Se indlæg
 Udskriv debat
Munk i Thailand
romeren
Hej alle

Håber nogen kan hjælpe mig?. Jeg kunne godt tænke mig at være munk i en uges tid i Thailand.
Jeg har søgt lidt på nettet og kan kun finde hvor man kan blive det i en måned. Er der nogen af jer der ved om det kan lade sig gøre i kortere tid?

Det er udelukkende for oplevelsens skyld og ikke fordi jeg har tænkt mig at forblive munk på sigt :-)

Girobank
Hej

prøv her, ligge lidt udenfor Bángkok- nord.

[url]www.watnapp.com[/url]

De taler engelsk også.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

romeren
Hej

Hjemmesiden ser spændende ud, men der står ikke noget om at kunne være munk i en uges tid. Hvis jeg klikker på kontakt, er der heller ikke nogen mail adresse jeg kan svare.

Måske er det bare mig der ikke kan se det, men jeg kan ikke umiddelbart se hvordan jeg kommer i kontakt med dem.

Lidt nord for bangkok, ville eller være perfekt.

Lung Yao
romeren skrev:

Hej alle
Håber nogen kan hjælpe mig?. Jeg kunne godt tænke mig at være munk i en uges tid i Thailand.
Jeg har søgt lidt på nettet og kan kun finde hvor man kan blive det i en måned. Er der nogen af jer der ved om det kan lade sig gøre i kortere tid?
Det er udelukkende for oplevelsens skyld og ikke fordi jeg har tænkt mig at forblive munk på sigt :-)

Hvor befinder du dig p.t. ?
Hvis du er i DK , er der en mulighed i Wat Pa Dragør. Jeg har kendskab til flere danskere som har prøvet at være "novice" i fra 1 til 4-5 uger.
Abbeden Luang Phra Kru Somsak er meget large og flexible, og jeg er sikker på at han ville bifalde dit ønske. Og i øjeblik er der en ung thai mand som er blevet munk efter at have boet 15+ år i DK, så der ville hjælpe på sprog barrieren.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Girobank
Lung yao

ser du overskrfiten er: munk i Thailand, så derfor gætter jeg at romeren er i Thailand.

Til Romeren, går ind via Facebook og send en forespørgsel.

Lederen og flere andre snakker perfekt engelsk- min hustru har lige været der i 4 uger.

Der var andre ,der kun var der i få dage, man bestemmer selv- og det er gratis.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Lung Yao
Girobank skrev:

Lung yao
ser du overskrfiten er: munk i Thailand, så derfor gætter jeg at romeren er i Thailand.

Til Romeren, går ind via Facebook og send en forespørgsel. Lederen og flere andre snakker perfekt engelsk- min hustru har lige været der i 4 uger.
Der var andre ,der kun var der i få dage, man bestemmer selv- og det er gratis.

Det så Jeg godt, men dit gæt er lige så "gyldig" som mit, idet Jeg gik ud fra at Romeren ikke var klar over at det KUNNE også lad sig gøre i DK, og derfor startede Jeg mit svar med at forespørge:

Hvor befinder du dig p.t. ?

.
Redigeret af Lung Yao d. 09/11-2012 18:22
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Girobank
Skal vi lige prøve at læse teksten een gang til:

Håber nogen kan hjælpe mig?. Jeg kunne godt tænke mig at være munk i en uges tid i Thailand

så du får IKKE det sidste ord her.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

romeren
Nu har jeg skrevet via fb, så må jeg se hvad de svarer. Jeg tænker det kan blive en kæmpe oplevelse og en chance til at komme tæt på lokal befolkingen på en helt speciel måde.

Girobank
Hej Romeren

Min hustru var meget begejstret for stedet, så bare få gang i kontakten!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

thongsala
Min eks-kones mor ligger for døden. Vi bor nu begge i DK. hver for sig,men har fælles børn.Sidst jeg talte med hende,snakkede hun ivrigt om,at når hendes mor dør,vil hun gerne have,at vores dreng på 16 bliver munk en måned ! I Thailand.
Jeg synes jo det kan være svært for en knægt,som er opvokset i DK,og ikke forstår sproget,at opholde sig en måned blandt mænd som han ikke kan tale med. Det vil ikke blive et "farangtempel"
Efter nogen snak (efter 15 år i DK. taler og især forstår hun ikke megen dansk!) sagde hun at det var OK. med blot en uge,hvis jeg tog med og også blev munk,den uge! (så min dreng og jeg kunne være sammen i templet)
Dette gør jeg gerne.
Er der nogen herinde,som har noget kendskab til denne praksis ???
På forhånd tak.

rinpoche
Din ex vil have dig og din dreng til at gøre dette for at indhente "merit"
Buddhisk forfjeneste "bun".

Fordi mandlige medlemmer af familien kan indhøste større "bun" end kvindelige ditto.
Og dermed også sprede glans over disse.

JA. det bliver svært for din søn, ikke mindst at han skal blive kronraget, have fjernet sine øjenbryn og lære pali mantra.

Mit råd lyder som så: Hvad betyder mest for dig? Din ex eller din søn?

Lad da være med at tage den stakkels dreng igennem denne oplevelse, der for ham utvivlsomt vil blive traumatisk. Og... seriøst... din ex må da klare sin egen "bun" på egen hånd.

Jeg har set det ske før, og resultatet var ikke kønt.....

Ikke hvad du forventede at høre, sorry..

thongsala
Hej Rin.
Tak for svar.Meget interessant,hvad du skriver om "bun"
Ja,det bliver jo nok ikke sjovt at komme hjem i skolen igen som kronraget.
Ja,hvad betyder mest ? Min eks. --- intet. Min søn--- alt.
Mange tak for rådet,som jeg vil følge,medmindre drengen,selv insisterer.
Havde ikke forventet,det svar,men måske,var det,det jeg håbede.

Skeptikeren
jeg tilslutter mig totalt rins budskab, din søn er det vigtigste, glem aldrig det.

Og jeg har som rin oplevet det samme, som en meget uskøn oplevelse for drengen.

Håber det bedste for dig og sønnen

Somark
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
chaingmai
personligt, synes ikke man skal blive munk i thailand, hvis man ikke er overbevist buddist, det vil i mine øjne være, at træde på budda som mange her sætter højt, og vil man som romeren være det i en uge for oplevelsens skyld, så søg andre steder.............LOL LOL

thongsala
Lyder både fornuftigt og rationelt.
Enig.

Lung Yao
chaingmai skrev:
personligt, synes ikke man skal blive munk i thailand, hvis man ikke er overbevist buddist, det vil i mine øjne være, at træde på budda som mange her sætter højt, og vil man som romeren være det i en uge for oplevelsens skyld, så søg andre steder.............LOL LOL

Gælder det, det samme princip m.h.t. Kristendom (og andre religioner)? Tuttelu Tralla, for selv Konfirmationen(bekræftelsen af dåben) har mistet sin værdi hos de unge mennesker i dag. Og mange af disse forældre som "tvangsdøbte" dem i tidens morgen er heller ikke særlig troende/aktive.

.

chaingmai
nu kan man jo ikke blive præst eller missionær i en uge i danmark og hvad har den danske dåb og konfirmation,med. at blive munk i thailand,de unge menesker jeg kender til her i thailand har taget det alvorligt, at så en dåb og en konfirmation er blevet, mere værdiløs i danmark behøver jo ikke, at føre til ,at gøre buddismen værdiløs fordi man vil være munk for sjov vel?...........LOL LOL

Spring til debat: