Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Inddragelse af pas ulovligt
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 05/11-2012 10:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Har mailet med konsulatet og fået svar fra konsulen. Jeg har givet ham alle de oplysninger om sagen så han burde kunne svare mig rimeligt præcist. Her er hans svar. Kaere Peter Moerk, Konsulatet har ingen myndighed mht Thai immigration og du boer derfor afklare dette med Thai immigration. Ved sygdoms ophold skal thai visa forlaenges foer dit visa udloeber og normalt fortages dette da af hospitalet for patienten. I din givne sag vil du ved hjemrejse til Danmark normalt skulle betale en maximal overstay boede paa 20,000 Thb, hvis du staar i lufthavnen med en gyldig hjemrejse billet. Hvis din veninde har en aftale med Thai politi om, at de kan skrive en berigtigelse til immigrationen paa at dit pas har vaeret tilbageholdt i forbindelse med en ulykke, saa vil jeg anbefale, at hun tager paa politi stationen og faar dette dokument fra den paagaeldende betjent. Hun kan derefter med en laegeattest og fuldmagt fra dig kontakte immigrations politiet i Pattaya og faa oplysning om hvordan du skal forholde dig i sagen. mvh Stig Vagt-Andersen, konsul. DDEP/0168/12 Dette svar fortæller mig at han ikke forstår en klap af det hele. Hvordan kan han anbefale at vi tager på politistationen og får det dokument fra den pågældende betjent...?? Det er jo netop det som vi har forsøgt på siden forrige fredag, uden held. Han er ikke på stationen og hans mobil svare ikke. Ikke meget hjælp at hente der. Troede ellers at de var der for vores skyld og bl.a. skulle hjælpe danskere i nød situationer. Er ved at opgive det hele og bare betale overstay, selvom det er dybt uretfærdigt. Thaipolitiet har gjort noget ulovligt overfor mig og nu prøver de at løbe fra ansvaret, som gør at jeg faktisk gør noget ulovligt ved at opholde mig i landet uden gyldigt visa. Overvejer stærkt om Thailand stadig er noget for mig, efter denne oplevelse. Har ellers haft rigtig mange gode år som fastboende, både på Phuket og de seneste 6-7 år i Pattaya. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 05/11-2012 14:19
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
kan du ikke melde dit pas stjålet eller tabt og få et nyt på ambassaden...og tag så en tur på Thai immigration og så må du evt betale hvad det koster og så ellers starte forfra ang visa.....
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| ThaiFar |
Lagt på d. 06/11-2012 01:09
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 63 |
Hvis man faar nyt pas, skal man ned paa Immigrationen og faa overfoert visa detaljer fra gammelt pas til nyt. Der er ingen umiddelbar fordel for Moerk ved passkifte, kun ekstra omkostinger paa 4,900 som et nyt dansk pas vist koster i dag |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 06/11-2012 02:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Jeg er ked af det på dine vegne Moerk, ikke den Stig jeg kender, men han er og bliver en forsigtig mand, så mon ikke han svarer som han gør for ikke at "træde" de store på Emigration for hårdt over tæerne. Men jeg må medgive at jeg også syntes at diverse Ambassader og Konsuler verden rundt har det med at forflygtige det vi troede skulle være en base for hjælp for landsmænd. Vi så det jo under Tsusaminen hvor Stig var en af de første der dukkede op og tibød hjælp, men hvor Ambassaden ikke fik fingeren ud før lang tid efter. Jeg ville så gerne hjælpe og støtte dig i denne svære tid, ved af erfaring at man kan føle sig enorm ensom og hjælpeløs. men du må for guds skyld ikke give op, måske koster det dig en klat penge som skulle have været brugt til noget bedre og ikke til at fore embedsmænds lommer. Går ud fra at du har en større omgangskreds til at "samtale" med, men skulle du nu føle behov for en anden "ny" til at se det måske fra en anden vinkel, så sig endelig til. Jeg vil tøffe til din bolig hvis du vil. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 17/11-2012 10:47
|
Som opfølgning på tråden og mit problem er der flg. nyt.: Politiet løb fra deres ansvar og nægtede at skrive noget til om at de havde mit pas i lang tid. Kontaktede til sidst immigration og de ville have 20.000 i overstay. Jeg betalte nogle få tusind mere og fik fornyet mit retirement visa, så nu er sagen lukket og jeg er en hel del klogere. Andre kan også lære af det, udleverer aldrig dit pas til politiet, de har slet ikke myndighed til at gøre det. Jeg vil fremover have et kopi af pas og visa på mig. Jeg takker for alle de pæne svar og råd jeg fik. Og rigtig god weekend til alle, min bliver dejlig, nu kan jeg slappe af igen. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 18/11-2012 04:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Et stort til lykke til dig - ærgerlige penge - men bedre end mere vrøvl! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 18/11-2012 05:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Tillykke moerk, håber du er i god bedring også...... !!
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/11-2012 05:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Kan jeg spørge om, hvad pokker gøre man, hvis politi bede om at se ens pas, detskal man jo fremvise, og vælge de så at tage det med sig, ja hvad pokker kan man gøre ?? Spørge pga en af skolen elever blev stoppet på gaden af 2 mænd fra politiet, de tog hans pas i lommen, og kørte derfra igen. Om aften kom 2 andre politi folk på hans adresse, bad ham om at vise pas, hvilket han jo ikke kunne, så han røg en tur i fængeslet... Efter knap 1 dag tid, blev en aftale lavet med skolen hjælp om at betale XX.XXX baht så han blev løsladt, men intet snak om hans pas, da han kom hjem, var hans pas i hans postboks... Jeg spørge fordi, man kan jo ikke stoppe sådan politi folk, hvis de vælge at tage ens pas med sig, kan man ?? Det bliver vil til vold imod politimand, hvis man prøve at stoppe dem... Godt at høre, trods alt at der er styr på det for Mørk, selv o mdet er træls penge, håber snart du er helt på højkant igen også, god vind her fra... |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 18/11-2012 07:35
|
Tak Badedyr. Det er netop det som er problemet. Man begynder ikke at diskuterer med Thai politiet og så udleverer man bare. Den historie du fortæller lyder lidt som et ''set up''. Igen korruption så politiet kunne lave nogle penge. Noget forbandet svineri Man skal i princippet bære sit pas på sig, men det bliver godtaget med et kopi af pas og gældende visa. Det har jeg allerede fået lavet og bærer i min pung. Også tak til Boes og Skeptikeren |
|
|
|
| rogne |
Lagt på d. 18/11-2012 11:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Når jeg er i Thailand får jeg lavet kopi af Pas og visa som jeg så får lamineret Pas på den ene side og visa på den anden side og har aldrig haft problemer det er altid blevet godtaget som legitimation |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.