Se indlæg
 Udskriv debat
Forlængelse af pas
makenalo
Hej
Jeg har en Thailandsk kone og stedsøn som jeg skal til at søge om forlængelse til. I den anledning skal de have fornyet pas begge 2. Jeg har skrevet og ringet til ambassaden i København men får ikke noget svar. Skal man bare køre til ambassaden og vente på at blive kaldt ind eller skal man bestille tid? Deres opholdstilladelse udløber til oktober og jeg har hørt der kan gå op til 5 uger før de får passet sådet er ved at være op over.

larschr5
Har også kontaktet dem i forbindelse med fornyelse af min hustrus pas. Svaret på e-mail var, at hun skulle aftale en tid på ambasadden.

Så du skal have fat i dem på telefonen og få aftalt en tid til dem.

Lung Yao
Som Larschr5 skrev så skal I hurtigst muligt kontakte Ambassaden (Konsulær Afd./Visa/Pas) i Hellerup. Konsulat i Hvide Sande er ikke bemyndighet til at udstede Pas og ville sende jer videre til Hellerup.

1- Telefonisk aftale om tid på Ambassaden. Tlf. 39 62 50 10 mellem 13 og 16.00
http://www.thaiem...ntment.htm

2- Møde på Ambassaden medbringende de nødvendige dokumenter:

http://www.thaiem...ssport.htm

- For moderen :
http://www.thaiem...ssport.pdf

- Stedsøn :
http://www.thaiem...ssport.pdf

NB: Du kan udfylde begge formular elektronisk, men du kan ikke gemme dem på PC, du skal kopiere/udskrive dem .

3- De skal begge to møde personligt på Ambassaden, da der skal tages biometriske dataer og finger aftryk,af dem begge, og det bliver så vidt jeg husker om formiddagen .
From 1 August 2548. onwards. Embassy. Signed Passport (E-passport) if your passport had been renewed on one occasion, and for the full 10 years. , you need to apply for a passport in person. due to the Passport to collect biometric data, including fingerprints. Photos and pictures of the singer. cases, individuals who are minors (under 20 years), parents will have to come up with
Mener ikke at de er længere krav om billede da der bliver taget et elektronisk et af ansøgerne.

3- 200kr (Cash) for hver ansøger.

4- Det nye pas kan sendes til jeres privat bopæl mod aflevering af konvelute med jeres adresse og betaling af porto (R) , nok omkring 60kr.

Du kan evt. kontakte dem per mail : men forvent ikke at få svar med det samme, derfor er det bedre at ringe.

P.S. Hvis der er behov for en fødselsattest, se her:
http://www.thaiem...h_cert.htm

.
Redigeret af Lung Yao d. 20/08-2012 17:14
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Fido
Proev at faa konen til at kigge paa deres hjemmeside hvis du ikke laeser Thai.

http://www.thaiem...r_page.htm

One man's ceiling is another man's floor

phom
Jeg tvivler meget på at du kan få en tid inden oktober, så du bliver nok også nød til at kontakte de danske myndigheder.
Jeg stod med samme problem for nogle år siden, dengang var der næsten 6 måneders ventetid, for at få en tid til et nyt pas, og det tog dem endvidere 2 måneder at fremsende passet.
Så lang er ventetiden vist ikke længere.
Dengang søgte vi forlængelse med det gamle pas og skrev ind med de nye pasoplysninger da vi modtog dem.
Opholdtilladelse gives nemlig kun indtil 3 måneder inden passsets udløb.

Næste pas laver konen i Thailand

Frank
Som de andre skriver skal I nok se at få bestilt tid, så det kan sættes i sving.

Men inden I panikker helt, så er det vist muligt at få udstedt et midlertidigt pas. Det er i hvert fald hvad jeg lige får ud af en google translate af siden fra ambassaden.

Lung Yao
Frank skrev:
Som de andre skriver skal I nok se at få bestilt tid, så det kan sættes i sving.
Men inden I panikker helt, så er det vist muligt at få udstedt et midlertidigt pas. Det er i hvert fald hvad jeg lige får ud af en google translate af siden fra ambassaden.
Nemlig, og det har været omtalte før her:

http://www.dansk-...d_id=12710

Har selv været igennem m.h.t. steddatterens Permanent opholdstilladelse, hvor passet var ved at udløbe og hun fik et middlertidigt pas gældende i 6 mnd. (kan ikke finde tråden igen).

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

TG950
et midlertidig pas bliver da vist noget rod, som jeg har læst tråden så skulle passet også bruges i forbindelse med forlængelse af opholdsvisa, et opholdsvisa gælder jo kun indtil 6 Mdr. før passet udløber.

så mit bedste råd er se at få et nyt pas hurtigst mulig, det kan vist ikke gå stærk nok.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Lung Yao
TG950 skrev:
et midlertidig pas bliver da vist noget rod, som jeg har læst tråden så skulle passet også bruges i forbindelse med forlængelse af opholdsvisa, et opholdsvisa gælder jo kun indtil 6 Mdr. før passet udløber.
så mit bedste råd er se at få et nyt pas hurtigst mulig, det kan vist ikke gå stærk nok.
Nemlig, Frank og mit råd var mente som "nødløsning" i tilfælde at et nyt pas IKKE kunne nåes at få inden udløb af opholdstilladelsen. Og så vidt jeg husker så fik steddatteren også "middlertidigt forlængelse" af sit opholdstilladelse.
Største problem ville være hvis Familien Makenalo skulle ud og rejse i nærmeste fremtid.

.

TG950
Lung Yao skrev:

TG950 skrev:
Nemlig, Frank og mit råd var mente som "nødløsning" i tilfælde at et nyt pas IKKE kunne nåes at få inden udløb af opholdstilladelsen. Og så vidt jeg husker så fik steddatteren også "middlertidigt forlængelse" af sit opholdstilladelse.
Største problem ville være hvis Familien Makenalo skulle ud og rejse i nærmeste fremtid.

.

var ikke klar over at man kunne få en "middlertidigt forlængelse" i forbindelse med en forlængelse af opholdstilladelse, ja man bliver sgu' kloger hver dag Wink ( den var nok ikke gået i Birthe Rønn Horbech's tid )

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Lung Yao
TG950 skrev:
..........................................................................................
var ikke klar over at man kunne få en "middlertidigt forlængelse" i forbindelse med en forlængelse af opholdstilladelse, ja man bliver sgu' kloger hver dag Wink ( den var nok ikke gået i Birthe Rønn Horbech's tid )
Sikkert ikke som en "selvfølge"/ per automatik, men nok p.g.a. omstændighederne : pas der skulle fornyes og ikke mindste bøvl, netop fra "Bitter Rønnebær" side m.h.t. Permanent opholdtilladelse som blev udsat (point systemet).

.

kiml
Gå på ambassaden bestil nye pas. Når du sender papirerne ind skal skrive til Uls. At der ansøgning på vej til nye pas. Træk den lidt med at afleverer ansøningerne, men for Gud skyld ikke over datoen. De er mindst 3 mdr om at få fingrene ud i Uls. Så igen grund til panik Angel

prasat
jeg kunne ikke firestillemig at de ikke havde skrevet en masse rykkerer og været på hjem addressen mange gange. hun har hele tide vidst hun skyldte disse penge.
vi købte en bil på afbetaling og sendte pænt penge ned for at søsteren kunne betale, men da hun ikke betalte 2 måneder i træk vidste vi det i dk da banken nærmest satte blodhunde ind for at finde kone og bil.
så jeg vil mene hun hele tiden har vist hun skyldte disse penge og de ikke var betalt

prasat

Lung Yao
prasat skrev:

jeg kunne ikke firestillemig at de ikke havde skrevet en masse rykkerer og været på hjem addressen mange gange. hun har hele tide vidst hun skyldte disse penge.
vi købte en bil på afbetaling og sendte pænt penge ned for at søsteren kunne betale, men da hun ikke betalte 2 måneder i træk vidste vi det i dk da banken nærmest satte blodhunde ind for at finde kone og bil.
så jeg vil mene hun hele tiden har vist hun skyldte disse penge og de ikke var betalt . prasat

Hmmmmmm - - Hmmmmmm

Måske hører dit svar her : Read the rules
http://www.dansk-...pid=190939

.

TG950
prasat skrev:

så jeg vil mene hun hele tiden har vist hun skyldte disse penge og de ikke var betalt

prasat

meget mystisk indlæg Hmmmmmm Read the rules Hmmmmmm

Lung Yao
TG950 skrev:
.............................................................
meget mystisk indlæg Hmmmmmm Read the rules Hmmmmmm

NOPE, just only : Wrong Time & Wrong Place. Violin (se link på svar #9) .

.

prasat
Lung Yao skrev:

prasat skrev:

så jeg vil mene hun hele tiden har vist hun skyldte disse penge og de ikke var betalt . prasat

Hmmmmmm - - Hmmmmmm

Måske hører dit svar her : Read the rules
http://www.dansk-...pid=190939

.

ja det var her det hørte hjemme, jeg ved ikke hvorfor det er kommet her ind, der er nok en drille nisse løs her i august.

prasat

Spring til debat: