Se indlæg|
Folkepensionistkontrol. Afgørelse fra Pensionsstyrelsen.
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 09/10-2012 20:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Verden er vist ofte delt op, således at der findes to lejre. mellem disse to lejre er der ringe forståelse for hinandens argumenter. Sådan har jeg det vist også. Og tilhører nok den lejr, hvori man ikke anser det for det store problem at skulle dokumentere,at man er berettiget til en pengeydelse Men for andre er det åbenlyst et problem Givet er, at rinpoche har ret i, at kravet om dokumentation er en bagatel i det urimelige i at man kun har grundbeløbet ved bopæl i udlandet. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 10/10-2012 06:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Der findes meget snyd og bedrag med socilae ydelser, alle ved det, og kontrol kan stoppe det ja Men hvorfor goere det svaerre end det er. Folkepension fra fyldte 65 aar er lig med pensionist og de fleste i den alder herude har Retirement Visa RESTRICTIONS ON RETIREMENT VISA The retirement once approved allows you to stay in Thailand for one year. You are not allowed to have employment while on this type of visa. Also you must report to Immigration every 90 days to verify your current address. Straffen for at overtraade disse er maerkbar haarde : Working in Thailand without a work permit entails a penalty on the violator, ranging from a fine, imprisonment and deportation to, in the worst case scenario, prohibition from re-entering Thailand. Under the Alien Working Act, a foreigner who engages in work without obtaining the proper work permit is liable to imprisonment for a term not exceeding five years and/or a fine from 2,000 baht to 100,000 baht. In practice, however, the authorities usually settle the case and deport the person from Thailand Hvor jeg bor er en typiskt dagloen 300 Baht, saa der skal godt nok arbejdes meget for at det kan betalte sig at saette sin dagligdag overstyr Saa i stedet for at kriminalisere en befolkningsgruppe kan kontroltemaet starte med at tjekke Visa, behoever ikke at envoldvere den enkelte borger, de kan faa oplysningerne direkte hos Immigration Office, dermed ses hvilke der kunne vaere intresante for naermere eftersyn Kontrol er godt, men hvorfor skyde med kanonner naar man kan goere kontrollen diskret. Kilde: http://www.thaiem...retire.php Kilde: http://www.chiang.../2204.html Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 10/10-2012 08:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu har man i danmark svært ved,at kalde en spade for en spade loven om kontrol kom fordi dansk folkeparti,ville det misbrug af de sociale ydelser,blandt indvandreder opnåede dem i danmark og rejste hjem og arbejde til livs , husk lige sagen med det irakiske parlaments medlem der fik sociale ydelser fra dk, loven er ikke lavet på grund af de danskere der bor i thailand, men nu er loven der og den håndhæves overfor alle..........![]() |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 10/10-2012 08:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
jammen der er 1000 ting man kan gøre. men bare fordi det står i en eller anden tilfældig thai papir at man ikke må have indtægt kan det da nok være at nogen snyder alligevel ham der har snablen nede i kassen må sgu da selv sørge for at dokumentere at han har krav på de penge. det er det samme med alle andre udbetalinger hvorfor skulle pension ikke også være sådan? Svar nu bare på de skide breve og lad være med alt den bavl. jeg synes det er en børnehave bare fordi der er nigen krav det er også mine skattepenge i thailand er der måske ikke så mange der snyder. men hvad med alle de i pakistan og kebabistan? de snyder og bedrager hele vejen igennem bare se når der kontrolleres i lufthavnen så er der bid HVER gang så nu er der kontrol i ALLE lande så tør øjnene i thailand |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 10/10-2012 08:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
jeg bor i thailand og [url]har ingen problemer med denne lov og heller ikke med andre love............. l] |
|
|
|
| Happy Frog |
Lagt på d. 04/11-2012 04:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
jeg er lars og er ny her.Jeg er fra drengehjemmet Laerkehoj paa Lindevangs Alle paa Frederiksberg og fik tildelt foertidspension pr. 1-4-2006 paa grund af psykosociale foelger af medfodt syndrom:Klinefelder Syndrome.Jeg har altid boet alene og har vaeret blandingsmisbruger'. I 2002 var jeg foerste gang I thailand.Jeg modte Sau og hun hjalp mig ud af mit misbrug.Jeg er skabsbosse,og jeg fik foertidspension som enlig.Sau fungerer udelukkende som sygehjaelper.Jeg har gode venner i Nong Khai,Pataya og Phuket og jeg har opholdt mig meget de steder.Jeg har adresse her hos Sau og nu forlanger kontrolteamet ca.30.000 danske kroner tilbage,idet "VI FORMODER AT DU MULIGVISHAR VAERET SAMBOENDE MED MED Fr.SAU FOER 1-7. 23-3-2012 modtog jeg det foerste "trusselsbrev".Jeg blev skraemt fra vid og sans og kontaktede pensionsstyrelsen I Koebehavn og fortalte at jeg flyttede sammen med en pr.1-7-12. Det naeste brev var dateret 27-8-12 og det drejede sig om lejekontrakt og elregning.Jeg sendte kopi fra bangkok Bank og elregning. det indtil videre sidste brev var dateret 19-10-12,hvor de forlangte kopi af lejekontrakt fra det sted jeg boede inden 1-7og et bevis paa at jeg boede alene,og en mulig bekraeftelse fra tidligere udlejer paa at jeg boede alene.Ligeledes skulle jeg sende kopi af Ta bian Ban.Jeg skal sende dokumentation inden30-11.+kommentarer fra baade mig og Sau.Sau er analfabet,saa det lader sig ikke gore Det har vaeret en fornojelse at laese alle Jeres indlaeg og er klar til "kamp". .... Lars Mahog fra Prasat . |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 04/11-2012 06:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Hej Lars og velkommen her, håber du vil blive modtaget med åbent sind især nu de værste balledemagere er væk fra denne så vigtige tråd. Din historie berører mig dybt men kan ike trøste så meget. Problemet er i al sin enkelhed at Styrelsen vil skide (rent ud sagt) på hvad du siger og mener, de har fat i den lange ende mener de, de kan indefryse pensionen på ubestemt tid og det benytter de så til at stille krav om umådelig hurtige tilbagesvar og dokumentationer, mens de selv, svarer når det passer dem (hvis de i det hele taget svarer) jeg selv har endnu intet hørt siden 22. august, hvor jeg fik bekræftet på telefon fra Bangkok at min sag burde være løst. Og værst at alt, fordi nogent lyver og snyder så gør vi alle det mener de. Styrelsen er slet ikke gearet til at gennemskue bedragerne, de skærer alle over een kam. Og jeg tror ikke at de der sidder og klapper i deres små hænder af fryd over kravet om kontrol fatter, hvor ondt det gør når man har god samvittighed og så bliver tyvtet og udsat for gentagen henholdelse af svar. Håber for dig og dine at du snart må få en løsning. Håberr du vil blive ved med at sende info, det vil det være godt for os der er i samme situation! Skeptikeren der sender varme hilsener Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 04/11-2012 07:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
LarsMahog skrev: jeg er lars og er ny her.Jeg er fra drengehjemmet Laerkehoj paa Lindevangs Alle paa Frederiksberg og fik tildelt foertidspension pr. 1-4-2006 paa grund af psykosociale foelger af medfodt syndrom:Klinefelder Syndrome.Jeg har altid boet alene og har vaeret blandingsmisbruger'. I 2002 var jeg foerste gang I thailand.Jeg modte Sau og hun hjalp mig ud af mit misbrug.Jeg er skabsbosse,og jeg fik foertidspension som enlig.Sau fungerer udelukkende som sygehjaelper.Jeg har gode venner i Nong Khai,Pataya og Phuket og jeg har opholdt mig meget de steder.Jeg har adresse her hos Sau og nu forlanger kontrolteamet ca.30.000 danske kroner tilbage,idet "VI FORMODER AT DU MULIGVISHAR VAERET SAMBOENDE MED MED Fr.SAU FOER 1-7. 23-3-2012 modtog jeg det foerste "trusselsbrev".Jeg blev skraemt fra vid og sans og kontaktede pensionsstyrelsen I Koebehavn og fortalte at jeg flyttede sammen med en pr.1-7-12. Det naeste brev var dateret 27-8-12 og det drejede sig om lejekontrakt og elregning.Jeg sendte kopi fra bangkok Bank og elregning. det indtil videre sidste brev var dateret 19-10-12,hvor de forlangte kopi af lejekontrakt fra det sted jeg boede inden 1-7og et bevis paa at jeg boede alene,og en mulig bekraeftelse fra tidligere udlejer paa at jeg boede alene.Ligeledes skulle jeg sende kopi af Ta bian Ban.Jeg skal sende dokumentation inden30-11.+kommentarer fra baade mig og Sau.Sau er analfabet,saa det lader sig ikke gore Det har vaeret en fornojelse at laese alle Jeres indlaeg og er klar til "kamp". .... Lars Mahog fra Prasat . Jeg vil også byde velkommen til Lars og håbe du får en masse gode input her på sitet. Jeg tror ikke du skal i ''kamp'' da web heldigvis rydder op en gang imellem. Og slår hårdt ned på dem som ikke kan holde en ordenlig tone. Håber du får styr på tingene med din pension og tilbage betaling. Har ingen viden på området, så deltager ikke i de tråde omhandlende pension, følger med selvfølgelig og læser det meste. Fortsat god søndag til alle i Thailand såvel som i det kolde nord. ![]() |
|
|
|
| bitten |
Lagt på d. 04/11-2012 08:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Ja det er da ærgerligt , men i den lov står , at hvis man er samboende. skal man oplyse det. Fordi man får mere i pension hvis man er realt enlig !! Det er man ikke hvis man er samboende med nogen. I til fælle af, at man er samboende , så er det billigere at leve , idet man er 2 om husleje og andre udgifter , og 2 om madbudgettet. Det er den samme regel der gælder i Danmark, så det er IKKE et spørgsmål om, at mennesker der har slået sig ned uden for Danmark behandles anderledes. |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 04/11-2012 09:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
bitten for helvede du og din enøjede kritik!! Lars skriver jo tydeligt at han ikke var samboende o.s.v. men du har det lige som bureaukraterne du tror ikke på en skid. Meget små sko for en dansk dame, vis dog lidt menneskekærlighed for en gang skyld og ikke de tørre kroner du må spytte i statskassen. Hvad koster sådan et "snyderi" dig i kroner om året: !,50 DKK vel rundt regnet. Så tro dog på dine medmennesker. Og kom så ikke igen med at sige: "Jamen det er princippet" Jeg græmmes! Definationen på bureaukrater er at det er meget små mennesker, åndeligt talt, der har fået en smule magt og nu sklal hævde sig på den lille mands bekostning. De glemmer til stadighed at de er ansat til at tjene borgeren og ikke omvendt og det er borgeren der lønner bureukraten også som pensionist. Jeg bliver sku så harm over al den medmennskelige smålighed. Skeptikeren Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| bitten |
Lagt på d. 04/11-2012 09:31
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Ja det er ærgerligt , men Lars skriver faktisk, at han har adresse hos sin (ven , dame ). Så er det bare ikke mig det handler om , men om de regler der findes på området. Jeg kan ikke forstår hvorfor man ikke bare følger de regler der nu er ?? Rigtigt de er lavet for at stoppe snyderi, det er jo ikke kun lige de få der bor i Thailand , den regel er lavet for. Så lige for at rette en misforståelse , om det er dig eller mig der ikke forstår at dette er et debatforum , og i et sådan må man skrive jeg holder mig til fakta , du ( skeptikeren ) forsøger at gøre det bare lidt lovligt at snyde . Hvem har så så laveste moral ? |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 04/11-2012 09:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
bitten skrev: Ja det er ærgerligt , men Lars skriver faktisk, at han har adresse hos sin (ven , dame ). Så er det bare ikke mig det handler om , men om de regler der findes på området. Jeg kan ikke forstår hvorfor man ikke bare følger de regler der nu er ?? Rigtigt de er lavet for at stoppe snyderi, det er jo ikke kun lige de få der bor i Thailand , den regel er lavet for. Så lige for at rette en misforståelse , om det er dig eller mig der ikke forstår at dette er et debatforum , og i et sådan må man skrive jeg holder mig til fakta , du ( skeptikeren ) forsøger at gøre det bare lidt lovligt at snyde . Hvem har så så laveste moral ? Spot on Bitten,og det er stadig Lars der må sætte sig ind i reglerne inden han flytter.Hvis det ikke er muligt går jeg ud fra at der har været nogle som fortalte ham om reglerne inden han flyttede. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/11-2012 09:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Forstå ikke at en person bliver ved med at skrive, så svar på det skide brev.. Er der overhovedet nogle der har skrevet at de IKKE har svaret på brevet ?? Jeg spørge da jeg må indrømme at den gang der gik "børnehave" i tråden her, sprang jeg 50-75 indlæg over.....Og er for dovn til at gå tilbage og læse dem nu.. Ang brevet ved jeg ikke hvordan det er i dag, men da jeg selv blev kontrolleret først på året, ville Pensionstyrelsen kontrol team havde en erklæring fra mit Amphoe. Denne kunne ikke fremskaffe, da jeg kontakte dem om det var de godt klar over det, da jeg spurgte til om det ikke var en ide at smide en notat med i brevet om at dette punkt, kan man ikke skaffe, eller helt slette det fra brevet (Tager vil max 5 sek. at fjerne) sagde de bare, det ikke kommer mig ved.. Har en ven der blev kontrolleret i Aug 2012, og hans brev var 100% som min, intet var rette til, så han måtte også kontakte team omkring det samme med hans Amphoe, og han fik samme svar... I min verden er det da total tegn på at Pensionstyrelsen er 100% ligeglade med Danmarks borger her i Thailand Og lad os da være ærlige, havde det været en privat firma, der lavet sådan en fejl og ikke GAD rettet op på det, ja så var de alle blevet fyret.. Ang Pensionstyrelsen respons tid over for borger, er det ikke godt, synes ikke vi bare skal sige ok, lad Pensionstyrelsen gøre som de vil, de kræver at borgeren svare promote, for ellers svinger de øksen..... Så synes godt vi som borger kan forvente en hurtige tilbagemelding fra dem også.. Til slut vil jeg også byde Lars velkommen på siden her, og håber også han skrive mere, efter han finder ud af mere..... Ellers en dejlige dag til jer alle samme der ude i verden, Pas godt på jer selv.. Mvh Badedyret... |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 04/11-2012 10:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
LarsMahog skrev: jeg er lars og er ny her.Jeg er fra drengehjemmet Laerkehoj paa Lindevangs Alle paa Frederiksberg og fik tildelt foertidspension pr. 1-4-2006 paa grund af psykosociale foelger af medfodt syndrom:Klinefelder Syndrome.Jeg har altid boet alene og har vaeret blandingsmisbruger'. I 2002 var jeg foerste gang I thailand.Jeg modte Sau og hun hjalp mig ud af mit misbrug.Jeg er skabsbosse,og jeg fik foertidspension som enlig.Sau fungerer udelukkende som sygehjaelper.Jeg har gode venner i Nong Khai,Pataya og Phuket og jeg har opholdt mig meget de steder.Jeg har adresse her hos Sau og nu forlanger kontrolteamet ca.30.000 danske kroner tilbage,idet "VI FORMODER AT DU MULIGVISHAR VAERET SAMBOENDE MED MED Fr.SAU FOER 1-7. 23-3-2012 modtog jeg det foerste "trusselsbrev".Jeg blev skraemt fra vid og sans og kontaktede pensionsstyrelsen I Koebehavn og fortalte at jeg flyttede sammen med en pr.1-7-12. Det naeste brev var dateret 27-8-12 og det drejede sig om lejekontrakt og elregning.Jeg sendte kopi fra bangkok Bank og elregning. det indtil videre sidste brev var dateret 19-10-12,hvor de forlangte kopi af lejekontrakt fra det sted jeg boede inden 1-7og et bevis paa at jeg boede alene,og en mulig bekraeftelse fra tidligere udlejer paa at jeg boede alene.Ligeledes skulle jeg sende kopi af Ta bian Ban.Jeg skal sende dokumentation inden30-11.+kommentarer fra baade mig og Sau.Sau er analfabet,saa det lader sig ikke gore Det har vaeret en fornojelse at laese alle Jeres indlaeg og er klar til "kamp". .... Lars Mahog fra Prasat . Hej Lars, Efter det, du selv skriver, har du jo ikke været samlevende med Sau, derfor er kravet om tilbagebetaling forkert. Og husk, at hvis Pensionsstyrelsen eller kontrolteamet træffer en afgørelse om tilbagebetaling, som du mener er forkert, har du ret til at klage over afgørelsen og anke den til Ankestyrelsen ! Hvis du behøver hjælp i denne sag, så står jeg til rådighed. Jeg sender dig en privat besked. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 04/11-2012 11:42
|
|
Til Bitten, hvor skriver Lars at han er samboende, han skriver han har adresse med Sau og hun fungere som sygehjaelper. Manden skriver endvidere at han er skabsboesse, som udgangs punkt vil jeg saa mene at han ikke er samboende med Sau. Vend spoergsmaalet; Hvad goer studerende der ikke kan faa kollegievaerelse og flytter sammen i en lejlighed ? Er de ogsaa at betraekke, som udgangspunkt, vaerende sambos ? Nej vel.... Til Jydetampen. Lars har sikkert sat sig ind i reglerne, der har vaeret ham tilgaengelige. Ioevrigt kan laese andetsteds at der ikke bliver givet personlig info om regler ved udrejse fra Danmark Til Lars: Jeg udgaar selvfoelgelig fra at du har fulgt reglerne og ikke handlet mod bedrevidende, hvordan du kan / skal bevise at i ikke er sambos ved jeg ikke. maaske nogle billeder af dig sammen med andre maend. Ioevrigt maa du ikke af kommunen / kontrolteamet deskrimeneres paa grund af sexuel laegning. Hvis du er i DK ville en hjaelpe indstands vaere den gratis retshjaelp Held og lykke og velkommen til.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/11-2012 12:12
|
|
Jeg blander mig nødigt i folks private dispositioner, men med hensyn til regler for hvornår man er samboende og lign. følger disse grænser de normale (stramme) regler på området. Man kan synes, at med de foreliggende oplysninger, at myndighederne tager fejl. Det gør de givetvis også, subjektivt set, men det ville ikke undre mig om de også i dette tilfælde ville kunne afgør sagen som varslet. taxidriver990. Som tidligere skrevet beundrer jeg din ihærdighed, men eksemplerne holder desværre ikke vand. (omend dine eksempler skam er sympatiske) Lige netop det du beskriver ligger der en del afgørelser, som stadfæster myndighedernes handlemuligheder. Det har store konsekvenser for folk. Til sammenligning med LarsMahog's situation kan nævnes enlige kvinder på kontanthjælps "herrebesøg". Her anlægges en meget stram fortolkning af reglerne. Bor man på et kollegie og får SU er man ikke under disse regler, men er man på f.eks. kontanthjælp eller social pension vil man i netop dette tilfælde med en delelejelighed blive visiteret som samboende. Uanset om man bor med en pige og er erklæret homoseksuel osv. LarsMahog: Det ville hjælpe rigtig meget på din sag, hvis du kunne fremvise en arbejdskontrakt og dokumentation for lønudbetalinger for det erhvervsforhold du har til din hjælper. Desværre er du forpligtet til at fremsende dokumentation, og at din hjælper er analfabet kommer så at sige ikke myndighederne ved. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/11-2012 12:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
bitten skrev: Ja det er da ærgerligt , men i den lov står , at hvis man er samboende. skal man oplyse det. Fordi man får mere i pension hvis man er realt enlig !! Det er man ikke hvis man er samboende med nogen. I til fælle af, at man er samboende , så er det billigere at leve , idet man er 2 om husleje og andre udgifter , og 2 om madbudgettet. Det er den samme regel der gælder i Danmark, så det er IKKE et spørgsmål om, at mennesker der har slået sig ned uden for Danmark behandles anderledes. I til fælle af, at man er samboende , så er det billigere at leve , idet man er 2 om husleje og andre udgifter , og 2 om madbudgettet. Det er ikke noedvendigvis rigtigt vel ? Husk paa at i de fleste tilfaelde saa forsoerger man sin hustru. Kom saa ikke med et taabeligt svar som at saa kan hun bare komme i arbejde. Til 300 THB om dagen ? |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 04/11-2012 12:52
|
|
Til Sudsakhon; Mit ex med de studerende var at bare fordi man bor under samme tag ad noedvendighed er man ikke noedvendigvis samboende, jeg syntes Frk. Bitten var doemmende og det kan jeg ud fra din text saa forstaa at det er myndighederne ogsaa. Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/11-2012 13:03
|
|
taxidriver990 Enig. Det kan vi to godt blive enige om at mene. Desværre er det ikke os, der definerer reglerne. Myndighedernes grænser for hvor "bredt" begrebet samboende fortolkes er desværre således at der i begge tilfælde vil blive afgjort status som "ikke reelt enlig". Og det er uanset hvad vi måtte mene. Desværre. mit råd er derfor at få dokumenteret sit krav. Man taber hvis man forsøger at stille spørgsmålstegn ved myndighedernes grænser |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 04/11-2012 13:17
|
|
Til Lars: ...reglerne hindrer ikke enlige i at mødes eller overnatte hos hinanden eller at et fraskilt forældrepar kan have et godt samarbejde om deres børn. Man betragtes kun som samlevende, hvis der er tale om et egentligt samlivsforhold, som svarer til et ægteskabslignende forhold, hvor parterne bidrager til den fælles husførelse, har fælles økonomi mv. Det er ikke nok at se på, hvor den enkelte har sin bopælsadresse for at tage stilling til, om en person er enlig eller samlevende. Det skyldes, at der er mange muligheder for at omgå dette – det viser de mange eksempler med dækadresser hos familie og venner eller i et sommerhus, fædrehoteller mv. Derfor er der ikke faste regler for vurderingen af, om en person er enlig eller samlevende. Der skal være plads til en konkret individuel vurdering, fordi der kan være tale om mange forskellige samlivsformer. http://klinefelte... [quote] Borgeren skal naturligvis selv have mulighed for at udtale sig i sagen./quote] Hvis ikke du har faaet det, ville jeg ikke toeve med at goere foelgende Faa lavet en " ansaettelseskontakt af aeldre dato " ; og dokumentere med fotos af hjemmet der viser en tydelig opdeling af dit og mit. Jeg tvilver paa at du staar i Sau's blaa bog da du nok ikke har thai-id kort, saa egentlig kan du lave en leje kontrakt, om dette er snyd ved jeg ikke, men helt sikkert i graazonen.. Jeg haaber der i dit tilfaelde vil blive taget hensyn til diagnosen : Klinefelters Syndrom Redigeret af taxidriver990 d. 04/11-2012 13:29 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.