Se indlæg
 Udskriv debat
Check-in/ pladser
flyer
Hello there....

Jeg er sikker på at der er nogen der kan hjælpe, for jeg har set emnet behandlet her før! Jeg kan bare ikke finde tråden, men spørgsmålet er om man kan resevere pladser på Thai, når billeterne er købt for flere mdr. siden.

Vi er fem der skal afsted på onsdag, så hvis man selv kan bestemme hvor man vil sidde, hvor og hvornår skal det gøres?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Tumut
flyer skrev:

Hello there....

Jeg er sikker på at der er nogen der kan hjælpe, for jeg har set emnet behandlet her før! Jeg kan bare ikke finde tråden, men spørgsmålet er om man kan resevere pladser på Thai, når billeterne er købt for flere mdr. siden.

Vi er fem der skal afsted på onsdag, så hvis man selv kan bestemme hvor man vil sidde, hvor og hvornår skal det gøres?

Ved det desværre ikke, men rigtig god tur........Er ikke misundelig.........har jo næsten den sommer man kan ønske sig her i DK...snøft

flyer skrev:

Hello there....

Prøv dette, og se hvad der sker:

Go to www.thaiair.com then click on the link to "Check Your Booking". The reservation number will be a six character code and you will have 2 (one for the TG system and one for the Amadeus system) both should work then enter your last name in the other field. This should bring up the details of your flight and a link to your seating.
John Alexander

Kilde: www.flyertalk.com

Krydser fingre for at det kan lade sig gøre Smile

Ellers ring til Thai Air
Redigeret af d. 18/06-2012 18:25

sudsakhon
Jeg har også købt billetter med thai for et par måneder siden.

Ved kontakt til kontoret, hvor jeg efterfølgende ville reservere sæder, fik jeg en lidt kølig modtagelse.
Dine billetter er af klassen v/W, så der er ingen mulighed for valg af sæder, medmindre det er valgt ved bestilling (Det var der så bare ikke mulighed for)

Og for lige at gnide salt i såret, optjenes ikke miles, så jeg på denne rejse mister min guldstatus.

Herren jeg talte med fortalte, at sådan går det, når man ikke bestiller gennem en agent.

What the hell.. var alligevel ikke villig til at give 2000 mere pr. billet, ved køb hos en agent. (chekede faktisk prisen først)

Det mest irreterende er, at man ved bestilling på nettet (flybillet.dk) ikke har mulighed for at se klassen inden køb.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Lung Yao
PR52 skrev:

flyer skrev:
Hello there....

Prøv dette, og se hvad der sker:
Go to www.thaiair.com then click on the link to "Check Your Booking". The reservation number will be a six character code and you will have 2 (one for the TG system and one for the Amadeus system) both should work then enter your last name in the other field. This should bring up the details of your flight and a link to your seating.
John Alexander
Kilde: www.flyertalk.com
Krydser fingre for at det kan lade sig gøre Smile Ellers ring til Thai Air

Fra TG hjemmeside:
Det er muligt at foretage internet check-in fra 24 timer før og indtil 2 timer inden afrejse (også fra København). Du skal blot have dit bookingnummer klar, så kan du foretage internet check-in fra vores internationale hjemmeside www.thaiair.com

Vær venligst opmærksom på, at sædereservation i.f.m. internet check-in fra 24 timer før afrejse ikke er mulig. Vi anbefaler, at sædereservation altid foretages hos rejsebureauet i.f.m. reservation af rejsen.
Det er ikke muligt at checke ind på THAI ved automaterne i afgangshallen. Det er heller ikke muligt at foretage telefon check-in.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

SteenJ
Hvis du er i check ind i rigtig god tid, og spørger til dine ønsker, er jeg sikker på, de vil gøre det så for dig som muligt. Jeg har før spurgt om en plads ud til gangen, tæt på toilet og det har næsten hver gang kunnet lade sig gøre til min tilfredshed.
Mener ikke du kan gøre noget nu.
Hilsen
SteenJ
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Lung Yao
sudsakhon skrev:
Jeg har også købt billetter med thai for et par måneder siden.
Ved kontakt til kontoret, hvor jeg efterfølgende ville reservere sæder, fik jeg en lidt kølig modtagelse.
Dine billetter er af klassen v/W, så der er ingen mulighed for valg af sæder, medmindre det er valgt ved bestilling (Det var der så bare ikke mulighed for)
Og for lige at gnide salt i såret, optjenes ikke miles, så jeg på denne rejse mister min guldstatus.
Herren jeg talte med fortalte, at sådan går det, når man ikke bestiller gennem en agent.
What the hell.. var alligevel ikke villig til at give 2000 mere pr. billet, ved køb hos en agent. (chekede faktisk prisen først)
Det mest irreterende er, at man ved bestilling på nettet (flybillet.dk) ikke har mulighed for at se klassen inden køb.

Som sikkert IKKE var V/W class billet , for dem har været udsolgt længe, men indrøm bare, at dem du købte var billige ? Tuttelu Tralla Wink og måske "21 dages promotion" .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Vi genopfrisker lige denne tråd:

http://www.dansk-...ost_167637

jens
Det lyder mærkeligt det med at der ikke skulle kunne vælges sæder ved online check-in, det er ikke det der står på deres internationale hjemmeside.
http://www.thaiai...s.htm#faq6

Da vi fløj med dem sidst for 4-5år siden kunne jeg da vælge sæder på online check-in.
Der var så lige den specialitet at jeg ikke kunne lave online check-in på udrejsen da første fly på bookingen ikke var et Thaiair fly.
Vi fløj nemlig HAM-FRA-BKK og modsat hjemad og der kunne jeg godt checke in online da første fly var med Thai og vælge sæder.

flyer
Tak for svarene, jeg må prøve at se om der er noget af det der giver resultat imorgen, hvis det lykkedes at online check-in, hvordan får jeg så boardingpas?
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

natty
flyer skrev:

Tak for svarene, jeg må prøve at se om der er noget af det der giver resultat imorgen, hvis det lykkedes at online check-in, hvordan får jeg så boardingpas?

Jeg mener desværre at du selvom du checker ind online, skal hente boardingpas ved check.in skranken, idet mindste i CPH, men det kan jo være ændret.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

sudsakhon
Lung Yao:
Som sikkert IKKE var V/W class billet , for dem har været udsolgt længe, men indrøm bare, at dem du købte var billige ? og måske "21 dages promotion" .

Jeg har også kun gutten på kontorets ord for, at det er V/W billetter. Det fremgår ikke af den bookingbekræftelse jeg har. Men det er også længe siden jeg købte dem.

idste ikke, at der var noget, der hed "21 dages promotion". Jeg arrangerede rejsens længde efter prisen. Og det kan jeg se, er lige 21 dage.
Gad ikke at betale de mange tusinde kr. ekstra bare for et par dage mere.
Men 11.330 DKK for 2 stk. i juli. Det er da vist OK..

natty
sudsakhon skrev:

Lung Yao:
Som sikkert IKKE var V/W class billet , for dem har været udsolgt længe, men indrøm bare, at dem du købte var billige ? og måske "21 dages promotion" .

Jeg har også kun gutten på kontorets ord for, at det er V/W billetter. Det fremgår ikke af den bookingbekræftelse jeg har. Men det er også længe siden jeg købte dem.
idste ikke, at der var noget, der hed "21 dages promotion". Jeg arrangerede rejsens længde efter prisen. Og det kan jeg se, er lige 21 dage.
Gad ikke at betale de mange tusinde kr. ekstra bare for et par dage mere.
Men 11.330 DKK for 2 stk. i juli. Det er da vist OK..

Har du ikke fået en e-ticket, der vil bookingklassen fremgå et sted på billetten.
Af nysgerrighed, hvis du ikke har fået en e-ticket, hvor købte du billetten?

PS så nu lige at det var flybillet.dk, og det er skide irriterende at man ikke kan se bookingklasse, før billetten er bestilt, men du burde have fået andet end bookingbekræftelse.

sudsakhon
Har du ikke fået en e-ticket, der vil bookingklassen fremgå et sted på billetten.
Af nysgerrighed, hvis du ikke har fået en e-ticket, hvor købte du billetten?

PS så nu lige at det var flybillet.dk, og det er skide irriterende at man ikke kan se bookingklasse, før billetten er bestilt, men du burde have fået andet end bookingbekræftelse.

Øhhhh... Lige en rettelse..Det var "Travellink" der stod for den endelige bekræftelse.
Tror at jeg fik blandet "flybillet.dk" ind i det fordi det var en af "indgangene""

Bekræftelse xxxxx til Bangkok yyyy2012 fra Travellink Privatrejser
Elektronisk billet
OBS! Vi sender ingen papirbillet. Medbring altid denne bookingbekræftelse på rejsen sammen med dit pas.

Men det er så'n en fætter man får.
jeg har fløjet verden tynd på denne måde, fløj fra Miami til Rio ved at bokke på nettet i receptionen på hotellet aftenen før. Og masser af gange med andre maskiner.

Jeg tror, at grunden til min opmærksomhed på "flyklassen" denne gang er, at jeg har optjent point i Star Alliance, og havde tænkt over at ville benytte disse.
Når jeg fløj på andre destinationer, har jeg været ligeglad med hvilke billetklasser, de havde påduttet bestillingen.

Men er helt enig: Det er faktisk et problem, at man ikke kan se klassen. Det gør jo, at man kan foretage nogle forkerte valg.

Man kan faktisk på den baggrund hæve købet uden tab, også på en "ikke refunderbar billet", på baggrund af det man kalder "bristede forudsætninger".
Men til den pris jeg alligevel har fået billetterne til synes jeg ikke det er interessant.

Christina
Ja, vi fik bestilt billetter af 2 gange hos thai - da vores søn gerne ville med alligevel - vi sendte en mail til dem og spurgte om vi kunne få lov at få sæder sammen - ingen problem - ikke at vi selv valgte, men oplevede bestemt ingen problemer med det.

Fik dog at vide, at hvis f.eks min mand gerne ville have mere ben plads skulle han da betale dobbelt op - så kunne det lade sig gøre - hmmm det gør han så ikk lige Grin
You must be the change - you want to see in the world - Ghandi

vandango
flyer skrev:

Boarding pas kan du printe ud. Jeg plejer ikke at gøre det, jeg checker kun ind, for at få et sæde ved gangen.

Så får jeg mit boardingpas ved skranken.
Redigeret af vandango d. 19/06-2012 10:56

natty
sudsakhon skrev:

Bekræftelse xxxxx til Bangkok yyyy2012 fra Travellink Privatrejser
Elektronisk billet
OBS! Vi sender ingen papirbillet. Medbring altid denne bookingbekræftelse på rejsen sammen med dit pas.

Der står da at det er en elektronisk billet, står der ikke et eller andet sted på billetten noget som dette her:

TG WX21DDK0,
FCL: WX21DDK0 eller BK: W

W står så for bookingklasse.

Et lille fif, hvis du på travellink.dk, vælger forretningsrejser, kan man når man har valgt en afgang, trykke på billetregler og så kommer sådan en fætter op:
Udrejse
1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 1 ADT CPHBKK TG WX21DDK0 PU 1 S
FCL: WX21DDK0 TRF: 170 RULE: EU51 BK: W
PTC: ADT-ADULT FTC: XEF-EXCURSION FARE 4TH LEVEL
AP.ADVANCE RES/TKT
FOR WX21DDK0 TYPE FARES......
hjemrejse:
1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 2 ADT BKKCPH TG VX21DDK0 PU 1 S
FCL: VX21DDK0 TRF: 170 RULE: EU51 BK: V
PTC: ADT-ADULT FTC: XEL-EXCURSION FARE 3RD LEVEL
AP.ADVANCE RES/TKT
FOR VX21DDK0 TYPE FARES

Teksten viser at CPH-BKK er i W-klasse og BKK-CPH er i V-klasse.

Iøvrigt, jeg ønsker ikke at lyde som en reklamesøjle, men hvis man kan holde ud at flyve med SAS og det er vigtigt for en at optjene point, optjener man nu fuldt antal point hvis man er medlem af deres eget program, modsat hos Thai.. Altså mindst 5400 eurobonus point for en enkelt CPH-BKK.

Lung Yao
sudsakhon skrev:
Lung Yao:

idste ikke, at der var noget, der hed "21 dages promotion". Jeg arrangerede rejsens længde efter prisen. Og det kan jeg se, er lige 21 dage. Gad ikke at betale de mange tusinde kr. ekstra bare for et par dage mere. Men 11.330 DKK for 2 stk. i juli. Det er da vist OK..

Jep, det jeg mente var at de billetter som du kunne købe fx. hos TG var af en anden Class kategori.
Ligeledes som du skriver i svar #7:
Men er helt enig: Det er faktisk et problem, at man ikke kan se klassen. Det gør jo, at man kan foretage nogle forkerte valg.
Man kan faktisk på den baggrund hæve købet uden tab, også på en "ikke refunderbar billet", på baggrund af det man kalder "bristede forudsætninger".

Det samme gører sig gældende når de annoncerer med priser : CPH-BKK retur XXXX kr. Nogle er "ærlige " nok til at skrive enten FRA XXXX -Inkl-Exkl. TAX- gyldig/max 21 dage, men ikke alle gører det (sikkert ikke Online selskaber).

Så vidt jeg erindrer så kører 21 dages "promotion" til slutningen af September, hvis det er ikke lavet om igen(forlænget).
En af vores bekendt med familie gav 4790kr per billet med TG, med afrejse den 25-06 og 21 dage frem, men vi skulle give 7900 bare fordi vi skulle være 30 dage i LOS.

.

sudsakhon
En af vores bekendt med familie gav 4790kr per billet med TG, med afrejse den 25-06 og 21 dage frem, men vi skulle give 7900 bare fordi vi skulle være 30 dage i LOS.

Det var også sådan noget, jeg var ude i med hensyn til prisen
Kunne ikke være sikker på, at konen kunne få 4 ugers ferie i rap, idet der ikke er tradition for det på hendes abejdsplads. Så det passede mig fint med 3 uger i solen.

Natty:
Tak for fif'et..

Det er rigtigt, at det er en elektronisk billet (ikke bare en bekræftelse, som jeg fablede om) men der er ikke angivet koder.
Ved søgning på https://www.check... kan man finde denne oplysning;
Pristype: Økonomi med begrænsninger

Hvilken er den eneste, der refererer til, at der regler for billettypen.

Nu har jeg bare "for sjov" kontaktet Travellink for at høre hvordan man i sine salgsbetingelser ikke oplyser restriktionerne ved købet.
De kom med en lang tågesnak om, at så skulle jeg have købt billetten direkte ved Thai.
Mit argument var, at det nok var en løsning, men så skulle man ved købet da gøres opmærksom på om der var forhold, der begrænsede billettens anvendelse.

De mente, at det er Thai's regler, ikke deres. Det er også korrekt, men Travellink er sælgeren, og må som sådan stå til ansvar for at meddele begrænsninger.

Jeg henviste til deres salgsbeytingelser, hvori det ikke fremgår, at der kan være pålagt begrænsninger på de solgte produkter.

Det var faktisk således, at min nye telefonveninde mente, at købeloven ikke var gældende for dette køb.

Jeg har bedt deres juridiske afdeling om at kontakte mig.

Jeg får næppe noget ud af henvendelsen, andet end at jeg er nysgerrig på hvorledes de vil sno sig udenom de ret klare regler for køb.
Der er jo solgt et mangelfuldt produkt, og som sådan har man i visse tilfælde mulighed for prisnedsættelse (det sner næppe uden dem, og det gider jeg trods alt ikke)

Måske kan jeg lære noget ;-) Et lille smuthul, som man ikke havde forudset. Så er det jo vigtig viden.

Skal nok poste når svaret foreligger

Spring til debat: