Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Medbringe computer som checked-in bagage
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 24/07-2012 15:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
gg skrev: Er der nogen der har erfaring (evt. via arbejde for flyselskaber/lufthavn) hvad risikoen er når man medbringer en computer (tower kabinet) som checked-in bagage fra CPH til BKK? Alle tips og tricks på at få denne computer sikkert til Thailand tages imod med kyshånd :-) P.S.: Jeg flyver direkte med SAS. pil bundkort og HDD ud og medbring i håndbaggage køb et nyt kabinet med PSU blæser mm når du kommer til Thailand klart det nemmeste....de koster ingen penge derude og der er masser at vælge imellem iforhold til herhjemme og som Lung skriver - de kan montere det hele og teste det af mens du venter for 1-2k THB...... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 24/07-2012 15:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Jeg kan se at de er ikke "små" sager i denne maskine. Kunne du evt. "skille" det ad, og indpakke de dyre dele for at formindske omfanget og senere "genopbygge" maskineni TH med de medbragte dele. De ville meget nemt kunne pakkes i et lille kuffert eller kasse som håndbagage. Ja, det er også det jeg har overvejet. Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]
|
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 24/07-2012 16:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Jeg har valgt et kompromis med en monster bærbar computer til arbejdsbrug da jeg rejser meget af tiden ... Skærme køber jeg hvor jeg kommer frem, de er efterhånden så billige at det jeg betragter det som en driftsomkostning.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/07-2012 18:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Lidt OT - Sorry Jeg rejser akkurat på samme måde som Kim Ludvigsen skriver i indlæg # 7,10 og 13 Min monitor (20" widescreen), mit tastatur og en strømskinne er mine faste rejsekammerater. Min montor (3-4 år gammel) har foreløbigt haft fornøjelsen af, at hilse på baggagehandler's i : Danmark - Tyskland - Holland - Finland - Rusland - EUA - Sydafrika - Qatar - Australien - Singapore - Philipinerne - Kina, og den virker sgu endnu. Købe en ny monitor i f.eks. Panthip Plaza BKK ? - Hvorfor det ? - Så længe min trofaste rejsekammerat virker, så er der ikke grund til at bruge en ½ dag + xxxx baht på at anskaffe sig en ny. Jamen kan jeg ikke bare købe en ny, og sælge den når jeg kommer til DK ? - Jo, det kan jeg godt, men alt det bøvl med at sælge en monitor (oprette annonce, ingen garanti, kvitering fra Thailand, svare på henvendelser og forsendelse osv.) er ikke besværet værd. Min samvittghed tillader mig desuden heller ikke at sælge noget, der måske brænder sammen dagen efter. Købere af secondhand PC udstyr har typisk ikke råd til at købe nyt. Så hellere smide monitoren ned i den originale kasse, tape kassen godt til (har indkøbt orange 'FRAGILE' tape til formålet, og er altid med på mine rejser) Hvis jeg var 'gg', så vil jeg gøre følgende: 1) Som der allerede er foreslået - Operer HD og Motherboard ud, og medbring dem som håndbagage. 2) Put tårnet i original kasse hvis den stadigvæk forefindes - ellers 3) Besøge den lokale PC pusher, for at tiltuske mig fornuftig embalage (HD - MB - Tårn) 4) Smide værktøjet jeg brugte til operere HD/MB ud med, ned i kufferten 5) Håbe på at jeg ikke får overvægt. ½ time eter at 'gg' har nået bestemmelsesstedet, så er den stationære køreklar igen - Forhåbentligt
Redigeret af d. 24/07-2012 18:47 |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 24/07-2012 18:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
birkedhoj skrev: Jeg haft min 17" dell bærbare med som ind chekket baggage, og lagt den i midten af kufferten "polstret" af div. beklædning. Den er stadig hel og fin. fik en ipad af fruen i fødselsdagsgave sidste måned. Til Januar kan jeg godt klare mig med den på ferie. Men det er jo en helt anden sag. Ole Det er ikke en bærbar der bliver omtalt..... Eller er det???? SteenJ HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 24/07-2012 19:48
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Nej, det er et sidespor, vi kom ind på, i forbindelse med det at tage en skærm med sig.
|
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 25/07-2012 09:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Jeg forstod godt spørgsmålet Steenj. Det var blot en kommentar over det kan lade sig gøre, at "embalerer" elektronik i an kuffert.![]() Ole Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.