Se indlæg
 Udskriv debat
Igen en idiot (narkosmugling)
ban-chang
I et beskidt, overfyldt og nedslidt fængsel i Thailand kæmper en 36-årig dansker for at holde livsmodet oppe.

http://www.bt.dk/...t-faengsel

http://thailinks.dk
Big Buddha
Lad ham rådne op i hullet.! Han skal ik' hjælpes hjem til ferieafsoning.

taxidriver990
Det er jo en "gammel" nyhed, han har siddet der siden d 13 sept, maa vaere agurketider for B.T
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Thomas72
Lige præsis, han ligger som han har redt og hvad BT erfarer er det ikke første gang han har forsøgt sig med smugling.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Boes
Han burde jo kende til reglerne og strafferammen for den slags overtrædelser i Thailand, så ingen sympati herfra, hvis han altså er uskyldig....TITPibe
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

birkedhoj
Håber du mener "skyldig"
Flyver PE med THAI altid

Boes
Ja selvfølgelig... Det var en smutterCrying
Tak Birkedhøj..
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

jydetampen
Ja hvis han kendes skyldig,så lad endelig sidde et det uhumske fængsel.Det lyder fint med mig at det er mest narko relaterede fanger som sidder i det uhumske fængsel,så kan de smage lidt af hvad der sker med mange som bliver fanget i et misbrug.

TG950
et lille udklip af artiklen :

Blandt andet har mange af fangerne i de senere år været ramt af eksempelvis fnat og tuberkulose.

jamen ikke nogen sympati fra mig, han har jo selv bedt om få denne luksus behandling ( synd for fnatmiderne )

[img]http://www.tv2east.dk/sites/www.tv2east.dk/files/images/digi/Arkiv/3.2007/070324AH.jpg[/img] is not a valid Image.
smukt lille dyr.

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

fckguld
ban-chang skrev:

I et beskidt, overfyldt og nedslidt fængsel i Thailand kæmper en 36-årig dansker for at holde livsmodet oppe.

http://www.bt.dk/...t-faengsel
If you cant do the time , dont do the crime.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

AL 48
Vi kan jo alle meget hurtigt blive enige om, at alt hvad der har med narko at gøre er noget frygteligt noget. Der er mange uhyggelige skæbner, og det skal selvfølgelig straffes hårdt.
En her på siden skriver endda: så kan de smage lidt af hvad der sker med mange som bliver fanget i et misbrug.
- Ja, lad dem smage deres egen medicin.
Men så kommer lidt "tankespin":
-Det her er narko, - hvad så med alle dem der fabrikerer og forhandler øl, vin og spiritus??
Hvor mange millioner trøstesløse skæbner findes der ikke jorden over, på grund af den lille djævel der sidder på skulderen og skriger på spiritus??
På landsplan /verdensplan er spiritus så ikke mindst lige så afhængighedsdannende og ødelæggende som f. eks hash??
Hvad skal vi så gøre ved disse "legale pushere"?Tuttelu Tralla

Frank
Jeg er ikke helt enig. Jeg synes ikke staten skal blande sig i, hvad jeg ønsker at anvende mit liv til. Det indebærer også, at jeg ikke mener, at staten skal blande sig i mit eventuelle forbrug af spiritus, cigaretter eller lignende.

Forbud er gødning for mafiaorganisationer, som jeg ikke bryder mig om, og hårde straffe som i Thailand forhindrer tilsyneladende folk som den omtalte dansker i begå kriminaliteten.

Jeg synes det ville være interessant at se, hvordan Verden ville være, hvis narkotika blev helt eller delvist legaliseret. Jeg er sikker på, at narkomanerne ville få et mere værdigt liv. Jeg er dog ikke skråsikker, men jeg synes ikke den eksisterende model med narkotikastraffe fungerer. Hmmm...

Frank
Nå ja, men den omtalte dansker har åbenbart indgående kendskab til strafferammen for narkotikakriminalitet i Thailand, men han har alligevel løbet risikoen. Så han ligger som han har redt.
Redigeret af Frank d. 01/10-2012 21:31

AL 48
Rigtig nok Frank. Men den dag det tager overhånd, så skal staten/samfundet jo alligevel træde til. Enten ved hospitalsindlæggelse eller andre afrusningsformer. -Hvor mange tager ikke hver dag deres antabus?? -Nogle kan styre det, andre kan ikke. Sådan er det jo med alle stimulanser og rusmidler.

Frank
Ja og der er mange andre tilfælde, hvor staten hjælper til, når det går skidt. Sygehusvæsenet er ved at drukne i behandlinger, som skyldes danskernes livsstil. Det betyder ikke, at jeg synes staten skal føre kontrol med hvad jeg indtager af føde, hvor meget motion jeg får eller hvornår jeg går i seng.

Jeg nyder ikke selv hash, men da jeg boede ved siden af Christania for ti år siden, var prisen vist kr. 50,- for et gram. Hvis det blev legaliseret gætter jeg på, at prisen vil være markant lavere. Den kunne man så forhøje med en punktafgift til de kr. 50,- og på den måde skabe en indtægt, som kunne være med til at finansiere udgifterne. Det kunne jeg godt tænke mig at se afprøvet i praksis.

Spring til debat: