Se indlæg|
Saa fik jeg job i Thailand
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 27/06-2012 05:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Jeg er en af dem der i aarevis har droemt om at bo og arbejde i Thailand og nu er muligheden der. Godt job i serioes virksomhed, god loen, bolig mv. MEN, er jeg ved at faa kolde foeder? Har jeg lyst til at forlade DKK? Besvaeret med at saelge bolig, bil osv. Nu er jeg i syv sind. Er det bedst at nogle droemme forbliver droemme og ikke realiseres? Kan en droem blive et mareridt hvis den opfyldes? Jeg tager jo nok jobbet for ellers vil jeg sikkert fortryde det resten af mit liv.... isaer naar den daglige trummerum i DK igen begynder.... Sikkert andre der tumler med samme tanker... ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 27/06-2012 06:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Unggoy, nu har du muligheden saa bare se at komme afsted. Held og lykke. Haaber du har kontrakt med firmaet som ikke blot er for en kort tid for saa kunne du faa et problem med opholdstilladelse osv. sidenhen. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 27/06-2012 06:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Det er en helt naturlig reaktion ... tro mig, jeg har selv proevet det en del gange. Det er bare at springe ud i det. Unggoy skrev:
Jeg er en af dem der i aarevis har droemt om at bo og arbejde i Thailand og nu er muligheden der. Godt job i serioes virksomhed, god loen, bolig mv. MEN, er jeg ved at faa kolde foeder? Har jeg lyst til at forlade DKK? Besvaeret med at saelge bolig, bil osv. Nu er jeg i syv sind. Er det bedst at nogle droemme forbliver droemme og ikke realiseres? Kan en droem blive et mareridt hvis den opfyldes? Jeg tager jo nok jobbet for ellers vil jeg sikkert fortryde det resten af mit liv.... isaer naar den daglige trummerum i DK igen begynder.... Sikkert andre der tumler med samme tanker... ![]() One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 27/06-2012 07:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvorfor ikke nøjes med at udleje boligen i Danmark i første omgang? Dels vil du måske kunne få en bedre pris om nogle år, når markedet retter sig op, og dels har du mulighed for at vende tilbage, hvis virkeligheden ikke svarer til drømmen.
|
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 27/06-2012 10:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Hej, Jeg vil først og fremmest anbefale dig at beholde din bolig, indtil du er 100% sikker at alt går vel med det nye job. Få sikret en kontrakt med lang opsigelse og hvor firmaet skal betale dig en god pose penge, hvis de pludselig fyrer dig inden kontrakten udløber. Har set det før... hvor folk skuffet efter få måneder må vende snuden hjemad. Derfor bør du heller ikke til en start sælge din bolig, medmindre det er absolut nødvendigt. Med hensyn ti at tage afsted, så kan jeg kun sige... "GØR DET!!!" Jeg har personlig aldrig fortrudt nogle af mine udenlandsophold, selv om det også har været meget besværligt indimellem. I dag, kunne jeg aldrig finde på at vende tilbage til DK, om så jeg er nødsaget til at arbejde i et gadekøkken. Husk: Du lever kun EN gang - og nu har du endelig chancen. Held og lykke. |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 27/06-2012 14:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Ja!!! grib chancen og ta springet nu imens du har chancen, i morgen er det måske forsent, du lever kun en gang.![]() Har selv gjort det samme og aldrig fortrudt det, og kunne heller aldrig drømme om at vende tilbage til DK |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/06-2012 14:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
hvor er det henne? |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 27/06-2012 16:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
PATINYA skrev: Ja!!! grib chancen og ta springet nu imens du har chancen, i morgen er det måske forsent, du lever kun en gang. ![]() Har selv gjort det samme og aldrig fortrudt det, og kunne heller aldrig drømme om at vende tilbage til DK Helt enig. Hvis du har mulighed for at forfølge din drøm så gør det. Der er ikke noget værre end at blive gammel og fortryde, og man slet ikke har mulighederne mere til at forfølge drømmen. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/06-2012 17:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Yes, more information please... Hvilken type job.? Hvor.? Bakuri.? |
|
|
|
| parker75 |
Lagt på d. 27/06-2012 17:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Jeg syntes helt sikkert du skal sige ja til jobbet og komme afsted. Jeg har selv gået med tanken i årsvis og har i sidste måned taget beslutningen. Jeg har sagt mit job op, fremlejet lejlighed osv og flytter til Thailand. Jeg vil gerne forbedre mit Thai og tager derfor til Bangkok for at studere. Det var en stor beslutning og hver gang faldt undskyldningen tilbage på, at det nok ikke var smart at droppe en fast indkomst og fast arbejde. Men nu gider jeg ikke tænke på det længere. Hvis det går helt galt kan man jo altid bare tage tilbage igen. Og så bliver man jo heller ikke yngre... ;-) Held og lykke. รักประเทศไทย
[url]www.bangkok37.com[/url] |
|
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 29/06-2012 06:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Tak for alle de velmene svar og gode raad! jeg vil fremleje og saa tage den derfra. Der er kontrakt og ordnede forhold. Jeg kan ihvertefald ikke forvente mig mere i Thailand. Det er i BKK og nej, ikke for Bakuri ![]() |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 29/06-2012 06:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
husk lige at fremleje til en bestemt dato,ellers løber lejen lige så lang som lejeren vil......![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 29/06-2012 09:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@Unggoy En vigtig detalje, er at arbejdsgivere i Thailand er forpligtet til at tegne sygeforsikring for udenlandske arbejdstagere Men inden du får det hele på plads, så ville det være et ret dumt træk ikke selv at sørge for det hjemmefra. Hvis man kommer galt afsted er det sidste man ønsker at skulle kæmpe med den slags også |
|
|
|
| prh |
Lagt på d. 29/06-2012 19:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Ganske kort, hellere ærgrer sig over noget man har gjort, end over noget man ikke fik gjort. Så kom bare afsted, men brug selvfølgelig sund fornuft. Held og lykke! |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2012 21:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
sudsakhon skrev: @Unggoy En vigtig detalje, er at arbejdsgivere i Thailand er forpligtet til at tegne sygeforsikring for udenlandske arbejdstagere Men inden du får det hele på plads, så ville det være et ret dumt træk ikke selv at sørge for det hjemmefra. Hvis man kommer galt afsted er det sidste man ønsker at skulle kæmpe med den slags også Arbejdsgivere i Thailand er forpligtet til at tegne sygeforsikring for ALLE arbejdstagere. I øvrigt, mht. udlejning af bolig i Danmark for udenlandsdanskere, så bør man sikre sig, at der ikke opstår en skatte-konflikt. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 29/06-2012 21:52 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.