Se indlæg|
Stakkels SAS kabine personale
|
|
| mugge |
Lagt på d. 09/08-2012 17:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Jeg må indrømme at jeg meget sjældent flyver med SAS til fjernøsten. Det skyldes 2 ting: min kone er trofast Thai Airways fanatiker og så ankomsts tidspunktet i BKK. Men idag læste jeg hvordan de danske kabinepersonale må sige ja til en lønstigning over 2 år PLUS 2 gange halv månedsløn indenfor de næste 2 år. Det drejer sig om at bevare og kæmpe for danske arbejdspladser. Jeg har 3 gode veninder som arbejder for Qatar Airways og den måde de er aflønnet på er fuldstændig horribelt i forhold til SAS. De, pigerne, har ca 9000 dkr om måneden og de skal bo i Doha. De skal dele værelser , 3 piger i en lejlighed og når de har fri skal de stadig stå tilrådighed for evt sygdom eller lign. Det kan ingen konkurere imod. Så jeg tror for at støtte SAS vil min familie på 5 næste gang vælge SAS. Priserne er næsten ens og man hjælper de nordiske lande og SAS. Det var blot en tanke som jeg synes man skulle overveje næste gang man drager mod østen . |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/08-2012 18:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Ja det svarer til at gå 4,17% ned før skat, i løn i de 2 år. Ville gerne gøre det samme, for at redde en god arbejdsplads. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 09/08-2012 18:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
mugge skrev: Jeg må indrømme at jeg meget sjældent flyver med SAS til fjernøsten. Det skyldes 2 ting: min kone er trofast Thai Airways fanatiker og så ankomsts tidspunktet i BKK. Men idag læste jeg hvordan de danske kabinepersonale må sige ja til en lønstigning over 2 år PLUS 2 gange halv månedsløn indenfor de næste 2 år. Det drejer sig om at bevare og kæmpe for danske arbejdspladser. Jeg har 3 gode veninder som arbejder for Qatar Airways og den måde de er aflønnet på er fuldstændig horribelt i forhold til SAS. De, pigerne, har ca 9000 dkr om måneden og de skal bo i Doha. De skal dele værelser , 3 piger i en lejlighed og når de har fri skal de stadig stå tilrådighed for evt sygdom eller lign. Det kan ingen konkurere imod. Så jeg tror for at støtte SAS vil min familie på 5 næste gang vælge SAS. Priserne er næsten ens og man hjælper de nordiske lande og SAS. Det var blot en tanke som jeg synes man skulle overveje næste gang man drager mod østen . DET HAR JEG GJORT DE SIDSTE 7 ÅR ! Mener vi skal have et SAS som alternativ til de andre ( Thai )..så velkommen i klubben ![]() |
|
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 09/08-2012 20:14
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Fagforeningerne har været med til at ødelægge SAS' økonomi. Bla. skal SAS som de eneste have 3 piloter med på oversøiske ruter, en årlig merudgift på flere hundrede millioner kr. Andre brancher vil også bukke under i konkurrencen med billigere udenlandsk arbejdskraft.... vi støtter måske i teorien danske arbejdspladser, men vi vælger alligevel den billigste pris, når vi køber flybilletter og andet... |
|
|
|
| Tumut |
Lagt på d. 09/08-2012 20:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
flyver altid med SAS |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/08-2012 15:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Bare lige en rettelse: SAS kabine personalet har sagde JA(tvunget) til at deres løninger IKKE stiger de næste 2 år.................................. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/08-2012 15:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Lung Yao skrev: Bare lige en rettelse: SAS kabine personalet har sagde JA(tvunget) til at deres løninger IKKE stiger de næste 2 år.................................. . Og halv løn i november 2012 og november 2013. Fagforeningen går ind og støtter med et lån på det manglede beløb, hvis der er brug for det. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 10/08-2012 16:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hvorfor er det så syndt for kabinepersonalet? Hvis man arbejder i et skrantende firma, må man akceptere tingenes tilstand eller søge væk. Det gælder også på landjorden.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.