Se indlæg|
Visum fra Thailand til Danmark
|
|
| dim |
Lagt på d. 20/08-2012 13:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hejsa Jeg læser meget om andres erfaringer med visum til Danmark, men fra mange forskellige lande, end Thailand, og om de problemer/afslag som de gennerelt støder ind i. Derimod læser jeg sjældent om problemer om visum fra Thailand til Danmark. Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge og det er jeres erfaring at det generelt er lettere, at få visum fra Thailand til Danmark end fra så mange andre lande i samme gruppe. Har nogen af jer der har søgt visum, og fået afslag selvom i havde alle dokumenter i orden. Kender nogen statistikkerne generelt tilladelser/afslag. ? Med venlig hilsen Jimmi Jimmi Andersen
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 20/08-2012 14:10
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg har været med i flere hundrede ansøgninger og har aldrig oplevet at visum ikke er givet hvis ansøgeren opfyldte betingelserne. Jeg tror det samme gør sig gældende for alle lande.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Allan Nielsen |
Lagt på d. 20/08-2012 20:47
|
![]() ![]() Antal indlæg: 67 |
Kære Clyde. Mon ikke det er en misforståelse. Der er forskel på, at have dokumenterne i orden og opfylde betingelserne. Man kan da godt have dokumenterne i orden uden at opfylde betingelserne. I øvrigt er det også hændt for elever fra Thai Integration, at de har fået afslag, Faktisk har noget nær familie for få måneder siden fået afslag på et visum, da udlændingestyrelsen fandt, at hun ikke havde tilstrækkelig bindende tilknytning til Thailand, hvorved der skønnedes at være risiko for, at hun ville blive i Danmark, uagtet at det f.eks. var oplyst, at hun havde børn i Thailand. Mange hilsner Allan |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 20/08-2012 21:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
thaier er da skide ligeglade om de har børn i thailand parkeret hos mormor alligevel derfor er det ikke en gyldig grund for at have tilknytning det ved de vel også på ambassaden jeg har hørt fra mange at det er svært at få visum hvis pigen er ung og man selv er lidt ældre. og specielt hvis hun ikke kan dokumentere at have haft arbejde jeg siger ikke barpige men det er vel det der tænkes og hvad skal en barpige lige i danmark sådan helt tilfældigt. finde en ATM eller giftes med en hun allerede har. hun har hvert fald ikke tænkt sig at tage hjem og det er det som mange afslag som jeg kender går på |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/08-2012 21:50
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jeg er helt enig med Allan. Der findes ingen betingelser i visum-praksis i nævnte forstand. Der er ikke tale om en punktliste, hvorved det kan siges, såfremt A, B og C er imødekommet, så er betingelserne opfyldte. Der er altid tale om en individuel vurdering af en ansøger af en lige så vel individuel sagsbehandler. Jeg laver visa til næsten hele verden, og der er ingen vestlige lande uden undtagelse, hvor alt automatisk er ok, hvis blot x antal dokumenter kan fremvises. Det er forskelligt, hvad der vægtes, men til Danmark er det bedst, hvis der er risiko for ansøgning om familiesammenføring. Det er præcist og konkret beskrevet i visum-praksis. Hilsen, Robert Allan Nielsen skrev:
Kære Clyde. Mon ikke det er en misforståelse. Der er forskel på, at have dokumenterne i orden og opfylde betingelserne. Man kan da godt have dokumenterne i orden uden at opfylde betingelserne. I øvrigt er det også hændt for elever fra Thai Integration, at de har fået afslag, Faktisk har noget nær familie for få måneder siden fået afslag på et visum, da udlændingestyrelsen fandt, at hun ikke havde tilstrækkelig bindende tilknytning til Thailand, hvorved der skønnedes at være risiko for, at hun ville blive i Danmark, uagtet at det f.eks. var oplyst, at hun havde børn i Thailand. Mange hilsner Allan Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/08-2012 04:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
poom skrev: thaier er da skide ligeglade om de har børn i thailand parkeret hos mormor alligevel derfor er det ikke en gyldig grund for at have tilknytning det ved de vel også på ambassaden jeg har hørt fra mange at det er svært at få visum hvis pigen er ung og man selv er lidt ældre. og specielt hvis hun ikke kan dokumentere at have haft arbejde jeg siger ikke barpige men det er vel det der tænkes og hvad skal en barpige lige i danmark sådan helt tilfældigt. finde en ATM eller giftes med en hun allerede har. hun har hvert fald ikke tænkt sig at tage hjem og det er det som mange afslag som jeg kender går på Husk venligst at holde dig til udgangspunktet fra trådens første indlæg. Det du argumentere for er en helt anden snak end det det spørges om. Læs venligst punkt 5, 6 og 7 i reglementet. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/08-2012 07:31
|
Hej Allan. Jeg skriver intet om at have papirerne i orden da det jo er en forudsætning for blot at kunne indgive ansøgningen. Jeg siger betingelserne. Hvad så disse betingelser er kan det være lidt vanskeligt at svare på. Det er dog sådant at hvis det med rimelighed kan antages at ansøger ikke vil vende tilbage til sit hjemland skal ansøgningen afvises.. Det er så ikke altid at man ser på hvad der er rimeligt med samme øjne. I sagen du omtaler mener jeg at der var tale om et voksent barn og at man derfor ikke fandt at hun havde noget der holdt hende tilbage i Thailand. Trådstarteren vil vide om det er nemmere for Thailændere end andre nationaliteter med visumtvang at få visum til Danmark. Det jeg forsøger at sige er at reglerne er ens for alle. Hils kone og børn. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 21/08-2012 08:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
undskyld men jeg trorde at det var en ok kommentar. det jeg mente var som det også er blevet skrevet er at alle ansøgninger bliver kigget igennem af en medarbejder der står at hvis der er risiko for at pigen ikke vender tilbage får hun et afslag jeg tror at der kommer mange flere unge singlepiger fra thailand til danmark og derfor kigger de lige de ansøgninger lidt mere grundigt efter end hvis ansøgnngen var fra japan. det kunne være sjovt at finde en statistik hvor man kunne se hvor mange afslag der gives men jeg tror desværre at thailand er et af de lande med mange afslag. sammenlignet med usa eller japann for eksempel. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/08-2012 09:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Det er nok også fordi ,mange inviterer piger hertil. for så at søge en mand til dem. så de kan tjene på at afsætte hende, det er der desværre folk som gør. Så derfor er det måske godt at singel piger for afslag. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/08-2012 12:34
|
Poom. Nu taler vi kun om besøgende fra visumpligtige lande. Japanere og amerikanere skal ikke have visum for at besøge Danmark. Følgende er sakset fra Ny i Danmark. Følgende grundlæggende betingelser skal normalt være opfyldt, for at man kan få visum: Ens pas eller anden form for gyldig rejselegitimation skal være gyldigt i tre måneder ud over visummets udløbsdato og må ikke være udstedt for mere end 10 år siden. Man skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af længden af opholdet, og om man skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal man være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn og evt. et mindre beløb ved privat indkvartering, hvor værten indestår for alle udgifter. Man skal have en rejsesygeforsikring, der dækker eventuelle udgifter i forbindelse med hjemsendelse af helbredsmæssige grunde eller dødsfald, uopsættelig lægebehandling og akut hospitalsbehandling under opholdet. Rejsesygeforsikringen skal dække alle Schengen-landene, og minimumsbeløbet for forsikringsdækningen skal være 30.000 euro. Rejsesygeforsikringen skal være gældende i hele visummets gyldighedsperiode. Et visum kan afkortes, hvis rejsesygeforsikringen ikke gælder for hele perioden. Man må ikke være indberettet som uønsket til Schengen Informationssystemet (SIS). Man må ikke være indberettet på den danske indrejseforbudsliste. Det vil sige, at man ikke må være udvist og have et indrejseforbud i Danmark. Man må ikke være omfattet af FN's eller EU's sanktionslister. Disse betingelser gælder både ved udstedelsen af visummet, og når manindrejser og opholder sig i Schengen-landene. Man skal derfor altid kunne dokumentere, at man råder over tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen, samt at man har en gyldig rejsesygeforsikring. Ellers kan ens visum blive inddraget og annulleret, og man skal i så fald straks rejse ud af Schengen-landene. Hvis udlændingemyndighederne vurderer, at der er risiko for, at man uden lovligt grundlag vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark, eller at man vil udgøre en sikkerhedsrisiko, vil man få afslag på ansøgningen om visum. Hvis man overskrider et visums gyldighedsperiode eller forsøger at benytte et visumophold til at opnå længerevarende eller permanent ophold i Danmark, kan man blive pålagt en karensperiode på 3-5 år. I karensperioden vil man ikke kunne få visum til at besøge Danmark. Læs mere om misbrug af visum. En lille efterskrift Det kan være meget vanskeligt at forudsige hvordan myndighederne vil vurdere om der er risiko for at ansøgeren vil vende tilbage til Thailand da det er baseret på et skøn foretaget efter nogle retningslinier som jeg ikke kender og som mig bekendt heller ikke er offentligt tilgængelige. Redigeret af clydehaumann d. 21/08-2012 12:43 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.