Se indlæg
 Udskriv debat
Er du på A eller B holdet ?
Lung Yao
Endnu en mere grel eksempel på "klasse deling" hos bankerne:
- Før var det de "store kunder" kontra de almindelige lønmodtager.
- Nu er der også Bankansatte kontra lønmodtagere.
Og husk på at deres løninger er væsentlige højere end kassedamen i NETTO og sammenligning er ikke lavet p.g.a. uddannelsen = løn, men udelukkende p.g.a. Bank politiken iflg. TV udsendelsen fra DR - KONTANT:

http://www.dr.dk/...tant-20#!/

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

fckguld
Lung Yao skrev:

Og husk på at deres løninger er væsentlige højere end kassedamen i NETTO og sammenligning er ikke lavet p.g.a. uddannelsen = løn, men udelukkende p.g.a. Bank politiken iflg. TV udsendelsen fra DR - KONTANT:

.
Ja de er griske, Men hvis ingen gad låne , så tingene måske anderledes ud , men Danmark er et af de europæiske lande bankerne har størst udlån til private (i forholdet til indbyggere) så de gør som det passer dem , håber aldrig jeg får brug for deres hjælp.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

laodenmark
Lung Yao skrev:

.

At en virksomhed tilbyder sine medarbejder 'frynsegoder' vel og mærke indenfor lovens rammer kan det altså ikke genere mig. Hvad med medarbejderne der køber ind til indkøbspris via deres arbejdgivere, eller får rabat ved indkøb
af varer. eller billige abbonmenter, billige rejser osv osv. det har jo ikke noget med løn niveau at gøre. Kassedamen i Netto får jo også 10 % rabat på indkøb. og kan jo ofte være mere værd end et billigt lån.
sålænge det er lovligt vil det foregå sådan, da det jo er skattefrit en fordel for både arbejdsgivere (i form af lavere løn) og for medarbejderen i form af sparet skat,
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

AL 48
laodenmark skrev:

Lung Yao skrev:

.

At en virksomhed tilbyder sine medarbejder 'frynsegoder' vel og mærke indenfor lovens rammer kan det altså ikke genere mig. Hvad med medarbejderne der køber ind til indkøbspris via deres arbejdgivere, eller får rabat ved indkøb
af varer. eller billige abbonmenter, billige rejser osv osv. det har jo ikke noget med løn niveau at gøre. Kassedamen i Netto får jo også 10 % rabat på indkøb. og kan jo ofte være mere værd end et billigt lån.
sålænge det er lovligt vil det foregå sådan, da det jo er skattefrit en fordel for både arbejdsgivere (i form af lavere løn) og for medarbejderen i form af sparet skat,

Ja, det er herligt. Så kan arbejdsgiveren bruge det til løntrykkeri. Fin fidus,-for arbejdsgiveren.

laodenmark
Ja Al.

Du vil måske hellere have f.eks 400 kr mere i løn i mdr.før skat end f.eks 4800 retur en gang om året ??

sålænge det er indenfor rammerne kan man vel ikke fortænke sig i det sker.

Lung Yao
laodenmark skrev:
.................................................................................
At en virksomhed tilbyder sine medarbejder 'frynsegoder' vel og mærke indenfor lovens rammer kan det altså ikke genere mig. Hvad med medarbejderne der køber ind til indkøbspris via deres arbejdgivere, eller får rabat ved indkøb af varer. eller billige abbonmenter, billige rejser osv osv. det har jo ikke noget med løn niveau at gøre. Kassedamen i Netto får jo også 10 % rabat på indkøb. og kan jo ofte være mere værd end et billigt lån, sålænge det er lovligt vil det foregå sådan, da det jo er skattefrit en fordel for både arbejdsgivere (i form af lavere løn) og for medarbejderen i form af sparet skat,

Er du nu sikker på det ? Prøv igen at se på videoen fra 17:21 og lidt frem.
Og fortæl igen om du stadigt synes at det er OK at 1) DU, Jeg og Nettos kassedamen skal betale forskelige takster for en forbrugslån end 2) bankansatte:

- Danske Bank :
1) = 6.75 - 17.45% ,
2) = 3,6% Til hest

- Nordea :
1)= 3,7 - 16,7% ,
2) = 2,25% Yo baby

- Jydske Bank:
1) = 5,5 - 17,5%
2) = 0,99% ,Shock

Det var "fryndsgoder" som slår alle rekorder, og ikke de sølle rabatter som Jeg får som medlem af Indkøbs Forening Københavns Lufthavn, og alle de andres rabatordninger som fx. lærernes m.m., eller de 10% for Nettos kassedamen.
Og jeg kunne være enig med dig, HVIS bankassistenterne havde en månedsløn på 12-15K.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

AL 48
laodenmark skrev:

Ja Al.

Du vil måske hellere have f.eks 400 kr mere i løn i mdr.før skat end f.eks 4800 retur en gang om året ??

sålænge det er indenfor rammerne kan man vel ikke fortænke sig i det sker.

På den måde bliver det jo igen dem med lavindkomst der kommer til at betale gildet.
Pensionister-arbejdsløse osv. - er det retfærdigt?

Lung Yao
AL 48 skrev:
.........................................................................
På den måde bliver det jo igen dem med lavindkomst der kommer til at betale gildet.
Pensionister-arbejdsløse osv. - er det retfærdigt?

Som hende der skulle betale 175.000kr i renter for et lån på 220.000kr i Danske Bank.
Og så bliver salige John Mogensen endnu en gang mere aktuel:

.

laodenmark
Lung det kan altså ikke forarge mig, at nogen får frynsegoder, i eksemplerne som du skriver er der jo også
stor forskel på hvilken rente kunderne skal betale, skulle det så også generer mig. anerkender at satserne er forskellige afhængig af hvilken risiko (sikkerhed) banken har. Men selv i 2 omtrent ens sager vil renten afhænge af forhandlingsevner. ( på samme måde som tilbuddet fra banken til de ansatte er fremkommet må man formode=forhandling) retfærdighed eller ej. gælder vel for virksomheden om at gøre sine medarbejder tilfredse så billigt som muligt.

Al: jeg giver ikke udtryk for noget er retfærdigt eller ej. Ligesom der ikke er logik i hvorfor den ene kan få rabat og den anden ikke kan. selv for de forskellige 'kassedamer´ er der forskel eller hvorfor nogen har 29 min betalt frokostpause andre har 30 min selvbetalt pause. Nogen bliver tilbudt billige rejser, tlf, forsikringer. LO har . forening med rabat, man kan blive ved. men livet er sku for kort til at det kan generer mig at jeg ikke har alle de muligheder

Håber ikke i bliver sure over naboen for en bedre julegave end jer selv.

Peder1968
Lung Yao skrev:

laodenmark skrev:
.................................................................................
At en virksomhed tilbyder sine medarbejder 'frynsegoder' vel og mærke indenfor lovens rammer kan det altså ikke genere mig. Hvad med medarbejderne der køber ind til indkøbspris via deres arbejdgivere, eller får rabat ved indkøb af varer. eller billige abbonmenter, billige rejser osv osv. det har jo ikke noget med løn niveau at gøre. Kassedamen i Netto får jo også 10 % rabat på indkøb. og kan jo ofte være mere værd end et billigt lån, sålænge det er lovligt vil det foregå sådan, da det jo er skattefrit en fordel for både arbejdsgivere (i form af lavere løn) og for medarbejderen i form af sparet skat,

Er du nu sikker på det ? Prøv igen at se på videoen fra 17:21 og lidt frem.
Og fortæl igen om du stadigt synes at det er OK at 1) DU, Jeg og Nettos kassedamen skal betale forskelige takster for en forbrugslån end 2) bankansatte:

- Danske Bank :
1) = 6.75 - 17.45% ,
2) = 3,6% Til hest

- Nordea :
1)= 3,7 - 16,7% ,
2) = 2,25% Yo baby

- Jydske Bank:
1) = 5,5 - 17,5%
2) = 0,99% ,Shock

Det var "fryndsgoder" som slår alle rekorder, og ikke de sølle rabatter som Jeg får som medlem af Indkøbs Forening Københavns Lufthavn, og alle de andres rabatordninger som fx. lærernes m.m., eller de 10% for Nettos kassedamen.
Og jeg kunne være enig med dig, HVIS bankassistenterne havde en månedsløn på 12-15K.

.

Hvis en bank ansat har et forbrugslån på 50.000 kr. er det måske ca 1.500 kr om året før skat, dvs. under 1.000 om året efter skat personen har fået ud af det. Er det meget?
Wink

AL 48
Peder 1968 skrev.
Hvis en bank ansat har et forbrugslån på 50.000 kr. er det måske ca 1.500 kr om året før skat, dvs. under 1.000 om året efter skat personen har fået ud af det. Er det meget?

Nej, det er ikke meget for den enkelte. Men al den slags "indkøbsforeninger", medarbejdergoder og andet "fryns" er jo med til at forhøje priserne for alm. forbrugere. Butikken skal jo køre rundt, og give et rimeligt afkast, så alle disse "goder" er jo lagt på varens pris på forhånd. Uanset om det er et banklån eller 2kg. kartofler, du køber i Brugsen. - Der findes ingen ejere af et firma, der betaler disse medarbejdergoder ud af egen fortjenste. -Derimod afskrives de nok også som "tab" på skattebillettenWink

golfer
AL 48 skrev:

Peder 1968 skrev.

Nej, det er ikke meget for den enkelte. Men al den slags "indkøbsforeninger", medarbejdergoder og andet "fryns" er jo med til at forhøje priserne for alm. forbrugere. Butikken skal jo køre rundt, og give et rimeligt afkast, så alle disse "goder" er jo lagt på varens pris på forhånd. Uanset om det er et banklån eller 2kg. kartofler, du køber i Brugsen. - Der findes ingen ejere af et firma, der betaler disse medarbejdergoder ud af egen fortjenste. -Derimod afskrives de nok også som "tab" på skattebillettenWink

Denne personalegode udgør jo kun en brøkdel af af de samlede omkostninger til personale. Mindstelønnen er vel 300 000 kr om året og de indirekte omkostninger er vel tæt på det samme - altså 600 000 kr for en ansat - af de lavtlønnede vel at mærke - så skal vi ikke lige lægge misundelsen lidt væk.

Lung Yao
golfer skrev:
...........................................................................................................................................
Denne personalegode udgør jo kun en brøkdel af af de samlede omkostninger til personale. Mindstelønnen er vel 300 000 kr om året og de indirekte omkostninger er vel tæt på det samme - altså 600 000 kr for en ansat - af de lavtlønnede vel at mærke - så skal vi ikke lige lægge misundelsen lidt væk.

Jeg skulle måske lige præcisere at det er ikke den enkelt medarbejder som Jeg skulle misunde,(selv om jeg skrev "de bankansatte" ) det er dem vel undt at de OGSÅ har visse privilegier, men det var meste bankens ledelse som fordyrer vores lån og udhuller forentning af vores indestående formuer med den "ulighed" .

.

Spring til debat: