tændferne sku' i vand!

Skeptikeren

Anonym Bruger
Takker for tipset...

Continental, soi X-cyte ... bai nai?

Det kender jeg ikke.

DK, når du kommer nede fra Buakhao og går op mod BagerKim deler vejen sig. Den der går skråt op er X-Cyte der ligger en ny bar på hjørnet og lige efter Continental. De har en afdeling på Jomtien 2.Road som den hedder nu, lige efter Theprassit, ligger i forbindelse med en restaurant.

For øvrigt så serverer Continental den bedste morgenmad i byen til meget små penge og med friskbagt brød. Ikke plastictoast.

Når jeg skal faste til undersøgelse på Hospi. så nyder jeg bagefter at køre ned og få en gang Müsli, den serveres i en stor skål med diverse frisk frugt og hjemmerørt Youghurt, dertil en virkelig god kaffe og 4 skiver brød med SMØR og marmelade, alt dette for, mener jeg at huske, 130 Baht. - Velbekomme!

Glemte at sige at jeg også tror Kim har lukket for altid, tror han har tabt sagen i retten og nu lader han danskerene om problemerne. Han må forøvrigt vel også have problemer med at få to work-permit?
Og hvem kan erstatte hans søde, smukke smilende hustru og den lille glade datter?

Og skulle de starte op med en ny dansk bager tror jeg endvidere at de får meget svært ved at samle gamle kunder op. Men kan ikke lukke en forretning uden at informere kunderne. Selv naboerne, som jeg har kendt siden Henriks tid, aner intet når man spørger.

Skeptikeren

DenSomSer
Hej med jer i denne traad.

Information ang. Bager Kim:

1) Han har lukket og butikken osv skal afsaettes.
2) Der har vaeret sat seddel paa doren, om butikken ikke aabnede igen. En stor seddel A5.
3) Bager Kim tabte ikke sagen i retten, ej heller vandt han der blev lavet forlig.
4) Bager Kim har ingen problemer hverken med Visa eller Work permit, alt er i orden og ja han arbejder for et slagter/Import firma nu.
5) Ja det er en skam at det eventyr er slu og at informationerne ikke kom ud men fra Bager Kim har dette kostet meget mere psykisk/mentalt og ikke mindst alle pengene han har tabt saa derfor gik det ikke hverken med at informere eller med bageriet som haabet.
Mange snakker i Pattaya og folk er bedre til at beklage sig samt brokke over det der ikke sker end at se ud over deres egen snude.
Jeg ved at Bager Kim er mere ramt og ked af lukningen end nogen anden men ved ogsaa han har en familie at forsorge og en husleje at betale saa forstaar skam godt han ikke kan/vil mere uden indkomst og ja det er brand aergeligt for os kunder men for mig er det vigtigste han kan komme videre og saa maa tiden vise om vi kan faa rugbrod et andet sted.

Brormand.

Anonym Bruger
Tak for fin information brormand, selvom det var dårlige nyheder.

Hils Kim og ønsk ham god vind fremover.!

soi khaotalo
har talt med Kim og han siger han åbner på et eller andet tidspunkt i soi town i town

moerk5002
soi khaotalo skrev:

har talt med Kim og han siger han åbner på et eller andet tidspunkt i soi town i town

Lyder godt....... Men hvor fanden ligger Soi Town i Town....?

Troede jeg kendte Pty men den er jeg væk på Cool

moerk5002 skrev:

soi khaotalo skrev:

Lyder godt....... Men hvor fanden ligger Soi Town i Town....?

Troede jeg kendte Pty men den er jeg væk på Cool

Ha ha ha ... Har man endnu, ikke bevæget sig uden for " konen's " Bar ?

Hvad går tiden ellers med ?

Cheers

Jeg takker Brormand for informationen. Håber virkelig at se Kim på fode igen når han har fået sagen lidt på afstand. Han har ikke fortjent den behandling.

Soi Town in Town ligger som en sidevej næsten oppe ved Foodland. Godt nok enlang vej 2 gange om ugen for at købe brød, men hvad gør manikke for smagsløgene?

Brormand vil du hilse familien og sende dem mine varmeste hilsener og ønker!

Skeptikeren

thaikurt1
Hej Skeptikeren.

Jeg kende dig ikke personlig kun det du skriver her på DTW.

Jeg er så heldig at jeg i næste måned for noget ost sendt her ned
og da jeg har har læse at du er folkepensionist og har små penge.

Du har det på samme måde os alle andre godt kan lide et ost på et stykke rugbrød eller fin brød.

Derfor skal du også havde mulighed for det derfor vil jeg god give dit et stykke dansk ost hvis du da kan lide kommenost. det bliver et 1/2 kg eller et 1kg så har du da lidt ost at gøre godt med.

Så er det helt op til dig om du vil modtage det stykke ost.

Det endes jeg forlade at vi mødes så jeg kan give dig osten personlig

Redigeret af thaikurt1 d. 31/05-2012 05:13
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
handy
thaikurt1 skrev:

Hej Skeptikeren.

Jeg kende dig ikke personlig kun det du skriver her på DTW.

Jeg er så heldig at jeg i næste måned for noget ost sendt her ned
og da jeg har har læse at du er folkepensionist og har små penge.

Du har det på samme måde os alle andre godt kan lide et ost på et stykke rugbrød eller fin brød.

Derfor skal du også havde mulighed for det derfor vil jeg god give dit et stykke dansk ost hvis du da kan lide kommenost. det bliver et 1/2 kg eller et 1kg så har du da lidt ost at gøre godt med.

Så er det helt op til dig om du vil modtage det stykke ost.

Det endes jeg forlade at vi mødes så jeg kan give dig osten personlig
synes godt om....Smile

thaikurt1, det var en utrolig hjertevarm gestus som jeg sætter stor pris på - men Kommmenost er nu ikke lige mig, men det er godt nok mange år siden jeg har smagt det og da jeg ikke har hørt at nogen er blevet syge eller døde af kommen så vil jeg da gerne prøve, også bare for at få en anden smag på morgenbrødet i stedet for margarine.

Godt jeg stadig har min osteklinge!

Du siger bare til og sender mig en PB hvor vi kan mødes, tror vi bliver nødt til at mødes i det skjulte ellers kommer bare alle de andre "ostenarkomaner" rendende.

Skeptikeren den taknemmelige

Brormand, er der nogen tidstermin du kan oplyse om? - Længslen efter hans rugbrød har efterhånden udartet til abstinenser, med rystelser, høj feber, udslet og snerren af fruen.

Skeptikeren

sank
Wink Stakkels Skeptiker ! Jeg er jo turist i byen men Cykler jo en del rundt når jeg er der. Og sikkert fordi savner jeg ikke Rugbrød Det spiser jeg dagligt i DK. Men mener jeg for flere år siden købte et godt Rugbrød hos en Bager på Thappraya road lige omkring lyskurven Thepprasit road husker ikke lige hvor ? men mener at der blev sagt at man skal reserverer ? men jeg var tidligt på den. Men vi klare den med brød fra Frendship. Men tror at boede jeg helårs så vil jeg sikkert også savne Rugbrød Smile

ingolf
Jeg kan få halvgodt fuldkornsrugbröd i små pakker her i Ban Phe. Skal höre näste gang hvor det kommer fra, for mange af deres varer kommer fra Pattaya!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

ingolf
@SANK--den ligger/lå på hjörnet Theppersitt--Thappraya/nu 2 road.

Körte forbi for et par uger siden--lukket og slukket Sad
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Skipper Hans
Skeptikeren skrev:

thaikurt1, det var en utrolig hjertevarm gestus som jeg sætter stor pris på - men Kommmenost er nu ikke lige mig, men det er godt nok mange år siden jeg har smagt det og da jeg ikke har hørt at nogen er blevet syge eller døde af kommen så vil jeg da gerne prøve, også bare for at få en anden smag på morgenbrødet i stedet for margarine.

Godt jeg stadig har min osteklinge!

Du siger bare til og sender mig en PB hvor vi kan mødes, tror vi bliver nødt til at mødes i det skjulte ellers kommer bare alle de andre "ostenarkomaner" rendende.

Skeptikeren den taknemmelige

Ja gid det var mig der fik et saadant tilbud som thaikurt gi'r dig - og vaer nu ikke nervoes kommen er utrolig godt for helbredet - det staar i bibelen = kommen for at helbredeGrin velbekomme

Spring til debat: