Se indlæg|
"Go Home" siger ScandAsia Magazine i Thailand
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 29/10-2012 12:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 63 |
Det er overskriften paa October 2012 tidskriftet udgivet af Scand-Media Group stiftet af Gregers Moeller som har boet i Thailand siden 1988 Og nej, han skriver ikke om os danskere som bor i Thailand, han skriver om Muslimerne som bor i DK og some ikke hverken kan eller vil integrere sig under dansk kultur (men som naturligvis ganske gerne vil modtage Jeres haard-indtjente skattepenge hver maaned) "Go Home" er skrevet paa Engelsk og dem af Jer som har interesse i forskellen mellem integration i DK og Thailand burde laese denne artikel/leder Den findes her paa Scand-Asia's websted: http://issuu.com/...21000web/1 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/10-2012 13:22
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Det må være en vigtig artikel for dig, når du bruger dit fjerde indlæg på otte år til at fortælle om den ![]() Jeg tror, det er en lidt forenklet fremstilling. Jeg ved ikke, om de unge ville opføre sig anderledes, hvis de kunne smides ud. Måske der er lavet undersøgelser om forskellen mellem unge af fremmed herkomst med og uden dansk statsborgerskab. Dem uden kan jo netop smides ud, hvis de bliver idømt en straf. Men mon ikke en af de store forskelle findes i den sociale rangorden. De unge, der laver uro i Danmark findes ofte på de lavere sociale trin, mens udlændinge i Thailand typisk findes på sociale trin en del højere end de fleste thaier. |
|
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 29/10-2012 14:15
|
|
Kim Ludvigsen siger: "Det må være en vigtig artikel for dig, når du bruger dit fjerde indlæg på otte år til at fortælle om den" Kim Ludvigsen ... Jeg kender ikke dig og du kender ikke mig, saa jeg tror at vi roligt kan sige at du umuligt kan vide hvad der er vigtigt for mig, saa vaer venlig at kommentere kun om indlaegget Det er hverken mit foerste, andet, tredje eller fjerde indlaeg. Lang tid foerend DU nogensinde blev medlem her paa Dansk-Thai skrev jeg masser af indlaeg ... startende for otte aar siden. Imidlertid er softwaren paa forummet her paa et tidspunkt blevet aendret og gamle indlaeg blev slettet Jeg har vaeret her i Thailand 27 aar ... permanent, jeg har masser af viden og erfaring som kan gavne medlemmer, men jeg gaar ikke ind paa personlige diskussioner og kritik af medlemmer som proever paa at hjaelpe Vedr. Go Home, Muslimer i Danmark. Jeg har ikke boet i Danmark i cirka 35 aar, men foelger med i hvad der sker derhjemme, og maaske andre ville ogsaa vaere interesset i at laese artiklen, og laese om de kulturelle forskelle, og maaske er der ogsaa medlemmer som endnu ikke kender ScandAsia. De udgiver nogle magaziner for Skandinavere som I kan faa tilsendt gratis hvis I er interesseret i at foelge med i hvad andre Skandinavere bosiddende her i Sydoest Asian goer og laver Kim Ludvigsen ... er det ikke det der er vigtigt paa et forum, at give og udveksle informationer? Hver dag kommer der nye Nordiske personer til Thailand og de har brug for foerste-haands oplysninger. Eller synes du at et forum skal bruges til at skaendes og spille op? I sidste tilfaelde kan jeg lyn-hurtigt stoppe og ikke skrive eller kommentere mere |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/10-2012 14:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Ingen indlæg (i henhold til tælleren) og ingen humor. Og ingen kommentarer til det, som jeg skrev om artiklen. Så er der vist ingen grund til at jeg svarer mere i denne tråd. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 29/10-2012 14:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
ThaiFar skrev: Det er overskriften paa October 2012 tidskriftet udgivet af Scand-Media Group stiftet af Gregers Moeller som har boet i Thailand siden 1988 Og nej, han skriver ikke om os danskere som bor i Thailand, han skriver om Muslimerne som bor i DK og some ikke hverken kan eller vil integrere sig under dansk kultur (men som naturligvis ganske gerne vil modtage Jeres haard-indtjente skattepenge hver maaned) "Go Home" er skrevet paa Engelsk og dem af Jer som har interesse i forskellen mellem integration i DK og Thailand burde laese denne artikel/leder Den findes her paa Scand-Asia's websted: http://issuu.com/...21000web/1 Og du mener ikke der er problemer med muslimer i Thailand? Endvidere synes jeg det er totalt underlig at man ikke fokusere på de unges forældre. Normalt er det ikke børnenes skyld hvis de mangler opdragelse ![]() |
|
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 29/10-2012 15:16
|
|
Peder 1968: "Og du mener ikke der er problemer med muslimer i Thailand?" Peder. Det er ikke mig som har skrevet artiklen. Og det er derfor ikke min personlige mening. Det er en leder i ScandAsia tidskrift som tidligere beskrevet Hvis du synes der skal vaere en post og diskussion om muslimer i Thailand synes jeg du skulle oprette een. Det hele skal ikke blandes sammen i en stor paerevaelling, og min mening om situationen i Sydthailand vil jeg ikke kommentere i en traad som har med muslimer i Danmark at goere |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 29/10-2012 15:25
|
ThaiFra. Dette forum er beregnet til Thairelateret emner. Derfor relaterer jeg artiklen til problemer i Thailand. Jeg fatter ikke hvorfor muslimer i Danmark skal blandes ind i det? Din tråd er uden for.... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 15:35
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Peder1968 skrev: ThaiFra. Dette forum er beregnet til Thairelateret emner. Derfor relaterer jeg artiklen til problemer i Thailand. Jeg fatter ikke hvorfor muslimer i Danmark skal blandes ind i det? Din tråd er uden for.... Der maa vaere en aarsag til at ScandAsia bringer det op ? Og hvis man laeser den ja saa sammenligner den hvordan udlaendinge modtages i Danmark og modsat i Thailand. I Danmark giver man rask vaek permanent opholdstilladelse og her i Thailand er man paa 1 aars visa og skal rapportere adresse hver 90 dage. |
|
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 29/10-2012 15:39
|
|
Peder 1968! Har du overhovedet laest artiklen i ScandAsia forend du kommenterer? Det handler netop om integration og immigration i Thailand i forhold til Danmark |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 29/10-2012 15:40
|
Det er nok bare mig der ikke rigtig kan se det interessante i emnet. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 15:41
|
Det er en god sammenligning. |
|
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 29/10-2012 15:55
|
|
hugoboerge: "Det er en god sammenligning" ... Du har forstaaet det helt rigtigt med hensyn til artiklen - jeg kender Danskere som har boet her i Thailand op til 30 aar og selvom om de er gift med vel-uddannede Thai kvinder og har faelles boern (Luuk Kreung) saa kan der slet ikke vaere tale om at faa permanent opholdstilladelse
Redigeret af ThaiFar d. 29/10-2012 15:57 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 29/10-2012 15:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja samme regler burde gælde i DK som i Thailand ?? men ok det vil jo så lave mange problemer for dem som vil have pigen med til DK ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 29/10-2012 16:03
|
ThaiFar skrev: hugoboerge: "Det er en god sammenligning" ... Du har forstaaet det helt rigtigt med hensyn til artiklen - jeg kender Danskere som har boet her i Thailand op til 30 aar og selvom om de er gift med vel-uddannede Thai kvinder og har faelles boern (Luuk Kreung) saa kan der slet ikke vaere tale om at faa permanent opholdstilladelse Jeg takker. Jeg fik faktisk en permanent opholdstilladelse "Certificate of Residency" for noget over 40 aar siden. Problemet var at jeg forlod Thailand og for at faa en fornyelse skulle man rejse til Thailand hvert aar. Det er lidt besvaerligt og dyrt hvis man bor et sted i mellemamerika. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 29/10-2012 16:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Certificate of Residency HB... Jeg er lidt doven til aften, har fodret en trold for meget, kan du forklare mere om dette ... ? Krav og lignede God aften Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 30/10-2012 01:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Gregers skriver godt og informativt og samtidig er han en brav og hæderlig gut. Har abonneret på bladet i flere år, men af een eller anden grund så er det ikke kommet frem meget længe. I stedet får jeg hver mandag morgen Scan-Asia Weekly på min mailbox, så kan jeg derfra gå ind og læse hvad der har interesse. ThaiFar tag det ikke så tungt, Hr. Ludvigsen ved mere end de fleste. Han har 4 års erfaring på Thailand, alt sammen opnået ved at være her nogle måneder hvert år og så lave sin egen hjemmeside. Men sådan er det jo. hugoboerge - også jeg udbeder mig venligst alle oplysninger om dit Permanent. Fik sidste år lavet mit Retirement om til Thai-Married. Det kostede en del besvær, nu må jeg så se om det bliver bedre her i december. Men i den forbindelse havde jeg flere samtaler med Emigration om nemlig Permanent og de fortalte hvad det indebar af indbetaling af kæmpebeløb. I den forbindelse havde jeg et par samtaler med konsulen her. Han har jo også omkring 30 år her. Han søgte og fik Permanent. Han har i forvejen sit danske røde pas og så sit hvide diplomatpas. Som han fortalte, så skulle han alligevel troligt på Emigration hvert år - MED ALLE 3 PAS - og de er selvfølgelig udstedt på forskellige datoer, så han var ret så Pissed-off af samme årsag. Altså hvad kan du foreslå, som ingen andre kan????? Men det er åbenbart 40 år siden og meget har ændret sig. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/10-2012 02:40
|
Skeptikeren skrev: Gregers skriver godt og informativt og samtidig er han en brav og hæderlig gut. Har abonneret på bladet i flere år, men af een eller anden grund så er det ikke kommet frem meget længe. I stedet får jeg hver mandag morgen Scan-Asia Weekly på min mailbox, så kan jeg derfra gå ind og læse hvad der har interesse. ThaiFar tag det ikke så tungt, Hr. Ludvigsen ved mere end de fleste. Han har 4 års erfaring på Thailand, alt sammen opnået ved at være her nogle måneder hvert år og så lave sin egen hjemmeside. Men sådan er det jo. hugoboerge - også jeg udbeder mig venligst alle oplysninger om dit Permanent. Fik sidste år lavet mit Retirement om til Thai-Married. Det kostede en del besvær, nu må jeg så se om det bliver bedre her i december. Men i den forbindelse havde jeg flere samtaler med Emigration om nemlig Permanent og de fortalte hvad det indebar af indbetaling af kæmpebeløb. I den forbindelse havde jeg et par samtaler med konsulen her. Han har jo også omkring 30 år her. Han søgte og fik Permanent. Han har i forvejen sit danske røde pas og så sit hvide diplomatpas. Som han fortalte, så skulle han alligevel troligt på Emigration hvert år - MED ALLE 3 PAS - og de er selvfølgelig udstedt på forskellige datoer, så han var ret så Pissed-off af samme årsag. Altså hvad kan du foreslå, som ingen andre kan????? Men det er åbenbart 40 år siden og meget har ændret sig. Skeptikeren @taxidriver990 og @Skeptikeren. Jeg har ikke mit permanente mere (bogen har jeg dog stadigvaek). Maaske fik jeg ikke forklaret det godt nok. Men jeg blev udstyret med bogen ret hurtigt efter min ankomst i sin tid. Jeg flyttede bort fra Thailand og hvis fornyelse skulle finde sted skulle man rejse til Thailand hvert aar. Lidt besvaerligt og dyrt hvis man bor i Mellemamerika. Men her er en udmaerket link omkring den permanente: http://www.thaivi...e-process/ Mig bekendt er man 6 aar bagud med behandling af ansoegninger saa det enkleste er nok at fortsaette med retirement/thai-married. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.