Se indlæg
 Udskriv debat
MELDE PLIGT FOR PENSIONISTER
natty
Nu synes jeg at alting bliver blandet sammen i denne tråd:
1. Reglerne for meldepligt for pensionister som er på "ferie" udenfor EU.
2. Reglerne for grundbeløb/tillæg for pensionister som bosætter sig udenfor EU og Aftalelandene.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
poom
som jeg læser det er problemet ikke at man vil have svar på en konkret ting men at man vil brokke sig over at der er de regler.

det er også ok at ville brokke sig men så lad dog vær med at pakke det ind i alt muligt andet

pensoinister vil have flere penge og vil ikke finde sig i at der er en lov om at de skal melde sig

det er bare der problemet er
 
VIP
poom skrev:

som jeg læser det er problemet ikke at man vil have svar på en konkret ting men at man vil brokke sig over at der er de regler.

det er også ok at ville brokke sig men så lad dog vær med at pakke det ind i alt muligt andet

pensoinister vil have flere penge og vil ikke finde sig i at der er en lov om at de skal melde sig

det er bare der problemet er


Slap lige af,

Selvfølgelig vil pensionister, såvel som andre, ikke finde sig i at voksne mennesker har melde pligt til myndighederne, når de skal på en længere ferie.

Hvis du syntes at det er helt i orden, at man skal føre en slags "kørebog" over hvor man befinder sig og rapportere dette til myndighederne, er jeg bange for, at du står ret alene med dit synspunkt.

Men jeg kan forstå, at der er en del år til at du selv kan kalde dig pensionist.

Til den tid, har du nok et andet synspunkt!
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
 
Theoo
Da jeg for et par år siden skulle til Thailand , ringedejeg til kommunen for at sige at jeg tog afsted. Den flinke dame ønskede mig derpå godt ophold og så var den sag ude. :-) Siden har jeg ikke ringet.
Opholder mig i Thailand om vinteren.
 
poom
Hvis voksne mennesker ikke vil finde sig i at skulle melde sig, kan de da bare sige nej tak til pensionen.

Nu står jeg nok ikke alene med at synes det er rimeligt fordi der vel er et flertal for den lov ikke?

så helt alene står jeg da ikke.

og når jeg selv skal på pension kan jeg ikke se at det ændrer noget
bliver jeg i EU er der en lov og vælger Jeg at flytte til thailand er der en anden
men det var slet ikke det jeg skrev om i første indlæg

det er vel ok at være imod den lov. det har jeg det fint med. men hvor er det da barnligt at skrive det pladder til kommunen. man kan jo bare selv læse.

bare fordi man ikke er enig i en lov behøver man vel ikke spille dum og lade som om man ikke forsstår en klap. så må man sørge for en støttepædagog som kan hjælpe. det skal mine skattekroner ikke spildes på


det er fint nok der er noget kontrol med de overførselsindkomster. og hvor svært er det at overholde?

men man har selv VALGT at flytte
 
VIP
poom skrev:

Hvis voksne mennesker ikke vil finde sig i at skulle melde sig, kan de da bare sige nej tak til pensionen.



Selvfølgelig. Headbanger
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
 
Frank
Jeg er enig med poom i, at meldepligten ikke virker særligt uoverskuelig eller besværlig. Man sender blot en mail. Hvis man er i stand til at bestille flybilletter over nettet, så går det nok lige. Ellers kan man ringe, skrive et brev eller selv møde op.

Man kan synes det er irriterende og forkert, men ikke at det er svært.
 
PATINYA
VIP skrev:

poom skrev:

Hvis voksne mennesker ikke vil finde sig i at skulle melde sig, kan de da bare sige nej tak til pensionen.



Selvfølgelig. Headbanger



Okay hvad er så alternativet???
 
poom
jeg kan alså ikke se hvad problemet er. man kan bare bruge den pension man selv har sparet op.

har man ikke det så kan man få folkepension. men der er nogen regler.

dem kan man da bare følge. og gider man ikke det så er mman fri til at sige nej tak til pengene

meldepligt er jo kun fordi man SAMTIDIG vil hæve de ekstra penge man kan få når man bor i danmark eller EU.

derfor er det sgu da naturligt at der lidt kontrol med hvor folk opholder sig.

flytter man til thailand kan man ikke få samme beløb som i EU.

det VED man inden man flytter
 
chaingmai
LOL LOLja man ved,at man kun får grundbeløbet i folkepension og det er ok
det jeg ikke vidste var ,at jeg også mistede hustrufradraget i skat, det gav et minus på ca,1100 kr pr. mdr.
 
poom
øv chaingmai den sved. og det kan jeg godt forstå at man kan mærke

men er din kone dansk statsborger? hvis hun ikke er og er flyttet til thailand sammen med dig er hun jo frameldt i danmark

og derfor kan hun jo ikke have fradrag i danmark oog du kan ikke få hendes fordi hun ikke findes i danmark mere
 
handy
poom skrev:

øv chaingmai den sved. og det kan jeg godt forstå at man kan mærke

men er din kone dansk statsborger? hvis hun ikke er og er flyttet til thailand sammen med dig er hun jo frameldt i danmark

og derfor kan hun jo ikke have fradrag i danmark oog du kan ikke få hendes fordi hun ikke findes i danmark mere

du kan godt få konens fradrag selv om hun ikke er i Danmark og heller aldrig har været det.....du skal være grænsegænger hos skat.....kender ikke til og man ikke kan være grænsegænger som folkepensionnist men 75 procent af din indtægt skal komme fra Dk og din kone skal selvfølgelig være uden indkomst....MVH Handy Smile
 
Conrad
Folkepensionister kan godt vaere graensegaengere og man kan faa hustruens personfradrag Yo baby
 
chaingmai
min kone er thailænder, men er dansk statsborger har ikke arbejdet i dk, og heller ikke her, jeg er grænsegænger hos skat, men jeg må nok sige som poom skrev den sved..............LOL LOL
 
Spring til debat: