Se indlæg
 Udskriv debat
Medbringe computer som checked-in bagage
gg
Er der nogen der har erfaring (evt. via arbejde for flyselskaber/lufthavn) hvad risikoen er når man medbringer en computer (tower kabinet) som checked-in bagage fra CPH til BKK?

Alle tips og tricks på at få denne computer sikkert til Thailand tages imod med kyshånd :-)

P.S.: Jeg flyver direkte med SAS.
Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]

Fido
gg skrev:

Er der nogen der har erfaring (evt. via arbejde for flyselskaber/lufthavn) hvad risikoen er når man medbringer en computer (tower kabinet) som checked-in bagage fra CPH til BKK?

Alle tips og tricks på at få denne computer sikkert til Thailand tages imod med kyshånd :-)

Den største risiko er vel at den bliver smadret og ingen vil erstatte den. Køb en businessclass billet og medbring den som håndbagage.
Wink
One man's ceiling is another man's floor

gg

Den største risiko er vel at den bliver smadret og ingen vil erstatte den. Køb en businessclass billet og medbring den som håndbagage.
Wink

Ja, selvfølgelig er risikoen der, men det ville jo være rart med at få sat noget statistik på :-)
Den er for stor/tung til håndbagage, selv på businessclass er der regler der skal følges :-)

keniko
gg skrev:

Tjah.. personligt ville jeg tage harddisken ud og medbringe som håndbaggage. Resten ville jeg prøve at pakke så godt som muligt, med tanke på, hvorledes de meget hårdhændet behandler ens medbragte baggage!

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

gg

Tjah.. personligt ville jeg tage harddisken ud og medbringe som håndbaggage. Resten ville jeg prøve at pakke så godt som muligt, med tanke på, hvorledes de meget hårdhændet behandler ens medbragte baggage!

Mvh

K.

Har faktisk overvejet at tage motherboardet ud også og medbringe som håndbagage. Så er det kun kabinettet (og dermed det billigste) der evt. skal erstattes.

birkedhoj
tag back-up på extern harddisk evt. Og køb en ny i thailand, vel billigere end en buisness class billet hvis du vil rejse Økonomi. (hvad med monitor?)Smile
Ole
Flyver PE med THAI altid

Kim Ludvigsen
birkedhoj skrev: (hvad med monitor?)Smile

Jeg slæber en monitor med mig på mine rejser. Der har aldrig være problemer med den, men den ligger så også i den originale kasse med flamingo-beskyttelse. Jeg ville også tage harddisken ud og medbringe den som håndbagage. Bundkortet burde ikke være et problem, når det sidder i kabinettet, men pak kabinettet ind i noget beskyttende for en sikkerheds skyld.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Lung Yao
gg skrev:

Lige et par ting som kræver yderligere forklaring:

- Årsagen til at HELE Twr PC skal slæbes til Thailand ? Affektions værdien? Økonomien ?

For mig lyder det som om at slæbe "Isterninger til Grønland" eller "sand til Sahara".

- Er der nogle personlige dataer som du ville gemme?
Som mange har allerede påpeget, så er det nemmere enten at tage HDDen med eller lave en sikkerheds kopi på en externt HDD og tage den til TH.

Har faktisk overvejet at tage motherboardet ud også og medbringe som håndbagage. Så er det kun kabinettet (og dermed det billigste) der evt. skal erstattes.

Mange komponenter kan du købe fordelagtigt i TH, fx.husk på at SEAGATE fabrikken ligger i Sung Noen(25km fra Korat), Motherboard (komplet og bedre)/grafikkort /brænder kan også erhverves i TH (Pantip Plaza m.m.) , men du kan selvfølgeligt slæbe dit eget med CPU , PU (strømforsyning), + diverse kabler kan ikke betale sig at slæbe.
Og du kan få (medmindre at du er ud på "Lars T...... marker) få en "IT" forretning til at montere hele moleviten for 1-2000B, og testet i et nyt kabinet.

Jeg kan heller ikke forstå folk som slæber deres skærm med til TH, den anden vej til DK er forståeligt nok.

Bare mit syn om emnet.

.
Redigeret af Lung Yao d. 24/07-2012 12:50
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

birkedhoj
Jeg haft min 17" dell bærbare med som ind chekket baggage, og lagt den i midten af kufferten "polstret" af div. beklædning. Den er stadig hel og fin.
fik en ipad af fruen i fødselsdagsgave sidste måned. Til Januar kan jeg godt klare mig med den på ferie. Men det er jo en helt anden sag.
Ole
Flyver PE med THAI altid

Kim Ludvigsen
Lung Yao skrev:
Jeg kan heller ikke forstå folk som slæber deres skærm med til TH, den anden vej til DK er forståeligt nok.

Skærmene er ikke specielt billigere i Thailand. Og når man tænker på garanti/reklamationsret, er det normalt bedre at købe sådan en i Danmark.

Desuden, når man allerede har en skærm, er det da dumt at købe en ny, hver gang man skal til Thailand.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Lung Yao
Kim Ludvigsen skrev:

Lung Yao skrev:

Skærmene er ikke specielt billigere i Thailand. Og når man tænker på garanti/reklamationsret, er det normalt bedre at købe sådan en i Danmark.
Desuden, når man allerede har en skærm, er det da dumt at købe en ny, hver gang man skal til Thailand.

Korrekt, men du slæber vel ikke den "frem og tilbage" til og fra DK ?. M.h.t. garantien så skal du også medbringe/indsende den til DK ved evt. reparation. Men jeg ville medgive dig at mange forretninger kun giver 14 dage/1mnd garanti medmindre at de er med i Worldwide garanti ordningen.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
birkedhoj skrev:

Jeg haft min 17" dell bærbare med som ind chekket baggage, og lagt den i midten af kufferten "polstret" af div. beklædning. Den er stadig hel og fin.
fik en ipad af fruen i fødselsdagsgave sidste måned. Til Januar kan jeg godt klare mig med den på ferie. Men det er jo en helt anden sag.
Ole
Og du kunne evt. bruge "boblefolie":
http://www.billig...llage-287/

100m er sikkert nok til mange bærbare eller skærme transporter Tuttelu Tralla

[img]http://www.billigemballage.dk/Resources/Files/Products/7.jpg[/img] is not a valid Image.

.

Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen skrev:

Lung Yao skrev:

Korrekt, men du slæber vel ikke den "frem og tilbage" til og fra DK ?.

Jo. Jeg har en lille notebook, som jeg så tilslutter skærm (20 tommer), tastatur og mus. På den måde får jeg en "stationær" computer, omend den er noget langsommere end den stationære derhjemme. Det er uudholdeligt at sidde i længere tid med den lille notebook-skærm på 10 tommer. Det kunne måske til nød gå på en 14-dages ferie, men jeg er typisk væk i længere tid ad gangen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

THansen
birkedhoj skrev:

Ole

Husk på, at skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (ex. computere) ikke må medbringes i den indtjekkede bagage ved flyvning med SAS og Thai Airways.

Jeg har tidligere kontaktet Thai's kontor i København for at få et uddybende svar på forbudet mod computere i indtjekket bagage. Svaret var, at det gælder al elektronik og skyldes hensynet til flyets sikkerhed....

Thai Airways - Bagage

Indchecket bagage
Brandfarligt, ætsende, radioaktivt, magnetiserende artikler, sprængstoffer, ildelugtende materiale, komprimeret gas, fødevarer og frugt, tændstikker og lightere må ikke medbringes i den indcheckede bagage. Skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (f.eks. værdipapirer, pas, computere, penge, medicin, smykker, kameraer, musikinstrumenter, nøgler og lign.) må ej heller placeres i den indcheckede bagage. Venligst vær opmærksom på, at indchecket bagage bliver lastet i lastrummet og derfor ikke er tilgængeligt under transporten.

gg
IT og elektronik er per definition dyrere i Thailand end det er i Danmark. Især high-end produkter. Og det skyldes udbud/efterspørgsel.

Men tilbage til årsagen. Jeg har en kraftig maskine, i7, proppet med RAM, udstyr, etc. Så at sælge den i DK (med taCool og købe den i TH (er dyrere i TH end DK) vil gøre at jeg taber mange penge på denne maskine, derfor interessen i at have den med.

Skærmen har den laveste værdi, så der køber jeg bare en i TH. Er der virkelig nogen der har prøvet at fragte en sådan til TH? wow :-)

gg
THansen skrev:

birkedhoj skrev:

Ole

Husk på, at skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (ex. computere) ikke må medbringes i den indtjekkede bagage ved flyvning med SAS og Thai Airways.

Jeg har tidligere kontaktet Thai's kontor i København for at få et uddybende svar på forbudet mod computere i indtjekket bagage. Svaret var, at det gælder al elektronik og skyldes hensynet til flyets sikkerhed....

Thai Airways - Bagage

Indchecket bagage
Brandfarligt, ætsende, radioaktivt, magnetiserende artikler, sprængstoffer, ildelugtende materiale, komprimeret gas, fødevarer og frugt, tændstikker og lightere må ikke medbringes i den indcheckede bagage. Skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (f.eks. værdipapirer, pas, computere, penge, medicin, smykker, kameraer, musikinstrumenter, nøgler og lign.) må ej heller placeres i den indcheckede bagage. Venligst vær opmærksom på, at indchecket bagage bliver lastet i lastrummet og derfor ikke er tilgængeligt under transporten.

Ja, den er jo ikke til at tage fejl af!

Lung Yao
Thansen skrev:
.....................................................................................
Skrøbelige ejendele og ejendele af særlig værdi (f.eks. værdipapirer, pas, computere, penge, medicin, smykker, kameraer, musikinstrumenter, nøgler og lign.) må ej heller placeres i den indcheckede bagage. Venligst vær opmærksom på, at indchecket bagage bliver lastet i lastrummet og derfor ikke er tilgængeligt under transporten.

GG skrev
Ja, den er jo ikke til at tage fejl af!

Den første del er af "sikkerheds hensyn"(brand/eksplosions), men den anden del er m.h.t. ANSVAR ved evt. beskadigelse/bortkommelsen, for at frasige enhvert ansvar/erstatningspligt.
Derfor burde det også have stået:
................enhvert fravigelse fra ovenstående sker på passagerens Eget ansvar ().

Lidt OT, men hvad med spiritus/alkoholiske drikkevarer, hvor mange har ikke i tidens løb "indpakket" flasker i kufferten ?

.
Redigeret af Lung Yao d. 24/07-2012 14:22

Kim Ludvigsen
Lung Yao skrev:
Lidt OT, men hvad med spiritus/alkoholiske drikkevarer, hvor mange har ikke i tidens løb "indpakket" flasker i kufferten ?.

He, jeg havde engang smidt en flaske cola i kufferten på en tur til Barcelona, da jeg ikke kunne nå at drikke den. Da kufferten kom ud på rullebåndet, dryppede det så underligt fra den.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Lung Yao
gg skrev:

IT og elektronik er per definition dyrere i Thailand end det er i Danmark. Især high-end produkter. Og det skyldes udbud/efterspørgsel.
Men tilbage til årsagen. Jeg har en kraftig maskine, i7, proppet med RAM, udstyr, etc. Så at sælge den i DK (med taCool og købe den i TH (er dyrere i TH end DK) vil gøre at jeg taber mange penge på denne maskine, derfor interessen i at have den med.
Skærmen har den laveste værdi, så der køber jeg bare en i TH. Er der virkelig nogen der har prøvet at fragte en sådan til TH? wow :-)

Jeg kan se at de er ikke "små" sager i denne maskine.
Kunne du evt. "skille" det ad, og indpakke de dyre dele for at formindske omfanget og senere "genopbygge" maskineni TH med de medbragte dele.
De ville meget nemt kunne pakkes i et lille kuffert eller kasse som håndbagage.

.

Anonym Bruger
Jeg har en sommerdyne, købt i Dk, som jeg pakker i kufferten både frem og tilbage. Ingen problemer med de computere eller andre ting, jeg har haft pakket ind i dynen.

Spring til debat: