Se indlæg
 Udskriv debat
Finnair - billig billet.
keniko
Jeg kan se Finnair har kampagne fra den 22 april 2013 med billetter til 3995,-

Min kone og jeg overvejer faktisk fra den 22 april - 13 maj. 3995,- Kort ventetid 1 time ud og 2 timer hjem.

Nogle erfaringer med Finnair??

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

keniko
keniko skrev:

Min kone og jeg overvejer faktisk fra den 22 april - 13 maj. 3995,- Kort ventetid 1 time ud og 2 timer hjem.

K.

Her var link til Finnair:

https://www.finna...NT/GB/Home

Mvh

K.

Lung Yao
keniko skrev:

Nogle erfaringer med Finnair?? K.

Udmærket selskab, og som man siger : "Value for money" og ikke << Du får hvad du betaler for >> og lige i dette her tilfælde på trods af de restriktioner som følger med : Du får mereWink

Som kuriosum og info for mange, prøv lige at se sammensætningen af billetprisen:

..............Price..................... Taxes, fees & carrier-imposed charges.........Service fee Per person.... Nbr......Total
Adult......1390.00......................................2573.00Shock...............................30.00......................x1.... 3993.00 DKK

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

OleH
Jeg har fløjet med Finnair en gang for et par år siden. Da jeg for kort tid siden skulle købe en billet til Thailand, var jeg inde på Finnair's hjemmeside for at se på priser og betingelser.

Og der er ikke samme regler som for to år siden, hvad angår reservation af sæde.
Nu koster det penge, hvis man vil reservere et sæde, efter at have købt billetten.

Hvis du vil sidde ved en nødudgang, koster det 60 Euro (447 kr) pr. flyvning til og fra Asien
Hvis du vil sidde på forreste række i en kabine sektion, koster det 40 Euro (298 kr) pr. flyvning til og fra Asien.
Hvis du vil bare vil reservere en anden plads, f.eks. en gangplads, koster det 20 Euro (149 kr) pr. flyvning til og fra Asien.

Så er der så visse undtagelser, hvor man ikke skal betale for sædereservation, f.eks. hvis man er Finnair guld medlem eller lignende, men med en årlig flyvning mellem DK og TH. kommer jeg aldrig op på det niveau, så jeg skal betale for mit sæde.

Hvis Finnair nu også krævede ekstra betaling fra passagerer, der er åbentlyst overvægtige, lugter meget af sved, er fulde og/eller meget støjende, så kunne jeg måske gå med til at betale ekstra for f.eks. en gangplads, men det gør Finnair ikke.

For lige at føje spot til skade, så skriver Finnair følgende om sædereservation:
"The fee is non-refundable if you cancel the flight, are involuntarily upgraded, or in case you are not suitable to sit in the seat type selected."

Jeg gik så ind på Austrians hjemmeside, fandt en billigere billet der på samme datoer, hvor jeg efter køb gratis kunne reservere en gangplads, såå,
Farvel Ryanair 2, øøh Finnair Wink

Lung Yao
OleH skrev:

Jeg har fløjet med Finnair en gang for et par år siden. Da jeg for kort tid siden skulle købe en billet til Thailand, var jeg inde på Finnair's hjemmeside for at se på priser og betingelser.

Og der er ikke samme regler som for to år siden, hvad angår reservation af sæde.
Nu koster det penge, hvis man vil reservere et sæde, efter at have købt billetten.
.....................................................................................
Hvis Finnair nu også krævede ekstra betaling fra passagerer, der er åbentlyst overvægtige, lugter meget af sved, er fulde og/eller meget støjende, så kunne jeg måske gå med til at betale ekstra for f.eks. en gangplads, men det gør Finnair ikke.
................................................................ Wink

Den går ikke, for så ville de afskrive det halv af deres egen befolkning. Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
OleH skrev:
............................................................
Hvis du vil sidde ved en nødudgang, koster det 60 Euro (447 kr) pr. flyvning til og fra Asien
Hvis du vil sidde på forreste række i en kabine sektion, koster det 40 Euro (298 kr) pr. flyvning til og fra Asien.
Hvis du vil bare vil reservere en anden plads, f.eks. en gangplads, koster det 20 Euro (149 kr) pr. flyvning til og fra Asien.
......................................................

Det er desvære vejen for de fleste selskaber i fremtiden for at få det til at køre rundt og også hvis der skal være overskud.
Selv Thai Airways ville før eller senere "hoppe på vognen", bare se på fx. hvad der sket med deres børnebilletter: aldergrænse 16år, nu 12 - børne rabat 75% i lavsæson, nu kun 33% i hele året på lige fod med de andre selskaber Crying. Det var "slående" argumenter som var med til at tiltrække familier med børn til at flyve med dem.

.
Redigeret af Lung Yao d. 13/11-2012 16:40

OleH
Lung Yao skrev:

Det er desvære vejen for de fleste selskaber i fremtiden for at få det til at køre rundt og også hvis der skal være overskud.
Selv Thai ville før eller senere "hoppe på vognen", bare se på fx. hvad der sket med deres børnebilletter: aldergrænse 16-rabat 75% i lavsæsonCrying, slående argumenter som var med til trække familier med børn til at flyve med dem.

.

Jeg er ikke enig med dig.

Jeg tror, der er mange, der som mig foretrækker at få præsenteret en total pris med det samme, for den rejse, man nu har tænkt sig at købe.
Alt andet er efter min mening en slags snyd (lovligt ja, men snyd), hvor det bare gælder om at narre folk til at købe en billet, hvorefter man kan kræve dem for diverse ekstra gebyrer, på et tidspunkt, hvor man hænger på rejsen og derfor bare må betale ved kasse 1.

Lung Yao
OleH skrev:

Lung Yao skrev:
...............................................................
Selv Thai ville før eller senere "hoppe på vognen", bare se på fx. hvad der sket med deres børnebilletter: aldergrænse 16-rabat 75% i lavsæsonCrying, slående argumenter som var med til trække familier med børn til at flyve med dem.

Jeg er ikke enig med dig.
Jeg tror, der er mange, der som mig foretrækker at få præsenteret en total pris med det samme, for den rejse, man nu har tænkt sig at købe.
Alt andet er efter min mening en slags snyd (lovligt ja, men snyd), hvor det bare gælder om at narre folk til at købe en billet, hvorefter man kan kræve dem for diverse ekstra gebyrer, på et tidspunkt, hvor man hænger på rejsen og derfor bare må betale ved kasse 1.

Du har misforstået mit svar, for Jeg er også enig med dig at når man søger efter en billetpris så skal det være Nettopris(alt inkl.) og ikke Brutto, hvor nogle selskaber (ingen navn) drev den så langt at på trods at man søger T/R, så får man præsenteret en lav pris, men når man kommer til vejens ende så er billetten blevet dobbelt så dyrt end den første (afrejsen).

Jeg skrev at det var desvære vejen frem for selskaberne for at tjene penge med disse forskelige afgifter/gebyrer m.m., ikke at de skulle være skjulte (lige som forsikkrings policerTuttelu Tralla ).

.

vandango
keniko skrev:

K.

Mht. plads og service - er Finnair som andre selskaber, aftensmaden og morgenmaden er lidt mindre end andre. Hvis du opretter et medlemsskab hos Finnair, kan du lægge en særlig kostprofil ind, så syntes jeg at maden er ok.

Som Thai Airways lander de i Bangkok om morgenen, det betyder meget for mig, samtidig er ventetiden i Helsinki minimal.
Flyene er nye.

De senere gange jeg har fløjet med Finnair, er med returbilletpriser på 3800-4000, det må siges at være meget billigt.

Og Helsinki lufthavn er meget overskuelig, og en mindre lufthavn.

Der er lokaler til rygere.

OleH og Lung Yao, det er godt nok meget suppe, i kan koge på en simpel forespørgsel.
Redigeret af vandango d. 14/11-2012 10:26

keniko
vandango skrev:

keniko skrev:

K.

Mht. plads og service - er Finnair som andre selskaber, aftensmaden og morgenmaden er lidt mindre end andre. Hvis du opretter et medlemsskab hos Finnair, kan du lægge en særlig kostprofil ind, så syntes jeg at maden er ok.

Som Thai Airways lander de i Bangkok om morgenen, det betyder meget for mig, samtidig er ventetiden i Helsinki minimal.
Flyene er nye.

De senere gange jeg har fløjet med Finnair, er med returbilletpriser på 3800-4000, det må siges at være meget billigt.

Og Helsinki lufthavn er meget overskuelig, og en mindre lufthavn.

Der er lokaler til rygere.

OleH og Lung Yao, det er godt nok meget suppe, i kan koge på en simpel forespørgsel.

Van You are still the man....Friends again

bonoe
Vi fløj med Finnair i sommer og oplevede også at der skulle betales for at reservere sæder det havde vi ikke gjort og blev helt bevidst sat hver for sig. Maden er elendig, men igen man får hvad man betaler for. Benpladsen var også elendig, men igen ca. 4.000 kr er billigt, har hørt meget godt om austrian airline.
Bonoe

vandango
bonoe skrev:

Vi fløj med Finnair i sommer og oplevede også at der skulle betales for at reservere sæder det havde vi ikke gjort og blev helt bevidst sat hver for sig. Maden er elendig, men igen man får hvad man betaler for. Benpladsen var også elendig, men igen ca. 4.000 kr er billigt, har hørt meget godt om austrian airline.
Bonoe

Finnair tilbyder checkin via internettet 24 timer inden afgang.
Dér har jeg altid fået en plads jeg har ønsket, mod gangarealet.
Samtidig har jeg aldrig nogen sinde set, at man ikke som par kan checke ind på to sammenhængende sæder, og for den sags skyld sågar ofte 4 sammenhængende sæder.

Så den holder ikke bonoe.

birkedhoj
Kan man virkelig checke 4 sæder som par ?. Så flyver fruen og jeg med finnair og dropper PE med thaiGrin
Flyver PE med THAI altid

vandango
birkedhoj skrev:

Kan man virkelig checke 4 sæder som par ?. Så flyver fruen og jeg med finnair og dropper PE med thaiGrin

Måske er de lidt bredrøvede. Wink Men jeg mener at der er masser af muligheder for pladsreservation i 24 timers checkinn.

bonoe
Hej Fandango
Jeg har nok misset muligheden for at tjekke ind via nettet, men jeg stod ude i lufthavnen med en meget frustreret kvinde der gerne ville tjekke os ind videre fra Helsinki til Bangkok men for mange sæder var reserveret af Finnair, og svaret jeg fik i Helsinki af en meget lidt sympatisk kvinde fra Finnair var at vi skulle have betalt for vores reserveringer, så den holder
Bonoe

vandango
bonoe skrev:

Hej Fandango
Jeg har nok misset muligheden for at tjekke ind via nettet, men jeg stod ude i lufthavnen med en meget frustreret kvinde der gerne ville tjekke os ind videre fra Helsinki til Bangkok men for mange sæder var reserveret af Finnair, og svaret jeg fik i Helsinki af en meget lidt sympatisk kvinde fra Finnair var at vi skulle have betalt for vores reserveringer, så den holder
Bonoe

Ja det kan jeg godt ser, så er det ikke så enkelt - surt show.

Men næste gang gør i så som jeg gør.

natty
Vær opmærksom på at Finnair er ved at ændre deres billettyper.
Det ser ud som man på Economy Basic ikke længere kan have håndbaggage med gratis, men bedøm selv:
http://www.standb...llettyper/
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Lung Yao
natty skrev:

Vær opmærksom på at Finnair er ved at ændre deres billettyper.
Det ser ud som man på Economy Basic ikke længere kan have håndbaggage med gratis, men bedøm selv:
http://www.standb...llettyper/

+ Basic: Economy Class kabine og måltid eller drikkevarer, et stykke indchecket bagage, ingen ændringer eller refundering.

Imod 2 stk på de andre billetter Sad , er de allesammen ved at lide af "Ryanair syndrom" ?

.

Anonym Bruger

http://politiken....danskerne/

Det mest markante flyselskab på ruterne til Asien har hverken sand eller olie i ryggen, men derimod et nordisk klingende navn. Finske Finnair har en erklæret mission om at være Nordeuropas førende selskab på flytrafik til Asien, fortæller salgsdirektør for Finnair i Skandinavien Kenneth Gillberg. Ifølge ham er Finnairs trafik fra København til Asien steget med 15 procent i 2012.

»Der er en vældig hård kamp om kunderne, fordi der er overkapacitet. Vores bedste våben i den kamp er, at vi har en af de nyeste flyflåder og at flyver fra det nordlige Europa, hvilket betyder, at vi er de hurtigste«, siger Kenneth Gillberg.

En prissøgning viser dog, at Finnair er billigst på Bangkok-billetter i sommeren 2013, og på spørgsmålet om, hvorvidt Norwegians entre har fået Finnair til at lancere ekstra billige flybilletter netop nu, svarer Kenneth Gillberg:

»Konkurrencesituationen har forandret sig. Det er en kamp om markedsdele. Vi skal også kunne tilbyde gunstige priser. Det er survival of the fittest«, siger Finnairs salgsdirektør og refererer dermed indirekte til kriseramte SAS, der fra 2013 dropper sin Bangkok-rute.

Brum
Er lige landet efter at have rejst med Finnair til BKK og retur til CPH. Fin service og lækre forholdsvis nye fly. Personlig skærm med underholdning.
Personalet er blandet Thai og Nordisk, hvilket virker godt. Kun 45 minutters ventetid i Helsinki. Billetten kostede kun 4.000 T/R og der var ingen ekstra gebyrer for at vælge sæde (online tjek in). Dejligt at flyve hjem kl. 10:50 fra BKK, så kommer du hurtigere ud af din "jetlag" end hvis du lander om morgenen i CPH som Thai og Sas gør. Klart at jeg vil flyve med dem igen...... Super value for pengene.

Spring til debat: