Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
12 call optankning
|
|
| HD |
Lagt på d. 06/07-2012 22:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
Jeg er ca. 2 gange om året i Thailand og har stadig mit gamle telf. nr. fra 12 call. Når jeg tanker op i DK for 100 bath udløber den efter ca 10 dage. Er der en anden måde så jeg ikke skal gøre det så tit. I april tankede jeg op i Thailand for 500 bath og varede ca. 2 måneder, kommer tilbage i okt. |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 07/07-2012 00:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Når du er i Thailand hvorfor går du så ikke ind i en 12 call butik og spørger dem ?? eller skifter selskab ?? du kan få det samme nr. i et andet selskab Hilsen Cesse |
|
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 07/07-2012 04:52
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
hvorfor ik skifte til true m jeg har haft det samme nummer i 3 år nu og når jeg tanker op med 100 baht så gælder det i 1 år |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/07-2012 09:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
kongeboaen skrev: hvorfor ik skifte til true m jeg har haft det samme nummer i 3 år nu og når jeg tanker op med 100 baht så gælder det i 1 år Skal du så ind i en af butikkerne for at få et simcard? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 07/07-2012 09:52
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
HD skrev: Jeg er ca. 2 gange om året i Thailand og har stadig mit gamle telf. nr. fra 12 call. Når jeg tanker op i DK for 100 bath udløber den efter ca 10 dage. Er der en anden måde så jeg ikke skal gøre det så tit. I april tankede jeg op i Thailand for 500 bath og varede ca. 2 måneder, kommer tilbage i okt. 12-call har forskellige muligheder på deres SIM kort. Mit 12-call gælder et år efter optankning. Ring eller mail til deres call center så kan du få dem til at ændre det. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 07/07-2012 09:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Hvis jeg har væreti DK i længere tid og kortet er udløbet, går jeg ind i deres center i lufthavnen og spørger om de kan åbne det igen, for der står penge tilbage. Nogle gange har jeg betalt 50 bth for åbning, men så kører det også videre. SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 07/07-2012 10:11
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Hejsa Steenj Hvor ligger det center i lufthavnen? For jeg har nemlig også 12 call og da jeg havde lånt det ud til en der var i thailand, virkede det lige pludselig ikke mere, selv om det skulle virke i hvert fald til november måned i år. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 07/07-2012 10:18
|
|
Det ligger lige efter du er gennem tolden, sammen med bla. bil udlejningsfirmaerne.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/07-2012 11:24
|
|
John skrev: HD skrev: Jeg er ca. 2 gange om året i Thailand og har stadig mit gamle telf. nr. fra 12 call. Når jeg tanker op i DK for 100 bath udløber den efter ca 10 dage. Er der en anden måde så jeg ikke skal gøre det så tit. I april tankede jeg op i Thailand for 500 bath og varede ca. 2 måneder, kommer tilbage i okt. 12-call har forskellige muligheder på deres SIM kort. Mit 12-call gælder et år efter optankning. Ring eller mail til deres call center så kan du få dem til at ændre det. Altså hallo - jeg ringer lige ind og så er den fixet. Hvordan gør man rent praktisk, hvordan gjorde du og hvilket sprog brugte du? Hvad skal man sige til dem for at få denne ændring, og hvad hedder denne ændring? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 07/07-2012 13:06
|
|
vandango skrev: John skrev: HD skrev: Jeg er ca. 2 gange om året i Thailand og har stadig mit gamle telf. nr. fra 12 call. Når jeg tanker op i DK for 100 bath udløber den efter ca 10 dage. Er der en anden måde så jeg ikke skal gøre det så tit. I april tankede jeg op i Thailand for 500 bath og varede ca. 2 måneder, kommer tilbage i okt. 12-call har forskellige muligheder på deres SIM kort. Mit 12-call gælder et år efter optankning. Ring eller mail til deres call center så kan du få dem til at ændre det. Altså hallo - jeg ringer lige ind og så er den fixet. Hvordan gør man rent praktisk, hvordan gjorde du og hvilket sprog brugte du? Hvad skal man sige til dem for at få denne ændring, og hvad hedder denne ændring? Ja du kan ringe, kan ikke lige finde det internationale tlf. nr til deres call center - men prøv selv at søg. Eller skriv til dem via denne side: http://www.ais.co...enter.html Du kan henvende dig på Thai eller Engelsk...... Du skal selvfølgelig give dem dit tlf. nr. og forklare dem dit problem, så er jeg sikker på at de kan hjælpe. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 07/07-2012 14:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Konen have et 1-2call der var udløbet - jeg skrev til dem på engelsk vi hje´mmesiden, fik svar tilbage at de ikke kunne gen-åbne det! Så det kan ikke altid lade sig gøre... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 07/07-2012 20:09
|
|
Ahhh kiggede lige på John´s link - tak! Det er jo AIS der har 1-2call, næste gang går jeg ind i deres servicecenter og forklarer mit problem, jeg er i forvejen internetkunde dér. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 07/07-2012 20:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
pdrhan skrev: Konen have et 1-2call der var udløbet - jeg skrev til dem på engelsk vi hje´mmesiden, fik svar tilbage at de ikke kunne gen-åbne det! Så det kan ikke altid lade sig gøre... Netop, og hvis du ringer til det nummer som din kone havde før så ville du opdage at den er allerede "videresolgt" til en ny kunde. Allerede sidste år(måske også tidligere) har AIS/12Call handlede med SIM kort af forskelige gyldighed.(varighed). Eneste måde at få deres "levetid" forlænget er at få een i Thailand til at "Topup", hver måned (kan ikke huske hvad var minimum beløbet). Det var næsten umuligt at få 1år SIM kort. Det samme oplevede vi hos DTAC i sidste uge, da papdatteren skulle have et nyt SIM kort istedet for den "døde 12Call". Hun kunne kun få er kort gyldigt i 90 dage og ved næste optankning ville hun så få yderligere 90 dage, osv.osv. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 08/07-2012 09:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Jeg har lige igår været inde i én af deres butikker og der forklarede de min kone og mig at det kun gælder én md og som Lung Yao skriver, er man nød til at få én til at tanke op én gang om md.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 08/07-2012 09:48
|
|
Meget mærkeligt. Jeg er i Danmark og har lige sat 100 thb. ind på min tlf. via Kasikorn top-up, og nu gælder mit tlf. nr. til 08.07.2013 dvs. et helt år.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 08/07-2012 10:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Lung Yao skrev: pdrhan skrev: Konen have et 1-2call der var udløbet - jeg skrev til dem på engelsk vi hje´mmesiden, fik svar tilbage at de ikke kunne gen-åbne det! Så det kan ikke altid lade sig gøre... Netop, og hvis du ringer til det nummer som din kone havde før så ville du opdage at den er allerede "videresolgt" til en ny kunde. Allerede sidste år(måske også tidligere) har AIS/12Call handlede med SIM kort af forskelige gyldighed.(varighed). Eneste måde at få deres "levetid" forlænget er at få een i Thailand til at "Topup", hver måned (kan ikke huske hvad var minimum beløbet). Det var næsten umuligt at få 1år SIM kort. Det samme oplevede vi hos DTAC i sidste uge, da papdatteren skulle have et nyt SIM kort istedet for den "døde 12Call". Hun kunne kun få er kort gyldigt i 90 dage og ved næste optankning ville hun så få yderligere 90 dage, osv.osv. DTAC tilbyder en Day Give-Away Service, hvor gyldigheden mod betaling kan forlænges op til 365 dage. Servicen kan kaldes direkte fra telefonen eller fra Happy Web Service. Day Give-Away Service |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 08/07-2012 11:09
|
|
John skrev: Meget mærkeligt. Jeg er i Danmark og har lige sat 100 thb. ind på min tlf. via Kasikorn top-up, og nu gælder mit tlf. nr. til 08.07.2013 dvs. et helt år. ![]() Dvs. at 1-2call kommunikerer med dig i Danmark? Jeg kan selv bruge samme netbank, men har dog kun gjort det til min forlovedes elendige internet i Thailand. Passer ikke - har også tanket hendes mobil op én gang. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 08/07-2012 11:44
|
|
Ja 12-call kommunikerer med mig, Sim kortet virker også i DK, jeg kan ringe og sende/ modtage SMS/mms.
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/07-2012 13:07
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
John skrev: Ja 12-call kommunikerer med mig, Sim kortet virker også i DK, jeg kan ringe og sende/ modtage SMS/mms. jeps 1-2call bruger Telia´s net i DK Og der kan toppes op direkte fra 1-2call´s hjemmeside:
Redigeret af pdrhan d. 08/07-2012 13:14 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 08/07-2012 17:44
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Man kan også overføre penge til sit 1-2-Call nummer fra Kasikorn Bank's netbank selvom man har telefonen liggende i Danmark.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.