Se indlæg
 Udskriv debat
DEN DANSKE BAGER I PTY
Thja, man skal nok have boet her en rum tid, som jeg, før man føler savnet. Når man så yderligere har den gene at maven SKAL have mørkt brød midst een gang i døgnet ja så er det svært.

Indtil Kim åbnede og man kunne få RIGTIGT dansk rugbrød ja så var jeg og alle andre henvist til disse surrogater, som man kan købe overalt, Det er tysk eller belgisk, har intet med smagen af dansk rugbrød at gøre. Friendship har 2 typer skiveskåret (6 i en pakke til 70 Baht) det er fuldkorns fra Bakeri Europa, smager af nul og niks, men hvad faen, selv en ræv kan nøjes med en gråspurv i stedet for en fuldfed høne.

Men vi har utallige typer af lyse brød af enhver art.

Den bager i taler om på hjørnet af Theprassit og Jomtien 2.road er blot flyttet få meter længere ned mod Jomtien. Det er Continental, som ligger ovre i Soi X-Cyte, men har udsalg og restauration der i Jomtien. Såmænd udmærket hvis man er til de lyse tyske Rye typer.

Nu håber jeg så at Kim kommer igang megethurtigt så mavsen kan få det godt igen og så med lidt "Kommen", så skal jeg sku nok blive helbredt.

Skeptikeren

chaingmai
her rejser man tusindvis af km. til en hel anden del af verden......................og så kan man ikke få dansk brød, lad mig komme til dk igen,Rolll

Pescator
Skeptiker, bag dit eget rugbrød:

http://www.kvalim...-en-surdej

God fornøjelse... Wink
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

Peder1968
chaingmai skrev:

her rejser man tusindvis af km. til en hel anden del af verden......................og så kan man ikke få dansk brød, lad mig komme til dk igen,Rolll

Jeg har også i mange år grinet af dem der absolut skulle spise dansk mad når de rejste til udlandet. Det er en nydelse og en del af det fremmed at spise de lokale's mad.
Nu har jeg et par gange besøgt Thailand i længere tid og må dessværre bøje mig. Jeg kan også savne dansk mad. Surprise

handy
Peder1968 skrev:

chaingmai skrev:

Jeg har også i mange år grinet af dem der absolut skulle spise dansk mad når de rejste til udlandet. Det er en nydelse og en del af det fremmed at spise de lokale's mad.
Nu har jeg et par gange besøgt Thailand i længere tid og må dessværre bøje mig. Jeg kan også savne dansk mad. Surprise

ja hvorfor fanden skulle man tvinge sig selv til at spise ris hver morgen hvis man opholder sig i en by med 50 bagerier...så er man ikke i Thailand på den rigtige måde....god weekend....

Changmai, vi taler om RUGBRØD ikke om danske egnsretter, og som skrevet så kræver min lille buttede krop altså mørkt brød - HVER DAG!!!

Nu har jeg boet og levet her i samfulde 9 år uden ophold i noget udland så må man for helvede da ha lov til at savne RUGBRØD!

Pescator, ser du jeg nyder at lave mad, fint som almindeligt, har fået omtalt mine retter som små mesterværker af mange. Men i alle de år jeg har forsøgt mig med bagerbrød går det galt. Rivende galt, kager som brød, og så tror jeg ikke det bliver billigere med alle de ingredienser der skal indkøbes, ydermere er der så ulempen med at skulle bage et brød af gangen på grund af opbevaringsmuligheder.

Men jeg takker for tipset og håber på snarligt gensyn med KIM BAGER. Jeg kan ikke mindes nogen bager i DK hvor jeg har fået brød af en sådan kvalitet også smagsmæssigt.

Skeptikeren

1viggovax
jeg vil hermed gerne dele min private opskrift på rugbrød
det kræver at man har en god røremaskine eller gode muskler og en pålægsmaskine eller skarp brødkniv og to store brødforme
jeg brug er tørgær at mrk perfekt i en brun flaske der skal 1 stor flaske og 1 skefuld mere, der kommes i lunken vand 3 dl kan bruges efter ca 15 m.

der kommes 3 dl eddike i skålen det giver den sure smag
der kommes 1 l vand i skålen ved stuetemp.
2 spk. salt og 1 spk. sort peper
'der skal røres i 4 pk rugmel og 1 pk fuldkorns mel og lidt hvedemel
der bruge sovs kolør til at farve med
der kommes 1 pk. solsikkekerne i hvis man kan lide det
hvis man har atamon flydende eller i pulver vil det forlænge holdbarheden
så smøre man formene i olie og putter dejen ned i og venter 1 til 2 timer på hævning og ind i forvarmet oven i midten på ca 170 g i 2 t. og 15 m.
venter til det blevet koldt og så skrære i skiver 6 til 10 skiver pr pose og så kan det opbevares i fryser i lang tif

velbekommen

viggovax sattahip
Redigeret af 1viggovax d. 01/06-2012 08:46

Jeg arbejder som professionel bager, når jeg kommer tilbage efter ferien skal jeg nok også smide en opskrift ind Smile Det er faktisk ikke så svært, det eneste som tager lidt tid er at lave surdejen. Husk at gemme noget af den i køleskab, så er der også til næste portion Smile

thaikurt1
Har en bekendt der lave dansk rugbrød og pålæg.
kan afhente et sted i Pattaya eller Jomtien.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sank
Wink Skeptiker såfremt du tør vove dig ind på Copenhagen så spørg hvor de køber Rugbrød ? jeg har ikke smagt det men det ligner dansk rugbrød Friends men kan være samme sted som Kurt taler om for jeg har også set en pæn Rullepølse. Og 1viggovax er det ting der kan købes i Thailand ??

Mingomango
Jeg sender da gerne de rugbrødsblandinger man kan få.... Det er vist bare lidt vand der skal tilsættesSmile
smager og dufter som nybagt!!!!Wink Så hvis i onsker kan i bare smide en PB

Med venlig hilsen
Flemming A.

AL 48
Det kan også bestilles i tonsvis her:
http://hjemve.dk/...agning-28/

Mingomango
Den kendte jeg ikkeSmile men er blevet registreret!!!! takker mange gangeGrin

Med venlig hilsen
Flemming A.

AL 48
Mingomango skrev:

Den kendte jeg ikkeSmile men er blevet registreret!!!! takker mange gangeGrin

Med venlig hilsen
Flemming A.

Velbekomme,-har selv brugt dem mange gange uden problemer.

esanboy
thaikurt1 skrev:

Er det Eivind der laver det?

Ellers er der i Bangkok Fyns Bakery. or 02-3927727.
http://www.facebo.../FynBakery

Forsat god lørdag og velbekomme.Smile

handy
sank skrev:

Wink Skeptiker såfremt du tør vove dig ind på Copenhagen så spørg hvor de køber Rugbrød ? jeg har ikke smagt det men det ligner dansk rugbrød Friends men kan være samme sted som Kurt taler om for jeg har også set en pæn Rullepølse. Og 1viggovax er det ting der kan købes i Thailand ??

Ja copenhagen for rugbrød fra bager fra bang chang så lev rundt omkring i Pattaya Jomtien et par gange om ugen og rugbrødet skulle være godt smagte selv nogle boller: lignede lidt håndværkere og et valnøddebrød det var bare kanon......Smile

esanboy skrev:

thaikurt1 skrev:

Man skal lære hver dag - Det bageri har jeg aldrig hørt om - Jeg checker det ud næste gang jeg er i Bangkok - Godt brød er altid værd at køre langt efter - Mange tak for info.

handy
PR52 skrev:

esanboy skrev:

thaikurt1 skrev:

Man skal lære hver dag - Det bageri har jeg aldrig hørt om - Jeg checker det ud næste gang jeg er i Bangkok - Godt brød er altid værd at køre langt efter - Mange tak for info.
De sælger også brød der er pakket i plastik bla rugbrød fra fyns bageri i villa marked Pattaya...ja og vel også i villa i Bangkok går jeg ud fra...

Sikke en masse gode tips og råd - tak for dem!

Den med Hjemve har jeg da tænkt på mange gange men som pengepungen fortæller mig: "Glem det!" oven i prisen skal der lægges min. 155,- DKK i forsendelsee så det bliver sku dyre brød.

Og når min pension går ind i DK så lænses kontoen altså og sendes herud, for at vi kan betale dagligdagen så der er ikke penge til at købe i DK per kontokort, sådan er det.

Jeg har skrevet om det før, men måske nogen ikke har læst historien, som i al sin korthed er:

Sidste år i februar overførte jeg mine sidste penge fra DK til min konto her. Familien skulle komme på besøg fra DK så vi skulle have det lidt godt. To dage efter at pengene er indgået (det er en lørdag formiddag), er jeg nødsaget til at stoppe ved en ATM i Soi Buakhao for at hæve lidt til indkøb, mens jeg står der, bliver jeg "omringet" af nogle sortsnuskede der taler et engelsk med fransk accent. De virker komplet hjælpeløse og spørger mig om hjælp, der er tre automater ved siden af hinanden og den jeg står ved har jeg lige lagt mit kort ind og trykket koden, imens forvirrer de mig ved at spørge, pege og som den venlige person jeg er, hjælper jeg selvfølgelig selv om det er arabere (som jeg hader og hader endnu mere nu). Mens jeg kigger den ene vej tager en af mændene mit kort ud, putter en scimmer ind og mit kort ind igen, da jeg vender mig har maskinen afvist min handling så, dum som en dør, trykker jeg selvfølgelig min kode igen, men sikrer mig at de ikke kan se den. Tager mine penge og kører. Først om mandagen skal jeg igen hæve penge, jeg lurer jo noget da kontoen udviser en saldo på 229,-Baht, der skulle stå godt 400.000, jeg skynder mig ind i banken som tjekker min konto og de kan så se at pengene er hævet i diverse ATM's ovre omkring Soi Yensabai (araberdistriktet) fra lørdag kl. 14oo til lige før midnat har de hæve alt, da det er et thai hævekort er limit ubegræset. Derfra til politi for rapport og anmeldelse, og så til diverse banker (6 forskellige) alle de som pengene er hævet fra. Rapporten fra Politiet fortæller at de skal give tilladelse til at vise billeder fra maskinerne af dem som har hævet. Men, men det er garvet bande, de har udeklukkende hævet fra ATM uden camera, så da det er et hævekort og ikke et kreditkort, ingen dækning, banken vil heller ikke dække, Så summa summarum. Ingen penge, andet end den lille pension fra DK hver måned.

2 uger efter ser jeg i avisen at de har fanget fire fra Algeriet, der er billeder af dem så jeg kan genkende de 2 af dem, af sted til stationen, men desværre de kan ikke gøre noget da mine penge jo ikke kan bevises stjålet af lige netop denne bande, som senere viser sig at være på 8 medlemmer. De har ialt lænset diverse kort for næsten 100 millioner Bath. De får vel et par år og sendes de hjem, så kan de sidde på stranden uden for Algier by og drikke og spise for bla. a. mine penge. Derfor mit had til alle sortsmuksede her og hisset.

Men da jeg (åbenbart modsat mange andre thaigifte her) så har jeg en dejlig varm og hjælpsom familie, svoger kommer som sagt (næsten hver dag) med 2 øl, een til min frokost, een til min aftensmad. Svigerinden og andre venner kommer regelmæssig med diverse små lækkerier, men jeg er fandeme ved at være træt af kylling og ris, så derfor dansk rugbrød til at bøde bare lidt på savnet. - Snip, snap, snude....

Så jeg lever i håbet om at Kim snart kommer på banen igen og så kommen-osten fra Thaikurt.

Skeptikeren, som trods alt har bevaret det meste af sit gode humør, men jeg håber og beder til at jeg, inden jeg smutter fra denne jammerdal kan nå at slå en bande arabere for panden.

handy
Skeptikeren skrev:

Sikke en masse gode tips og råd - tak for dem!

Den med Hjemve har jeg da tænkt på mange gange men som pengepungen fortæller mig: "Glem det!" oven i prisen skal der lægges min. 155,- DKK i forsendelsee så det bliver sku dyre brød.

Og når min pension går ind i DK så lænses kontoen altså og sendes herud, for at vi kan betale dagligdagen så der er ikke penge til at købe i DK per kontokort, sådan er det.

Jeg har skrevet om det før, men måske nogen ikke har læst historien, som i al sin korthed er:

Sidste år i februar overførte jeg mine sidste penge fra DK til min konto her. Familien skulle komme på besøg fra DK så vi skulle have det lidt godt. To dage efter at pengene er indgået (det er en lørdag formiddag), er jeg nødsaget til at stoppe ved en ATM i Soi Buakhao for at hæve lidt til indkøb, mens jeg står der, bliver jeg "omringet" af nogle sortsnuskede der taler et engelsk med fransk accent. De virker komplet hjælpeløse og spørger mig om hjælp, der er tre automater ved siden af hinanden og den jeg står ved har jeg lige lagt mit kort ind og trykket koden, imens forvirrer de mig ved at spørge, pege og som den venlige person jeg er, hjælper jeg selvfølgelig selv om det er arabere (som jeg hader og hader endnu mere nu). Mens jeg kigger den ene vej tager en af mændene mit kort ud, putter en scimmer ind og mit kort ind igen, da jeg vender mig har maskinen afvist min handling så, dum som en dør, trykker jeg selvfølgelig min kode igen, men sikrer mig at de ikke kan se den. Tager mine penge og kører. Først om mandagen skal jeg igen hæve penge, jeg lurer jo noget da kontoen udviser en saldo på 229,-Baht, der skulle stå godt 400.000, jeg skynder mig ind i banken som tjekker min konto og de kan så se at pengene er hævet i diverse ATM's ovre omkring Soi Yensabai (araberdistriktet) fra lørdag kl. 14oo til lige før midnat har de hæve alt, da det er et thai hævekort er limit ubegræset. Derfra til politi for rapport og anmeldelse, og så til diverse banker (6 forskellige) alle de som pengene er hævet fra. Rapporten fra Politiet fortæller at de skal give tilladelse til at vise billeder fra maskinerne af dem som har hævet. Men, men det er garvet bande, de har udeklukkende hævet fra ATM uden camera, så da det er et hævekort og ikke et kreditkort, ingen dækning, banken vil heller ikke dække, Så summa summarum. Ingen penge, andet end den lille pension fra DK hver måned.

2 uger efter ser jeg i avisen at de har fanget fire fra Algeriet, der er billeder af dem så jeg kan genkende de 2 af dem, af sted til stationen, men desværre de kan ikke gøre noget da mine penge jo ikke kan bevises stjålet af lige netop denne bande, som senere viser sig at være på 8 medlemmer. De har ialt lænset diverse kort for næsten 100 millioner Bath. De får vel et par år og sendes de hjem, så kan de sidde på stranden uden for Algier by og drikke og spise for bla. a. mine penge. Derfor mit had til alle sortsmuksede her og hisset.

Men da jeg (åbenbart modsat mange andre thaigifte her) så har jeg en dejlig varm og hjælpsom familie, svoger kommer som sagt (næsten hver dag) med 2 øl, een til min frokost, een til min aftensmad. Svigerinden og andre venner kommer regelmæssig med diverse små lækkerier, men jeg er fandeme ved at være træt af kylling og ris, så derfor dansk rugbrød til at bøde bare lidt på savnet. - Snip, snap, snude....

Så jeg lever i håbet om at Kim snart kommer på banen igen og så kommen-osten fra Thaikurt.

Skeptikeren, som trods alt har bevaret det meste af sit gode humør, men jeg håber og beder til at jeg, inden jeg smutter fra denne jammerdal kan nå at slå en bande arabere for panden.

Har også mødt dine søde venner men lugtede lunten og så dem senere ved en atm og fik fandt i politiet beach road Jomtien de var 50 meter der fra, men politiet de fattede ikke en meter først troede de at de hade førsøgt at stjæle min scooter og siden da de var ved at fatte hvad jeg sagde fik de platugler også øje på mig og forduftede hvorved politimanden syntes jeg skulle køre efter dem...de er heldigvis ikke så skarpe alle sammen....kender også en anden Dansker der har mistet 200.000 på samme måde...så man skal være meget på vagt...ikke hjælpe nogen ved atm maskiner skal lige siges jeg også er en hjælpsom fætter..smiler god weekend..Smile

Spring til debat: