Se indlæg|
Ret til permanent ophold
|
|
| milton |
Lagt på d. 29/07-2012 21:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Hej alle I kloge hoveder herinde på Dansk Thai Website Har lige nogle spørgsmål som jeg håber I kan give et svar på. Men først en lille forhistorie: Min kæreste kom til Danmark i 2004 sammen med familien og blev efterfølgende gift med en dansk statsborger i 2008. Her i 2012 er hun så blevet separeret fra sin mand og efterfølgende møder hun så mig og alt går godt. Hun har fast fuldtidsarbejde samt et ekstraarbejde ved siden af. Fuldtidsjobbet har hun kun haft siden maj 2012, men hun har i sine år i Danmark fuldført en universitets uddannelse (kan ikke huske hvornår den blev færdiggjort og hvor lang tid den tog) Hendes og ægtemandens seperationspapirer blev indsendt til statsforvaltningen for en lille måned siden og hun siger at der går 6 måneder før skilsmissen går igennem. I starten af denne måned søgte hun om permanent opholdstilladelse i Danmark og hun forventer at der går 6-8 måneder før sagen er færdigbehandlet. Derudover har hun fået et brev fra banken, hvor der står at eksmanden har trukket den stillede bankgaranti tilbage. Jeg ved godt at det er nyt imellem hende og jeg og jeg er fuldt bevidst om at der kommer en hverdag efter den første forelskelse har lagt sig. Men jeg er ikke i tvivl om, at det er det rigtige og jeg vil da blive ked af det hvis hun skal forlade Danmark når hendes sag er færdigbehandlet. Men så vil jeg følge hende ud i verden. Men den tid, den glæde.. Det skal også siges at hun har bestået alle dansk prøver og har ydet frivilligt arbejde (ved ikke om det er et krav mere) Nu kommer så de spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med:
Der kommer sikkert flere spørgsmål senere, men dette er hvad der fylder i hovedet lige nu. Måske nogle af jer ud fra ovenstående tænker 'hende kender jeg', så ville jeg værdsætte hvis I ikke nævnte det for hende (eller eventuelle veninder) for ovenstående er ting, der rumsterer i mit hoved og som jeg ønsker svar på for at hjælpe hende bedst muligt. Både for hendes, men også for min egen skyld. Hvis I ønsker svar på andre ting før I kommer med svar på ovenstående spørgsmål, så er I mere end velkomne til at skrive. Så skal jeg svare så godt jeg kan |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 30/07-2012 06:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Du skriver "Hendes og ægtemandens seperationspapirer blev indsendt til statsforvaltningen for en lille måned siden og hun siger at der går 6 måneder før skilsmissen går igennem" Ud fra dette bliver hun jo IKKE sklt men kun seperateret så at du evt skulle giftes med hende kan ikke lade sig gøre før skilsmissen. Hvad ang skilsmisse så siger mand det tager op til 6 mdr men regn ikke med det min egen (Dec 2011) tog 3 uger. Men her var begge parter også enige om det pga af utroskab. (ikke mig) (og ikke min kone på avatar) Det tager den tid det tar så fryd dig for den tid i helt sikkert har sammen. Desværre har mit indlæg ikke den store hjælp for dig men jeg håber da du / i kommer igennem det og kan leve sammen i ro og gammen. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 30/07-2012 07:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Er hun ikke inde under 7års regelen fra US? Hvis IKKE hun har opnået fast opholdstilladelse (har hun det hvide lille opholdskort fra US?)i det tidligere ægteskab,bortfalder grundlaget for opholdstilladelse her i landet(mener jeg)og hun skal så udrejse og kan først komme ind igen efter 6 måneder og hvis skilsmissen der ,så er gået igennem , kan i så blive gift og derfra ansøge om opholdstilladelse igen og der skal så gå 7 nye år indtil denne kan opnåes.... som amagerdreng skriver, seperation er ikke nok.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 30/07-2012 16:19
|
|
Jeg må lige på banen igen for der er virkelig noget i dit indlæg der IKKE stemmer overhoved.. Enten er du ikke godt nok informeret elller også ligger der noget helt andet bag ??. Du skriver også "Derudover har hun fået et brev fra banken, hvor der står at eksmanden har trukket den stillede bankgaranti tilbage." Dette kan manden IKKE gøre men det skal komme fra Musvågevej for der sidder man med alle garantier for udlændenge i Dk. At hun fornylig har fået fuldtidsarbejde kan hjælpe hende men intet er sikkert og da det er sket fornylig så kan det være et problem. Hvorfor må hun IKKE vide at du forsøger at hjælpe jer begge på vej videre ? det er da i mine øjne kun et plus at du gider tage tyren ved hornene og virkelig mener noget med jeres forhold. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 30/07-2012 18:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
@milton du skriver at hun kom til DK i 2004 sammen med familien, er det så som FS barn og gift i 2008, det vil sige at hvis hun er FS barn så har hun været omkring 14 år i 2004 og gift i 2008 altså må hun være omkring 18 år i 2008, eller hvordan skal det forståes at hun kom til DK i 2004 sammen med familien ? og ganske rigtigt som Amagerdreng skriver : man kan ikke trække en garanti ud. den bliver først opløst når vedkommende har været i DK i mindst 7 år, ( 7 års reglen ) forstår heller ikke at hvis hun er FS barn og bliver gift som 18 årig at man så skal stille garanti da hun jo på en eller anden måde jo har en opholdstilladelse i forvejen. måske jeg bare roder tingene godt og grundig sammen. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 30/07-2012 19:54
|
|
TG950 Jeg må rette dig for en garanti kan godt trækkes tilbage selv om hun IKKE har været i Dk i 7 år. Det kan den blive ved skilsmisse som det er sket i mit tilfælde. Men min historie har meget mere på sig som jeg ikke vil komme ind på her pga af min x og hendes nuværende samlever.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 30/07-2012 20:47
|
|
@Amagerdreng som jeg læser reglerne så skal garantien evt. bruges til hvis det offentlige får udgifter i forbindelse med at den sammenførte får udbetalt sociale ydelser samt evt. en tvangs hjemrejse o.s.v. så jeg er ikke helt med på hvordan den kan ophæves i forbindelse med skilsmisse. i særlige tilfælde kan den sammenførte enda allerede efter 5 års ophold søge om permanent ophold og derved ophæves garantien jo også ( men man skal vist være meget heldig hvis det skal lykkes ) Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 30/07-2012 21:10
|
|
Du har ret men det går ikke altid som præsten prediker og kan igen kun gå ud fra egen oplevelse.
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 01/08-2012 18:35
|
|
milton kom lige på banen her.......
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 02/08-2012 18:42
|
|
sidst milton var på sitet : Seneste besøg 31/07-2012 klokken 00:28:48 så måske bare en troll, der vil gøre opmærksom på sig selv
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| milton |
Lagt på d. 03/08-2012 21:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Undskyld fraværet Har lige lidt meget om ørerne i disse dage. Uddyber nærmere i løbet af weekenden. Og bestemt ingen troll eller hvad du forsøger at stave til :-D Foreløbig tak for svarene... |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 04/08-2012 19:30
|
|
milton skrev: Undskyld fraværet Har lige lidt meget om ørerne i disse dage. Uddyber nærmere i løbet af weekenden. Og bestemt ingen troll eller hvad du forsøger at stave til :-D Foreløbig tak for svarene... Out of topic hvis du ikke ved hvad en Troll er så se her : http://da.wikiped...wiki/Troll og så er det enda stavet rigtigt ![]() Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 08/08-2012 17:56
|
|
Og vi venter stadig .... Ja sorry dette indlæg men vil meget gerne høre mere.
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 15/08-2012 18:09
|
|
Milton.. du har været på Dansk Thai Website men stadig har vi andre ikke hørt nærmere. Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad der evt er sket / eller sker........Så kom på banen. eller holder du MEGET lang weekend..
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

milton kom lige på banen her.......