Se indlæg|
Hjælp til noget at se !!!
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/08-2012 05:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Hej hej.. Lige om snart kommer min lille søster på besøg, og planen er at starte i Pattaya da hun VIL se og opleve Walking street, ja ja hvad jeg ikke gøre for familien, så tager 2 dage der for hende skyld... Bagefter er planen hun skal med hjem til mig, og oplever mit Thailand, og se hvordan jeg får min hverdag til at gå.. Der har jeg så planlangt mangeting vi skal se og oplever, da jeg har styr på det (Tro jeg da) MEN vi vil gerne på nogle dag ture her fra (Victory Point, Mor Chit bus station, eller toget) max 2 til 3 time transport hver vej pga min helbred.. Vi er begge 2 IKKE til de helt store turist steder overfyldt med Turister, så gerne noget mindre besøgt/kendt, hvis det er mulige.... Ellers er vi begge åben omkring hvad der skal ses... Vi skal også 3-4 dage til en strand et sted, som hun bestemmer helt selv, Dog vil jeg prøve at styre hende over i mod Bang Saen, da det er den bedste, flottest, reneste strand jeg har besøgt til nu, og vil gerne gense den, men det er op til Søster..... Så vil gerne høre jeres bud på noget at tage ud og se.. 1000 Tak på forhånd... Mvh Badedyret... |
|
|
|
| alkenbo |
Lagt på d. 01/08-2012 05:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 206 |
Muang Boran er et besøg værd. http://www.ancien... |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 01/08-2012 06:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Vi skal også 3-4 dage til en strand et sted, som hun bestemmer helt selv, Dog vil jeg prøve at styre hende over i mod Bang Saen, da det er den bedste, flottest, reneste strand jeg har besøgt til nu, og vil gerne gense den, men det er op til Søster..... Helt ærligt så er Bang San da ikke flot. Tag en tur til f.eks. Koh Chang, men det er en 6 timers tur i hver retning i bil eller bus. Ellers tag flyveren sydpå til F.eks Koh Samui eller Phuket, og oplev nogle ordentlige strande, og noget mere eksotisk natur i det hele taget. Alt hvad der hedder strand, inden for en rækkevidde på 3 timer fra Bangkok, er ikke værd at spilde tid på, hvis det skal være bare lidt eksotisk. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 01/08-2012 09:26
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Koh Chang---[url]www.kacharesortandspa.com[/url] Var der for et par uger siden--rigtigt läkkert sted--1800 for stort dubbelvärelse ud mod polen og en kämpe frokost, som man kan leve på nästen hele dagen. Gider man ikke polen, er man nödt til at beväge sig 50m ned til stranden. ![]() Mange små spisesteder på gangafstand. Tips: Spis ikke andet end frukost på hotellet--resten svindyrt og smagslöst. De har dobbeltvärelser med dör imellem--vi havde sådan 2 värelser--tänkte det ville godt til ham som vil lave bryllupsrejse til Pattaya,s redlight distrigt med 3 små töser ![]() Kacha Hotel. Redigeret af ingolf d. 01/08-2012 09:39 Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 01/08-2012 10:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
I selve Bangkok kan jeg anbefale en tur til koh kret pottemagernes ø. Man tager en taxa dertil og sejler man over på øen for nogle få baht, Så kan man gå en tur rundt på øen og se pottemagerne arbejde. Også kan man bagefter købe en sejltur på klongerne for 50 baht hvor man stopper 2 steder et hvor man kan spise billigt Og et andet hvor man kan købe alle former for gammel thailandsk khanom (slik/dessert) for næsten ingen penge. De gange vi har taget turen har jeg ikke set andre turister. Den her side er rigtig god mht ture fra Bangkok . Www.bangkok-daytr... |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 01/08-2012 11:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Se Jens's link omkring Rosegarden. Den vil jeg anbefale. Her er også et godt indblik i Thai historie og traditioner, lige i nærheden ligger der også en zoo. Det er et hyggeligt og afslappet sted, og gode spise muligheder. Nu her udenfor turistsæsonen er der god plads ![]() Enjoy Jin Jok |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 01/08-2012 12:27
|
Muang Boran skal jeg/vi forbi, det ser godt ud... Helt ærligt så er Bang San da ikke flot Nej og du kan måske lide sort og mig rød, sådan er vi mennesker jo bare, ingen grund til at diskuter det.. Koh Samui eller Phuket, Nej tak.. Koh Chang er med i puljen...Som søster kan vælge fra, hvis hun ikke selv har et sted vi skal hen.. Koh Kret SKAL vi ud til den er i planen, he he 1000 tak for link Jens, fik nogle flere ide der fra... Tak for svar og PB, har fået lidt flere ide. 1000 tak.. |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 01/08-2012 13:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Jeg kan anbefale denne hotel på Koh Chang den er hverken luksus eller pragende men de der bor der møder en betjening og hjertevarme ud over det sædvanlige, de gange hvor vi har været der har der ikke været overfyldt med turister. http://www.koh-ch...ortel.com/ |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 01/08-2012 15:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Kan anbefale Muang Boran (Gamle By)[url] http://ancientsia... [/url] Det ligger ikke langt fra Bankok og er et stort område med bygninger fra forskellige perioder af den thailandske historie. Det besøges primært af thaier, hvilket er synd. Andre vil også have stort udbytte af at komme der. Fra Bangkok er det lettest at tage der til med taxi. |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 01/08-2012 16:00
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej Badedyr Jeg har været på denne strand ude ved en militærbase i Sattahip: http://maps.googl...ra=ls&z=11 Der skulle gerne være en rute vejledning på dette link, på vej derned er der vinmarker med mulighed for smagsprøve i butikken, kæmpe budda malet på en klippevæg og ikke langt til en lille fiskerlandsby ( Sameae san ) Der er helt sikkert nok til et par dages underholdning og hygge. Go Tur Martin Vin til alle Erhverv, private og gavepakker Tilbehør, glas og decantere [url=http://www.winepusher.dk] Skal vi lave vinkortet til din restaurant
|
|
|
|
| Pede |
Lagt på d. 01/08-2012 17:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Hej Badedyret På nedenstående link er lidt billeder og beskrivelse er af lidt ture jeg har været på ud fra Bangkok. Jeg kan varmt anbefale Erawan Nationalpark. Det kan være hjemmesiden kan give lidt inspiration til hvor i kunne tage hen. Jeg er netop kommet hjem fra en tur i nordthailand hvor jeg bl.a var i Pai og Me Hong Song. Jeg vil oploade lidt billeder fra denne tur lidt senere på ugen. http://husihuahin...page2.html Hilsen Peter |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/08-2012 19:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
msr - Martin Rasmussen skrev: Hej Badedyr Jeg har været på denne strand ude ved en militærbase i Sattahip: Toy-Ngam beach med indgang ved 12*40'30.30"N 100*53'42,57E http://maps.googl...ra=ls&z=11 Der skulle gerne være en rute vejledning på dette link, på vej derned er der vinmarker med mulighed for smagsprøve i butikken(SILVERLAKE Vineyards)=12*45'49.34"N 100*57'34.50"E, kæmpe budda malet på en klippevæg (Khao Chee Yan)= 12*45'58.00"N 100*57'25.30E og ikke langt til en lille fiskerlandsby (Sameae san ) Der er helt sikkert nok til et par dages underholdning og hygge. Go Tur .Martin Du glemmer også at nævne den hyggelig strand Sai Keaw beach med rent vand og med en statue af den "Lille h...val" (lige så grim som den ved Samila Beach ved Sonklan/Hat Yai)= 12*44.35.85"N 100*50'30.80"E, med indgang ved 12*45'09.35"N 100*57'04.00"E , samt den Kæmpe kinesisk tempel (Wat Yansungwararam)= 12*47'16.30N 100*57'19.15"E og den Flydende marked ved Pattaya .= 12*52'04.60"N 100*54'16.10"E Bare for at nævne nogle steder værd at besøge omkring Pattaya end Walking Street og alle de Soi mellem Beach Rd. og 2nd Rd. Men "Chaqu'un à son goût" .. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 02/08-2012 20:58
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg var nu lidt skuffet over det flydende marked, det eneste farverige islæt, da jeg var der, var "Jack Sparrow". Måske det ville være interessant at vide, hvad søsteren egentlig interesserer sig for. Hvis hun kan lide træ, er der også Sanctuary of Truth: http://rejse-til-...y-of-truth |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/08-2012 05:09
|
Min søster har 3 ønsker, og dem har jeg selv 100% tjek på... Ud over dem vil hun bare se så meget som mulige, så forskelliget som mulige, eneste ønske om de steder er, ikke 1 mill Turist (overdrive måske lidt her) på de steder vi tager til... De 2 dage i Pattaya området er der også styr på hvad der skal ses, ikke ses.... Det er som skrevet en dags(Måske en enkel 2 dags tur) tur fra Bangkok jeg søgte, og har fået masse af gode input her fra siden... Både til hvad søster og jeg kan oplever sammen, samt steder jeg selv vil besøge i fremtiden, så igen, tak for det der ude... Også tager vi en del dage til en Strand et sted, Stranden er der også tjek på, eller jeg har en del hun kan vælge ud fra.... Forsat en dejlig dag til alle der ude i verden.. Mvh Badedyret.. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 03/08-2012 08:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja det flydende markede er jo lavet for turister ? og det er de flest flydende markeder sikkert ? Vi tager da af og til ud til det flydende markede uden for Pattaya og nyder det gedemarkedet der foregår får lidt frokost og køre hjem igen ![]() |
|
|
|
| rukka |
Lagt på d. 03/08-2012 09:07
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
Hvis den hr: Martin Rasmussenen har en dansk sprogskole i BKK burde han nok kunne stave . . . ikk Ikke mindst til Buddha. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/08-2012 09:17
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
rukka skrev: Hvis den hr: Martin Rasmussenen har en dansk sprogskole i BKK burde han nok kunne stave . . . ikk Ikke mindst til Buddha. Du bedes venligst lige gennemlæse reglementet her på siden inden du poster nye indlæg. Link: Reglementet - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 03/08-2012 18:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sank skrev: Ja det flydende markede er jo lavet for turister ? og det er de flest flydende markeder sikkert ? Vi tager da af og til ud til det flydende markede uden for Pattaya og nyder det gedemarkedet der foregår får lidt frokost og køre hjem igen ![]() Kim Ludvigsen skrev: Jeg var nu lidt skuffet over det flydende marked, det eneste farverige islæt, da jeg var der, var "Jack Sparrow". Same same ved Ayutthaya floating market som vi besøgte i sidste måned. Eneste lyspunkt var da nogle aktører som spillede et angreb mod en by, røg (ufrivildige) i bajlen til stor moro for tilskuerne. ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.