Se indlæg|
reform af førtidspension og fleksjob
|
|
| waree |
Lagt på d. 30/06-2012 20:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 304 |
Alle, der i dag er på førtidspension, bliver ikke berørt af reformen, medmindre de flytter uden for EU/EØS. Folk i fleksjob bliver heller ikke berørt, medmindre de mister deres fleksjob eller skifter til et andet fleksjob. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- kopieret fra berlinske tidende -------------------------------------------------------------------------------------------- som jeg læser dette bliver vi alle ramt der er på førtidspension, med ord´ningen efter år 2003, der bor i thailand. hvad mener i håber det bedste men frygter det værste for mange fastboende i los |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 30/06-2012 20:40
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Sakset fra udspil i februar: Regeringen lægger op til, at der ikke skal være gunstigere regler for førtidspensionister på ny ordning, end der er for førtidspensionister på gammel ordning. Derfor skal førtidspensionister på ny ordning, der flytter til et land uden for EU/EØS, ikke kunne tage hele pensionen med. http://www.bm.dk/...kabet.aspx Som jeg læser teksten gælder ændringerne for perspner som flytter , altså ikke dem som er flyttet, men hvem ved forligsteksten er endnu ikke offentlig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/07-2012 17:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Har læst lidt ind i dit link, er også meget bekymret for pensionisterne efter 2003 ordningen. Vi må se hvad der sker. Selvom jeg er skatteyder i Danmark, bryder jeg mig ikke om, at de svageste skal rammes. Vi har en meget spændende politisk situation i øjeblikket, socialdemokratiet har ingen politiske fløje mere, de er blevet borgerlige. SF er hoppet med på bølgen, fatter ikke hvad der sker? Det ultra borgerlige parti radikale venstre, har trukket hele den røde fløj mod højre rent økonomisk, plus at partiet med A og SF´s stemmer kan få flere udlændinge til Danmark, som vi aldrig nogensinde kan integrere eller få i beskæftigelse, eller har penge til at forsørge, som hvor vi ved hvor det ender - nemlig evig forsørgelse. Tak! radikale venstre. Jeg er rystet over reformerne, og jeg har meldt mig ud af mit nuværende parti, så jeg kan vælge frit til næste valg. Redigeret af vandango d. 01/07-2012 18:02 |
|
|
|
| mr bark wan |
Lagt på d. 01/07-2012 17:58
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
penge skal gå til dem, der skaffer forsørgelse. Det kan kun være sådan..
DON'T GO SEE MY PINGPONG SHOW. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 01/07-2012 18:07
|
|
Jeg betaler min høje skat hver måned med glæde, men nægter at leve i et samfund der er reageret af de radikale venstre. |
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 01/07-2012 18:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Selvom DF ikke er med i forliget, ser det ud som om at en af deres mærkesager, fra 2020 planen, alligevel er kommet med i denne reform af førtidspension. Nemlig at nye 2003 førtidspensionister skal stilles lige så ringe som gamle førtidspensionister hvis de vælger at rejse ud af EU/EØS At regeringen samtidige ligger op til at gamle førtidspensionister, af frivillighedens vej, skal ligestilles med de nye førtidspensionister, og dermed have dagpengesats, i stedet for en masse tillæg, gør hele sagen en hel del rodet. Så imens man er ved at udfase den gamle førtidspension så er man samtidige i gang med at genindfører den for førtidspensionister der forlader EU/EØS Men på den anden side så sejler det hele for regeringen, så dette tiltag er vel som man kunne forvente. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 01/07-2012 19:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Måske man lige skulle slå koldt vand i blodet, indtil der foreligger noget mere konkret.
|
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 02/07-2012 07:54
|
|
Lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet (uden for EU/EØS) Kun en del af førtidspensionen efter ny ordning kan fremadrettet medtages til lande uden for EU/EØS. Med forslaget bringes reglerne for førtidspension i overens-stemmelse med de regler, der allerede gælder for folkepension og førtidspension efter den gamle ordning, hvor pensionstillægget ikke kan medtages til lande uden-for EU/EØS. ---------------------------------------------- ![]() tak for kaffe surt for mange |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 02/07-2012 08:09
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Er der nogen der har tjek på den nye regel med førtidspensionister skal have en helbredsvurdering hver 5. år? Jeg glæder mig til at se hele lovforslaget..... ![]() |
|
|
|
| waree |
Lagt på d. 02/07-2012 08:45
|
|
http://www.bm.dk/...e_fop.ashx |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 02/07-2012 09:15
|
|
Heldigvis ser det ud til i slutningen af dit link, at fastboende pensionister i Thailand, oppebærer pensionen fremover som hidtil. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 02/07-2012 09:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
vandango skrev: Heldigvis ser det ud til i slutningen af dit link, at fastboende pensionister i Thailand, oppebærer pensionen fremover som hidtil. Men nye vil blive ramt: 4. Førtidspension og merudgiftsydelse Lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet (uden for EU/EØS) Kun en del af førtidspensionen efter ny ordning kan fremadrettet medtages til lande uden for EU/EØS. Med forslaget bringes reglerne for førtidspension i overens-stemmelse med de regler, der allerede gælder for folkepension og førtidspension efter den gamle ordning, hvor pensionstillægget ikke kan medtages til lande uden-for EU/EØS. |
|
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 07/07-2012 10:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Trækker dette indlæg frem igen. I løbet af ugen har jeg flere gange talt i tlf med et medlem herinde fra som ligesom mig er førtidspensionist efter "nye" regler og bosat permanent i Thailand, om den kommende reform for førtidspensionister. I fredags tog han så gennem sin mor i DK kontakt til Pensionsstyrelsen for at få klaring på det hele, og Pensionsstyrelsen meddelte ham at den nye reform ikke vedrører Førtidspensionister som er permanent bosat i Thailand før årsskiftet 2013, men efter nytår gælder den nye reform for førtidspensionister som bosætter sig udenfor EU+Eøs. Det er Pensionsstyrelsens melding, så angrib nu ikke mig. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 07/07-2012 10:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
bentmj skrev: Trækker dette indlæg frem igen. I løbet af ugen har jeg flere gange talt i tlf med et medlem herinde fra som ligesom mig er førtidspensionist efter "nye" regler og bosat permanent i Thailand, om den kommende reform for førtidspensionister. I fredags tog han så gennem sin mor i DK kontakt til Pensionsstyrelsen for at få klaring på det hele, og Pensionsstyrelsen meddelte ham at den nye reform ikke vedrører Førtidspensionister som er permanent bosat i Thailand før årsskiftet 2013, men efter nytår gælder den nye reform for førtidspensionister som bosætter sig udenfor EU+Eøs. Det er Pensionsstyrelsens melding, så angrib nu ikke mig. Ja alle der er bosat uden for eu per 1/1-2013 bliver ikke berørt.... ![]() |
|
|
|
| jan svitzer |
Lagt på d. 08/07-2012 14:11
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.