Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Jeg rejser til Thailand d. 9. juli og skal hjem igen til DK d. 31. juli.
Jeg har et lille ønske om at besøge Vietnam 5-7 dage. Hvordan er reglerne for ind og udrejse fra Thailand, og skal jeg bestille visum hjemmefra af nogen art for sådan en sviptur til Vietnam?
Jeg mener at have hørt at sådan en tur ud af Thailand skal ligge i slutningen af mine ferie, men er ikke sikker.
Jeg har planer om at starte min ferie i Bangkok 3-4 dage inde jeg skal til Vietnam. Mht. til flybillet til Vietnam (Ho Chi Minh) må i evt gerne komme med forslag om flyselvskaber så jeg allerede nu kan booke billet. Hvis det er nemmere i en af mange Bangkoks små rejseselvskaber er det ok.
På forhånd tak.
Peter
Hej Pede.
Du skal som dansker ikke have visum til Vietnam,hvis du skal være der mere end 15 dage.Hvis du flyver,så book en retur billet,da de kan finde på at ville se den når rejser ind uden visa.Jeg fløj derover med Airasia og det virkede upåkladeligt,så det er bare at søge lidt rundt.
Hvad angår Ho chi minh ccity,så forbered dig på et kultur chock,en skøn by med masser af liv og puls,men pas lidt på med "sorte" taxaér og omkring en milion scootere.
Håber du får en god tur.
Jeg mener at have hørt at sådan en tur ud af Thailand skal ligge i slutningen af mine ferie, men er ikke sikker.
Det er sådan set korrekt, det du har læst, men det gælder kun hvis du rejser over land.
dvs. at hvis du tog til feks. Laos og retur over land, ville du kun få et 15 dages stempel i dit pas, når du kommer tilbage til Thailand, og det kan jo så skabe problemer.
Men da du sikkert flyver frem og tilbage til Vietnam vil du få et nyt 30 dages stempel i passet. Sådan har det ihvertfald fungeret de gange jeg er fløjet frem og tilbage til Laos og Myanmar.
Iøvrigt gpdt at være up-to-date, da reglerne kan ændres engang imellem.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
Tak for jeres hurtige svar. Ja, jeg var nemlig i Laos for 3 år siden og fik da at vide at der var visse regler for ind og udrejse fra Thailand.
Men ingen problemer med et smut til Vietnam..dejligt
Hvad med et smut til Burma, da jeg også skal til Chiang Mai.
Hej Pede.
Du skal som dansker ikke have visum til Vietnam,hvis du skal være der mere end 15 dage.Hvis du flyver,så book en retur billet,da de kan finde på at ville se den når rejser ind uden visa.Jeg fløj derover med Airasia og det virkede upåkladeligt,så det er bare at søge lidt rundt.
Hvad angår Ho chi minh ccity,så forbered dig på et kultur chock,en skøn by med masser af liv og puls,men pas lidt på med "sorte" taxaér og omkring en milion scootere.
Håber du får en god tur.
Ups en fejl havde sneget sig ind,du skal ikke have visum,hvis du skal være maks 15 dage i Vietnam.